[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:48

In principe moet er op elke cross een hoefsmid zijn Scum, maar soms gebeurt het ook dat er geen is. Misschien kun je het secretariaat even bellen. Zij weten het vast wel.

Trouwens, heel raar, elke keer als ik mail hebt dat er in dit topic een nieuwe post is en ik klik op de link in het mailtje, kom ik elke keer op pagina 55 van ons topic terecht. Komt vast wel weer goed, maar het is wel lastig...........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:49

Mietoe!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:56

Jammer dat er zoveel berichten pleiten zijn zeg!!

Scum --> Wordt dat nog oefencross voor Ienie in Nijerberkoop?

Ik heb vandaag getraint in Boekelo!
Cheval was in het begin loei sterk. Meestal als ik dan echt wat moeilijks ga springen wordt het beter. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb de grote witte punt gesprongen die bij de waterbak staat in Boekelo. Eerst schoot bij me er 3 keer langs, maar daarna ging hij er 2 keer super overheen!!! Ik was helemaal trots op hem!
Daarna was hij ook niet meer zo sterk en kon ik heerlijk rondrijden!

Ook l'amour was mee, die ging ook erg goed met mijn zusje. In het begin was het een beetje zoeken naar het goede tempo, maar dat was aan het eind ook opgelost.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:05

Vlieg,vlieg,vlieg over de punt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:27

Gaaaaaaf!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:39

En ik begin ook gezellig elke keer weer op pagina 55!

Chantal, wauw!

Heb net fijn mijn koffertje in gepakt en ga nu nog even de laatste dingetjes doen en dan mijn nestje in. Wekker gaat om 2.30u. (!) dus ik ga maar proberen om om 21.30u. in mijn bed te liggen.
Ik zal hard blazen vanuit Turkije om het zonnetje deze kant op te krijgen, en tot over een week!

En BriTJLover, veel sterkte maar weer voor dinsdag, hou je taai.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:03

dankje Canter, zal ik nodig hebben..
heel veel plezier in Turkije! is echt super daar!
Chantal, leuke foto's!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:09

Scum, volgens mij is Dodewaard op zand in buitenbakken met witte hekjes eromheen.. (van wat ik me nog herinner van tijd geleden toen ik daar buiten wedstrijd heb gehad, maar weet niet of dat nu ook weer zo is..)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:23

Thanx Jitske. Ik weet niet of het dan binnen of buiten is (is eind september).
Heel veel sterkte morgen. Ik hoop wel (voor zover dat kan) dat het morgen een mooie begrafenis wordt.

Dan nog een minder leuk berichtje. We komen morgen niet naar de training in Renswoude . Ik heb Ienie net over het harde laten draven. Dat zag er redelijk uit. De hoefsmid heeft die hoef met de zweer bekapt, en die andere niet. Die is dus 1 cm langer, en daardoor zou ze misschien niet helemaal soepel lopen.
Dus zadel erop gelegd. In stap helemaal niks aan de hand. Aangedraafd met een lange teugel en hartstikke onregelmatig. Met name op de linkerhand en als je dan een wending in gaat. Je kunt nog geeneens lichtrijden want je voelt geen zweef meer. Galop ook even geprobeerd, maar dan heeft ze de neiging tot struikelen want ze wil de voorbenen ontlasten. Hoeven zijn allebei koel. Voorbenen zijn allebei warm. Ik weet het even niet meer.
Daarna aan de longe gezet. Dan zie ik er eigenlijk niet zoveel aan en lijkt het alsof ze gewoon stijf is of spierpijn heeft.
Morgen komt de DA weer.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:27

Scum, vervelend van Ienie! suc6 dr maar mee, hopelijk is het snel over!
als het binnen is in Dodewaard, is het maar een heeeeel klein stukje losrijden, en 1 x mag je met 4 personen 8 minuten losrijden in de grote ring..

hoop dat het morgen ook een mooie begrafenis wordt, maar het zal me wel overkomen, heb nl nog nooit eerder sowieso een begrafenis meegemaakt, en nu meteen zo..

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:34

BrittJl0ver schreef:
Scum, vervelend van Ienie! suc6 dr maar mee, hopelijk is het snel over!
als het binnen is in Dodewaard, is het maar een heeeeel klein stukje losrijden, en 1 x mag je met 4 personen 8 minuten losrijden in de grote ring..

hoop dat het morgen ook een mooie begrafenis wordt, maar het zal me wel overkomen, heb nl nog nooit eerder sowieso een begrafenis meegemaakt, en nu meteen zo..

Heel veel sterkte alvast dan...Toen ik voor het eerst zoiets mee maakte was de zus van een vriendin van mij overleden..
Ik kende haar zus niet maar we waren echt met een hele groep daar..En dat was behoorlijk heftig, maar heel mooi..Zoiets vergeet je je hele leven niet weer..
Hou je taai meis!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:45

Ik had foto's van sorai er opgezet maar die zijn er dus ook weer af..
Een paar pagina's terug had iemand foto's erop gezet van een 2 jarige die ze het hoofdstel enzo om had gedaan(soory ik weet niet meer wie )
En ik heb eergister sorai voor het eerst met een hoofdstel om even laten stappen aan de longeerlijn..
Ze had het hoofdstel al wel vaker om gehad maar toch vond ik het heel goed gaan!
Ik had haar ook een dekje met longeer singel op gedaan want ik vind haar nog te iel en ietsje te jong voor een zadel..

