[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:39

Dan heb ik jou ook gezien caro29, wat een aparte stap heeft ie, doet ie dat altijd?

Ik ben ook weer terug na een laaaange dag. Vanochtend half 7 vertrokken, en half 7 vanavond weer thuis :+ Het was vandaag mn L-debuut, en na ons dressuur fiasco lage punten van Chaam, hadden we nu wonderbaarlijk 195 punten (fijn zo'n jurysport :P), het ging goed, maar 195 had ik ook niet verwacht! Iig een voorlopige 4e plek. Toen heel lang wachten, had met inparkeren expres een plekje tussen de trailer naast mij gelaten, kon ik mooi een weitje maken voor peerd, maar helaas na het lopen stond er een trailer tussen.. Dus maar gewoon naast de andere trailers een mooi weitje gemaakt, had veel bekijks maar paard trok zich er niks van aan, die dacht alleen maar vreettteeeennn :+

Met het springen onze goede mood weten vast te houden, ging ook super nergens een verkeerde afstand alles klopte gewoon :) Toen de cross in! Ik was best een beetje zenuwachtig, toch 1ste keer L, alhoewel ik moet lopen alleen de lijn bij 6 en 7 wat lastig vond en het water (ging beide ook mis :P), vond ik het verder voor een L parcour wel meevallen kwa moeilijkheid, ja het was veel sturen maar dat geeft niet. Helaas bij 6&7 niet de lijn kunnen rijden die ik wilde, waardoor ik na het alternatief van 6 (die wilde ik wel) ook het alternatief van 7 heb genomen, wat wat tijd kostte. Rest van de cross super gereden tot het water. Knor galloppeerde prima op de hindernis vóór het water af, zag ineens dat water en stopte acuut. Nog een keer aanrijden en helaas weer een stop. Toen maar heel hard aangemoedigd (ook vanaf de kant :P) en toen ging ze er gelukkig overheen, en ook gelijk het water in, dus konden we nog verder! Laatste hindernissen super :) Uiteindelijk niet meer op de prijsuitreiking gewacht, ik had 2 weigeringen en tijdfouten dus hoog zal ik wel niet ge-eindigd zijn, maar al met al een SUPER L-debuut en ik heb een heerlijk dagje gehad!

Alle prijswinnaars gefeliciteerd, voor diegenen bij wie het wat minder ging, volgende keer beter!

Quinn

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:48

Ja in de stap de laatste tijd bijna altijd. Is niet aangeleerd en doet zij uit zichzelf. Ze kan het hoger en zelfs al een paar passen met aandraven. Grote vraag is...hoe leer ik het af?
Ik heb bij 6 en 7 de alternatieven gesprongen. Die lagen qua lijn voor mij beter. De gewone 7 deed ik zowiezo niet want ik vond het afzetpunt daar niet fijn.
Goed gereden voor een 1e keer. Gevoel is het belangrijkste..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:48

Hetismij, had je paard hele hoge witte benen? Volgens mij heb ik hem dan in het weitje zijn staan. Naast een lichtblauwe bus met witte trailer. Wij stonden zegmaar ervoor.
Super net L debuut :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:49

@ mistid ja dat was ik.... hoe was dat eigenlijk gegaan met Bram.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:51

Jep, dat was die van mij :P Ben toch wel blij met zo'n mak paard, waarbij dat allemaal kan! Ik heb jou trouwens volgens mij wel een paar x langs zien galloperen, heb jij een setje met paars?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:58

Ik ben ook alweer een tijdje terug (moest om 6 uur werken). Daar ben ik nu dus even een kort verslagje over ons L debuut ;).
Dressuur ging fijn 200 punten en stond toen 4e geloof ik. Met springen werd mevrouw wakker en was lekker fanatiek. Foutloos rondje. Cross ging lekker van start. Op 2 maakte ze een mega wapper en ik vroeg me af of we ooit weer zouden landen :+. Hindernis 5 vergiste ze zich en knalde ze boven op. Rustig opnieuw aangereden en toen pakte ze het super aan. Helaas werd ze hier nog voorzichtiger door waardoor ik de rest van de cross mega wappers heb gemaakt. Niet echt fijn rijden was dat. Maar ik mag zeker niet klagen, met 1 weig de finish over gekomen bij ons debuut :D.
Waterbak pakte ze super fijn aan, daar geen mega sprong maar gewoon beheerst.
Ik ben benieuwd of er foto's van haar aso sprongen gemaakt zijn :').

