[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:12

Heb vandaag heerlijk gereden met Amati.

In de dressuur 4de met 203 punten, 1 balk met springen (lage stijltjes zijn gewoon niet indrukwekkend genoeg en daar hoef je als paard zijnde dan ook niet voor terug te springen :Y) ) en foutloos gecrosst in 4.50 (4.26 ideale tijd). Heb rustig gereden vanwege de bodem.

Sta er overigens nog 100% achter dat ik Het niet heb gereden in het M.

Waren gelukkig ent weg toen het ongeluk gebeurde. Wat verschrikkelijk.

Alle prijswinnaars gefeliciteerd en voor mensen waar het minder ging kop en volgende keer beter!!!

Overigens nog wel heel veel geklept met heel veel mensen.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:13

@ Jetske klopt wij stonden naast jullie met de trailer. Fijn dat de breekboom goed functioneerde en dat Lasko er niets aan over heeft gehouden en gefeliciteerd met je 3e prijs!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:17

Wat een vreselijk ongeluk zeg... Heel erg naar dat zoiets gebeurd.

Ik heb gejureerd in ring 6 vandaag, veel combinaties en het was best spartaans. ;) ;) (voor ons als juryleden).
Ik had veel jonge mensen verwacht, maar er reden er toch wel een aantal mee die een stukje ouder waren dan ik, erg leuk om te zien.

Veel fijne paarden en fijne combinaties gezien, natuurlijk ook wel wat mindere, maar het merendeel was toch wel oke. De sfeer was volgens mij wel goed.

Vond de dressuurring er ook wel aardig bijliggen, zat wel een minder stuk in, maar daar kwam je toch niet tijdens de proef.
Had het idee dat het fijner te rijden was dan op het voormalig maisveld van andere jaren.

Na afloop nog even innig geknuffeld met de terrasverwarmer, we zijn nu vrienden voor het leven.... ;)

Het parcours had ik nog helpen opzetten (meteen Corien ontmoet), dus dat had ik al gezien. Van de cross verder niets meer gezien. Het lag stil op het moment dat wij een rondje over het terrein gingen doen en toen hebben we dus alsnog maar besloten om de kachel op te gaan zoeken....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:29

Dan heb je mij in de ring gehad raket, ik kon me erg goed vinden in het commentaar :) .

Petje af hoor, ik heb in Lisse laatst geschreven bij de dressuur en het gaat echt snel (zeker bij een aantal van die hete eventers ;) ), dat je dat als jury kan bijhouden met commentaar en punten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:33

Raket lange dag dus! Ik zat in ring 5 jij 6 :)

Lisa ik dacht dat je cannie mee had :oo

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:40

Haha, nee die stond thuis op de wei Corien! Cannie is met vervroegd 'pensioen', die start ik niet meer :)

Ik zag je nog langskomen bij het water, je was lekker fanatiek aan het rijden!

mamabird

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:42

Even een korte snelle reactie van mij (organisatie). De genoemde opmerkingen over de afstanden zijn genoteerd en daar gaan we morgen tijdens de evaluatie over praten. Heb veel leuke vriendelijke paardensport gezien, maar ook kamikaze piloten en met name in hogere klasse viel me dat op. Ruiters die geen rekening houden met de bodem en als een dolle erdoorheen batsen, paard/pony, komt niet uit en dan door drukken.... De valpartijen die ik zelf gezien heb waren (in mijn ogen) te wijten aan het slecht aanrijden van de sprong. Ook met deze bodem was het te doen, mits er op geanticipeerd word en dat was in een aantal gevallen dus duidelijk niet het geval. De uitslagverwerking was een ramp zaterdag. Door een samenloop van omstandigheden wilde het gewoon niet vlotten.... Zowiezo namens de organisatie onze excuses, we hebben erg ons best gedaan om het toch allemaal voor elkaar te kachelen, maar het lukte niet om het sneller te doen...
Het ongeluk is vreselijk. Ruiter, toeschouwers, posten, iedereen is enorm ontdaan over het gebeurde... Een prachtig paard, kundige ruiter en een prettige combinatie om te zien rijden.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 07:59

Aaike vond het super geregeld!! jammer van de val partijen idd! je bent als ruiter zelf verantwoordelijk!!

Sterkte voor iedereen die het ongeluk heeft zien gebeuren!

