[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 22:31

Die brug-afsprong in Ierland ziet er echt gaaf uit!
Kan alleen niet zo goed zien waar ze landen, op het gras boven het muurtje?

En Madelene, ik zie ook altijd het meest tegen het springparcours op... nu maar wachten tot dat favoriet wordt, hihi. ;-)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:38

Het kan aan mij liggen en misschien kijk ik er wel helemaal verkeerd tegenaan :? :? Maar het lijkt mij niet zo'n fijne sprong, die afsprong. We leren toch allemaal de paarden te laten zakken en niet te ver weg te laten springen?? Zou bang zijn dat er een been (of het hele paard :+ ) in dat gat zou verdwijnen....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:50

sfranken schreef:
Het kan aan mij liggen en misschien kijk ik er wel helemaal verkeerd tegenaan :? :? Maar het lijkt mij niet zo'n fijne sprong, die afsprong. We leren toch allemaal de paarden te laten zakken en niet te ver weg te laten springen?? Zou bang zijn dat er een been (of het hele paard :+ ) in dat gat zou verdwijnen....

Daar ben ik ik het idd ook helemaal mee eens !!!!!!! Ik vind dat je dan een paard ineens zijn vertrouwen zou kuinnen beschadigen. Gaat hij netjes "zitten" krijgt hij inene dat gat voor zijn neus.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:51

yvonnepuntnl schreef:
Ik kwam deze tegen in Ierland. Toen wij er waren, werd ie niet gebruikt, maar ik denk dat ik alleen het kijken naar een combinaties die die hindernis nam, mij al een kloppend hart zou bezorgen.
http://i43.tinypic.com/2qlsx8y.jpg

en als hij weigert hoe moet het dan?? :o?
Laatst bijgewerkt door Sim op 27-05-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gequote foto in link gezet. Foto's quoten is niet toegestaan.

Coberlina

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:59

eh achteruit? :=
Die van mij zou steigeren en zich omdraaien. Hopelijk ver genoeg dat ze niet met haar voorbenen erover zou hangen. Zie ik haar wel toe in staat :+
Ik vind dat eigenlijk ook een vreemde en enge hindernis. Zou ze niet durven springen :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:02

Maar dit kom je ook echt niet in de lage klassen tegen ;)

En weigeren? Ik geloof dat de paarden in die klasse dat voor zo'n hindernis als deze niet snel doen? Omdraaien kunnen ze iig niet..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:23

nee dat weet ik. Zeg maar wat die van mij zou doen. En ik rijd niet op zo'n niveau, dus kom zo'n hindernis ook niet tegen :)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:28

Tot een paar weken geleden kreeg ik (op een niet zo prettige manier) de kriebels van "lielle's trakehner". Gelukkig was die dit jaar wat aangepast en ging dat goed.

De bos uit in Etten Leur heb ik jarenlang met respect aangekeken, maar zoals iedereen zegt, die springt echt heerlijk!

Tja, het dakJE in Minderhout :D

In België kunnen ze er wat van qua afsprongen, de waterinsprong in Brugge bijvoorbeeld... :wow:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:15

sfranken schreef:

Ik denk dat de opening tussen de brug en de landing vertekent en dus breder lijkt dan hij in werkelijkheid is en je je paard gewoon kunt laten zakken vanaf de brug.
Maar als ik het mis heb, dan zou ik het wel met jou bovenstaande opmerking eens zijn.
Lijkt mij ook dat een TA de sprong niet goed zou keuren als ie technisch niet correct zou zijn.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:59

Miriam schreef:
Tot een paar weken geleden kreeg ik (op een niet zo prettige manier) de kriebels van "lielle's trakehner". Gelukkig was die dit jaar wat aangepast en ging dat goed.

De bos uit in Etten Leur heb ik jarenlang met respect aangekeken, maar zoals iedereen zegt, die springt echt heerlijk!

Tja, het dakJE in Minderhout :D

In België kunnen ze er wat van qua afsprongen, de waterinsprong in Brugge bijvoorbeeld... :wow:

Foto :D?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:40

Leliaardje schreef:
In Hattem zit ook zo'n lekkere Trakehner (of in ieder geval een hindernis over een greppel). Als je na de wei na de waterbak het bos weer in gaat.

Dit was hem in 2005 bij het NK L-pony's als ik het me goed herinner:
http://i41.tinypic.com/2niwoja.jpg

Vorig jaar verdween er nog een paard in/onder. Brrrr.

