[SGW] SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:39

En terug uit Barchem, vond het een mooie maar vooral een pittige cross! Hij staat alleen totaal niet in verhouding tot alle andere wedstrijden wat betreft nivo. Het zou best wat meer op elkaar mogen aansluiten. Overigens ook erg veel weigeringen gezien.

Astrid; dat zijn ook errug leuke bezigheden :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:51

Sim ! Ik zat gisteren al je foto's te bekijken, mooi zeg !
Vooral die water insprong !
Echt top dat je toch lekker gereden hebt hoor !

En Lielle, balen zeg !! Dat is een vervelende afsluiter zo... Ojee ook niks aan overgehouden ?

En voor de rest, iedereen die top gereden heeft Gefeliciteerd :))!
Voor de wat minderen.. zonde volgende keer beter !

Wel zag ik dat MarloejuH kampioen was onder andere :D !! Gefeliciteerd !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 15:04

Astrid, Gefeliciteerd! Dat vraagt om een foto :D
Hilde, Gefeliciteerd met je vierde plek!

toot_olilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:22

Mijn verslagje:

zaterdag gereden met 2 pony's:

Olilly in het L:
dressuur ging wel goed 187+194 punten en 6e
springen niet heel netjes maar wel foutloos :)
en de cross ook helemaal foutloos ging echt heel lekker nergens het alternatief genomen en ruim binnen de tijd
na lang wachten was ik uiteindelijk 2e van Gelderland !

met Iceman in het B:
dressuur ging wel netjes 188 en 184 en 3e :)
springen ging wel lekker maar wel een balk
in de cross een stop op de hindernis met het water erin en op de hindernis voor het 2e water.
en daardoor ook heel veel tijdfouten!

+:)+ voor de gene waarbij het goed ging en :(:) voor de gene waarbij het minder goed ging

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:34

vanmorgen ook meegeweest naar Barchem. Pittige cross, ook vanmorgen al veel valpartijen gehoord via de omroep. (moet ook wel zeggen dat een heel aantal combi's die ik heb zien rijden ook niet echt safe oogden, lange beugels, veel getrek en slecht rijden/niet klaar ervoor)
Hoorde net ook dat de cross half uur stil heeft gelegen vanwege een zware valpartij, jongen is afgevoerd na het ziekenhuis.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:36

Klink niet gezellig, altijd rot als er zo veel valpartijen zijn!
Hoe heeft BV gereden?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:39

dressuur 193, ging erg fijn, springen foutloos, wel rustig aan gedaan, maar eigenlijk heel safe. cross wilde die niet het heksenoog over, 20 meter ervoor al in de ankers, en pirouette gedraaid op de achterbenen om achter 2 paarden aan te gaan die alweer op de weg terug naar de finish waren (hindernis 3 en dan ongeveer 19 waren vlak bij elkaar (zo'n 15 meter ernaast) hij wilde toen achter zijn 'soortgenoten' aan. dus 3 keer in de stop daar helaas...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:47

Dat is balen! Gaan jullie nog naar Bathmen?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:52

Weule die is wel gevallen in het springen! IIg daar was de ambulance bij toen wij weg gingen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:59

Margriet_ schreef:
Weule die is wel gevallen in het springen! IIg daar was de ambulance bij toen wij weg gingen.

ohw, noujah, in beide gevallen is het vervelend en heeft de cross ook stilgelegen...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:59

EvelienH schreef:
Dat is balen! Gaan jullie nog naar Bathmen?

yes, althans BV rijdt, en ik ga mee in de weg lopen ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:08

Irene jammer dat hij niet het water inwilde!
Tientjeh toch netjes van je zusje! Wel jammer van de dressuurpunten.
Sim fijn dat je tevreden bent, en een keer geluk hebben mag ook wel.
Marielle dat is wel aardig dan. En hij is er nu wel ingeweest.
Chartje gefeliciteerd!!! Netjes hoor.
MArloesjuh gefeliciteerd!!
itsmexx jammer van die 2 dingen, maar snap dat je tevreden bent.
Juventus super dus! Gelukkig hebben ze dat gedisk ingetrokken.
Sim mooie foto's.
Lielle ik heb je onderuit zien gaan. :(:) Zag er niet fijn uit! Gelukkig hebben jullie er niks aan over gehouden.
Hilde gefeliciteerd met je prijs! Super hoor.
Toot_ gefeliciteerd met beide.
Weule klopt. Staat er ook iets korter af dan ik bedoelde!

Nou ik heb een kort verslag. Dressuur ging naar mijn gevoel niet fijn, maar had 200 punten dus prima. Springen heb ik zitten prutsen dus 2 balken. Crossen ging helemaal niet fijn. Ik weet niet wat er was, maar hij wilde gewoon niet reageren op links. Sloeg een paar keer zo af naar rechts. Zat na 2 ook al in het bos rechtdoor omdat hij niet naar links wilde. Onderweg een weigering opgelopen bij de bril/paddestoel en bij het hek tussen de pony's. Alleen dat vond ik geen weigering, want ik was nog lang niet bij het hek. Hij stopte echt op de pony's en draaide om. Maar goed toen nog een weigering op 18 b. Maar had verwacht dat 13 geen weigering was, maar mijn zus zei dat die wel was omgeroepen. Dus ik krijg vast een brief van de KNHS. Het puntje ging overigens zonder twijfel en super! En ook het lijntje tussen de ponys door dus 13/14/15 ging netjes. Dus we hebben beide weer veel geleerd en nu op naar Bathmen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:16

BV, jammer dat je op het heksenoog gestrand bent!
Margriet, Mooie dressuurpunten. Jammer van je weigeringen.

Is er gisteren zo goed gereden in de B (en rijden de meesten uit deze regio zo belabberd), of zijn de stijlpunten zo hoog?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:22

Alle prijswinnaars gefeliciteerd!!
Wij zijn weer thuis na 2 dagen genieten in Barchem. Nou ja genieten....?? Gistermiddag was het weer wel een vreselijke spelbreker :( We waren zo koud, zo door en door koud, dat zelfs '' s avonds, een warme douche, de openhaard en een stevige ovenschotel nog niet voldoende waren om weer helemaal door te warmen. Maar vanmorgen was het weer lekker, en dan is het weer heel anders.
In ieder geval kijken we heel tevreden terug op een leuk weekend met een resultaat waar iedereen tevreden over was (geen prijs ofzo hoor).
Wel vond ik de cross (gelukkig) iets minder pittig dan vorig jaar. Er was nu een alternatief bij de boom voor het water, de skyyyyyyy-jump van vorig jaar was veranderd in een houtstapel(tje) een paar meter eerder, en voor mijn gevoel waren de wiebertjes op deze locatie, ook op de een of andere manier makkelijker. En dat de bult achter de boer nu meer aan het eind van de cross zit vind ik ook eerlijker. Maar het is en blijft een stevige cross.

Nog een regelementsvraag: Net las ik (weet niet meer wie) dat er iemand voor de startlijn in de cross afgevallen is. Nou heb ik laatst gehoord van een parcoursbouwer dat het inmiddels zo is, dat het niet meer uitmaakt in welk onderdeel van een sgw je er af valt, maar dat je altijd uitgesloten bent/wordt. Dus ook als je voor de dressuur aan het inrijden bent, je kukelt er onverhoopt af, en het wordt gezien door een official/jury, dan ben je er gewoon uit. Dus ik was verbaasd om te lezen over deze valpartij. Niet dat het van mij niet mag hoor. Maar ik vraag me af wat er nu precies wel en niet mag m.b.t. vallen. Is er iemand die dat zo uit het "blote hoofd" weet? Anders ga ik zo nog even speuren in het regelement van de knhs.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:24

ik weet van meerderen dat ze er dit jaar voor/na start/finish lijnen zijn afgevallen, ook voor het oog van een spring/dressuur/start jury, en die mochten gewoon hun wedstrijd vervolgen. naar mijn weten mag het alleen niet 'in de proef' 'in het springparcours' en 'in de cross'.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:24

Texelse, volgens mij telt het voorterrein niet mee, dus: In je dressuurproef, in je springparcours en in de cross.
Lielle was volgens mij dit jaar ook een keer afgestapt met losrijden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:25

Wij zijn ook weer terug.
Snel even bij gelezen: Sim: gave foto's!! Vooral die op de laatste hindernis. Heel mooi.
Hilde: gefeliciteerd hoor!! Knap gedaan van jullie. Fijn dat jullie toch nog gegaan zijn!
Lielle: wat akelig dat jullie gevallen zijn. Jammer -O- . Gelukkig alles nog heel.
Margriet: jammer dat het niet lekkerder ging. Hopelijk Bathmen beter.
Ik snap over het weigeren echt nog steeds niks hoor: ik heb twee combi's gezien die heeeeeeel erg duidelijk stil gestaan hebben voor een hindernis en daarna doorreden en geen weigering kregen. Blijft toch onze "weigering" voor de waterbak in Diepenheim door m'n hoofd spoken. Vind echt dat er met dubbele maten gemeten wordt. Maar ja, dat gaat ietwat off-topic. Sorry.

