[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:38

Wat een informatief topic.

Dacht dat Sannnn nog vroeg wanneer Markelo was. Wat ik weet is dat Markelo blijft proberen het 1e weekend van april te organiseren. Voor ons maakt het in het algemeen niet uit waar het is qua afstand. Wij crossen overal wel heen. (makkelijk als je dezelfde hobby hebt als je vriend) Heb er nu al wel weer onwijs zin in!!! Hopen dat mijn paard in februari zo fit is dat ik wat cross lesjes mee kan pakken en dan gaan met die banaan!

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:42

muts_marijke schreef:

Dacht dat Sannnn nog vroeg wanneer Markelo was. Wat ik weet is dat Markelo blijft proberen het 1e weekend van april te organiseren. Voor ons maakt het in het algemeen niet uit waar het is qua afstand. Wij crossen overal wel heen. (makkelijk als je dezelfde hobby hebt als je vriend) Heb er nu al wel weer onwijs zin in!!! Hopen dat mijn paard in februari zo fit is dat ik wat cross lesjes mee kan pakken en dan gaan met die banaan!

Superhandig inderdaad !
Wilde mijn moeder dat maar :P
Ik hoop ook dat ik begin en eind maart wat crosslesjes mee kunnen pikken, :D
Heb er nu al heel erg veel zin in .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:19

muts_marijke schreef:

Ja, dat was ik. Omdat het meestal tegelijkertijd met Etten Leur gehouden wordt en Etten Leur is begin april maar op de site van Markelo staat dat ze het in het paasweekend altijd doen. Pasen valt laat dit jaar.. Dus ik dacht misschien hoef ik dan niet te kiezen en kan ik ze allebei doen. Markelo is voor ons dichterbij, maar hoor zoveel mooie verhalen over Etten Leur. :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:26

oooh dan zit er niks anders op dan afwachten. :) Vorig jaar is Geert na Chaam geweest en zijn we beide na Markelo geweest. Ik ben toen naar EL geweest. Vond het een super leuke cross. Maar aan de ene kant zegt mijn gevoel nog heel erg 'dit jaar alleen dressuur en volgend jaar misschien weer crossen' en aan de andere kant zegt mijn gevoel 'net als vorig jaar overal wat crossjes mee pakken' En dan wil ik wel weer erg graag naar EL. Puur omdat het zo'n mooie cross is! Markelo ben ik op zo'n bult er afgestuiterd omdat Zeus elke keer zo weg sprong. Weet niet of ik er wel weer zo'n zin in heb om dat weer als 1e cross te rijden. Bah dubio hier!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:39

Oh leuk dit topic! Ik ga na heel lang plannen dan dit jaar toch ook eindelijk m'n debuut maken in de cross. Altijd problemen gehad met blessures e.d. en nu is het eindelijk zover!
Denk dat Chaam of Etten-leur de eerste wordt, of misschien allebei wel, is wel lekker in de buurt!
Is er voor die tijd al ergens training te volgen trouwens?

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:53

voor lessen kun je met diegene meestal bellen voor afspraak :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:00

Ik begin dit jaar vroeg met trainen, en hoop mijn paard dan klaar te hebben voor Markelo en anders voor Westerbork :D
Heb er zin in, eindelijk weer crossen! ( ook al zou het niet allemaal 1,2,3 vanzelf gaan met dit paard :+)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:08

Arielle_ schreef:
Oh leuk dit topic! Ik ga na heel lang plannen dan dit jaar toch ook eindelijk m'n debuut maken in de cross. Altijd problemen gehad met blessures e.d. en nu is het eindelijk zover!
Denk dat Chaam of Etten-leur de eerste wordt, of misschien allebei wel, is wel lekker in de buurt!
Is er voor die tijd al ergens training te volgen trouwens?

Ik hoop ook op allebei.

8 dec zijn de kalendervergaderingen geweest. Heeft iemand daar toevallig een update van (ivm de voorlopige kalender)?