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:05

hetismij schreef:
Jep, dat was die van mij :P Ben toch wel blij met zo'n mak paard, waarbij dat allemaal kan! Ik heb jou trouwens volgens mij wel een paar x langs zien galloperen, heb jij een setje met paars?

Klopt :j

Caroline, hij ging met Bram aan de kletter in een lijntje :o . Tikte een balk en smeerde hem. Verder ging het best wel goed.

Netjes Kim! Wat jammer dat ze van die mega wappers maakte, ze is echt bloedvoorzichtig!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:08

Misschien toch wel iets te voorzichtig voor de SGW :7 .. Maar ze vind het ook super leuk. Anders zou ze het echt niet doen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:41

Afbeelding
Knappe W gister. :+: Met dank aan het zusje van LL!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:44

Mooie foto Margriet!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:44

ohhh ik wil ook zo graag foto's zien van mijn dochter maar ik kan nog nergens wat vinden.
heeft iemand nr 192 op de foto ??

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:45

Even wat verslagen bijgelezen:
Tientjeh: Gefeliciteerd met de tweee prijs van Uk en je zusje!
Hilde: balen van de dressuurpunten maar verder top gereden.
Mirthe: leuk je een keer wat langer gesproken te hebben :) . Balen van je stops op 2 met ul, maar verder fijn geren zo te lezen!
bvw: Jij ook super resultaten, zekeer met Frits. En onwijs bedankt voor de overnachting en stalling voor Bam +:)+ .
Jetske: Stoere foto 8-) ! Ik had trouwens met 0,7 punt verschil net geen prijs :Y) .
Hetismij: Dan heb ik jouw paard denk ik ook gezien, mooi debuut!
Caro: ik heb jou of je merrie met spaanse pas niet gezien, zo te lezen heb je goed gereden :D .
Kim: super debuut toch, foutje kan gebeuren!
Margriet: Mooie foto!

Ik heb nog 3 fimpljes van de cross:
Het springen, Bam liep relaxt een foutloos rondje en niet meer zo overenthousiast als in Chaam en El: http://www.vimeo.com/22521746.
De eerste twee hindernissen van de cross die Bam simpel sprong: http://www.vimeo.com/22521671
En van de waterbak, ik zie nog heel veel ruimte voor verbetering op de afsprong, ik klapte best wel voorover en werd uit balans gegooid, snel geprobeerd te herstellen en wat hulp van mijn brave goedzak op de hindernis na het water: http://www.vimeo.com/22521702

Dat laatste filmpje is waar we de komende twee maanden hard aan gaan werken :) .

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:57

leuke filmpjes, ziet er heel makkelijk uit :)

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:59

Zo ik ben owk weer terug. Vandaag heerlijk in het zonnetje foto's wezen maken :D
Ff een voorproefje met wat leuke kiekjes van Jetske en Mirthe :P Serieuze foto's komen later haha..

Afbeelding
Mirthe

Afbeelding
En waar Mirthe toch allemaal tijd voor heeft tijdens de cross... :+

Afbeelding
Hoezo baasje is heel trots :D

De rest komt morgen, moet nu eerst aan school :=

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:01

mistid schreef:
Super Jets :):) !
Leuk Marjon :D heb jou niet gezien! Hoe gaat je nieuwe topper?
Evie, jammer dat je net niet meer in de prijzen zat! Leuk je even gesproken te hebben, want in WW was het wel errug kort :+
Netjes PP! Op 2 waren gisteren veel stops
Rosalie, nogmaals sorry :o ik weet zelf hoe ku't het is om uitgebeld te worden in het springen en dan allemaal vrolijke mensen die vroegen hoe het ging...
Netjes Hilde! Jurering van onze ring was ook wel wat vreemd... Waren 6 geloof ik die al niet meer voor winst mochten starten (inclusief ik :+ )

Vos, dressuur wat ondergewaardeerd met 171. Springen simpel (eigenlijk veel te simpel) foutloos. Cross een stop op 2, hij slingerde helemaal op het open veld en viel in het gat stil. 2e keer beetje hetzelfde maar doorgedrukt. Heel ifjn verder door de cross. Op de sprong voor de waterbak weer een stop, toen eerst even de waterbak ingestapt en overnieuw aangereden. Wel heel wat over de tijd door de stops en een gemiste afslag na het bankje :+ . Nog wel reservekampioen, maar we waren maar met z'n 3en waarvan de 3e vrijwillig had verlaten :+ .