Dan ons verslagje (foto verslag volgt later).
Dressuur ging redelijk. Giga wil in de proef gewoon niet lekker door het lijf lopen, het blijft er net tegen aan hikken. 193 punten met een 5e plaats.
Toen snel de cross verkennen. Daar moesten we wel even paar keer bij slikken hoor. Eerst nog gevraagd of het nog op L-hoogte stond, maar dat was niet zo :wow: . Ik vond er echt flinke hindernissen bij zitten hoor. Als je het vergelijkt met Gorssel en Diepenheim: dan zou het daar echt L zijn. Bij 5 zouden ze de tafel springen, want Giga pakt in principe zulke punten wel goed aan. Bij 11 (opsprong met boom er meteen achter) hadden we meteen het alternatief afgesproken. Giga neigt heel erg om terug te komen op opsprongen en dan meteen zo'n boom springen, dat kost toch wel erg veel kracht. We waren inderdaad bang dat ze op de Shetlanders terug zou komen (wat zag het er daar trouwens super mooi uit. Heel gaaf _/-\o_ ). En de boom voor het water (16) hadden we ook nog wel twijfels over. En dan 18 zou ook nog pittig voor haar zijn. Al met al kwamen we niet helemaal stuiterend terug na het verkennen := . Op zich moet ze het allemaal wel kunnen, maar ja..............

Eerst maar springen: dat ging echt heel erg lekker. Ze was super voorwaarts, oortjes er op en gaan <3 . Ik ben naar 5 gelopen om te fotograferen en Laurie en Gieg gingen van start.
Het ging allemaal goed, tot 16................. tja: dat donkere zwarte gat, dat zag ze toch niet zitten. Laurie heeft nog geprobeerd haar er over te drukken vanuit stilstand, maar dat lukte toch niet. Nog een keer rijden en toen ging het goed. De rest ging ook goed.
Dus: 1 weigering, maar super tevreden!!
We zijn nog 1,5 uur blijven wachten, maar hoorden dat ze nog erg druk met de uitslag bezig waren en toen zijn we toch maar gegaan.

Erg sneu van de valpartij bij het springen inderdaad. Volgens mij was het de 2e of 3e B-pony combinatie. Hopelijk valt dat allemaal mee en zag het er enger uit dan het is.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:25

@ Margriet ik heb jou nog zien rijden, op hindernis 19 zag er toen wel goed uit!

Nou mijn verslagje dan maar;

Dressuur leek nergens op, ze werd zo ontiegelijk heet, echt alsof ze wist wat er komen ging, had toch nog 181 punten :+ (geheel onverwacht)

Toen het springen, daar liepen ze 20 minuten in, dus op het moment dat ik aan kwam stappen was er nog 1 combinatie en toen was ik, gelukkig werd er erg netjes tegen mij gemeld dat ik rustig de tijd kon nemen voor mezelf en kon starten waarneer ik wilde. Toch ben ik iemand die dan niet in de weg wil liggen en het wat sneller wou doen hahaha, gelukkig kwam nog iemand die later moest officieel nog voor mij waardoor ik gedwongen werd te wachten en kon ik nog mooi even de tijd nemen bij het inspringen. Springen zelf ging netjes, na hindernis 6 werd ze wat lafjes, iets van; hier ga ik mijn benen niet voor optillen, maar goed ik was foutloos dus niks te klagen :D

toen naar de dierenarts, hartslag was 84 ik sloeg zowat pal achterover omdat ik in heino 48 had. Ging ze meteen nog een keer controleren; 52 }:0
Kennelijk had paardje lief even wat spannends gezien ofzo hahaha.

Toen de cross, ze had er zin in dat merkte ik al bij het inrijden, ik was zelf best zenuwachtig, derde cross voor dit paard, ze is nog maar 4, en het was ook pas mijn derde cross sinds tijden.