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:46

Nope. De kalendervergadering is de woensdag de 15e dec.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:21

Op startlijsten staat wel dat het laatste weekend van oktober 2011 Barchem is :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:57

@ Anouk, die zijn lekker op tijd. Vind wel makkelijk kan ik alvast vrij vragen!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:59

Haha ja dat zou moeten lukken he voor oktober volgend jaar! :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:47

Ik ben benieuwd naar de kalender!
Ben van plan om in Chaam B HC te rijden, en daarna weer L. Het lastige vind ik alleen altijd dat tussen Chaam en Vrouwenpolder geen fijne crossen zijn (tenminste, niet die ik ken). Je hebt wel Markelo en Etten-Leur, maar in Markelo lijken die heuvels me niet fijn, zeker niet met Vorstin, en in Etten-Leur krijg ik Vorstin heel moeilijk bij de start weg, dus ik ben bang dat ik dan weer uitgebeld wordt op het 1e veld..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:53

Die heuvels in Markelo zijn anders omdat je het bijna nergens fijn kunt oefenen. Paarden vinden het ook vaak raar. Toch vind ik het geen nare cross (ondankt dat ik vorig jaar vliegles heb gehad op 1vd heuvels)
Je hebt alleen het middelste stuk vd cross de heuvels he. De start is in ieder geval makkelijker weg komen als EL. En de finish is een eind lopen waar je perfect uit kunt stappen. Ook de dr en spr zijn dicht bij elkaar. Als je twijfelt zou ik het gewoon een keer proberen, hij is echt wel leuk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:59

Ik vind het juist zo aan het begin van het seizoen niet fijn om een sterk heuvelachtige cross als Markelo te rijden. Zeker als we weer zo'n strenge winter hebben waardoor je niet optimaal kunt trainen.
Maar ieder zijn ding!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:02

Dat is ook wel zo hoor Sim, ben ik met je eens!!! Maar het is maar een klein stukje. Dus vind ik het dan zonde als mensen ''denken'' dat de hele cross uit heuvels bestaat.
Maar al zou het goed weer zijn, waar ga je dan trainen op zulke heuvels???

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:14

Zijn er echt zoveel heuvels in Markelo? Ik hoor echt hele tegenstrijdige verhalen. En zijn er dan ook hindernissen op die heuvels of 'alleen heuvels'?

Ik heb hier in het bos wel 2 heuvels. :D Als die nog bestaan tenminste. ;)

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:20

ik ben nog nooit in Markelo geweest, ik ga het gewoon proberen.
Ik neem ook wat lessen volgend jaar, anders word ik ook nog eens uitgebeld..
Hopen dat het een leuk jaar word :D.
Is Westerbork beetje ''makkelijk'' dan? :o
Wat is trouwens eerder Markelo of Westerbork iemand een idee?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:25

@ Sannn vorig jaar stonden er in de B geen sprongen op de heuvels. Wel 1 sprong op een lang zand pad en na de landing moest je een behoorlijk stijl gat in sturen, (waar je ook recht door kon en met een lus in kon sturen dat was makkelijker) en onder in het gat stond een sprong. En bij de L had je volgend mij een greppeltje na een heuveltje in het dal. Geloof niet dat er verder sprongen op of bij een heuvel stonden. Ik weet niet of ik Zeus zo snel al fit heb maar als ik hem wel fit krijg dan wil ik het toch nog een keer proberen. (is ook zo lekker dicht bij voor ons dat telt ook misschien wel wat mee)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:40

L start ik dan toch nog niet, dus dat scheelt. :) Dat wil ik pas later gaan doen, iig nog 2/ 3 SGW's in het B!
Ik ga er wel eens goed over nadenken, Markel is wel stuk dichterbij voor ons. Maar wil ook niet dat we vertrouwen kwijt raken ofzo. Heuvels opzich heb ik geen probleem mee, maar ik weet dan ook niet wat voor heuvels het zijn. Gaat het met Zeus wel weer stuk beter?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:43

muts_marijke schreef:

