Paard op stal heeft ook gelijkaardige blessure gehad, maar op haar achterbenen. Moest ook eerste drie weken stalrust om te kunnen zien wat da schade was. Gelukkig was het niets uiteindelijk.
Het zit je echt niet mee Daph… nog mensen met concrete plannen voor deze winter? Ik durf voorlopig niet veel plannen maar hoop wel eens te gaan trainen in de Br.eemeersen (aangezien er daar nu echt geen wedstrijden meer komen voorlopig?), mijn springles bij Rik terug oppikken en misschien nog wel eens een jumping in Aalter. Voor de rest hobbelen we dressuurmatig verder rond
eerst op vakantie, daarna kijk ik hoe snel ik hem weer opgepakt krijg, en dan plan ik wel weer wat... ik heb geleerd niks vooruit te plannen in de winter
PLannen doe ik ook niet meer, ik zie wel hoe het komt.
Vayake, proficiat!
Ik heb zin in Meer, puppy deed het super gisteren!
Antonius
Geplaatst: 25-10-14 20:31
Ik heb een tip gekregen voor bij een springlesgever te gaan, geen 'bekende naam' maar heb er heel goeie referenties over gehoord, dus deze winter graag wat springlesjes volgen en dan enkele jumpings in Moerzeke en eens dressuurwedstrijd in Oudenaarde. En we kijken al uit naar februari, de indoor cross!
Mijn plan is proberen me te selecteren voor het wintercriterium dressuur in de Ga.ver.ra.nch. Je moet minstens 5 van de 6 wedstrijden meerijden. Morgen is de eerste!
En springles zou ik ook weer moeten oppakken. Ik en stalgenootje gingen normaal V.inc.ent M. eens contacteren. En dan hopelijk op verschillende plaatsen eens kunnen springen, zodat mijn paard niet te veel meer gaat stoppen.
Ik had plannen maar heb die al moeten schrappen, komende maanden is het meepikken wat ik kan en hopelijk vanaf hopelijk februari terug 'vollen bak' rijden. Hoe ik het springen ga aanpakken weet ik nog niet. Heb geen springlesgever en ik wilde eigenlijk in mijn eigen manege (blo.so ware,gem.) niet springen want die buitenpiste is kak en binnen kan ik zelden springen. Maar nu hebben we nieuwe buitenpiste, MET goeie bodem, dus dan kan ik mss nu wel eens zoeken voor lesgever 'binnenshuis'. Maar tis nog nie voor direkt .
Fijn dat je met casje hebt kunnen rijden! Hopelijk blijft hij in de weide nu ook verstandig
Anoniem
Geplaatst: 26-10-14 13:50
Vraagje aan de mensen hier die al naar A*rtevelderuiter*s zijn geweest: hoe zijn de pistes daar? Goede/slechte bodem, hoe groot zijn ze, hoe is de parking en de organisatie meestal?
Vriendin van me zag dat er 3 x winterjumping en 2 x winterdressuur wordt georganiseerd, dus het lijkt wel interessant om daar een keer naartoe te gaan als het kan. Gisteren dik tegenvaller gehad (uitgebeld op hindernis 1) en nuja, het was er gewoon klein, chaos en de parking + wegaanduiding was ook niet bepaald je van het Dus dat wil ik wel vermijden in de toekomst.
Antonius
Geplaatst: 26-10-14 14:33
Ik rij daar in de winter in de binnenpiste. De binnenpiste is 20x60, voor jumping vind ik ze te smal, zeker met een groter/jong paard dat niet al te wendbaar is. Voor dressuurwedstrijd ok. Losrijden buiten, zeer grote piste. Parking zeer klein, dus ook langs straat parkeren, wat op zich geen probleem is want is een heel rustige straat en breed genoeg. De dressuur wordt vrij stipt opgevolgd, jumping duurt altijd lang en rekken ze wel wat.
Anoniem
Geplaatst: 26-10-14 14:42
Ik heb gisteren oefenwedstrijd gereden en dat was zowel inspringen als wedstrijd in een piste 20x40 met niet bepaald logische lijnen, zeker niet voor paarden (haaks/scherp draaien vooral). En parking op gras. op zich geen probleem maar er was 0,0 verlichting en putten, dus toch aardig wat mensen die al vastgereden zijn. 20x60 is nog te doen voor lagere parcourtjes zoals 70-80 vind ik. Hoger kan ook, maar dan staan ze vaak toch technischer. En jah, voor mij dus geen locaties meer met vastrijgevaar, zeker in de winter
Vandaag dressuurwedstrijdje gehad! Superblij! Er waren 39 ruiters ingeschreven. Paar weg gevallen uiteindelijk en ik ben 8e geworden! nieuw zadel was duidelijk een goeie investering!
Antonius
Geplaatst: 26-10-14 18:24
Varekaj: 70/80 valt idd nog mee in zo een piste, maar het komt toch snel op elkaar, en niet de beste lijnen zoals in een grotere piste. Je kan niet zo vloeiend blijven doorrijden vind ik. Maar ik zou zeggen, kom gerust eens rijden, dan zie je zelf of het de moeite is om meerdere keren te komen . Vastrijden op de parking zal je in ieder geval niet doen! Waar was je gisteren geweest?
Hanne: Proficiat! Was in HTE zeker?
Anoniem
Geplaatst: 26-10-14 19:24
Hanne was g*averranch en ik H*TE. Het idee is heel leuk maar er is toch pak werk aan om eerlijk te zijn. Zoals bakregels... maar wel hele leuke sfeer, het gaat er eerlijk aan toe ook qua jureren. Dus buiten het praktische klaag ik niet.
Lijkt me wel interessant om daar dan te komen oefenen paard mag oefenen op leer technische lijnen, snelheid heeft ie genoeg.
Laat hier zeker eens weten als je zou gaan naar artevelde, ik ga zeker de jumpings niet zelf rijden, maar kom graag supporteren voor jou!
Anoniem
Geplaatst: 26-10-14 21:34
Dan kan ik weer uitgebeld worden op hindernis 1
Denk dat een stalgenootje daar wel gaat rijden, valt nog af te wachten of ik ook meedoe. Zag dat er in maart een crosstraining op de kalender staat, die wil ik wel meedoen als je niet teveel ervaring moet hebben De oefencross de week nadien... zou leuk zijn, maar valt af te wachten.
Blijf er wel bij, sinds ik die stagedagen bij G*iel heb gehad, heb ik een heel ander paard onder mijn kont. Geef jij geen crossles per toeval