[SGW] SGW Maarsbergen - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Re: SGW Maarsbergen - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:48

Leuke foto's!

Ja in de L waren er echt veel weigeringen op hindernis 4 wat ik er zo van meekreeg. Heb trouwens ook nog een paard gevangen, was denk ik rond half 2/kwart voor 2. Toevallig van een bokker?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:28

PolleMaster aan jou verslagje te lezen heb ik je gezien terwijl ik de cross aan het lopen was. :o Ik snap heel goed dat je in het heetst van de strijd soms dingen doet die je beter niet kan doen, helaas is het dan vaak alweer te laat.... Probeer hier de volgende keer wel rekening mee te houden, het publiek vond het nl niet zo leuk (en je moeder volgens mij ook niet)
Ik vond je paard wel super leuk <3 Volgende keer gaat het vast weer beter.

Jammer dat d uitslagen niet bij iedereen kloppen, misschien kunnen ze het nog aanpassen PB, heb ik ook een keer gehad en dat is nog netjes geregeld.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:30

Ik had vrijdag geholpen op het secretariaat bij Jobke. Nadatik zelf niet kon rijden.
De pony was woensdag tijdens een stukje rustig stappen, vol op haar plaat gegaan... Neus helemaal open en knieën en kogel helemaal open... Dus dat ging hem niet worden... Ik had gelijk afgebeld en daarna gevraagd of ik niet kon helpen, want het is zo'n leuk SGW.. Ik heb alle ringen voor de vrijdag middag en zaterdag goed gelegd. Maar wat een zootje is dat voordien, met zo veel mutaties en afmeldingen... Zo zie je ook alles van een andere kant en dan zie ook veel mensen. Veel namen enzo gezien....

Ik heb het ongeluk van Agnes ook mee gekregen, nog geprobeerd paard tegen te houden maar dat ging niet lukken...

Ik kan nu als nog terug kijken, met veel plezier, op een leuke wedstrijd. Het was super leuk om Jobke te helpen...
Jobke: GEniet van je wel verdiende vakantie.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:04

Hoi weet hier misschien iemand of er zaterdag ook fotograven waren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:06

ja, evenementenfoto was er.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:28

even weer verslagen bijgelezen, een aantal tegenslagen gelezen voordat mensen op concour konden en het dan nog goed doen! Petje af hoor

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:31

Nog even weer bijgelezen en veel goede verhalen gelezen TOP!.
De wat mindere verhalen, gewoon zien als een leer moment en op naar de volgende keer. Is de kracht van dit spelletje.

Hier het filmpje van m'n springen en nog wat stukjes van de cross.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:23

ik schaam me achteraf ook kapot,
sorry paard, sorry publiek :o :o
snapte er gewoon niks van waarom hij zo deed..
maarja, het blijven natuurlijk beesten!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:33

@ ruud. Leuk filmpje. Hou er wel rekening mee dat je degene die zo hard aanmoedigd/praat niet vlakbij de jury zet want hierdoor kun je uitgesloten worden voor hulp van derden. (tip want je zal niet de 1e zijn die het overkomt) Paard kan het makkelijk qua spirngen. Ik doe het als jury niet zo snel maar je zal maar 1 jury treffen die het wel doet..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:55

@ruud: Leuk filmpje.. al snap ik het "misverstand" (?) op 1.30 niet helemaal.. i.m.o. onnodig. Maar springen en cross ziet er fijn en goed uit :) Top!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:10

We snappen geen van allen waarom hij zo doet, hij slaat ineens op slot.
Jury moet dit gehoord hebben, want die stond 10 meter verder, maar ik wist niet dat dit als hulp van derden werd gezien :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:20

Ja helaas wel. Het staat in artikel 225 lid 1 van het springreglement. Het zou zonde zijn hiervoor uitgesloten te worden als je een jury hebt die zich hier strikt aan houdt. Soms wordt het genegeerd of krijg je een waarschuwing maar ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat iemand echt wordt uitgebeld. Ik doe het persoonlijk niet zo snel.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:21

Och deze jury was coulant, ze vergaten zelfs een balk te tellen :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:24

Dat had ik vorig jaar in westerbork. Zijn ze gewoon vergeten 2 balken in de uitslag mee te nemen. Ik zag dat thuis pas op de uitslagen lijst :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:37

in vlietlanden is een balk teveel geteld. Zagen we thuis op de film, en daar dachten we dat er een te weinig geteld werd...... Volgende keer de chauffeur maar mee laten tellen.