:isa oke dan.. ik dacht echt dat je op can zat :=

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:17

Dan even een reactie aan de organisatie:
Goede ontvangst bij aankomst met duidelijke instructies waar je kon parkeren. Mensen bij de oversteek deden ook uitstekend hun best om al die geconcentreerde ruiters netjes te laten oversteken.
Dressuur terrein lag er prima bij. Alleen het losrijden iets zwaar maar zeker niet problematisch. Her en der op het terrein wat vrolijke vriendelijke mensen van de organisatie gesproken. Cross zag er leuk uit en de bodem was voor het overgrote deel prima. Bospaadjes erg mul maar dat ligt denk ik gewoon aan de bodem. Leuke verdeling tussen wat lagere sprongen en wat pittigere.
Na mijn val werd ik bij de finish al opgewacht door iemand van de ehbo die meteen informeerde of alles in orde was en die duidelijke instructies gaf waar ze te vinden waren als er toch iets aan de hand was. De omroeper maakte er ook nog een lolletje van door de microfoon toen hij doorhad dat ik zelf wel om het voorval kon lachen. Al met al een prima sfeer.
Alleen bij het secretariaat kreeg ik een beetje het idee dat ik erg stoorde. Het is toch een beetje je vraagbaak op zo'n dag.
Ook de routes en waar alles te vinden was vond ik dit jaar veel duidelijker.
Kortom: een dikke pluim!
Laatst bijgewerkt door pol013 op 18-10-10 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:18

Aaike, Met mijn onervaren jonkie heb ik geen bodemproblemen gehad. Wel waren er een paar mensen zo snel (30sec voor optimaal), dat ik mij afvroeg hoe zij dat voor elkaar hebben gekregen....
Ik vond het een mooie cross voor de B en 't L met afwisselende sprongen. Ik persoonlijk vond voor de B beide dubbels een mooie afstand hebben! Slaveld was erg goed te rijden met de dressuur.
Zowel mijn vriendin als ik zijn meerdere keren afgesnauwd door het secretariaat, wat ik erg jammer en onterecht vond!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:32

Ik moet zeggen dat ik beide dagen dat ik er was erg gezellig vond.
Vond de cross in de B en L op zich goed te doen. En als je met verstand reed was de bodem heel best en heb ik echt heel veel erger meegemaakt dit jaar.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:05

Ik vond de sweer ook erg gezellig!,
Idd alles netjes geregeld, met parkeren, Vertinaire controle!
Idd wat mootje zegt hoe somige mensen dan gereden hebben snap ik dan ook niet.. 30 sec te snel!!

Ik kreeg later ook een behoorlijke snauw van een vrouw bij het secetariaat, over hoe lang ik op me paard zat wat volgens de mevrouw niet zo was.. maar goed al met al een mooi weekend!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 09:11

Dat het secretariaat niet altijd even vriendelijk was misschien (zelf niet zo ervaren) is natuurlijk niet leuk, maar we moeten niet vergeten wat een stress (ivm de mais die er op het allerlaatste moment pas af ging, de startlijsten die niet klopten en ga zo maar door) die mensen van de organisatie de laatste dagen hebben gehad! Denk dat dat een grote rol heeft gespeeld. Kan dat goed begrijpen. Zelf kan ik ook kortaf/kribbig uit de hoek komen in stress-situaties terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:14

Ja dat is ook zo sim :j en idd veel val partijen, waardoor het nog langer duurde om de uitslag te verwerken. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:21

Ja je hebt gelijk Sim, daar dacht ik ook aan zaterdag..
Want naar mijn verhaal werd helaas ook niet geluisterd en moest eigenlijk gewoon gelijk weg want ze hadden het druk. Ik vond het erg jammer dat het zo ging :n.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:27

Heb vrijdag van 4 tot half 6 het spring parcour op gebouwt met jetske en millie.. men wat een werk!!
Respect hoor tis echt een hoop werk..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:18

Ik vond het ook prima geregeld en de bodem viel reuze mee. Bij hindernis 10, 11, 12 was het mul maar voor de rest was het goed te doen. 30 sec te snel vind ik ook erg knap (onverantwoord). Heb met Capri ook een fijne cross gereden, binnen de tijd zonder echt hard te rijden. Met Wendel was gewoon domme pech.
Ze heeft haar pees verrekt, niets beschadigd maar ze moet een aantal weken op rust er zat veel vocht tussen de pezen. Ze loopt nog flink kreupel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:24

Gelukkig is het "maar" een verrekking Evelien!
Trouwens, je strafpunten in het springen met Borex, kunnen dat geen tijdfouten zijn geweest? Vaak tellen ze de tijdfouten bij in de kolom van springfouten. Zie je heel vaak op de uitslagenlijsten. Is het net alsof je veel balken had terwijl het alleen maar tijdfouten zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:26

De tijdfouten waren apart genoemd in de resultaten die aan het bord hingen, Sim.
Fijn dat de blessure van Wendel mee lijkt te vallen :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:28

Evelien: wat een opluchting zeg. Ook 'geluk' dat het zo aan het einde van het seizoen gebeurt. Zal evengoed balen zijn.

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:30

TeeGee schreef:
Ik ben een middagje wezen kijken.

Gezellig gekletst met Sim, PB, Corienne en Jetkse. :D

Scum en BT gezien bij het water, Jitske zien springen, Evie zien loscrossen en op het water. En nog een M bokker gezien in het springen, naam even kwijt paard heet Vigo.....

vigoureux :P klopt dat was ik, begon in een wat lastige pose, bijna de party tent ingedenderd.....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:41

Ja je paard had er zin in! Helemaal niet aanvallend bedoeld maar het viel me op dat je weinig meekomt boven de sprong. Je paard lijkt daardoor wat schieterig te worden?

