[SGW] Stijljury's: wat doen / willen / moeten we ermee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Stijljury's: wat doen / willen / moeten we ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:51

Helemaal mee eens, maar punt blijft dat een stijljury over het algemeen maar een heel klein stukje ziet van de cross. Dus vaak niet meer dan 2 hindernissen, vandaar dat ik me afvraag of het zin heeft.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:00

Is het een idee om een ervaren stijljurypersoon te vragen waar hij in jouw cross zou gaan zitten en waarom? Ik weet dat ik het nu omdraai maar misschien krijg je door de mening van zo'n persoon wel een extra idee over wat wel en wat niet goed is. Waarmee ik ook bedoel te zeggen dat zo'n jury wellicht ook op een beperkt stukje van de cross toch een goed oordeel denkt te kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:26

Quote Paul: . [b]Zin hebben of zin geven: nee er zijn geen winstpunten te verdienen of te verliezen, nee de stijlbeoordeling is niet van invloed op de prijzen. Ik zou dan zeggen, juist met het oog op al die aankomende crosscarrières, dat de stijljury's bij BB-crossen de ruiter informatie moeten aanreiken over wat hij/zij goed doet en wat hij/zij anders of beter moet doen om in de officiële wedstrijden goed voor de dag te komen. Informeren en daarmee hen helpen het beter te doen, dus. Niet het cijfer maar de toelichting is daarmee in mijn ogen dan de kern van de zaak.[quote]

Daar ben ik het harte mee eens, overigens hoorde ik meerdere BB crossers die graag wilden weten of ze een voldoende hadden voor hun stijl, (bij onvoldoende kunnen ze tenministe hun instructeur nog ontslaan ;) )

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:23

sas1965 schreef:
... overigens hoorde ik meerdere BB crossers die graag wilden weten of ze een voldoende hadden voor hun stijl, (bij onvoldoende kunnen ze tenministe hun instructeur nog ontslaan ;) )

ga dat maar eens uitleggen aan Michiel en Rom :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:10

Ik vrees dat ik dan door Michiel van mijn paard gegooid wordt! :o
Maar gelukkig heb ik in de officieele crossen tot nu toe alleen voldoendes gereden ;) dus ik kan (en ben ook) tevreden zijn met de instructie.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:41

Nog even over stijljury's en de voormalige oefencrossen (BB-rubrieken): ik heb de volgende reactie van de bond gekregen:
Citaat:
Het klopt inderdaad dat de Klasse BB Eventing op dezelfde wijze beoordeeld dient te worden als de klasse B, dus inclusief de beoordeling van de rijstijl. In de klasse BB is dit vooral van belang om ruiters enige tips mee te geven over het rijden in het terrein. De beoordeling van de rijstijl in klasse BB heeft geen invloed op de promotie aangezien klasse BB geen promotieklasse is. ...
[over publiciteit geven] ... wij zullen zeker aandacht besteden in onze media aan stijlbeoordeling in de klasse BB maar pas later dit jaar als wij weten dat we voldoende stijljuryleden hebben en deze stijljuryleden ook hebben bijgeschoold of opgeleid.

Dat laatste verwijst naar het opschonen van de oude lijst, werven en opleiden van nieuwe juryleden e.d.; daarover had Ruud in een eerder bericht al wat geschreven.