Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
muts_marijke schreef:Wat een informatief topic.
Dacht dat Sannnn nog vroeg wanneer Markelo was. Wat ik weet is dat Markelo blijft proberen het 1e weekend van april te organiseren. Voor ons maakt het in het algemeen niet uit waar het is qua afstand. Wij crossen overal wel heen. (makkelijk als je dezelfde hobby hebt als je vriend) Heb er nu al wel weer onwijs zin in!!! Hopen dat mijn paard in februari zo fit is dat ik wat cross lesjes mee kan pakken en dan gaan met die banaan!
muts_marijke schreef:Wat een informatief topic.
Dacht dat Sannnn nog vroeg wanneer Markelo was. Wat ik weet is dat Markelo blijft proberen het 1e weekend van april te organiseren. Voor ons maakt het in het algemeen niet uit waar het is qua afstand. Wij crossen overal wel heen. (makkelijk als je dezelfde hobby hebt als je vriend) Heb er nu al wel weer onwijs zin in!!! Hopen dat mijn paard in februari zo fit is dat ik wat cross lesjes mee kan pakken en dan gaan met die banaan!
Arielle_ schreef:Oh leuk dit topic! Ik ga na heel lang plannen dan dit jaar toch ook eindelijk m'n debuut maken in de cross. Altijd problemen gehad met blessures e.d. en nu is het eindelijk zover!
Denk dat Chaam of Etten-leur de eerste wordt, of misschien allebei wel, is wel lekker in de buurt!
Is er voor die tijd al ergens training te volgen trouwens?
muts_marijke schreef:Maar al zou het goed weer zijn, waar ga je dan trainen op zulke heuvels???
muts_marijke schreef:Zeus kende de heuvels ook niet maar liep er heel simpel over. Werd aan het eind zelfs zo gretig dat ie boven aan de bult al naar beneden sprong en mij lanceerde. Hoewel wij nog nooit over 1 heuvel waren gegaan. Toen hij mij was verloren ( en ik na 5 min ehbo weer verder ben gereden... heel dom) pakte hij het zo weer op. Week later in EL had ik ook niet het gevoel dat hij ergens vertrouwen kwijt was geraakt... ik wel met heuvels maar heb het hele jaar voorzichtig heuvels enzo gereden en durf Markelo wel weer aan.
_Sim_ schreef:muts_marijke schreef:Maar al zou het goed weer zijn, waar ga je dan trainen op zulke heuvels???
Het is niet zozeer dat je perse heuvels moet trainen, al zou dat wel ideaal zijn! Het gaat mij meer om de algehele conditie-opbouw. En dan denk ik aan goede galoptraining in het bos. Vergeet niet dat heuvelachtig terrein meer conditie van het paard vraagt (heuvels op en af geeft toch een ander ritme en spiergebruik) en meer ondersteuning van de ruiter nodig is!