Hindernis 1 ging in 1 nood vaart super, hindernis 2 ook, zo extreem zelfs dat ik er bijna rechts afvloog, dank aan de extra grip beugels +:)+
Hindernis 3 geen probleem en toen hindernis 4;

Ik had de cross sochtends gelopen bij de L paarden, toen liep er er water door heen en had ik besloten voor mezelf het alternatief te doen. Toen ik echter smiddags aan het begin van de B paarden nog 2 keer ging lopen zat er beide keren echter geen water in, waardoor ik besloot rechtdoor te gaan, dan is het zonde om alternatief te nemen.
Dus ik kwam in volle moed op hindernis 4, paardje wou springen en opdat moment zag en hoorde ze het water en ging VOL in de ankers, waardoor ik achterhaar oren bungelde, en verschrikkelijk baalde als ik dat had geweten had ik alternatief gedaan. Dus paardje weer bij elkaar geraapt alternatief gereden en door gegaan, 5 ging super, 6 ook wat keikerig maar ik was de zwaan in neede niet vergeten dus ging ook mooi, 8 9 10 had niks te klagen en toen kwam 11. Tijdens het aanrijden merkte ik dat mijn martingal lost geknapt was, heb een driekhoek en hing nog alleen aan de teugels, dus ik heb gekozen voor het alternatief en haar toen meteen stil gezet met de vraag of iemand mij even wou helpen. Gelukkig was er een hele aardige man uit het publiek die mij hielp het ding er af te halen en bracht het naar de hindernis jury waardoor ik mooi door kon rijden +:)+

12 ging ook goed, 13 moest ik haar wat overtuigen want ze zag die ontzettend schatigge shetjes <3 en naar 13 meteen gaan zitten, benen er aan en echt super mooi over 14 door naar 15. Men wat was ik trots, en toen was ik even mijn gedachte kwijt want die zaten bij mijn trotsigheid voor mijn paard en had ik een lanksloper op 16 }:0
Koekoek we waren nog niet op het einde, naja rondje gedraaid hoppa er over, door het water, 18 a b gingen ook echt super, 19 (waar mijn vader verwachte dat ik in de rem zou gaan) ging ook geweldig en toen was de finish er al weer ;( .

Over het algemeen een super goed gevoel met een naar randje over 4, als ik had geweten dat er water in zou stromen had ik het alternatief genomen. Vind het gewoon raar dat het eerste gedeelte van de B hem zonder water kon springen en dat ze hem toen opeens weer aan hebben gezet.

Naja is niet anders, ben verder echt super super trots op mijn spruitje <3
Laatst bijgewerkt door Evony op 24-10-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:26

Gisteren was er een hele gcoulante stijljury. Heb gekeken en bij mij had denk ik nog geen kwart van wat ik heb gezien een voldoende gehad.

Zo ik ben ook weer terug na een lang, lang weekend. Amati was vanmorgen gewoon weer super. Gisteren 196 in de dressuur (viel erg tegen), vanmorgen foutloos gesprongen wat erg ruig ging en veel complimenten voor kreeg en foutloos gecrost.
Vlak voor de start enkele opdrachten meegekregen voor in de cross voor het rijden van 2 alternatieven, niet te hard en tijd nemen voor de sprongen. 45sec buiten de tijd. Dat is niet erg voor een 5 jarige. Uiteindelijk 5de geworden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:28

Wat een topper was Amati weer <3 196 is toch niet slecht, Of viel de plaatsing je tegen?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:28

@ Texelse. Ik had dat er neer gezet. Mijn vriend was er af gevallen, en op het moment dat hij viel dacht ik ook; nee he nou mag hij niet starten. Hoewel de starter zei SUCCES! Dus Geert is gewoon gestart. Ik vind het ook allemaal heel moeilijk en heb het de starter gevraagd en deze zei, hij is niet door de start lijn gegaan dus hij mag gewoon rijden. Maar ik had ook eerder gehoord dat waar je ook valt je er uit ligt. Ik weet het dus ook niet meer... Maar als de starter of official zegt starten dan doe ik het wel! Want dan noteert hij het dus ook niet en krijg je ook geen gedoe met de KNHS.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:30

Citaat:
4. Bij een val van een ruiter in één van de wedstrijdonderdelen volgt uitsluiting. De
ruiter dient na een uitsluiting ten gevolge van een val op eigen initiatief de wedstrijd
onmiddellijk te beëindigen. Indien hij dat niet doet, dient de combinatie zo
snel mogelijk te worden gestopt en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger.

Het is dus alleen IN het wedstrijdonderdeel!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:32

Punten en plaatsing viel tegen. Stond 8ste en vond de punten matig.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:45

Dit was echt jou wedstrijd geloof ik he :D Gefeliciteerd!

Iedereen die fijn heeft gereden, TOP en de rest :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:49

Haha, ja. Cross paste mij helemaal. Massaal en technisch. :D Dan ben ik (en Hetje vooral ook) bij de les en rijd ik er tenminste aan. :Y)