Wel een ontzettend stoer dier!

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:51

nou hier ook maar een bedroefend verslagje van mij..
ik moest laat dressuuren, dus om half 9 ben ik zondag ochtend vertrokken.
om 11 uur kwam ik aan en ben me gaan melden.
om kwart voor 12 ben ik richting dressuurbanen gelopen, haar eerst lekker een half uurtje gelongeerd even de frissigheid eraf en dan kan ze de wedstrijdsfeer ook proefen, ging helemaal toppie.
toen nog 20 minuten losgereden en toen de baan in, lekker gereden voor de eerste keer weer (in ysselsteyn wou madame aleenm maar in galop en hadden we te veel spanning we waren doen 2 na laatste ter vergelijking) punten weet ik niet, was 7e geloof ik... inspringen ging fijn, wat dresuur matig gereden en vooral veel stappen, ze werd af en toe wat zenuw achtig als er een balk door een paard werd geraakt, maar ik kon me goed bij me houden.
het spring parcours werdt ze weer wat heet, ging weer met mij aan de wandel en hadden bijna de party tent omvergestormd, even gauw geknikt, maar ze konden me nr niet lezen en ik had nog geen bel gehoord, dus ik in een net drafje naar de jurywagen en alsnog geknikt, nog geen bel...nou dan begin ik maar....springen ging wel fijn, 1 balkje op 8a, kwam te dicht eronder dus konden we ook niets meer doen, ik hoorde in eens uitslag: 14 strafpunten, blijkt dus dat toen ik in de lastige pose en bijna in de partytent denderde dat er gebeld was :S heb nooit iets gehoord, maargoed maakt niet uit.toen de cross, ze hoorde de fluitjes al en begon weer wat te draaien in haar lichaam, bij de start wat rondgestapt en eigelijk fijn weggereden, alle hindernissen gingen goed, tot de waterparty.
bij de afsprong ging het fijn, maar waarschijnlijk heeft mijn paard de diepte niet goed ingeschat en zijn we samen over de kop geslagen,ik nat paard nat, toen paardje gepakt, even goed beloond want die stond nog na te shaken van angst, samen naar het land gelopen en daar heeft een jongeman in oranje jas de dierenarts gehaald voor me (TOP!) EHBO kwam al zeer snel te plekke en we wenden ons tot het paard want ik had alleen een blauwe onderbeen. paard had een lelijke snee op haar linker heup. deze was niet diep genoeg om te hechten, voor de rest heel veel schaaf en snij wondjes die oppervlakkig waren, en haar rechter sprong was heel gevoelig, ze liep er niet lekker op, paardje na verzorgd (EHBO Mensen nogg meegelopen voor de natte troep die ondertussen afgehaald was) en naar huis gegaan. na 2,5 uur rijden eindelijk thuis (20.00) en toen was de sprong nog dikker, waarschijnlijk verrekt, tis heel erg dik, paard helemaal afgespoten thuis en na verzorgd, overal zalf opgedaan, en de sprong nog even goed gekoelt.

nu net heb ik haar uit de stal gehaald, zo kreupel als wat, wilt er ook niet of nauwelijks op staan, ben 15 minuten met haar gaan lopen op pad, en weer afgespoten, nu zit er een coolpack op het been en loopt ze in de paddock, ze wilt wel uit zichzelf lopen, maar t doen wel zeer, dat was mijn verhaal..

en ik was zo blij met mijn dresuur dat die zo fijn ging, heb je wel wat in een andere takt van de sport...... voor mij dus geen sgw as vrijdag......

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:56

TeeGee schreef:
Ja je paard had er zin in! Helemaal niet aanvallend bedoeld maar het viel me op dat je weinig meekomt boven de sprong. Je paard lijkt daardoor wat schieterig te worden?

Wel een ontzettend stoer dier!

Ze is wel stoer, af en toe een beetje te erg, ze is heel dominant en wil graag haar willetje....
klopt dat ik meer mee moet gaan op de sprong, ik ben daar veel mee aan het trainen maar doordat ze af en toe zo snel gaat is het nogal lastig, wel goed opgemerkt.. ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:12

Dat is wel schrikken zeg crossmiep,naar dat je paard zich zo bezeerd heeft :(:) .

Het is toch wel een ongelukkige crossdag met een hele nare nasmaak gisteren, hoewel ik zelf alles uitgereden heb en de cross foutloos heb afgelegd, kon ik geen fijn ritme krijgen in de cross door o.a. de combinaties met rare afstanden en vreemde aanrijdlijnen.
Ik denk niet dat ik volgend jaar aan deze cross meedoe .

Waarbij ik wel duidelijk wil zeggen: ik wil helemaal niks af doen aan het secretariaat en alle vrijwilligers die hieraan hebben meegeholpen, jullie hebben onwijs hard gewerkt de afgelopen weken!