Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pol013 schreef:Heb echt een super fijne dag gehad.
Door een te krappe planning en een stuk file wel wat later aangekomen. Even stressen en toen op een drafje de cross gelopen. Parcours in mijn hoofd gestampt en toen had ik gelukkig genoeg tijd om rustig aan op te zadelen en rustig los te rijden. gezien de hoogte niet te veel gedaan van te voren. Lekker voorwaarts gereden en ook brutaal de ring in. Dat loonde want hij was meteen bij de les. Lekker rondje waarbij hij er zelf goed aan trok. De 'beruchte dubbel' was in de BB een enkele oxer en daar keek hij helemaal niet naar. Foutloos en binnen de tijd.
Snel nog even paar keer de boomstam gesprongen bij het losrijden omdat hij de vorige keer volgens mij nogal verbaasd was over de boomstammen na de spring hindernissen. Mezelf nog even streng toegesproken 'we kunnen het' en de cross in. Mooi het hoofd erop gehouden, been eraan en af en toe onszelf hardop aangemoedigd. Vanaf 3 bij dat lekker lange galop stuk ging de knop helemaal om en waren we in cross modus. Erg voorwaarts maar wel terug te rijden. Bij de put vergeten het mini opsprongetje te nemen (dat krijg je als je vlug vlug de cross loopt) terug gedraaid en beide opnieuw gesprongen. Op het water even stil gestaan maar wilde absoluut niet het alternatief nemen en weer vlot verder (zwaai zwaai naar amber) heerlijk de cross uitgereden.
Zit nu met een trots gevoel thuis. We kunnen het dus echt wel.
Apple schreef:In elk geval lekker de cross uit kunnen rijden dus Luux. De favoriete hindernis in het springparcours kom je hier in de regio helaas veel vaker tegen
Luuxje schreef:Hierbij mijn verslagje, maar eerst Simmie, heleen, snoekie en hozieen de rest die ik vergeten ben
![]()
Vanmorgen ging toch al om 6 uur het wekkertje terwijl ik pas om 10.30 hoefde te dressuren. Paard uit de wei gevist, gevlochten en snel een borstel erover. Klaar voor het reisje (van een 40 minuutjes), de laatste tijd was hij een beetje lastig met laden dus had express wat extra de tijd genomen en hij liep er in 1x in. Hij stond lekker ff z'n muslie te eten toen ik het hooinet ophing. Hij staat een beetje op een sonja-bakker wei dus hij had best trek in het hooi. Trok er een paar grote plukken uit en promt verslikt hij zich dus enorm
Potverdikkie het slijm kwam op een gegeven moment uit z'n mond en neus, da's niet goed. Hooinet weggehaald en even aangekeken. Hij staarde wat afwezig voor zich uit maar na nog een paar keer flink hoesten was hij het kwijt...
Toch maar gaan rijden maar kon hem via het raampje van de trailer in de gaten houden. En de nieuw aangeschafte videocamera met beeldscherm voor in de trailer lag tuurlijk nog steeds op de keukentafel.Daar aangekomen leek het nog steeds goed te gaan. Nog even het stukje van de cross gelopen vanaf hindernis 5. Daarna opzadelen en rustig naar de dressuurring gegaan. M'n groomie (talida) was inmiddels ook gearriveerd en had beter d'r sportschoenen mee kunnen nemen want het was een stukje lopen voor de bezoekers
![]()
Met losrijden begonnen en tot mijn grote schrik zag ik dat mijn voorgangster al bezig was (dik 20 minuten ingelopen). Maar het losrijden nog steeds hoesten en proesten dus dacht hij nog wel steeds last van z'n strotje had, hm was er niet echt gerust op. M'n proefje gereden en ging een beetje mwah mwah. Omgezadeld en gelijk maar even langs de da post gereden om te kijken of zijn iets raars hoorden/voelden. Overigens stond er een dame bij de da post (ook als da) van het televisieprogramma "dierenhelden uit Egypte". Was leuk om haar te herkennen.
Da had me gerust gesteld en er was niets (meer) met hem aan de hand. Was redelijk vroeg voor het losspringen dus op verzoek van m'n groomie even rustig aan gedaan. Paar sprongetjes genomen en ging prima, was erg druk daar dus niets meer aan gedaan. Zag ondertussen Snoekie keurig over hindernis 5 komen en voor mij was het geen twijfel dat je gelijk het alternatief nam![]()
Springparcour zag ik enorm tegenop omdat mijn favo hindernis erin zat (he sas1965) Toen ik even stond te kijken zag ik hoe heleen uitgebeld werd, hm niet fijn voor m'n vertrouwen. Mocht van Talida ook niet kijken......
Maar hij ging eigenlijk prima, tot......hindernis 9a 1 weigering en even blijven staan om te laten kijken en daarna nog een keer aangereden en dat ging na wat aanmoediging gelukkig "goed". En dijk aan tijdfouten maar dat boeide me niet, fijn gesprongen en ik mocht door naar de cross![]()
Kon daar vrij snel van start en had gelijk een stop op 1duh lekker dan. Daarna ging het wel lekker en op 5 het alternatief genomen. Even geen greppels voor mij....
Daarna weer een hele l*llige stop op 6. De 2 laagste hindernissen in de cross had ik een stop op
toch maar over naar het L
![]()
De rest prima, water een twijfeltje maar al veel beter dan andere keren. De rest prima maar uiteraard ruim voor de finish gaf mijn horloge aan dat het al lang tijd wasKortom fijn gereden zowel springen als crossen, alleen jammer van de weigeringen. Met een heel voldaan gevoel ben ik weer huiswaarts gegaan. Uiteindelijk 193 pnt dressuur en ergens in de middenmoot in het totaal geeindigd.
He sas jij ook hier
Luuxje schreef:Tal en ik hebben je nog gezocht bij de springring maar we zagen je niet, je had toch "dienst" daar vanmiddag?
__Marloes schreef:Ik zag je door de dubbel gaan, jij wou er 2 rijden volgens mij maar Fjordy zette er net 1 pas bij. sonde dat je toen net een balkje had!