Dit is'm! Alleen wordt ie de laatste jaren gebouwd met alleen een boom erboven. en is het gat goed zichtbaar. Deze trakhener kom je tegen rechtsachter in het veld na de waterbak. Ik herinner me dat Ineke deze beter van dichtbij heeft gezien toen ;) Ik heb me jaren druk gemaakt tot ik m in de M écht moest springen! Shof keek niet op of onder....(maar je je dan zo druk om)
Laatst bijgewerkt door Sim op 28-05-09 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:44

Motje11 schreef:
Haha, ik heb zelfs nog een foto van jou in de tankval! (heb ik volgens mij vorig jaar van bokt geplukt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F48PKJS8.jpg

Hier zie je hem beter.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHHNBRAA.jpg

Jah daar issie! de tankval! Ik heb shof er in de L toe niet overheen gekregen, heb me suf gezocht naar een oefenterrein met een dergelijke hindernis. Het is geen enge hindernis, maar moeilijk in te schatten voor het paard denk ik. eigenlijk is het een gewone opsprong....
Laatst bijgewerkt door Sim op 28-05-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:09

Baarle nassau heeft (had?) iets dergelijks.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:28

Die tankval zag ik bij het verkennen ook enorm tegen op. Nickje heeft me gered en hem op een niet zo nette aftand toch gewoon gesprongen.
Zo met Simmie er in ziet ie er nog veel enger uit zeg...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:48

Jeetje, da's een ouwe foto van mij. ha ha, wat een kop.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:36

ik weet niet waarom maar vind de hindernis niet vriendelijk ogen

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:14

Simmie schreef:

Mogen we deze foto wèl quoten ;) ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:55

Paul_H schreef:
Simmie schreef:

Mogen we deze foto wèl quoten ;) ?

Ik was in de veronderstelling dat ze deze uit een ander topic had gequote. :o }:0
Heb totaal gemist dat deze foto al als origineel door motje op pag. 6 was geplaatst.
Ik zal mijn enorme fout direct goed maken en de gequote foto omzetten in een link. :+

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:42

Ik maak een diiiiieeeeeepe buiging ... en verder gewoon blijven lachen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:48

Dat doen we dan maar samen Paul ;) :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:55

hebben de paarden en ruiters bij die afsprong uit ierland misschien een parachuutje om voor het geval van een weigering??? is een optie??? }>

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:50

Leuk topic, had het nog helemaal niet gezien :o

Ik ging eens even nadenken wat ik een pittige of té enge hindernis vind en kom op 2 types hindernissen uit.

Ik hou echt niet van schuine of open trakeners maar dat is hier al alom bekend :o
Verder vind ik een schans met lagere landing (EL/Ysselsteyn) of beek (Chaam) geen fijne hindernis.
Misschien pieker ik er teveel over maar ik denk altijd: "wat als Plato het niet ziet" en krijg dan de meest verschrikkelijke rampscenarios in mijn hoofd :o

Mijn ultieme ik-durf-er-niet-over-hindernis is toch wel de bielzenstijl met greppel ervoor in Ysselsteyn. Hier heb ik Tim een keer op zien klappen en nu hoeft-ie voor mij niet meer terwijl dat paard totaal niet onder de indruk was :o Ook hier ben ik bang dat Plato dat gat niet ziet hoewel dat onzin is omdat hij ieder gat weet te vinden en er ook vaak voor stopt :n

Die afsprongen zou ik niet echt eng vinden ( de 1e keer natuurlijk wel :D), dat vind ik meestal wel adrenaline-sprongen, net zoals de sky-jump. Leukste vind ik de technische hindernissen zoals 3 jaar geleden in Lummen: rechtopstaand wijnvat (smalletje), 2 galopsprongen en bocht van 90° smal haagje, 2 galopsprongen en bocht van 90° en weer wijnvat. Dat soort dingen ligt ons goed.

Die Ierse hindernis rij je volgens mij ook niet aan als afsprong maar meer als een schans zoals in EL of een sky-jump. In Overpelt staat ook nog zo'n enge hindernis met een enorm diep gat tussen 2 verhoogde wallen. Je rijdt via een piano op het eerste deel, springt over het gat van wel ± 1m50 en slechts 1m breed en dan weer de helling af. Als daar toch een paard in terecht komt :n

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:13

Ibonn schreef:
Mijn ultieme ik-durf-er-niet-over-hindernis is toch wel de bielzenstijl met greppel ervoor in Ysselsteyn.

Gelukkig, ben ik tenminste niet de enige die het een rot-hindernis vind.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:19

Ik heb zelf nooit SGW gedaan, maar wil het ooit nog wel eens doen. Over een paar jaar dan wel, maar ik begin toch echt de kriebels te krijgen van dit topic. :P Afsprongen lijkt me het engste wat er is.. vooral als ik die mega afsprongen zie van net.. :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:23

Pfoe he, ik ben geen angsthaas maar van sommige hindernissen hier krijg ik toch wel de bibbers in mijn benen.

Hoop over 4 jaar mijn veulen te gaan trainen voor SGW maar geloof dat ik het B al mooi zat vind.