[SGW] crosslessen voorhout (Voorruiters): Wie ook in 2011?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Re: crosslessen voorhout (Voorruiters): Wie ook in 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:54

Inderdaad is erik bellen of sms-en het meest handig.

Jetske, was jij dat die er onlangs op woensdag zo hard afviel achter de waterbak?
Zoja, hoe is het nu met je?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:07

Pony doet het echt super dit jaar, ben blij dat erik dr weer is want hij helpt me erg goed.
Meestal valt een les wel in te halen, even erik bellen inderdaad, die weet wie dr afgezegt hebben.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:08

Ja dat was ik waarschijnlijk :+

Ik hoorde bij dit paard.
Afbeelding

Ik ben een kwartier lang de weg kwijt geweest (steeds vragen wat ik aan het doen was, welke dag het was etc.) Pas na een kwartier kreeg ik alles weer beetje bewust mee. Ik had toen ook erg veel last van mij rug. En door de combinatie hiervan wilde mijn moeder nog langs de EHBO. Daar heb ik ruim 3,5 uur gezeten.
Resultaat was een gebroken of gekneusd (ze maken geen foto want ze kunnen er toch niets aan doen) staartbeentje en een hersenschudding.

Mijn hoofd heb ik behalve dat eerste kwartier eigenlijk geen last van gehad. Mijn stuitje was problematischer. Ik ben meteen donderdag weer op het paard gaan zitten omdat ik de dag erna crosstraining had en de dagen erna meerdere dressuurwedstrijden en een springwedstrijd had. Met beide paarden. Maargoed dat ging niet. Kon echt niet zitten zonder pijn.
Toen het maar even met rust gelaten. Heb er een week later weer even opgezeten, echt alleen maar zitten en stappen, dat ging ook nog niet. Daarna die avond was het ook weer slechter. Dus mijn SGW van dit weekend laten schieten.

Het ging wel steeds beter alleen dingen als paardrijden en fietsen gaan (gingen) echt nog niet. Maar vandaag even mijn koetje uitgestapt en ik kon redelijk fijn zitten. Flinke verbetering met de eerdere poging. Ik voel het nog wel maar het is niet meer zo super pijnlijk als eerst.
Ik heb nu dus goede hoop te kunnen starten as weekend :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:13

Jemig zeg, dat is balen!
Ik heb je paard nog tegen gehouden toen hij het terrein af wilde rennen.
Ik dacht ff dat hij niet ging stoppen voor The Edge en mij, dus ik wapperen met mijn arm, moet er belachelijk uit hebben gezien. :+
Maar hij stopte toen wel en kon ik hem pakken.

Doe voorzichtig hoor, met een hersenschudding!
Ik heb er ooit een week mee door gelopen en toen werd het een verwaarloosde hersenschudding.
Met als gevolg opnieuw knoch-out en een migraine aanval van 4 dagen.
Vroeger wist ik niet eens wat hoofdpijn was...nu dus wel...

Ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent!
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 22-05-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:15

Oei dat is niet niets.....
Pfff leuk dat paard rijden he?! Maarja je bent een paardenmiesje of niet....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:17

Heb je dat kwartier weer terug gekregen of is het gewoon helemaal weg. Ik heb ook eens een hersenschudding gehad... en ook 100x gevragd welke dag het was. Onbewust weet je dan kennelijk wel dat er iets niet helemaal tof zit... Gelukkig gaat het weer wat beter. Was het paard jolig?

Ik zal Erik bellen, maar zelf rij ik dus niet bij hem...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:24

Idd Beli ... Wil er het liefst weer zo snel mogelijk op _O-

De hersenschudding heb ik echt geen last van gehad. Enkel wat moeilijk concentreren op school. Verder echt geen last van gehad. Ik ben ook niet op mijn hoofd gevallen geloof ik.
Het is ondertussen al bijna 2 weken geleden. Dus ik ga er maar vanuit dat ik nu niet nog een 'terugval' krijg.

Manic: Weg. Ik weet alleen een paar hele, hele vage momenten. Er is vanalles tegen me gezegd en kan nog vaag wat herinneren, maar kan en kon het moeilijk plaatsen.
Ik ben niet buiten bewust zijn geweest, volgens iedereen, zelf weet ik dat niet. Voor mijn gevoel wel, want ik had dus echt een hoop gemist.
Ik weet wel dat ik dácht alles nog heel goed te weten. Ik dacht dat ik zelf ging bedenken en zelf bedacht; woensdag en wat dingen afging van mezelf hoe ik heette ed. Maar blijkbaar wist ik dat dus niet en heb ik gevraagd welke dag het was, antwoord gekregen, vaag gemompeld en vervolgens nogmaals gevraagd. En zo ook met vragen als wat was ik aan het doen? Ben ik buiten bewust zijn geweest? Etc.

