[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:14

Voor iedereen die het goed gedaan heeft: Super :D
En :(:) voor wie het niet zo ging als gehoopt.

De hindernisjury bij de dubbel met de picknicktafel zei ook dat ze instructie hadden gehad dat iedereen de cross gewoon uit mocht rijden. Hij had zelf niemand gehad die bij hem uitgebeld werd, dus hij heeft het zelf niet in praktijk kunnen brengen. Op zich is het best fijn natuurlijk als ze het toestaan (ook al mag het niet), maar dan kunnen ze dit beter van tevoren ook aangeven. Zodat je niet hebt dat de ene helft wel doorrijd en de andere helft niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:15

Ik vind dat echt een bijzonder iets. Kan me niet voorstellen dat een ervaren organisatie zo van de regels afwijkt, ook al is het met goede bedoelingen voor de ruiters. Hadden ze degenen die pech hadden bij het springen ook wel kunnen laten crossen denk ik dan.
Misschien kan Roos eea toelichten? Die weet dat vast wel. Alhoewel ze nu wel druk zal zijn met opruimen ed.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:30

Volgens mij was dat iig vorig jaar niet zo. Kan me nog herinneren dat er eentje doorreed terwijl ze uitgesloten was ... die omroeper kreeg echt helemaal zo'n hoge krijsstem van dat iemand haar moest stoppen :o :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:52

Nu mijn verslagje, ga ik zo wel even bijlezen!

Eerst dressuur met Wiso, vond haar best fijn alleen liep ze niet mooi opgericht. Mijn moeder vond haar niet zo, de jury ook niet 169 punten
Daarna dressuur met Frits en ik was best tevreden, hij had nemelijk geen "stok ingeslikt" en had 180 punten.
Vervolgens springen met Frits. Ik reed achteraf wat te lauw en Frits doet zijn best ook niet bij zulke lagen sprongen. Hadden 1 weigering en 10 voor tijd (wat ik wel heel veel vind)
Daarna de cross in met Frits, deed hij heel goed! Hindernis 4 hadden we helaas een weigering op, maar we zaten ook iets dicht. Bij hindernis 11 (keuken) zelfde verhaal en ook een weigering. Bij het water een in-uitje gereden via de linkerboom en vervolgens ging ik maar een poging wagen of hij het water in wou. Hij deed heel lief een paar keer zijn voetje en het water om te peilen hoe diep het was en vervolgens liep hij er zo in! Echt wonderbaarlijk wat dat durfde hij nooit!
Dus uiteindelijk 2 weigeringen en door het water gegaan dus heel trots op mijn Frits!
Daarna snel omzadelen en springen met Wiso. Sprong een heel fijn foutloos rondje! Daarna de cross in, ze had alleen geen zin om te starten dus we waren nog even aan het klieren voor ze weg wou! Op hindernis 2 reed ik haar teveel terug en kwam te dicht dus een stop. Wiso wel wat van streek, arm paard! Vervolgens met een enorme wapper erover en nog een weigering op 4. Ze vond de slootjes echt heel eng en ging bij elk slootje en bruggetje boven op de rem. Verder wel fijn gereden en dus ook twee weigeringen met Wiso. Ook super trots op Wiso en volgende keer hopelijk met beide paarden een winstpuntje!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:57

nu ook mij verslagje...

ik reed met 2 pony`s D/M.
met de dressuur met de zwarte 191
daarmee stond ik 3de.
en springen 2 balken....
cross foutloos en 8 buiten de tijd. de tijd was 5.19 volgens mij en ik had 5.27 hij is meestal tesnel binnen..
uiteindelijk was ik met hem 4de geworden.

en nu de bruine...
dress. 197
daar stond ik 1ste mee.
springen foutloos
en cross foutloos en binnen de tijd..
dus was 1ste geworden!!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:11

Ik zie in de uitslag dat ik in het L niet uit ben. Ik had toch echt 4 weigeringen. Heb 100 strafpunten gekregen. Volgens mij is er toch iets niet goed gegaan.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:17

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar meld me ook even.
Helaas uitgebeld in het springen zaterdag in de L... Gekke Otto, zondag gaven we een demonstratie waar we weer 1.20 zonder zadel en hoofdstel sprongen! 8)7
Gaan we voorlopig maar weer B starten. Jammer want ik vind de crossen op hoger niveau veel leuker!

Ik vroeg me af of degene die mijn bodyprotector wilde lenen een bokker was?