Ul, dressuur ontzettend ondergewaardeerd. Het was niet goed, maar zo slecht was het zeker niet. 150 punten... Springen ook erg simpel foutloos en in de cross had ik 3 stops op hindernis 2. Ik dacht zelf 2 stops en toen had ik voor ik ging aanrijden een draai gemaakt om van hand te veranderen. Dacht zelf dat het wel goed was maar hoorde toen ik er over was dat ze hem wel hadden aangerekend. Op het filmpje is het ook wel te zijn. Oelewapper pakte zijn bit gewoon vast de eerste 2 stops.
Wel doorgecrosst, heb nog nooit een overtreding gemaakt dus kon me niet zoveel schelen als ik een brief kreeg, en hij deed alles super foutloos! Wel een extra rondje in de waterbak gemaakt anders werd het wel erg trekwerk om netjes voor de sprong in het water te komen.

Ik ben desondanks wel erg tevreden, Vos deed het fijn in de cross en Ul ging ook superfijn over alles behalve 2 :+ . De dubbel op de heide die op 9 meter stond vond ik zelf eigenlijk een beetje eng om met Ul te gaan rijden maar hij luisterde super op mijn ophouding. Wel een vreemde afstand, 9 meter.

Veel bokkers gezien en gesproken, we hadden een boktrijtje met de trailers :+ . Soof, Karen, ik en Rosalie stonden naast elkaar, daarnaast stond geloof ik nog een bokker maar dat weet ik niet zeker.

Mooi dat je tevreden bent. Wel handig van je dat je met die stop bij de waterbak hem eerst het water liet verkennen.
Kan kloppen dat je mij niet hebt gezien, ben er maar heel even geweest, moest later werken :(
Maar vind je het goed dat ik het filmpje op youtube zet? Is voor mij wel zo makkelijk. Mijn nieuwe paardje gaat ook goed. Zal in Oudkarspel 4 juni voor het eerst SGW starten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:05

Ja hoor geen probleem! :D
Balen dat je moest werken. Super dat hij al mee gaat naar Oudkarspel, is een leuke cross :)

Yavanna, die eerste :~ . En ik zei toch dat ik ging zwaaien :+
Laatst bijgewerkt door mistid op 17-04-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:16

Sorry heb jij het paard van Ineke Wiegersma gekocht? Omdat er Kaprys in je onderschrift staat?

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:19

mistid schreef:
Balen dat je moest werken. Super dat hij al mee gaat naar Oudkarspel, is een leuke cross :)

http://www.youtube.com/watch?v=2ZHDQlpvMvY

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:19

_Sim_ schreef:
Sorry heb jij het paard van Ineke Wiegersma gekocht? Omdat er Kaprys in je onderschrift staat?

Ja klopt :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:21

Wat leuk! Heb Kees altijd al een leuk paard gevonden. Heeft ie nog rechtopstaande manen?

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:36

mistid schreef:

Ja weet ik, maar ik zou daar echt geen tijd voor hebben :P Alleen je zwaai met Ul heb ik er niet op, verdomde takken die ervoor hingen..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:37

Gehe Mirthe .. Yavanna, waar stond je onderweg nou O:) Ik heb je niet eens gezien, laat staan dat ik tijd had gehad om te zwaaien _O-

Lieve foto van ons :))

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:38

haha nee _sim_ hij heeft geen rechtopstaande manen meer. Vind het straks ook wel mooi als hij knotjes in kan voor de dressuur

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:49

Zo nonchalant zwaaien met een stofbril op terwijl je in de cross zit _O- , geweldig Mirthe :D !

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:54

Ik vind het echt een super leuke foto Mirthe! Je ziet er ook heel lief uit met die bril op en die bolle wangetjes :D