[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:45

Gefeliciteerd met je foutloze cross Luxtet!
Wat onwijs jammer Sannnn! Zou ze misschien net een rotsprong gemaakt hebben? Die derde keer was (hoe je het nu verteld) geen weigering.
Riannuh, de L kunnen we gewoon heel goed. Ik heb in Vrouwenpolder en Oudkarspel geen sprongen gezien die te moeilijk voor ons waren. Als ze had gelopen, en ik had geen fouten gemaakt, had ze foutloos kunnen lopen. Daarom vind ik het zonde om weer terug te worden geplaatst. De hoogte is het hem niet namelijk. Netjes gereden! Jammer van je stop(s? ), maar fijn dat je wel lekker gereden hebt
Netjes Ponyparadijs!!
Jammer zeg van je punten! Wel netjes verder

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:50

Ik ben het wat beoordeling van stijlcijfers helemaal met Roos eens!! Wel fijn om te horen dat er ook mensen bestaan die het commentaar wel positief opvatten en hier wat aan doen en daar nu de vruchten van plukken!!
@Sannnn HC rijden had in jou geval ook geen verschil gemaakt, ook wanneer je HC start mag je niet verder rijden nadat je uitgesloten bent in het springen.

_lautje_

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:53

Ben het ook eens met Roos. Je krijgt niet zomaar een onvoldoende en zeker als je bij beide juryleden een onvoldoende krijgt moet er dus wat veranderen. En je moet blij zijn dat je ergens op wordt gewezen voordat je een klasse hoger gaat en een goede houding dus ook een stukje belangrijker wordt. En we hebben allemaal wel eens een mindere sprong en helaas ook wel eens voor het oog van de stijljury (ik een keertje gehad en terecht een 4 gekregen :P)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:57

Ik heb ook wel eens sprongen waarbij ik denk, is maar goed dat ik hier niet op beoordeeld ben. Je wordt beoordeeld op hetgeen wat er dan gebeurt en als dat niet goed is dan heb je pech. Ik heb ook wel eens een 5 gehad, was ook niet goed. Had mijn handen vol aan de merrie en als ik verlicht was gaan zitten was ik als een ongeleid projectiel door het terrein gegaan. Dan toch liever een 5 voor mijn verlichte zit :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:01

Ik ben ookk geweest, heb veel foto's gemaakt. Staan nu in het fotografen topic ;).
Laatst bijgewerkt door Judass op 06-06-10 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 19:02

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:04

Idd heb dat ook hoor, vind het wel jammer dat er soms niet meer comentaar bij staat (maar ja het gaat allemaal zo snel lijkt mij dat het niet bij de schrijven valt)
En ik spring nu ook met me crossmaat := dus zou eigenlijk nog wel 1 korter kunnen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:08

Snoekiej schreef:
Gefeliciteerd met je foutloze cross Luxtet!
Wat onwijs jammer Sannnn! Zou ze misschien net een rotsprong gemaakt hebben? Die derde keer was (hoe je het nu verteld) geen weigering.
Riannuh, de L kunnen we gewoon heel goed. Ik heb in Vrouwenpolder en Oudkarspel geen sprongen gezien die te moeilijk voor ons waren. Als ze had gelopen, en ik had geen fouten gemaakt, had ze foutloos kunnen lopen. Daarom vind ik het zonde om weer terug te worden geplaatst. De hoogte is het hem niet namelijk. Netjes gereden! Jammer van je stop(s? ), maar fijn dat je wel lekker gereden hebt
Netjes Ponyparadijs!!
Jammer zeg van je punten! Wel netjes verder

Luxtet had geen foutloze cross gereden hoor!!

Roos mag ik je ook wat vragen over de stijl punten? Of liever via pb?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:11

Nee hoor, vraag maar raak. Weet alleen niet of ik de combinatie voor de geest kan halen.