Omdat ik nog niet bijgelezen ben:
Gefeliciteerd met de goede resultaten!
En kop op met de mindere, zet 'm op voor de volgende keer!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:00

balen zeg marieke!
joyce gefeliciteerd!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:09

Bianca: Mooi dat je wel tevreden was. Knap dat Frits het water in ging!
Joyce: Gefeliciteerd!
Marieke: Jammer zeg :(:)

Ik zie net op de uitslagenlijst dat ik nog 7e was (er waren 6 prijzen) dan ben ik nog goed omhoog geklommem na mn matige dressuur. Daar zaten we nl onder de middenmoot

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:08

EvelienH schreef:
Lien_ schreef:
Gefeliciteerd! Ik heb je zien springen, leuk paard heb je! :)

Dank je! Welke heb je gezien, de bruine of de vos?

De vos :)

Zonder die weigering was ik 2e geweest en zat ik 0,6 strafpunten van nr. 1 af zie ik nu. Jammer :')

We staan ook op de foto;
Afbeelding
:')
Daarna werd ze een beetje heel traag in het water.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:20

ik heb ook leuke foto's van mijn paardjes!
AfbeeldingAfbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:22

met frits heb ik je zien finishen :))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:26

Ik lees wisselende berichten. Prijswinnaars gefeliciteerd en voor degenen bij wie het wat minder ging: kop op!
@ Simmie: Stief heeft dus veel geleerd, was inderdaad best een kijkerige cross!
@ TG: nee, hij pakte inderdaad niet lekker aan op het water de eerste keer. Vind dat je het echt netjes hebt opgelost, want daarna ging hij als een speer! :)

Nog een kleine spam van mij:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben Jer op alle waterfoto's luidruchtig aan het aanmoedigen, deze zijn nog het best :P

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:28

Ooh Noor, jou hebben we zien gaan door de waterbak. Jij + je fans waren helemaal blij zo te horen :D

Edit:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mijn moeder vond het leuk dat zij er ook op staat :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:37

Hahaha, ja, na al het gedoel en geklooi bij waterbakken gaan we allemaal uit ons dak als het goed gaat :P

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:39

Dat was te merken ja :))

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:40

Ik heb gister meerdere combinaties gezien die wel doorgereden zijn nadat ze eigenlijk uitgesloten waren, maar dan niet door de finish zijn gegaan, maar was inderdaad beetje vreemd geregeld.

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:42

Leuke foto's trouwens allemaal, vindt foto's in het water altijd wel wat hebben, wel jammer dat er niet op meerdere plaatsen in gefotografeerd. Meisje waarbij ik mee was, had trouwens (D-pony's B) 185 bij dressuur, foutloos gesprongen en 1 weigering bij cross, 7e plaats :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:44

J_H, Waarom is het vreemd geregeld? Een deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het beëindigen van de cross bij 4 weigeringen of 3 op dezelfde hindernis! Ik snap alleen niet waarom sommige HJ's zeiden dat je mocht doorrijden :n
Noor, Dit zie ik liever dan helemaal uit je dak gaan wanneer het paard niet wil _O-

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:47

Pffff, nou bij het springen van de pony's zaterdagmiddag.... er werd gewoon slecht gereden, heel veel weigeringen en héél veel kinderen die hun frustraties vervolgens botvieren op hun pownie :n (inclusief zeer fanatieke ouders/coaches aan de kant). Jammer hoor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:48

Leuke foto's dames!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

Tja, Bij Vlietlanden heb ik het ook bij veel volwassenen gezien in de cross!
Echt triest van die ouders, zo had ik er zondag ook een op oefencc ;( Met een volwassen meisje :oo
Mijn pa vroeg ook waarom ik zo aan het prutsen was, maar verder hield hij verstandig zijn mond dicht!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:54

iedereen gefeliciteerd met de resultaten !

Ik was er niet om mee te doen , maar om te kijken.
En moet eerlijk zijn doe het jullie nog niet na , maar vond het wel erg gaaf !
wie weet ooit in de toekomst :o :+

Heb nog een paar ( niet hele hoogstandjes hoor maar toch ) foto's van de cross.
Iemand enig idee waar ik die het beste kan plaatsen ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:56

Jackgirl, Ik zou ze bij SGW-ITP neerzetten of als link naar een album in het fotografen-topic op het SGW-gedeelte!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:56

Hmm.. ik was in het parcours ook niet echt lief tegen mijn pony, maar die was dan ook niet erg lief voor mij. :=
Na het parcours ook nog even redelijk boos een inspringhindernis gespronen, maar daarna moest ik stiekem ook wel lachen om der. Ze weet ons beide altijd wel voor schut te zetten. :P

Echt jammer ja dat sommige ouders/coaches aan de kant zo fanatiek zijn en soms zelfs op hun kinderen/ponys schelden en andersom kinderen die op hun ouders/ponys schelden. :n