[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:49

Gefeliciteerd voor degenen die goed gereden hebben en :(:) voor degenen waarbij het wat minder ging...

Ik zal ook even vertellen hoe het gegaan is :D

Vooraf hele spookverhalen gehoord hoe de dressuurbanen zouden zijn, maar mijn baan bleek iig heel erg mee te vallen :D (Vergeleken bij Heino was dit een topbodem :))) Helaas was hij heel erg afgeleid door de paarden/mensen die op de weg liepen en die langs de baan liepen, zat direct in de eerste baan namelijk. Ik kon hem niet rustig houden, hij werd een beetje hyper en daarom leek middendraf meer op middengalop en nog meer van zulke fouten :+
Springen ging niet echt fijn, hij stopte 20 meter voor 2 al, dat heb ik nog nooit meegemaakt met hem :? De rest ging ook niet heel erg soepel maar verder geen fouten, alleen 14 voor tijd.
De cross ging gelukkig beter! Het starten wordt steeds beter, hij had nu nog maar 1 hindernis nodig om even in te komen. Had alleen een stop op 14, het huisje. Wel jammer want voor de rest ging het echt lekker :j

Had alleen een 5 en de vijf 6en op stijl, ik zal die beoordeling wel nooit begrijpen want de ene keer gaat het helemaal niet fijn en heb ik 7ens en 8en, en nu ging het wel fijn en dus geen eens een 6 gemiddeld... Ook stond er dat ik met 'plezier' de cross moest rijden ofzo? Dat kan ik echt niet begrijpen want met een cross zit ik te glunderen op m'n paard en na bijna elke hindernis beloon ik hem met een klopje en/of 'goedzo!', en hij heeft z'n oortjes dan ook strak naar voren staan...

@Bianca: ik ben 1- capcover donkerblauw met sterretjes en een lichtblauw bolletje erop.Donkerbruin paard bles, bruin tuig, witte rijbroek donkerblauw shirt. :D

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:06

iedereen die goed gereden heeft, gefeliciteerd
en voor de gene waar het wat minder ging, de volgende x gaat het vast beter

Ik reed zaterdag mee in het L paarden
Dressuur vond ik niet heel erg goed gaan voor mijn doen, kon wel wel veel beter..
maar hij liep niet heel fijn op dat gras, maasr had 194 punten
springen ging goed ik was foutloos en in de cross liep die super fijn, ik was zelf een beetje bang voor het bruggetje
want daar wou die vorig jaar echt niet over, pas toen er iemand anders voorop ging. maar nu ging die er zo overheen en ik verdr helemaal foutloos en binnen de tijd
En toen waren we 1e :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:09

Zo Fellow: dat is kort maar krachtig!!

Gefeliciteerd!

rowo

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 07:35

Wow Fellow wat goed! Gefeliciteerd!!

@ riannhuh: ik heb (als het goed is) tegen Bianca gezegd wie je was, want herkende je paardje van bokt :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:39

weer een aantal enthousiaste verhalen!!!
billy1: bedankt voor je duidelijk uitleg over de weigering/stop op het water, merk wel dat veel mensen eerst denken dat ze onterecht een weigering krijgen, maar dat uiteindelijk het bij bijna iedereen achteraf terecht blijkt te zijn.

mistid: was ik zooooo eng dan??? ;)

fellow: proficiat!

nu het terrein helemaal opruimen, alles uit het bos etc..., leuke dag dus!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:15

Ik lees een aantal positieve verhalen en een aantal mensen die helaas pech hadden.

Gelukkig was het wel een mooie weekend.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:58

@Marloes, jee wat balen zeg. Echt jammer dat het L niet wil, jullie gingen in de B als een speer. :(:)
@Chatje, netjes!!!
@Irene: jammer van het smalletje en de auto maar jij en Nes doen het echt super hoor!
@Simmie, wat zonde zeg!!! :(:) Wat start je nog dit jaar?
@Billy, super van Reus en gelukkig is het opgelost met Myth, raar dat de hoefsmid er niet was.
@Eveline, netjes van Capri. Wendel komt ook wel goed, beetje extra aanmoedigen :P
@Mandy, niet zo boos zijn op jezelf!!! Kan gebeuren toch, ondanks dat het balen is. Maar super van de cross :D
@Margriet, wat vervelend van je verkeerd berekende stijlpunten…
@Jantine, jee wat een actie van Uk, gelukkig goed afgelopen!
@Bianca, super! Bull wordt al een echt crosspaard, nu nog wat vlakker gaan galopperen.
@Leliaardje, zonde van “de weigering”…
@Mistid, jammer van je stops, maar wel mooi dat je nog een cross hebt gereden voor het NK.
@JJ: super van jou en Uniek!! Al verslaafd??? Volgend jaar weekendje Chaam/Indoor Brabant? :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:16