Ruud, veel juryleden worden idd strenger op de verbale hulp van derden. Omdat er nog altijd onsportieve personen zijn die proberen door een aanwijzing te roepen naar een "concurrent", en zo proberen deze uit de wedstrijd te krijgen, wordt er wel wat voorzichtig mee gedaan. Maar je loopt het risico om uit de wedstrijd gehaald te worden. Het mag niet. Maar ja,......

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:41

texelse schreef:
Omdat er nog altijd onsportieve personen zijn die proberen door een aanwijzing te roepen naar een "concurrent", en zo proberen deze uit de wedstrijd te krijgen, wordt er wel wat voorzichtig mee gedaan. Maar je loopt het risico om uit de wedstrijd gehaald te worden. Het mag niet. Maar ja,......

Dat meen je niet :oo dat is echt zeer onsportief...
Maar, hoe vaak is het ook niet zo dat er overenthousiast publiek is wat met goede bedoeling probeert te helpen? Heel aardig bedoeld, maar als er zulke consequenties tegenover staan, is het niet zo fijn...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:09

Het gebeurt gelukkig niet vaak. En ik ben, als jury, daar ook heel voorzichtig mee, en zal niet snel een deelnemer daarvoor uit de wedtrijd halen. Maar ik heb het dus wel mee gemaakt dat mensen proberen om een ander er uit te halen.
Het is ook heel sterk afhankelijk van wat er geroepen wordt. Algemene aanmoedigingen zijn weer heel anders dan rijtechnische dingen of roepen welke hindernis er gesprongen moet worden. Maar dit is allemaal wel een beetje off-topic....

Foto's en filmpjes zien er goed uit. Mooie hindernissen en lovende kritieken. Ziet er uit als een uitnodiging voor volgend jaar!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:02

Leuk filmpje Ruud! Ik had het geluid uit dus ik heb niks gehoord :P
Maar je was toch altijd van de losse manen? Ik zag nu toch hele mooie vlechten!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:37

Euhhhhhhh, ja, nou, euhmmm, ik zat een paar keer vast met m'n handen in z'n manen tijdens een training.
Safety first is het bij mij, dus toch maar in de vlecht :P

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:39

Hey Ruud, Leuk filmpje! En leuk paard. Hij kan het prima. Dat op slot slaan komt waarschijnlijk gewoon door de spanning van wat er om hem heen gebeurt. Niet teveel op in gaan lijkt me, en gewoon licht op druk houden en aan de praat houden - afleiden!

Grappig, ik hoorde tijdens je cross ineens de naam van m'n paard en de afstamming worden omgeroepen voor het springen...

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:27

Allemaal leuke verslagen gelezen en minder leuke :(:)
Dat jullie t allemaal overleefd hebben met die warmte joh :P

Ow Ruud k weet van jou zeker dat Skaatje @ bokt foto's van je heeft gemaakt ;) Misschien wel van meerdere bokkers :)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:54

Klopt, ze had 1 foto van mij en nog een leuke ook :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:29

Ben benieuwd naar de foto's van Evenementenfoto! Hop, zet die foto's op de site :):)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:31

Eef, Ik zit ook al continue te kijken. Hopelijk stonden ze niet bij de waterbak, want daar haalde ik net iemand in!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:16

ik heb gemaild met evenementenfoto.com

de B en oefencross zijn foto's op de picknicktafel gemaakt. M & L op de waterbak :)