[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:29

Klopt .. die heb ik ook gezien.
Was wel 'blij' voor haar dat ze mocht starten gewoon ! :D

Ik was ook bij Jury geroepen;
"Waarom denk je dat we je hier roepen?"
Uhm geen idee :+

Bleek ik een verkeerd shirt aan te hebben, zonder mouwen.
"Dat heb ik vast wel vaker gehoord"
Hmm nee haha, was echt eerste keer dat ik dat hoorde :))

Volgende week ander shirt mee, nu met zo'n dik vest was ramp haha :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:30

Luux, mooi gegaan dus :-) Het zag er ook allemaal heel strak uit bij de afsprong :-)

Overigens vond ik dat de organisatie dit jaar echt wel wat dingen had verbeterd rondom het hoofdterrein :-) Ingang voor de bezoekers niet meer via het manegegebouw, maar via het weiland. Wat ik ook een hele verbetering vond was dat de uitgang vanuit de losrijbak naar de springring aan de andere kant zat :-)
Door deze aanpassingen had je veel minder dat ruiters/toeschouwers elkaar in de weg zaten en omver reden :-)

Miszs_Kitty, dat daar andere jaren nooit iets van gezegd is komt doordat de regels rondom oefencrossen zijn veranderd. Eerst was een oefencross gewoon iets laags waar iedereen aan mee kon doen, langs de hindernis, noem maar op. Nu is het onder de KNHS een echte klasse BB geworden met een springparcours en de crosshindernissen mag je niet meer langs. Allemaal aanpassingen om de sport veiliger te maken en te voorkomen dat er mensen aan de start verschijnen die nog nooit een hindernis van dichtbij hebben gezien. En ja, daar horen ook regels rondom optoming en outfit bij. In Stompwijk en Rijpwetering heb je nog 'weilandcrossen' waar deze regels voor zover ik weet nog niet zijn ingevoerd.

(overigens: dat mensen met tinkers niet zo serieus zouden worden genomen dat lijkt me geheel en al van de instelling van de ruiter af te hangen en van de prestaties van het paard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:30

Zolang je het parcours niet verlaten heb mag je alsnog door de finishlijn volgens mij

Amber_

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:31

Ze had al wel afgegroet ?

Oh trouwens, Sas geen probleem haha :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:33

Amber_ schreef:
Dat ze op Tinkers rijden, en niet serieus genomen worden geloof ik niet :D

Vind ze juist super leuk reageren op andere 'soort' paarden.
In igg met mij en mijn Fjordje wel.

Maar goed, wel vervelend van je Outdoorlaarzen ?

er stonden meerdere mannen naast het juryhok bij het springen die er behoorlijk op afgaven, en vonden dat ze niet de cross in mochten.
ze hadden idd laarzen maat 36 geloof ik...

ach, volgende keer regelen ze het beter, maar juist omdat ze voorheen nooit iets te horen hebben gekregen erop...en we hebben evengoed veel lol gehad, en ze hebben beide een bijna foutloze cros gerden, daar doe je het toch voor!!

dat krijg ik idd tijdens de cros ook van iemand te horen, dat dit veranderd was!!

ach een goede les voor ze :P
Laatst bijgewerkt door Mizsz_Kitty op 20-09-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:33

Waren wel meer mensen met korte mouwen. Heb netjes van mevrouw Roos altijd lange mouwen want het is een teer velletje, daar aan de binnenkant van je armen. En prompt daarna rij ik tegen en boom en wil niet weten hoe mn litteken er uit zou zien als ik een korte mouw had gehad :=

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:37

Okee, ze riepen nl al om dat ze niet mocht crossen omdat ze was uitgesloten vanwege het vergeten van de finishlijn. Dat doe je volgens mij ook maar 1 keer en daarna noooit meer.

Enne Tal, een parcour in de juiste volgorde springen hoort er ook gewoon bij en dat is mij ook een keer niet gelukt :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:39

Die was ook onbegrijpelijk :+ :D

Sim

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:40

Korte mouwen mag wel, maar mouwloos niet.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:40

En ben niet eens blonT :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:41

Toen wij in het bos zaten, fototoestel in de aanslag :+ , vroegen wij ons inderdaad ook af of Luux er vandaag in was geslaagd om netjes tot 9 te tellen in het parcours :D

Amber_

Simmie schreef:
Korte mouwen mag wel, maar mouwloos niet.

Klopt :D
Heb al héle tijd geluk gehad dat ik wel mocht haha

Anoniem

Korte mouwen mag inderdaad wel, zonder mouwen niet, ik rij eigenlijk ook altijd met lange mouwen vanwege beschadiging door takken e.d. en vroeger moesten je armen ook bedekte zijn volgens mij.

Lol hadden die meiden met de tinkers in ieder geval, overigens was de informatie over de BB cross zeer uitgebreid, kwestie van lezen!

Toch wel sympathiek van de jury om haar alsnog te laten crossen overigens best knap dat je zo scherp na de hindernis draait dat je niet door de finishlijn komt.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:43

zoals ik mn boom heb, heb jij je hindernis 9 8-)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:44

Ik had korte mouwen aan :j, niets over gehoord.
Die man bij het springparcours hoorde ik nog wel klagen erover :+.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:47

Natalie1993 schreef:

Dat mag dus gewoon. MouwLOOS mag niet.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:54

Apple schreef:
Toen wij in het bos zaten, fototoestel in de aanslag :+ , vroegen wij ons inderdaad ook af of Luux er vandaag in was geslaagd om netjes tot 9 te tellen in het parcours :D

Er waren er meer die dat zich af vroegen :+
Maar ook dat is hopenlijk "once in a life time" :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:55

Nou, ik ben ook weer terug van een dagje Lisse.