Antwoord wordt morgen, ga nu douchen en slapen.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:19

Ik ben ook weer terug uit Oudkarspel. Was erg tevreden over m'n pony vandaag. Dressuur ging wel bagger, kreeg hem niet fijn aan het lopen. Punten waren 176 wat ik nog wel een beetje aan de hoge kant vond.
Springen ging lekker op het foutje bij het losrijden na. ;) Toen de cross in. Tijdens het crosslopen moest ik even slikken voor de picknick tafel. Was deze niet wat te fors voor mijn pony? Maar eenmaal in de cross ging alles lekker. Helaas 1 stop op de boomstam voor het water, reed teveel terug en pony was een beetje kijkerig. Daarna wilde ie ook het water niet meer in maar na wat aanmoediging ging ie alsnog. Al met al ben ik zeer tevreden, het was mijn tweede cross tussen de paarden met mijn pony. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:20

Marloes wel fijn gereden dus! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:21

Ik neem aan dat jij in de buurt van hindernis 13-14 hebt gezetten. En van die styl jury hebben voor balans en zit van de ruiter een 5 gekregen met als commentaar meer verlichte zit tonen.
Nu was de vraag van mijn amazone hoe ze dat in de cross moet doen? Ze heeft van diverse mensen gehoord dat ze meer moet gaan zitten en dat ze moet wachten en niet te veel in de verlichte zit moet gaan zitten! Dus we zijn nieuwsgierig naar wat er in de cross gewardeerd wordt!
De combinatie had nummer 133 een bruin paard met groene springschoenen. Verder waren ze in het creme/bruin met een groen accent. Amazone had ook creme/bruine BP!
Mocht je het niet voor de geest kunnen halen dan begrijp ik dat hoor. Je hebt er zoveel langs gehad!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:24

Wat ik heb geleerd heb voor het rijden in een cross =

Wat roos al aangaf kwa 3 punten in je lichaam
Schouders+ heupen+ knie al sik heb goed heb :o

Voor de sprong even je paard opvangen en weer in de verlichte zit :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:27

Hey allemaal,
leuk om alle verslagen te lezen.
Ik zou meedoen in de B paarden (mijn debuut), maar helaas trof ik gisteren mijn paard kreupel aan ik de wei, dus heb af moeten zeggen. Hopelijk is hij voor Maarsbergen weer in orde. Ik ben dus maar te voet wezen kijken vandaag.
Ik heb met veel plezier iedereen langs zien komen, viel mij op dat er over het algemeen fijn werd gereden en en relatief weinig uitvallers waren!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:31

Oeps, sorry Luxtet :+

Nessah, het gebeurt iedereen wel eens. Ik heb meer dan eens een 5,7 gehad voor stijl. Dus allemaal 6en en een 5. Houd de moed vol en ga gewoon lekker verder. Let idd ook heel goed op je verlichte zit. Dit is je eerste cross, dus je kan altijd nog wat verbeteren. Wat betreft die nasmaak herken ik wel, dat had ik vorig jaar na de Vlietlanden ook heel erg. Maar dat was ook een beetje mijn eigen fout. Maar om na nog 1x onvoldoende te stoppen vind ik ook wel overdreven. Hoe vaak heb je dit nou met dressuur. Daar stop je toch ook niet mee?

Netjes gereden hoor Marloesjuh

Vervelend dat je paard kreupel is Annika

Sann, heb jij mijn protocol nog meegenomen?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:45

Ik wou het net zeggen. Heb hem idd meegenomen. Zal ik je het commentaar even pb-en?
Kan idd dat ze rotsprong gemaakt heeft. Ze ze sprong helemaal niet lekker. Denk dat ze d'r dag niet had.. Kweet het ook niet wat het was. Heb haar iig nog nooit zo meegemaakt, ze heeft me nog nooit in de steek gelaten op deze manier. Dus denk dat ze slechte dag had. Allemaal ook nieuw, en lange rit en ineens trailer op trailer af en dressuur, afzadelen/ opzadelen en dan ineens springen etc.
Trainen lekker door en op naar Gorssel om zelf te rijden en naar Maarsbergen als het goed is om te kijken!

Mooi debuut Ponyparadijs!

