Bedankt Organisatie! Super geregeld! Ook op het parkeerterrein!
Roxxiejj
Geplaatst: 13-10-09 08:19
Ik vond het ook een geweldige wedstrijd! Super organisatie, mensen erg vriendelijk. Ook nog even een pluim voor de parcoursbouwers, super mooie hindernissen, absoluut veel tijd in gezeten!
Bij deze geef ik me op voor volgend jaar En dan nog een keer proberen om te winnen!
(Komen de uitslagen van de groep paarden van de zaterdag nog online?)
Volgend jaar hoop ik ook weer van de partij te zijn, hopelijk is het weer dan wel stralend
Roxxiejj
Geplaatst: 13-10-09 08:53
Doe mij maar een stralende bodem dat weer maakt me niet zo gek veel uit!
hesterv
Geplaatst: 13-10-09 08:54
Roxxiejj schreef:
(Komen de uitslagen van de groep paarden van de zaterdag nog online?)
In het gastenboek van Broekelo stond dat die ook nog online komen beetje vergeten denk ik
Ik hoop dat ik er volgend jaar weer een leuk paardje voor heb om mee te doen!
Natas_jaa
Geplaatst: 13-10-09 12:10
Hier ook het verslag van de Boscrossers uit Zwolle e.o Het was voor ons alle 3 (op crosstrainingen na) onze eerste cross! We hadden van te voren bedacht toch maar alles laag te nemen, ivm de bodem. Het viel echter best mee en hebben we toch 11 hindernissen hoog kunnen nemen! Veel gedraafd, en tussen het mais fijne galopjes mee gepakt. Waterbak was een mooi spektakel Stonden mooi met zn 3en op rij voor de afsprong...geen grote moeite gedaan ivm met het niet kennen van een afsprong in het water. Dus uiteindelijk alle 3 voor de lage kant gekozen, hier liepen ze zo in. Mijn uitsprong ging iets lomp...paard wou graag naar het droge! Een keer een weigering omdat mn paard een oranje jasje aan de andere kant van de hindernis eng vond, maar verder voor alle 3 een hele fijne cross gereden! Paarden kwamen lekker fris over de finish! Volgend jaar gaan we zeker weer!!
als het volgend jaar in me schema past ga ik ook zeker weer.. ligt eraan wanneer zoeff haar veulen krijgt (wel laat in ieder geval) en of ze dan weer optijd er klaar voor is.
ik ga volgend jaar ook weer, heb een vriendin ook overgehaald. Ze heeft een haf en durft niet zo hoog te springen, maar de lage kan ze best doen! Dan gaan wel lekker met z'n tweeën rijden
fUrytjj_04
Geplaatst: 13-10-09 20:20
Wij zijn dan ook weer van de partij!!
Ik vind het echt mooi daar, alles word super geregeld, fijne sfeer en hele mooie hindernissen
ik was gelukkig niks verloren, alles zat nog muurvast Maar er lag echt een enorme berg gevonden voorwerpen! Tijdens de cross had ik ook nog even doorgegeven aan de hinderniscontroleur dat voor hun hindernis een gele springschoen lag
haha.. ik had express hele oude springschoenen omgedaan dus die mag ze houden/weggooien!
De rest zat allemaal nog netjes om de benen... nog iemands paard een beetje stijf geweest de afgelopen dagen. Die van mij was zoooo enthousiast dat hij nu al drie dagen wat rustiger aan moet doen
die van mij heeft nergens last van gehad. Maar ik heb de cross ook rustig gereden omdat ik dat niet wou. Ben heel blij dat ik dat heb gedaan, zo blijft mijn paard ook tevreden
opgeheven
Geplaatst: 15-10-09 08:28
rustig rijden en springen zijn woorden die niet in het vocobulaire van mijn paard voorkomen. Jammer was ook wel dat het inrijden en inspringen ook niet echt kon dus tja, als je dan een paard hebt die niet te houden is en vol gaat over de hindernissen. Ze hebben wel veel gestapt om hem rustig te houden maar toch heeft hij zich iets te overdreven gedragen
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 15-10-09 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
birte
Geplaatst: 15-10-09 08:34
zowel tijdens als na de cross zijn er veel spullen gevonden zo heeft mijn broertje op 1 heel zwaar pad 7 hoefijzers gevonden en menig springschoen en peesbeschermer. toen ik mijn tweede paard aan het losrijden was (voor zover dat kon) zag ik nog een paars (denk een spring schoen) in de blub liggen maar aangezien mijn paard al ver in de modder stond heb ik deze er niet uitgevist.
Het verbaasde mij dat ik alles nog had, werd namelijk al hoog tijd voor nieuwe ijzers Ze waren maandag absoluut topfit. Niks geen spierpijn, ze waren beide lekker soepel en erg enthousiast. Benen waren ook nog mooi droog. Het moment dat ze de dag erna nog fit zijn is eigenlijk het mooist
hoefijzer brengt toch geluk? en 7 schijnt een magisch getal te zijn... Ik denk dat je broertje nu zijn hele leven geluk zal hebben
Roxxiejj
Geplaatst: 15-10-09 09:40
Die van mij was zondag een beetje stijfjes, maar niet drastisch. Meneer is dit ook niet echt gewend, zware bodem evenmin. Maar blij zijn in de wei kon ie nog wel
Ik had ook nog alles toen ik klaar was, zelfs tape had ik allemaal nog!
Ik miste dus een voorijzer met 2 proppen (vierkant + punten), verder mn crossbeschermers en springschoenen niet kwijtgeraakt. Paard was ook helemaal niet stijf of stug, heb hem ook niet overvraagd in de cross
Sandrohit
Geplaatst: 15-10-09 20:04
De wond die mijn paard heeft opgelopen tijdens de cross geneest aardig,het is een snee op haar hoefbal hoe ze deze heeft opgelopen is voor mij nog de vraag? Aan de springschoen is helemaal niets te zien dus krijg ik had het vermoeden dat het iets scherp van onderen is geweest maar aan de andere kant ziet het er toch meer uit alsof ze zichzelf gevat heeft omdat het bovenop zit.
Ik ben nu 2x per dag aan het smeren met groene leem en af en toe gaat ze in de soda om het schoon te houden (ivm weidegang). Maandag gaan we voor een midweekje weg en Sica gaat mee dus ik hoop dat ik haar dan wel weer kan rijden.
Roxxiejj
Geplaatst: 16-10-09 08:09
Kan door het mais komen. De stukken wat er nog stonden zijn keihard en als je daar op galoppeert gaan het niet even kapot. Kan ze wel in zijn getrapt?
Op die manier heeft mijn andere pony een aantal jaren terug een peesblessure opgelopen. Stuk mais veerde niet mee en dat heeft in de hoef zo'n klap gegeven dat de pees geraakt werd. Vreemd genoeg.
mijn paard kende ook niks maar was niet stijf.. wel extra dag ernaa rustig rondje gelopen op de weg.. maar niks te zien. en de pony was ook helemaal fit..we hebben ook alleen maar gedraaft dus misschien scheelt het..