Het is niet zozeer dat je perse heuvels moet trainen, al zou dat wel ideaal zijn! Het gaat mij meer om de algehele conditie-opbouw. En dan denk ik aan goede galoptraining in het bos. Vergeet niet dat heuvelachtig terrein meer conditie van het paard vraagt (heuvels op en af geeft toch een ander ritme en spiergebruik) en meer ondersteuning van de ruiter nodig is!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:46

Zeus kende de heuvels ook niet maar liep er heel simpel over. Werd aan het eind zelfs zo gretig dat ie boven aan de bult al naar beneden sprong en mij lanceerde. Hoewel wij nog nooit over 1 heuvel waren gegaan. Toen hij mij was verloren ( en ik na 5 min ehbo weer verder ben gereden... heel dom) pakte hij het zo weer op. Week later in EL had ik ook niet het gevoel dat hij ergens vertrouwen kwijt was geraakt... ik wel met heuvels maar heb het hele jaar voorzichtig heuvels enzo gereden en durf Markelo wel weer aan.

Zeus is redelijk fit, zitten nu op ongeveer 25 minuutjes stappen draven en een klein stukje galop. Hij is mega gek en let dus ook totaaaaal niet op! Bokken, slaan met voorbeen en geluid maken kan hij allemaal al weer tegelijk onder het zadel in draf. Maar dat blijft wel moeilijk om dan te voelen of hij weer last heeft of juist totaal niet. Mensen aan de kant letten goed op dat mocht ik het niet voelen hun het direct zien. En zei zeggen jij kijkt hem kreupel hij is wel 100% oke.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:49

muts_marijke schreef:
Zeus kende de heuvels ook niet maar liep er heel simpel over. Werd aan het eind zelfs zo gretig dat ie boven aan de bult al naar beneden sprong en mij lanceerde. Hoewel wij nog nooit over 1 heuvel waren gegaan. Toen hij mij was verloren ( en ik na 5 min ehbo weer verder ben gereden... heel dom) pakte hij het zo weer op. Week later in EL had ik ook niet het gevoel dat hij ergens vertrouwen kwijt was geraakt... ik wel met heuvels maar heb het hele jaar voorzichtig heuvels enzo gereden en durf Markelo wel weer aan.

Geloof dat jij mij niet helemaal begrijpt, of ik jouw bovenstaande post niet helemaal juist interpreteer. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:50

Vorstin heeft nogal de neiging om hard naar beneden te denderen van heuvels af, dus dat vind ik wel lastig := Zeker als er dan een sprong onderaan staat, denk ik dat het niet ideaal is. En ik ben ook bang dat ze gaat staken omdat de heuvels het wat zwaarder voor haar maken. Wie weet ga ik nog wel wat in België rijden tussen Chaam en Vrouwenpolder in.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:51

_Sim_ schreef:
muts_marijke schreef:

Het is niet zozeer dat je perse heuvels moet trainen, al zou dat wel ideaal zijn! Het gaat mij meer om de algehele conditie-opbouw. En dan denk ik aan goede galoptraining in het bos. Vergeet niet dat heuvelachtig terrein meer conditie van het paard vraagt (heuvels op en af geeft toch een ander ritme en spiergebruik) en meer ondersteuning van de ruiter nodig is!

Oh sorrie verkeerd begrepen. Ik dacht al waaaar doe je dat? dat wil ik ook :D . Galop training doen wij altijd op een zand pad hier in de buurt. Vorig jaar zijn wij daar ook de hele tijd mee door gegaan als het weer het toe liet. Conditie had ik steeds op peil proberen te houden. Klopt wel dat ze andere spieren gebruiken maar toen ik de DA vroeg of ze nou dacht dat de paarden meer te lijden had zij ze wel iets meer maar dat het haar heel hard mee viel. Iedereen moet het ook zelf beslissen. En als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Ons viel het vorig jaar mee