Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antonius schreef:Bij mij was M.erendree al een avontuur om er te gerakenWou om 9u vertrekken, ik zie plots kwartier ervoor dat de elektriciteitskabel van de camion niet in zat. Mijn ma had die blijkbaar week geleden uitgetrokken om eens te vegen rondom en niet ingestoken. Maar de frigo ligt constant aan, dus die blijft stroom pakken natuurlijk en dat kan geen kwaad voor 2 dagen maar niet voor ruim een week.
Nog kwartiertje gewacht, ook elektriciteit van de stroomgroep bijgestoken, maar geen avance. Ik dan al gaan verkennen en mijn man ging half uurtje wachten en nog eens proberen. Om 10u nog altijd geen succes, heb dan vriendin gebeld om paard met de vanne te komen halen, is klein half uurtje rijden, was er file van net voorbij drongen tot nevele...
Echt ik kwam zot!!! Mocht gelukkig helemaal achteraan starten (scheelde maar 20 min maar kom), om 10 voor 11 thuis vertrokken, moest om 12u rijden.
Hij had nog nooit op de vanne gestaan, maar laadde heel voorbeeldig, komen we ginder op de wei om te parkeren, ligt dat daar super oneffen, dus die vanne wiebelt nogal, wat hij absoluut niet gewend, begint hij te panikeren, zo erg dat hij de achterbaar uit die hengsels gekregen heeft, tussenschot aan het zweven... Alé, hij was gelukkig direct rustig toen hij mij hoorde, dus dan wel veilig eraf gekregen.
Even gelongeerd, super braaf, dus ik erop, snokt hij hem al 180° om bij oversteken van de baan omdat er een mens voorbij wandelt![]()
Hij was heel braaf bij losrijden (en in de cross trouwens ook), zeer mooi in mijn hand lopen, veel controle, voelde al heel safe en bevestigd aan. Ik ga mooi op tijd naar de startbox dat hij tijd had om te kijken, startbox zelf geen probleem maar da papierke dat eraan hing, dat was potentieel levensgevaarlijkEn zo was het gans de cross door, hij springt elke hindernis vanzelf, geen enkele weigering op een sprong, maar als er 100m achter de sprong een plakkaat staat, dan staat hij te kijken gelijk een koe op nen trein. Heb mijn vriendin laten joggen voor hem en zo was hij dan vertrokken op het veld, want hij volgt gelijk een hondje
![]()
In het bos zelf héél fijn kunnen rijden, gewoon vlotte galop, alles vanzelf springen, echt zalig. Daarna nog stukje open veld en daar weer wat loeren, maar ook best te doen. De laatste 2 sprongen neemt hij opnieuw heel makkelijk en vlot, ik kom over de finish in verlichte zit en ontspannen, totaal niet meer bedacht dat hij nu nog zou kijken. Ja begot, ineens ziet hij een paard vanachter een stal komen (80m verder), hij snokt hem 180° om en ik ga eraf... Zou op mijn voeten geland zijn, ware het niet dat ik mijn airbag aanhad en die ontplofte dus vlak voor ik op mijn voeten zou landen, dus nog ne zwiep gemaakt ook![]()
Enfin, 't was meteen een memorabel 1e crosske voor da beest! Maar als ik dat gapen op open terrein eruit krijg, ga ik een fantastisch crosspaard hebben, want de hindernissen maken niets uit, hij springt alles waar ik hem voor zet.
Het was lang geleden dat ik hier gereden had, jaar of 6 denk ik, maar ik vond het echt wel een leuke cross geworden. Hindernissen netjes verzorgd voor de 60. Had weinig tijd om te verkennen dus voor 90 niet echt opgelet, maar leek mij ook echt wel verbeterd tov vroeger. Idd wat draaien en keren, maar de tijd voor 90 stond vb maar op 440 dus daar wordt toch iets rekening mee gehouden.
Ik was wel positief, wil graag volgend jaar nog eens rijden.
PP: heel fijn idd zo een 1e goeie ervaring op transport!
Varekaj: welke vijzen heb je gedraaid? Vraag mij eigenlijk wel af hoe een bodem hard en zwaar tegelijk kan liggen? Voor harde bodem steek ik puntjes zodat die in de grond dringen, voor zware bodem net dikke grote vijzen voor meer grip.
Mss is het gewoon ook geen paard voor achttal? Heel de tijd dat aanpassen naar ritme van een ander lijkt mij niet ideaal voor elk paard.
Maya: welk voer gaf je vroeger en wat nu? Was dit je eerste cross? Kan het niet zijn dat je paard onder de indruk was van alles errond en daardoor veel terughoudender was?
Lene: hoe ging het bij jou???
Daaph: proficiat met de 4e plek! Was het internationaal?
Wil iemand mij eens taggen op fb in die ruiterroute van wachtebeke? heb er nog niets van zien passeren.