[SGW] crosstraining @ Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:04

We moeten gewoon gaan zitten en sturen, zo simpel is het dus eigenlijk als we Michiel moeten geloven. ;)

Mootje

Re: crosstraining @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:05

Mijn andere twee instructeurs zeggen precies hetzelfde, dus volgens mij is dit wel DE manier :))

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:09

Mijn andere instructeur zegt ook altijd dat we niet zoveel eraan moeten rijden, misschien zit er dan inderdaad een kern van waarheid in. :Y)

Michiel geeft echt fijn les, ik heb een heerlijke ochtend gehad!
Alleen mijn beugels moest ik korter doen, dat was met die laatste lijntjes wel nuttig, maar nu voel ik het wel. :(:)

Amreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:09

Wat fijn dat het deze week ook leuk was! Wij zijn uiteraard heel benieuwd naar de foto's van jullie met jullie toppers :D

Zitten en sturen, zo klinkt het wel erggg simpel inderdaad! :P

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:14

En zo simpel was het .......bijna.... }:0

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:17

Ik heb ook lekker getraind vanochtend!

Mijn zusje heeft foto's gemaakt, maar ze kan nog niet zo goed overweg met haar camera, dus ik hoop dat er wat leuks bij zit. Ik vraag wel even of ze ze wil mailen :)
Laatst bijgewerkt door Apocalatch op 12-09-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:19

We wachten geduldig af, Lisa ;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:09

Ik heb ook weer heerlijk getraind vandaag :D Pony was heel braaf alleen moet ik op nieuwe sprongen zelf meer vertrouwen hebben en eraan rijden. Gaan we volgende keer weer aan werken. Jullie hadden wel allemaal enorme paarden mee :P voelde me er wel een ukkie door haha. Begin nu helaas alleen al spierpijn te krijgen van het paard dat mijn schouder als boksbal zag. Die had ik ook echt niet aan zien komen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:19

Zo groot is mijn paard toch niet O:)
Balen van je spierpijn! Ben je zonder kleerscheuren uit de training gekomen, ziet je paard je als een boksbal _O-

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:55

Haha nee die van jou was helemaal een kleintje, kwam ik daar met m'n 1.51 :P
Ik was inderdaad zeer blij dat ik geen snoekduik in de waterbak had gemaakt, want dat scheelde ook weinig. Maar dan heb ik het weer dat dat paard dacht dattie door m'n pony heen kon springen, gelukkig had pony er weinig van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:57

Haha, jouw paard zat bij het water echt te denken 'zal ik er tussen door' of 'ga ik het water in' :D Dat iemand tegen jouw paard aansprong had ik even gemist, mijn groom had het wel gezien!

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:04

Ik heb even een vraagje, als je de 'puppyles' doet moet je dan ook als eerst beginnen?

Ik wil heel graag , maar het is een uur rijden voor ons :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:08

De ene keer zitten de puppy's in de eerste les, dan in de tweede of de derde/vierde. Soms zijn er meerdere puppygroepen. Als er 3 of 4 groepen zijn, begint de eerste groep meestal om 9.00. Vandaag waren er twee groepen en het begon om 10.00.

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:10

Oké , bedankt :D

En is het te doen zonder kalkoenen ?
hoefsmid heeft even leuk ijzers zonder gaten eronder gedaan..

Edit: Ze heeft alleen voor ijzers

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:11

Alles is op zand en in een all-weather baan. Kalkoenen zijn dus niet nodig!

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:15

Okee , bedankt !

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:36

haha. nog 1 vraag :o
Gaat 24 oktober wel door, die datum staat namelijk niet op de site..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:39

Over welke site heb je het? Donna huurt gewoon het terrein af (met Michiel). Als er voldoende deelname is, gaat het gewoon door :j Of het moet onverantwoord zijn qua terrein, maar dat verwacht ik niet eind oktober!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:40

Mootje schreef:
Haha, jouw paard zat bij het water echt te denken 'zal ik er tussen door' of 'ga ik het water in' :D Dat iemand tegen jouw paard aansprong had ik even gemist, mijn groom had het wel gezien!

Haha, ja water inspringen blijft een beetje lastig nog steeds voor ons.
Ik ging inderdaad even bij een van die donkere paarden aan de zijkant staan zodat hij er niet langs zou springen en die kwam aan en sprong zo op mij en pony. Had een hoofd tegen m'n schouder en het paard leek echt pas te denken oliebol, dit kan niet toen die ook al tegen m'n pony aan zat :P Er zijn maar heel weinig paarden die op zo'n manier gewoon doorspringen daarom had ik het dus ook echt niet verwacht ;)

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:41

Mootje schreef:
Over welke site heb je het? Donna huurt gewoon het terrein af (met Michiel). Als er voldoende deelname is, gaat het gewoon door :j Of het moet onverantwoord zijn qua terrein, maar dat verwacht ik niet eind oktober!

Op de site van de vereniging,
Maar okee :D
Ik ga me opgeven :D
Hoop dat het leuk word !

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:46

dani_spit schreef:
Ik heb ook weer heerlijk getraind vandaag :D Pony was heel braaf alleen moet ik op nieuwe sprongen zelf meer vertrouwen hebben en eraan rijden. Gaan we volgende keer weer aan werken. Jullie hadden wel allemaal enorme paarden mee :P voelde me er wel een ukkie door haha. Begin nu helaas alleen al spierpijn te krijgen van het paard dat mijn schouder als boksbal zag. Die had ik ook echt niet aan zien komen.

Dat was ik, sorry!! :oo Ik vond het heel erg dat we zo bovenop je knalden. Ik hoop niet dat je er veel last van gaat krijgen! Ik zag en voelde dat ook niet aankomen... In plaats van de lage makkelijke weg over de hindernis te kiezen, koos hij jou...Wel onwijs bedankt voor je hulp! :(:)

Ik heb wel echt een heerlijke ochtend weer gehad!! Ben super trots op hem! We hadden allebei 75% van de hindernissen nog nooit gezien en gesprongen. Vond het wel onwijs gaaf!! Geeft zo'n kick :):)
Vergeleken bij jullie waren we echt twee kneuzen haha... vond het wel een erg leuke groep waarin we zaten!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:52

Sizzy schreef:
dani_spit schreef:

Dat was ik, sorry!! :oo Ik vond het heel erg dat we zo bovenop je knalden. Ik hoop niet dat je er veel last van gaat krijgen! Ik zag en voelde dat ook niet aankomen... In plaats van de lage makkelijke weg over de hindernis te kiezen, koos hij jou...Wel onwijs bedankt voor je hulp! :(:)

Ik heb wel echt een heerlijke ochtend weer gehad!! Ben super trots op hem! We hadden allebei 75% van de hindernissen nog nooit gezien en gesprongen. Vond het wel onwijs gaaf!! Geeft zo'n kick :):)
Vergeleken bij jullie waren we echt twee kneuzen haha... vond het wel een erg leuke groep waarin we zaten!

Nee jij kon er ook weinig nog aan doen. Denk dat niemand het zag aankomen omdat paarden normaal gesproken niet voor die weg kiezen en al helemaal niet zo doorlopen op een paard. Ponylief had er gelukkig heel weinig van al schrok hij geloof ik ook even dat je paard tegen hem op knalde, gelukkig issie wel nuchter in z'n kop op zo'n moment. Schouder heeft wat spierpijn en zal morgen nog wel erger zijn, je paard heeft nogal een hard hoofd haha. :+

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:52

Ik vond het ook een leuk groepje! Voor mijn paard was het de eerste keer op dit terrein, ze deed het zo goed <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:59

Dat op je inlopen ging inderdaad hard zeg.
Bij ons heb je die grap nog wel eens met de fjord.
Ik zet mijn paard er dan altijd met zijn komt naar toe,
dat is minder pijnlijk, paarden-kont kan wel wat hebben :D

En die sprong in de waterbak, dat scheelde inderdaad weinig!
Nou heb ik altijd een setje droge kleren in mijn auto voor het geval dat...
Dus je had droog naar huis kunnen gaan :Y)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:06

Ik heb gelukkig ook altijd een setje droge kleren bij voor het geval dat haha. Ik ging bijna en het enige wat ik dacht was neeeeee niet in de waterbak haha.