_Sim_ schreef:De hindernissen in de B zijn niet moeilijk. Het (soms) heuvelachtige terrein en een 2 tal hindernissen "om het hoekje" kunnen wat lastig zijn, maar in de regel kun je prima rondrijden in de B daar. Vorig jaar hadden veel mensen moeite met hindernis 4 of 5 (relatief eenvoudige stijlsprong, maar door het feit dat de hindernis op de rand van donker naar licht stond en het gebrek aan ervaring over hoe zoiets aan te rijden van vele (met alle respect) ruiters en amazones, was het een scherprechter in de cross).
Gelukkig had ik al een hotelovernachting geregeld, moet best vroeg dressuren. Kan ik mooi vrijdag aan het eind van de middag de cross lopen. Ben trouwens benieuwd hoe je zo'n hindernis in de overgang van licht naar donker en andersom aan zou moeten rijden. Met trainingen eigenlijk nooit op geoefend en aangezien het onze eerste SGW wordt ook geen ervaring mee in wedstrijdomgeving
Stel mij zo voor dat je je paard wat terugneemt om m de tijd te geven de situatie in te schatten maar m tegelijkertijd met je been goed voorwaarts houdt.