Haar koppie..Ik heb der wel een halster overheen gedaan..ik wou haar niet aan het bitje gaan trekken ofzo..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen was ze klaar..ze draaide zich opeens om zo van: ben ik nouw niet heel lief geweest?
Afbeelding

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:45

Briit --> Nogmaals veel sterkte morgen en dat het maar een mooie dag mag worden.

Canter --> Veel plezier!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:49

Leuke foto's hoor!

Wat balen van Ienie, ben benieuwd wat de DA morgen ontdekt..
Hoop dat het allemaal meevalt.

Brittlover, ik zal aan je denken morgen, heel veel sterkte en ik hoop dat het een heel mooi afscheid wordt. Succes meis!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:55

Lielle schreef:
wsl zijn de berichten tot vannacht 4 uur bewaard, de rest is helaas echt weg

Als mijn topic nog steeds niet bestaat, betekend dit dan dat mijn bericht weg is?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:57

Britt -> heel veel sterkte morgen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:58

Canter: fijne vakantie! Hoop dat je het nog leest.

Scum: balen van Ienie en jammer dat jullie morgen niet komen.

Gave foto's van Boekelo Chantal! Net zo'n punt als er in Ede 2 van stonden. Gaaf hoor!

Britt: heel veel sterkte morgen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:59

Simmie, daar deed deze punt mij ook aan denken idd!
Cheval was ineens niet meer sterk na het springen van deze punt, net alsof het knopje om ging.
Hij vond het schijnbaar allemaal weer zo prachtig dat hij even vergat te luisteren... ondeugd!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:03

Ben trouwens net terug van Sammie.
Heb weer zo'n 3 kilometer crosstraining gedaan
Eerst wel even heel hard gedressuurd, dat ging echt heel lekker, gingen kijken hoe langzaam hij kon draven, kon echt heel langzaam, kan zo mee naar m'n werk *bejaardentehuis*
Maar hij galoppeerde al heel mooi in tempo en het weiland is ook echt heel fijn om in te rijden, geen proppen in gedraaid en toch lekker op safe voltetjes kunnen draaien en sprintjes trekken, gewoon iets afremmen in de bochten..
Heb in 3 verschillende tempi gereden en in het snelste tempo had hij nog wel echt been nodig, toen ik stopte met drijven was het echt zo van pffffffff... en toen kwam ie nog erg terug in tempo, maar hij durft al veel harder, het is ook zo'n knurfie, hij snapte gewoon niet dat ie nu echt een keer hard mocht, z'n oren stonden echt zo van wat wil je nou baas?!
Zijn nu ook al een beetje aan het oefenen met het starten, schreeuw gewoon 5,4,3,2,1 GO in z'n oor en dan maar de sporen erin
Ach hij snapt het nog niet helemaal, maar als je hem inhoud en dan drijft begint ie wel een beetje te stuiteren dus het begin is er al
Mijn c-pony'tje had ik het in 2 keer geleerd, alleen was het een beetje onhandig want in de dressuurproef kon ie opeens niet langer dan 5 seconde stilstaan

Ik ben trouwens al best wel rijk (m'n eerste baantje )
Heb nu €80,- *trots *

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:05

vief waar werk je?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:17

Ja, wat doe je voor werk Vief?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:21

Ik werk in Humanitas (bejaardentehuis in Deventer)
Ik werk 32 uur per week in "Het Proathuus". Dit is een zaal waar de oudjes koffie drinken en spelletjes spelen, zingen, enz..
Ik moet in het keukentje daar zorgen voor de thee, koffie, koekjes en moet ook koffie en thee voor het andere personeel verzorgen, verder de keuken schoonmaken, afwassen, tafels opdekken en de zaal en 4 wc's schoonmaken...
En de plantjes en het parkietje verzorgen, dat was het wel zo ongeveer

Dus elke ochtend zit ik daar om 8.00 uur..
Moet deze week 5 dagen werken..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:22

Ik moet dus ook met zo'n karretje het huis rond

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:27

viefdepief schreef:
Ik moet dus ook met zo'n karretje het huis rond

haha leuk

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:14

Scum schreef:
Nog een vraag. Zou er op SGW Vlietlanden een hoefsmid aanwezig zijn bij de oefencross?
Onze smid heeft nl. wel die hoef bekapt met die zweer erin, en hetzelfde ijzer er weer terug onder gedaan. Maar nu staat ze dus ongelijk, en die andere hoef voor is veel te lang. Ik heb geen zin om afgekeurd te worden voor de cross en onze eigen smid is nu 10 dagen met vakantie.

Jep, die is er!!