Paard was erg jolig ja, liep al de hele tijd te hupsen en meestal heb ik er niet zo'n last van. Maar deze huppel kon ik blijkbaar niet uitzitten :+ .

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:37

Ben ik weer.... heeft er iemand een 06 nummer van Erik? :D

Ik vond dat je er dan toch al weer vlot op zit Jetske!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:38

Oei dat klinkt niet best, je moet niet te snel te veel willen!

Manic, maakt niet uit dat je niet bij hem rijd. Just leuk om eens bij hem te rijden. Nummer zal ik je even pb'en

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:41

Dank je!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:55

Zo dat was best een lekker crosslesje ondanks de regen. Moeite met opstarten (hengstig..) maar dat was zo verholpen dankzij een zweepje van beli(dankje!)
VOrig jaar op die zwarte punt samen met paard onderuit gegaan maar ze sprong hem netjes.
We waren met 3, heerlijk.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:27

Heerlijk weer gereden!! Graag gedaan smurffie.
Zo blij! Vond het wel weer spannend. Paard was braaf (wel een beetje bokken bij t water uit maar dat was eigenlijk heel goed voor mijn zelf vertrouwen)
Ik had een groote fanclub mee! mijn vaden, schoonouders, zwager, man en natuurlijk mijn vaste groom Laura (Laurabyoux).
Mijn vader heeft een paar foto's gemaakt:
https://picasaweb.google.com/1157271290 ... directlink

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:35

Je ziet er wel alweer vrolijk uit Beli :D

Fijn dat jullie het naar jullie zin hadden. Welke is de zwarte punt? Ik ben van het weekend weg (met paard) dus voor mij deze keer geen crossles. Volgende week weer...

Ik sta ingeschreven voor Vlietlanden BB (of tenminste, reserve), maar weet eigenlijk niet zo of het zo een strak plan is... maar ach, mischien juist wel goed voor de ervaring.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:19

Deze punt bedoel ik :
http://i53.tinypic.com/2i6jm0o.jpg

Het zag er allemaal erg leuk uit Beli! En de fanclub.. tja alle fans waren voor jou :P!

Manic@ je kan anders ook vragen aan erik om een prive lesje, die doet hij ook op het terrein. Dan heb je even alles voor jezelf en kun je even goed werken aan wat jij wil!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 06:02

Dat is een goed idee! Ik ben volgende week vrij, dus ga ik wel ff bellen... Deze week inhalen ging niet meer lukken, was echt zo druk :-(

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 06:31

Ziet er goed uit Isabel!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 06:54

Thanks ben ook echt helemaal gelukkig! Zondag parcourtje moet ook lukken. T is maar BB. Moet al om 9.00 uur maar goed heb ik wel nog wat aan mijn zondag

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 07:53

Hoi allemaal,

Kom me ook ff melden, mijn dochter rijd op woensdag in de 1ste les.
Freggle_Edge als je me je email adres stuurt via pb kan ik je wat foto's van woensdag sturen.

Ellen

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:44

Heerlijk gecrosst!!!!
Hoge op en afsprong, grote zwarte schuine dingen, waterbak.
Top ben helemaal te vrede
Alleen laden ging ook top, normaal loop hij de trailer pas op als ik er een longeerlijn achter doe maar hij doet het nu zelfs zonder. Heerlijk dier is het toch. Helemaal zin in zondag, de oefen oefen cross

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:07

Lekker dat het weer goed ging Beli! Ik mag zaterdag weer,... was sprake dat ze de lessen samen zouden voegen, maar niks meer van gehoord, dus heb eigenlijk geen idee hoe en wat aankomende zaterdag. Ik ga zondag naar Rijpwetering voor de oefencross :D

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:18

Fijn dat het goed ging Beli!
Veel plezier zaterdag Manic!

Bij mijn ging het ook goed. Pony is superbraaf alleen jammer dat mijn lichaam niet zo mee werkt. Bij mijn zusje ging het ook erg goed. Pony is voor het eerst de waterbak in geweest en ging braaf over de boot. Was een fijne training! Wij zijn er zondag ook. Heb er zin in!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:45

Wat heb je dan savan?
Leuk dat die van je zusje ook zo fijn ging.
Benbenieuwd naar de starttijden...
Veel plezier manic!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:53

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:35

Alles stond al klaar voor morgen :-) ik hoop dat je paard rode koe mak is Beli ;) Ze hebben het echt supermooi aangekleed, overal bloemen, strobalen en geraniums :-) Je krijgt morgen ook de krans voor je kiezen :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:17

Paard is rode koe proef!!

Helemaal blij. 2de geworden, een 8 voor wijze van rijden in terrein, een 9 voor wijze van springen en een 9 voor balans en zit met commentaar van de jury dat ik een mooie meegaande zit heb!