[SGW] Oefencross Stal Lozeman te Putten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Oefencross Stal Lozeman te Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:21

Ik ben ook weer terug!

Ik heb ook lekker gereden, voor mijn paard was het de eerste keer dus ik heb niet heel veel van hem gevraagd!

Ik greppeltje wou hij absoluut niet, maar die op het inrij terrein wou hij (gelukkig) wel!

Het water vond hij ook vreselijk! Gelukkig is het uiteidelijk wel gelukt bij beide plassen! :D

Verder deed hij eigenlijk alles! Die grote heg vond hij ook geweldig! :D
Verder heb ik bij geen enkele de eenvoudige gedaan, hij vond het echt super en liep heel erg fijn!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:41

Bvw, ik heb jou gezien! Jij was samen met een meisje op een haf of niet?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:58

Oeh klinkt allemaal goed :))
Foto's hoor Sim !

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:59

Een fijn gevoel is het halve werk! Klinkt als fijne rondjes!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:03

Wij hebben een volle dag achter de rug.
Mn zusjes hebben aardig gereden, eerste rondje voor beiden niet optimaal, tweede veel lekkerder.
Met Nick heb ik heerlijk gereden tot het blok dat voor de punt stond. Daar is ze waarschijnlijk te dicht onder gekomen (weet niet helemaal zeker) en heeft ze die met haar voorbenen omgeduwd. We zijn dus met blok omgevallen en daarna is zij nog op mij gerold.
Mn linkerarm is enorm pijnlijk en in bepaalde richtingen niet goed te bewegen en mn ribben doen nogal pijn, maar ik heb niks gebroken. Waar ik veel gelukkiger mee ben omdat dat veel belangrijker is, is dat Nickje bijzonder weinig heeft. 2 kleine schaafwondjes maar verder nergens dik of pijnlijk, ze huppelde met mn zusje meteen het terrein weer over en loopt nu thuis ook prima. Ik ga er wel vanuit dat ze morgen spierpijn heeft, dus doen we even rustig aan.
Ik heb vrij veel foto's, ook van wat andere ruiters. Die plaats ik misschien vanavond, maar anders zeker morgen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:04

Simmie schreef:
Bvw, ik heb jou gezien! Jij was samen met een meisje op een haf of niet?

:wave: Meisje op Haf meld zich :D

Ik was alleen ;) Ik ben alleen sociaal dat ik met die grooooottteeeee warmbloedjes ga praten :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:06

oliebol man, Nickeltje! Dat is echt balen! Bedoel je dat palet achtige blok? Qua hoogte viel die wel mee (ik heb hem met mijn C-tje ook kunnen springen ;) ), maar ja, als je er niet goed onder komt... :n

Heel veel beterschap dan!

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:06

Als eerste; Beterschap Nick.. Dat is echt balen.. Ik hoop dat je snel weer opknapt ;)

Bij mij ging het super :D Het was voor het eerst dat zij op een ander terrein een cross liep en was in het begin een beetje kijkerig en best wel heet, maar na een tijdje ging het super en in de cross ging het ook super :D De 1e waterbak vond ze wel eng en ze weigerde hier een paar keer op, maar op die andere ging ze er zo in, (zo'n grote en diepe plas al de 1e had ze nog nooit gesprongen) En het 2e rondje ging ze er zo in, ik ben echt blij met haar, als je een keer wat doet en ze kent het doet ze het daarna gewoon alsof ze het al heel vaak heeft gedaan :D Ik heb verder overal de hogere gesprongen, behalve de picknicktafel en het hegje en bij hindernis 8 de punt. Voor de 1e keer wou ik het haar niet te zwaar maken en zeker niet omdat het al zo goed ging. Ze heeft het echt super gedaan voor de 1e keer :D
Laatst bijgewerkt door fellow2004 op 14-03-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:10

Nick, een dikke knuffel (maar wel voorzichtig) balen zeg!
Hopen dat jullie allebei fijn herstellen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:11

balen zeg Nick :(:) Doe maar even voorzichtig met jezelf

Sim, jullie zijn er helemaal klaar voor +:)+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:12

Pff .. Daar zit je niet op te wachten Nick. Hopelijk trekt de pijn snel weg !

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:20

Lieziej, die bedoel ik. En met mijn zusje had ze hem eerder gewoon netjes gesprongen. Ik denk dat we (Nick en ik) ons verkeken hebben in diepte op dat ding...
Bedankt iedereen voor de beterschap! Ik hoop Chaam volgende week gewoon te kunnen rijden...

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:25

Morgen komen de foto's online :D er staan er nu wel een stuk of 10 op, maar morgen komt de rest, staat er

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:30

Simmie schreef:
reeskees schreef:
Heb mn boeltje ook gepakt en vertrek morgen om 7.00 ook richting Putten. Sta voor 10.49 op de lijst.
Oan't moarn :wave:

Ik ga je niet zien dan. Succes morgen.

toch wel gezien :D
fijn dat je ook zo lekker hebt gereden.

Marije :(:) volgende keer compleet crashpakket mee? ;) voor de zekerheid :o
Ben stiekum wel benieuwd naar de foto's :o

Heb vanmorgen ook lekker gecrossd. Op het voorterrein lekker gesprongen + ook nog even de greppel en trakehner zonder problemen meegepakt.
In het crossje vrijwel overal over het hoogste, behalve hind. 4. ook het slootje hebben we gelaten voor wat het is, vanwege de slechte bodem en afzet, omdat Kees net lekker vertrouwen op slootjes/greppels begint te krijgen. De afstand op die blokken van hindernis 6 waren erg meoilijk in te schatten, mijn paard had er ook enigszins moeite mee.

Volgens mij reed "het meisje met de haf" voor mij met een probleempje op het slootje. zo te zien ging het later beter.

De A28 is toch wel behoorlijk boring als je alleen in de auto zit. Ca 1.5 uur rijden zonder aan de rem of koppeling te komen. ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:32

Heb een aantal hele mooie van jou RK!
Maar het netwerk van mn vader doet enorm moeilijk over photobucket, dus ik kan ze nu niet goed uploaden (bijna 100 foto's)... Als je er al een paar wil hebben, stuur dan even je mail. Anders staan ze morgen online...

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:53

Nickeltje, op welk forum zet je de foto's online??? Op deze of een andere??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:09

Zal een link plaatsen in het daarvoor bestemde SGW-topic.
Maar ik weet echt niet of ik van veel Bokkers foto's heb hoor...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:16

nickeltje...beterschap met je kneuzingen meid...hopelijk is voor chaam alles weer in orde..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:17

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:29

Beterschap Marije!! Gelukkig heeft Nick nergens last van!

Mijn paardjes hebben weer veel geleerd :j Normaal is hindernis 1 altijd een probleem voor Koek, die nam ie nu wel om bij 2 heel hard de andere kant op te galopperen :+ Rest ging goed, tweede rondje ging alles goed. Hij wordt alleen nog wel erg sterk, dus ik ga hem in Chaam echt overal in een handgalop aanrijden, want ik wil niet dat ie zo vluchtig op de sprong wordt.
Gin vond het het eerste rondje maar heel raar om bij de rest weg te gaan, cross-modus stond echt nog niet aan. Na 4 ging ze ineens weer in een rechte lijn en oortjes strak erop. Beide rondjes gingen verder wel lekker. Soms iets groot af, soms iets te dicht er onder, maar dat moeten we nog afstemmen, dus meer km maken. Heb zin in Chaam!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:32

Wuppie, wat fijn dat het zo lekker ging. Op naar Chaam!!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:36

reeskees schreef:
Volgens mij reed "het meisje met de haf" voor mij met een probleempje op het slootje. zo te zien ging het later beter.

hihi :=

Pony vond het niet zo grappig nee, om van de groep weg te gaan! Op het inspringterrein ging het, nadat het schaap even uitgebokt moest worden, echt super goed! Bezembak gesprongen, die T boom, en verder ook die gewone boom. Was ik erg blij mee, voor een C pony zijn het toch behoorlijke sprongen! :D
Maar goed, toen moest ik het pacours in, en weggalloperen van de groep vond ie toch een beetje vreemd... Eerst ging ie 20 meter voor 1 stilstaan, om omhoog te komen :z Gekke Poown. Om vervolgens niet de doorgang door te willen, om vervolgens weer 20 meter van te voren voor 2 stil te staan :z om die vervolgens vanuit stilstand te springen :P Ben benieuwd hoe die foto is geworden *D
Het slootje, tja, had gepland om het slootje te springen, maar Sis zag dat niet zitten, en dus moest ik ReesKees ff voorlaten ;) Sorry nog als je het vervelend vond ;)
Maar goed, het eerste rondje bleef ie gek doen, als in heel erg terug komen, meters van te voren, en heel erg slingeren! In de eerste ronde heb ik dus alleen de lage varianten gesprongen, omdat ie eerst niet eens naar de hindernis toe wilde :')
De waterbak ben ik ingedraafd vanaf de zijkant, en dat ging allemaal prima! :) De hindernissen daarna gingen ook goed, en het "in-uitje" spring ik gewoon met een galopsprong ertussen :+

Uiteindelijk wilde ik toch wel een tweede rondje, want tja, dat gemier in het begin zag ik niet zo zitten!

Tweede ronde ging al veel beter! Kwam even terug voor 2, maar niet geweigert of zo, want die lage was toch wel een gekke hindernis ;) Slootje heb ik 1x geprobeerd, maar maar opgegeven, verder bij 4 de hoge buizen gesprongen, was ik erg blij mee :) ook dat hoge blok gesprongen en het huisje! Was ik echt blij mee, die stonden best wel pittig! Bij de eerste waterbak probeerde ik nog er in te springen bij de boomstam, maar Sis zag het niet zitten :+
Ook de opsprong ging erg goed :) Pakte hem over de linkerkant, opsprong, 1galopsprong, en afsprong, daarna linksomdraaien, en piano opsprong, en via de heuvel er weer af :)

Al met al was ik na het tweede rondje wel tevreden over die gekke haf :D

Met hulp van Nickeltje(? toch? O:) ) heb ik zelfs nog even greppeltje gesprongen!

Ik denk dat die AB cross op Markelo wel moet lukken! :)

Even vraagje: Stel, Sis staat stil voor zo'n doorgang, dus niet voor een hindernis, maar ff voor zo'n doorgang, telt dat ook als een weigering?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:38

Haha, ja dat was ik inderdaad die je op weg hielp over het greppeltje op het losrij terrein.
Gewoon een doorgang, zeker als er geen bordjes staan of iets dergelijks, dan kost stilstaan wel tijd, maar als dat niet direct voor een hindernis is, is dat geen weigering.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:39

Oke, Thanks nog :D

De tijd boeit me niet bij zo'n eerste cross, weigeringen iets meer ;) thanks!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:48

Lieziej, je hebt me niet gehinderd, je bent keurig, zoals het hoort, ff aan de kant gegaan +:)+
fijn de je pony he ttweede rondje ook fijn ging, gaat helemaal goed komen in Markelo!