Bianca, nummer 1 die je beschrijft is bokker riannhuh, en volgens mij is nummer 6 bokker DyonS.
Super debuut Jollyjoker! Gefeliciteerd!
sfranken, daar zat ik ook al over te denken, de gewone plassen waar ze wel eens over willen springen :+
Jammer dat je geen voldoende op je stijlbeoordeling had Rianne!
Super gefeliciteerd Kelly! Je gaat lekker in het L zeg! Vorige week ook al gewonnen :D
Haha nou na je verhalen op bokt :+ nee gekkigheid. Ben af en toe nogal een schijterd. Stel je eens voor dat je me opeet :') . Veel plezier nog met het opruimen ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:24

Ik heb alles gelezen, weet dus nu precies hoe iedereen heeft gereden maar heb geen puf om erop te reageren...

Dan nu mijn verslag.
Frits moest eerst dressuren (ring 2), deed hij wel braaf en had 199 punten (3e)
Daarna Wiso dressuren (ring 3), deed ze ook braaf en zij had 191 punten
Vervolgens mocht wiso als eerste springen en crossen. Met springen en pech balkje op 8. Balk viel er maar half af, heb ik dan 2 strafpunten :P
Voor de cross was ze weer hyper. Na de start ging ze alleen in een rechte lijn naar links richting uitgang. Hoorde na de cross dat ze daar een weigering voor hadden aangerekend. Was toen best bokkig daarover! Nadat ze h1 had gesprongen was het ook klaar en deed ze super haar best. Op de trakhener was ze veel te enthousiast wat ik niet had verwacht waardoor ik iets achter de beweging was. Bij de waterinloop twijfelde ze even en ging een stapje achteruit dus helaas een weigering. In het water maakte ze een rare schrikbeweging waardoor er een vloedgolf water over ons heen kwam! Heksenoog bleek voor Wiso ook ruim genoeg en deed ze zonder problemen, maar wel op de Wiso manier. Rare hoofdbewegingen en oren plat omdat ze bang is dat ze haar kop stoot :P

Verder met frits, springen had hij een heel dom balkje op 7a. Gooide hij er met zijn achterbenen af en dat komt bij hem niet voor dus er ging vast iets mis... Verder foutloos en fijn gesprongen.
Bij de da was zijn hartslag weer veel te hoog (76) maar deze keurde hem wel goed omdat hij aan frits kon zien dat het een binnenvreter is. Frits staat namelijk dood stil en wat diep te zuchten. Moesten lang wachten voordat we konden crossen, daardoor met veel bokkers kunnen kletsen terwijl frits nog wat liep te zuchten :P
Cross deed hij super! Trahkener wou hij stoppen maar toen ging hij uitzichzelf ook weer verder een deed hem super! Wat is het toch ook een stoer paard! Verder een weigering op de boom voor het water. Reed zelf wat lauw omdat ik niet te hard richting water wou. Frits was toen niet lief en bleef stilstaan. Op de inloop twijfelde hij heel erg. Stond met zijn voorbenen in het water en vertrouwde het toen toch niet dus ging hij weer stapje terug. Daarna liep hij er heel braaf in! Heksenoog sloofde hij zich teveel op uit. Hij zat iets dicht en liet daarom zijn springtechniek even zien. Hij sprong zo gruwelijk over zijn rug dat ik met mijn cap de bovenkant van het heksenoog raakte :D

Bij de uitslag zag ik dat wiso toch geen weigering had aangerekend gekregen op hindernis 1, toen was ik wel opgelucht. Totdat ik de stijlcijfers kreeg, met beide paarden onvoldoende :(
Veel commentaar erbij, maar dat mijn beugels te lang zijn ben ik het absoluut niet mee eens

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:28

Ik ben vanmorgen nog even wezen trainen in Diepenheim. We waren met zijn vieren en hebben vanaf de bult alles gesprongen. Ook enkele hogere meegepakt, trakhener, haag, waterinsprong etc. Alles ging super. Ging echt met een fijn gevoel rond. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:36

Super Dienke! Nu was het water helemaal geen probleem meer?