Heb jou nog zien crossen dan denk ik Marloes. Zat bij de tent toen.. :)
Mijn vader zei toen nog wat knap dat die pony over die tafel springt.

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:52

nou mijn verslagje dan ook nog maar even..;) mijn aller eerste echte cross haha.. zat zelf in het secretariaat vorig jaar en dit jaar, en het leke me zo leuk dacht, ik doe gewoon mee!

Ik was nr 104, dressuur ging wat minder voor mijn gevoel.. we reden in ring 1 waar een hellleee enge waterbak in de bosjes stond maar uiteindelijk 179 punten.. vile me toch wel mee:)

springen 3 balkjes maar wel heel braaf, normaal heeft hij erg haast en vandaag was die lekker te rijden:d

Nou voor de cross werd ik toch wel wat zenuwachtig;) 't ging goed, elke sprong was wel wat eng.. maar met 1 stop op het water mag ik heeel te vreden zijn voor de eerste keer:d

We gaan dit veel vaker doen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:54

Rox dat is een mooi debuut!! :D

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:56

owja, verder had ik ook nog goede stijlcijfers (7 en 5,7) en vond ik, alleen me beugels waren te lang, tja, ik ben springruiter en dacht dat ik al aardig kort zat;) volgende keer toch nog korter!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:56

Zo, ook van mij even een verslagje van onze eerste sgw dit jaar.
Dressuur kon beter, Olivier was erg afgeleid door de kakelende kippen naast de ring :+ , toch nog 192 punten en een 4e plek gereden.
Springen foutloos.
Cross ook foutloos, het voelde heel goed. Behalve toen we het open veld opreden naar de keuken, daar stond Olivier stil en wilde even niet meer verder. Niet in de buurt van een hindernis, dus het is niet als weigering gerekend, maar het leverde wel veel tijdsoverschrijding op.
Ik ben wel blij dat ik Olivier toch weer verder kreeg, daarna trok hij weer super aan, zelfs naar het water toe!
Uiteindelijk een 7e plek, een goed gevoel en dus weer 2 puntjes erbij. *D

Wat betreft de cross-jury. 2 jaar geleden had ik ook 5-en en 6-en, met als commentaar dat mijn beugels te lang waren. Ik heb daar wat mee gedaan en had nu alleen maar zevens. Ik heb ervan geleerd :)

Gefeliciteerd Rox!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:57

Heleen gefeliciteerd met je 7de plek!! :)
(kom je op de VL ook)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:00

@gr_roos: Hmm, ik ben naar een meneer ( kort grijs haar) met een zwarte volvo geweest achterin en heb later een man gesproken met langer grijs haar met roze overhemd.. Ik dacht toch echt te menen dat dat de jury's waren? Zo was dat gezegd tegen mij? Overigens heb je de goede voor je, bedankt voor het commentaar daar kan ik wel wat mee.

Overigens was het even frustratie wat eruit moest, omdat het allemaal heel lekker aanvoelde, net zoals bij een training en nu is dat heel verschillende commentaar wat ik gewoon niet begrijp. Nogmaals, ik stop nu niet.. Ik ga het nogmaals proberen maar misschien dat ik daarna wel stop. Het kost ( voor mij) heel veel geld.. Ik moet er een hele dag voor vrijnemen. Als ik dan thuis kom met een naar gevoel.. Dat vind ik het geld niet waard en dan houd ik het bij trainingen. Want aan trainingen beleef ik heel veel plezier.

Mijn excuses als ik misschien wat lomp overkwam.. Het was gewoon even een frustratie die eruit moest.. Ik vind het jammer dat ik nu direct als kinderachtig word uitgemaakt.. Iedereen kan toch wel eens even pissig reageren, soms lucht dat even op. Maar goed, sorry hiervoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:00

Fijne openingswedstrijd dus Heleen. Lekker!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:01

Dank je Simmie en Corien, nee dat valt net voor mijn weekje Ermelo, vind ik te veel van het goede.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:09

Afbeelding

Foto van de prof fotograve die er stond.
De foto is gescant en dat gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit!