[SGW] SGW Neede verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: SGW Neede verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:21

Jammer Nick! Volgende keer dus vrijwillig stoppen bij 2 weigeringen!

LZ, wat balen dat je viel in het water na zo'n mooie afsprong! Foto's zijn wel mooi!

Moet niet te veel enge verhalen over trakehners lezen, ben er toch al geen fan van. Heb gister een tijdje bij deze gestaan en als je je paard netjes kan plaatsen vond ik hem te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:03

dat klopt niet PB

dressuur
Citaat:
Degradatieregeling
a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.

springen
Citaat:
18. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht op behaalde prestatiepunten.
Wanneer een combinatie geen winstpunten meer heeft in een bepaalde klasse of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, wordt de stand van de combinatie na aftrek van behaalde verliespunten negatief.
Bij de stand van 10 minpunten zal degradatie plaatsvinden.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 06:25

heeft iemand enig idee welke fotograaf er was??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:11

GvdT schreef:
Ipv haar een tik te geven sloeg ik op mijn eigen bovenbeen ( was ook precies degene van de 2 die de klap het meest verdiende Clown )

Haha!
Nou mooi dat dat ook werkt, jezelf slaan als je twijfelt, die ga ik onthouden!!
Maar verder fijn dat Rabette zo lekker liep, op naar 't Z!!

LZ, jammer van je plons, wel mooie foto's! Als je maar lang genoeg crosst hoort een duik in het water er gewoon een keer bij volgens mij Clown

Verder gefeliciteerd voor alle mensen met prijzen en/of winstpunten!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:42

160 stond volgens mij bij hindernis 9 te wachten.. Kwam er namelijk langs en daar werd net een paard tegen gehouden.. Verder geen paard meer gezien onderweg. Het paard bij de val was al weg gebracht

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:51

haha GvdT: wat grappig dat je per ongeluk jezelf een tik gaf! En wat fijn dat het zo lekker liep Lachen Dat bewijst wel dat je klaar bent voor het Z!

LZ: Jammer van de val. zo vroeg in de cross al dat stomme water Tong uitsteken Gelukkig beide er niks aan over gehouden.

Nick: jammer dat Nick stopte en niet meer verder wilde... Vindt ze trakehners normaal gesproken ook spannend?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:06

nummer 163 had ook wat.
we stonden te wachten, gaat dat paard in 1 keer stijl omhoog, hij verloor ze evenwicht en ze vielen opzij.
paard begon hevig te bloeden bij het boven voorbeen, en achterbeen ook.

zo in 1 keer uit het niets, zag hem later staan in de trailer met achterbeen ingepakt.
was zo raar.

gvdt: super joh Haha! haha vondt het leuk om ff gekletst te hebben.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:16

zo van de zondag lees ik minder leuke verslagen..
sterkte voor iedereen waar bij het mis is gegaan

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:25

renskek schreef:
haha GvdT: wat grappig dat je per ongeluk jezelf een tik gaf! En wat fijn dat het zo lekker liep Lachen Dat bewijst wel dat je klaar bent voor het Z!

LZ: Jammer van de val. zo vroeg in de cross al dat stomme water Tong uitsteken Gelukkig beide er niks aan over gehouden.

Nick: jammer dat Nick stopte en niet meer verder wilde... Vindt ze trakehners normaal gesproken ook spannend?

Meestal springt ze ze met een grote sprong, maar springt ze wel...
Alleen laatste training in Renswoude 2 keer twijfelen en daarna wel goed gedaan en nu dus in Neede...
Volgende keer inderdaad (als het in Ysselstein voorkomt) na 2 weigeringen stoppen...

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:31

@Irene2:

Is heel goed mogelijk dat ik dat ben geweest. Heb zoiets inderdaad tegen hem gezegd. Was ook helemaal hyper na de cross. Wat een engerie krijg je van zoiets!

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:35

Voor degene die goed hebben gereden, gefeliciteerd!
Ik stond zondag als controleur bij hindernis 13 (afsprong) en voor de M paarden kwam daar nog 14 (smalle pallisade) bij. Bij mijn hindernissen gelukkig geen problemen, een paar weigeringen op die smalle hindernis alleen.
Over het ongeluk op 21 heb ik verder ook nog niks gehoord. Weet wel dat 159 de laatste was die langskwam bij mij en de volgende werd stilgezet bij nr. 9. Ook balen voor die persoon trouwens dat ze bijna een uur moest wachten daar.
Idd sterkte voor degene waarbij het mis is gegaan en ik hoop dat het ongeluk op hindernis 21 mee is gevallen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:04

egnie: ik vond het supergrappig haha, je was zo trots!! Haha!

Nickeltje: wat zonde dat de trakehner niet wilde. en je begon zo lekker! heb je springen inderdaad ook wel gezien, wat een pech met je borsttuig zeg. Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:10

Ja, dat borsttuig was inderdaad jammer. Bij losrijden was de klip al losgekomen, maar toen dacht ik dat mijn vriend hem misschien gewoon niet goed vastgemaakt had, alleen helaas was het veertje dus gewoon echt kapot en kwam hij halverwege het parcours kapot...

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:12

doe je niets aan. knap dat je het parcours afgemaakt hebt. kan me goed voorstellen dat Nicolle er heet van werd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:14

Haha, ja en ze is meestal zowiezo al heet, dus ik kan haar helemaal niks kwalijk nemen...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:46

Hierbij ook eens een verslagje van mij:
Ik heb weer echt genoten van de cross. Vond hem beter gebouwd dan vorig jaar.
Ook leuke aankleding van de hindernissen!

Dressuur ging belabberd, vond het zelf geeneens een winstpunt waard en zeker niet de 197 punten die ik ervoor kreeg. Maar goed, ben er blij mee. Goedmakertje voor die keren dat ik zelf vond dat ik meer verdiend had, haha Lachen.
Springen ging goed, maar 1 balk. (meestal liggen er wel meer op de grond als wij de ring uitkomen)
En ik heb heerlijk gecrosst, ondanks een weigering op een vrij simpele hindernis: het hek het veld op vóór de Mexicaanse Hoed.
Toch een goed gevoel want een aantal moeilijke hindernissen ging super! Op 4 gekozen voor het stompje. Ik was erg aan het twijfelen of ik die zou doen. Hij leverde weinig tijdwinst op t.o.v. het alternatief maar omdat ik het binnenkort in de M ga proberen vind ik dat ik in de L nu toch wel de moeilijke varianten moet kiezen. Maar hij sprong hem gewoon hartstikke goed. Waterinsprong ging ook prima en de punt van de Mexicaanse hoed ook. Verder alles goed dus jammer van die weigering maar een heerlijke cross gereden.
Oja, en ondanks de weigering nog binnen de tijd! (en dat terwijl we vaak moeite hebben om de tijd te halen, dat gaat ook de goede kant op)

Stond helaas voor niets met de camera in de aanslag op Nickeltje te wachten bij DE trackhener. Tong uitsteken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:05

Ik heb gister nog even met Rob gesproken en hij zou de trakhener niet afkeuren als TA.
Er lag een mooie grondlijn voor en als je hem op het midden reed zag je het gat niet.

Ondanks die verklaring vond ik het evengoed een aardige sprong, maar als het lukt kijk je er altijd positiever op terug dan wanneer het mis gaat.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:12

Kan iemand mij misschien vertellen of er zaterdag ook door iemand (fotograaf of gewoon iemand die het leuk vond) foto's zijn gemaakt?! Ik dacht bij een van de hindernissen wel iemand te hebben zien staan...maar geen idee waar die van was?!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:14

Ik heb nog een mooie foto van DE trackhener:
Afbeelding

Zie ook mijn foto's in het fototopic.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:20

Hallo allemaal,
Goede maar ook minder goede verhalen. Ik vond de cross leuk veranderd in Neede, aankleding etc. Wel vond ik dat er behoorlijk slordig werd gereden. Ik was als toeschouwer in de L aanwezig in de ochtend en heb gelukkig geen valpartijen gezien!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:43

Wat een foto's ladyzwien! Gelukkig hebben jullie allebei niets ernstigs.

DE trakhener zag ik vorig jaar erg tegen op. Tijdens de cross sprong Cheval hem super en nu kijk ik gelijk heel anders tegen die trakhener aan. Maar ik ben het er mee eens dat het een beste sprong is.

Mijn zusje had uiteindelijk nog 22n 7e prijs in de B pony's. Helemaal super voor een eerste cross! Haha!

Edit: via deze link moet het fimpje wel te zien zijn: http://nl.youtube.com/watch?v=mlpcUaelnmY
Zo was de trakhener vorig jaar dus.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:15

tientjeh schreef:
Karen: goed gereden. Ik kwam je nog tegen toen je net van de cross kwam en ik er net heen ging. Weet niet of je het zo gauw in de gaten had?

Ik kreeg trouwens nog van een jongen te horen dat ik een heel mooi vest had. ( SGWay of life vest) weet niet of hij ook van bokt was? maar geen idee wie het was. haha

Ah dat was ik, maar ja ik herken verder van weinig een gezicht.

Dressur ging bij mij redelijk, gewoon netjes maar niet sprankelend. Dus tevreden met de 182.
Daarna werd meneer erg wild, heet trekkerig en tegendraad. Dus springen 16 fouten en 4 tijd. Nou ja, we zijn tenminste rond gekomen. Kan ook zijn dat we iets teveel hebben gesprongen de afgelopen tijd.
Gelukkig kwam bij ruiter en paard de rust voor de cross weer terug (maakte me alleen al zorgen over hindernis 6).
Lekker gestart, alles heerlijk gesprongen tot hindernis 6. Iets te schuin aangereden, Oasis in de rem en draait direct door naar links. Ik er dus rechts vanaf.
In de 2de instantie er simpel overheen (waarom maakt ik me toch zorgen) en daarna liep alles als een trein.
M'n eigen stopwatch gaf aan precies op tijd, maar volgens de organisatie 20 seconden te langzaam.
Stijl een 4,3 van A en een 6,7 van B. Weet niet waar ze hebben gezeten.

We hebben nog steeds een stijgende lijn en gaan gewoon lekker naar de volgende in Vasse. Deze week maar even niet springen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:18

Dat gaat idd steeds beter Ruud! Klein sprongetje voor het vertrouwen deze week is nooit verkeerd hoor.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:31

Kijk wel even.
Gekke was dat op een gegeven moment was de vriendin van Henk Jan Lozeman aan het inspringen. Daar ben ik lekker in mee gaan rijden en dat liep weer super.
Maar na de 1ste of 2de hindernis in het parcours werd hij echt heel erg voorwaarts en vlak.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:31

De eerste jury zat bij hindernis 6. Vandaar misschien je stijl?

@ Teegee: Kom er nu achter dat ik je nog heb gezien. Was ccross aan het verkennen en toen zei ik nog: Wat een mooie ruiter! Clown