Vanmorgen al op tijd weggereden en was dus ook aardig op tijd in Lisse. Even naar het secretariaat, hadden ze mijn coupon nog niet gekregen, terwijl ik deze vorige week maandag op de bus had gedaan. Ik had alleen ook geen andere, aangezien ik niks meer heb van Nika en ook niet ga bestellen omdat ze te koop staat. Gelukkig mocht ik van de organisatie op een kopie coupon starten. Dus toen maar snel opgezadeld voor de dressuur en Nika was voor haar doen erg relaxed, dus voor ons doen zeker geen slechte proef, 169 punten.
Toen samen met Nelis, Nadua en Corien cross wezen lopen. Vond het wel erg bochtig en de dikke houtstapel, de manden en de afsprong met daarna een houten ding waren wat tricky. Toen naar het springparcours gelopen, nou schrok flink van de hoogte en zag het meteen niet meer zitten :o Gelukkig bleek dat het nog wat zou zakken.
Toen maar gaan opzadelen voor het springen, maar ik had flinke buikpijn voor het springen. Losspringen was niet wat in de zware bak, dus paar sprongetjes gedaan en toen vond ik het wel goed. Toen het parcours in, 1e gedeelte was nog aardig, maar toen begon ik weer te prutsen en bakte er helemaal niks van :( Was behoorlijk pissig op mezelf en trots op Nika dat ze me uiteindelijk toch geholpen heeft. Maar we mochten in ieder geval nog naar de cross. Het eerste stuk wou ze niet fijn aanpakken, ze was wat beledigd aangezien ze niet lekker voorwaarts mocht van mij vanwege de bochten en de bodem, dus een stop op 2, daarna goed. Toen bij de manden struikelde ze tussen A en B en dus een stop op B, daarna goed. En toen op 7 nog een stop, daarna begon ze fijner aan te pakken alleen op de tafel kwam ze nog weer flink terug. Op het laats nog de bocht uitgevlogen na hindernis 20 redde ik de bocht naar 21 niet :o Uiteindelijk toch wel tevreden over het laatste stuk van de cross waarin ze wel lekker aanpakte. Dus toch wel met een goed gevoel naar Neede volgende week.

Verder ben ik aardig wat bokkers tegengekomen vandaag wat erg gezellig was. En Corien, Nadua en Nelis bedankt voor jullie support en hulp!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:56

Klopt, Dus ik ga op zoek
Natalie1993 schreef:

Kunnen niet tegen beetje bloot haha :P

Ik ga op zoek naar mooi passend shirtje :D

Anoniem

Luuxje schreef:
Apple schreef:

Er waren er meer die dat zich af vroegen :+
Maar ook dat is hopenlijk "once in a life time" :D

tot negen was toch niet het probleem meer iets van 1-2-3-5 ofzo?

Nadua

Zo ben ik ook weer....

Vandaag mijn L debuut. Was best nerveus.
Dressuur was wat gespannen, maar wel heel tevreden had 185 en 6e plek.
Springen wel heel fijn, maar helaas 2 balkjes, paard werd wat te lang. Maar zag er best tegenop aangezien het flink aan de maat stond dus toch zeer tevreden.
Cross vond ik ook wel wat lastige dingen in zitten, maar mn paard deed het super! Hij deed het met gemak en foutloos. Wel tijdfouten, maar uiteindelijk 5e prijs, dus heeeeel tevreden met mn debuut! :D
Laatst bijgewerkt door Nadua op 20-09-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:57

Amber_ schreef:
Klopt, Dus ik ga op zoek
Natalie1993 schreef:

Kunnen niet tegen beetje bloot haha :P

Ik ga op zoek naar mooi passend shirtje :D

Nou ja tis natuurlijk wel best gevaarlijk met beschadigingen. Ik doe bijna altijd lange mouwen aan daarvoor..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:58

Amber netjes meid!!!
Marije jij ook een super debuut meid!!!!
JN was gezellig!!!
En idd het L heeft niet echt goed gescoort :n En het stond idd erg pittig.

Spark de parcour bouwer, en die zij dat er gister mensen waren geweest die het BB parcour laag vonden staan dus volgend jaar gaat het BB parcour omhoog ;)

Vond het parcour van het L gewoon aan de maat precies 95 cm.

Voor de rest een super dag gehad, veel bokkers gezien en gesproken en aangemoedigt!!!

Heb ook heel wat mensen bij de bollenmanden en bij de dikke bomen uit de bocht zien vliegen, omdat ze TE hard gingen..
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 20-09-09 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:58

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:59

Amber, gefeliciteerd! Hartstikke leuk!
77 tijdfouten :D :D :D
Ik vond het trouwens prima georganiseerd! Een klein puntje wat mij opviel: de dierenartsen stonden op een onhandige plaats, waardoor 'voorbrengers' en trailers elkaar soms in de weg zaten.

Verder viel het me op dat er veel kleine kinderen (jonger dan 5) op een paard werden gezet, zonder cap e.d. en dat in de drukte. Erg onverstandig, mijns inziens.