Edit, had je krabbel nog niet gezien. Super zeg!
Laatst bijgewerkt door mistid op 11-10-10 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:45

Leuke verslagen allemaal! Kop op voor degenen die minder gereden hebben en felicitaties voor de prijswinnaars!
Zag ook nog dat ik op de foto was gezet, en wat een foto's super! bedankt Leliaard!!

Even een kort verslagje: Dressuurveld was echt slecht, maar ja, ik was niet de enige die dat vond. Maar een half uurtje los gereden, gelukkig was de baan beter. 194 punten.

Was bloednerveus voor springen, stond niet hoog, maar in Neede had ik 3 balken, maar toen sprong ik zonder kinketting (vergeten,stom stom). Inspringen ging nauwelijks door het slechte terrein, maar gaan met die banaan. Ik reed op sprong 1 aan, riep een kennis dat ik nog niet mocht beginnen want de bel was niet gegaan! Ik helemaal van slag, want ik dacht van wel. Toch doorgegaan, maar helemaal onzeker. Stop op 2! Stop op 6! Ze stopt nooit. Daarnaast allemaal balken eraf, ze was ook niet te houden. Kwam helemaal beschaamd de ring uit. Wat een knoeier ben ik. 23 strafpunten! (3 tijdfouten). :o Ja jongens, die klungel, dat was ik!! Ik helemaal balend mijn paard afzadelen, mocht ik toch starten, tijdfouten tellen niet! Jippie. *D
Cross ging moeiteloos, wel de 2 alternatieven genomen. Was toch nog maar iets van 4 seconden over tijd. En een voldoende voor mijn stijl.

Was uiteindelijk toch nog 6e! Dat maakt alles weer goed!
De komende 2 weken toch maar even wat oefenparcoursen springen, doe mee met kampioenschap B in Barchem, en wil niet weer zo verschrikkelijk afgaan..... :(

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:56

balen van je springen zeg, maar dan toch nog 6e! Netjes :D

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:44

dressuur was ik niet zo tevreden over,
springen niet zo.
en cross ging super!!

-- ben 4e geworden had ook nog prijs (C-B)

én was de beste deepse combinatie:D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:56

@ jet: k zag je starten in de cross. Dat zag er super safe uit :j Gefeliciteerd met je prijs. En over je springen hoef je je niet te schamen want ik had zelfs 11 tijdfouten :P

@ dienke; wat relax zeg dat je daar ff mocht trainen! Echt wel relax!

@ bianca: wel lekker gereden dus! Had je geen prijs met Wiso?
En de stijlpunten.... tja daar is niets aan te doen. Zaterdag had 1 jury van de 40 combinaties maar 10 een voldoende gegeven.

Moet wel zeggen dat ik de stijl in de B soms niet over naar huis te schrijven vind :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:10

nee wiso en ik waren 10e, net na jou geëindigd dus
van de stijlpunten baal ik nu ook vreselijk. Niet alleen omdat ik nu geen wp heb maar vooral ook voor mijn eigen gevoel

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:14

Oh.. dat had ik nog niet eens gezien :o
Ik had een 6,2 voor stijl en dat is wel veruit het laagste wat ik ooit gehaald heb. Echt blij kan ik daar dus ook niet mee zijn O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:56

Jemig, wat leggen jullie de lat hoog voor jezelf zeg!
Wees eens tevreden met een fijne rit! (zeg niet dat je dat niet bent maar het is maar een hobby hoor!)
Prijzen, winstpunten zijn leuk maar lol hebben en fijn kunnen rijden telt toch net zo goed mee?

Dit is bericht is niet bedoeld om af te katten of l.ullig te doen, of persoonlijk naar iemand, maar een uiting van mijn mening. Y;(

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:50

Sorry Sim :o
Maar ik ben wel tevreden over mijn eigen rijden en heb ook fijn gereden!
Zo beter ;)

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:07

Ik heb ook heerlijk gereden.
De wekker liep al om 4 uur af pff lekker vroeg.
Om 5 uur vertrokken naar Diepenheim.
Jonkie ging ok met dressuur springen 1 balkje en cross 1 langsloper op de schuine trakener. Was eigenschuld niet genoeg opgesloten en buitenbeen en teugel eraan. Verder alles super en overal rechtdoor dus de M cross gereden.
Zwarte stond 2e na dres 1 balkje springen en foutloze cross. Zou 3e zijn geweest maar was HC. Was weer heerlijk genieten met mijn ervaren paardje. Is maandag terug gekomen van Yvonne had er meer als een jaar niet opgezeten. Dus mag niet klagen.
Vond het een mooie cross. Idd de dresuuur terreinen waren drassig. Wat een prachtig weer hebben we gehad zeg.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:09

JOLLY J @ goed gereden zo te horen en de smaak te pakken.
MISTID @ wil jij DYON S op de hoogte stellen dan ?? Ik heb inmiddels ook riannhuh getraceerd, van omschr.nr 2,3,4,5 heb ik dan nog geen reactie op.
BVW @ ik heb van jou de foto op het heksenoog, heel MOOI !!!

Ik had ook hele lage stijlpunten, kwam op een 6,0 vergeleken met Gorssel waar ik 8 en 9 op had en ook de beugellengte goed beoordeeld waren, was dat nu idd ook een groot commentaar op mijn protocol en de aanrijdlijn bij 8 en 9 kreeg ik onvoldoende, maar ja.....ik kwam bij 8 natuurlijk al even heel raar uit.
Bij de tweede jury 2 maal een 7 en ook beugellengte onvoldoende, stond wel bij "fijn gereden, maar meer verlichte zit en beugels VEEL korter"
HAHAHA ik kan niet korter, ik heb helaas een veelzijdigheidszadel en nog korter betekent dat ik met mijn knie op de wrong kom ipv erachter, dat doet mij dan echt pijn. Ik ben bezig met een spaarboompje dus hoop in het nieuwe seizoen met een beter zadel voor de eventing en springen te kunnen rijden.
Voor nu maak ik me er dus ook echt niet druk om wat die punten zijn. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:22

_Sim_ schreef:
Jemig, wat leggen jullie de lat hoog voor jezelf zeg!
Wees eens tevreden met een fijne rit! (zeg niet dat je dat niet bent maar het is maar een hobby hoor!)
Prijzen, winstpunten zijn leuk maar lol hebben en fijn kunnen rijden telt toch net zo goed mee?

Dit is bericht is niet bedoeld om af te katten of l.ullig te doen, of persoonlijk naar iemand, maar een uiting van mijn mening. Y;(

Hehe :+

Nu zo voor een eerste cross ben ik mega tevreden over de cross (niet het springen, want daar reed zelf beroerd en heb ik de finisch halen aan mijn paard te danken). Maar ik kan absoluut niet elke cross weer tevreden zijn met een stop en alleen goed gevoel :n Ik train niet om steeds in de middenmoot te eindigen. Ik train om bovenin mee te kunnen rijden. En ja het is gewoon hobby, maar er moet ook gepresteerd worden anders gaat voor mij de lol eraf.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:13

MISTID @ heb het profiel van DYON gevonden en dat is hem idd, heb haar even een PB gestuurd.Zal ze wel heel leuk vinden.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:28

bianca1980: Heel erg bedankt voor de ontzettend gafe foto!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:35

Het was een leuke dag, en wat hadden we er lekker weer bij!

Dressuur ging wel. Springen ging niet zo soepel, gelukkig geen stops, wel 3 balken.
Cross was erg leuk. Wat zag het er weer mooi uit. Jammer dat we in de B niet zulke mooie combinaties of keuzehindernissen hebben. (B staat voor "boring"? :P ) Ik kan bijvoorbeeld wel wat leuks verzinnen bij die molenwieken.

Heeft iemand me misschien nog gezien bij de waterbak? We gingen via de insprong en voor mijn gevoel bleef Otto even staan met zijn voorbenen beneden en achterbenen boven. Ik moest er zelf hard om lachen met mijn hese stem, ik denk dat het wel grappig was voor de omstanders. Heb zoiezo veel gelachen, ook bij het springparcours. Dat HC rijden heeft wel wat, toch een stuk relaxter en je beseft echt weer dat de belangrijkste reden om te crossen is omdat ik het leuk vind.

Mijn sympathie voor de mensen die gevallen zijn of zijn uitgebeld. Ik leef erg met jullie mee en vind het zo jammer dat je niet in de gelegenheid gesteld wordt de cross toch af te maken. Ligt niet aan de organisatie maar dat zijn de stomme regels van de KNHS. (ik ben meer een trainer dan een wedstrijdruiter, wil graag goed afsluiten)

Nou, nog twee te gaan! Tot de volgende cross!