[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:21

Ja vind ik onverantwoord percy. Moet wel leuk en veilig blijven.
Leuk Rianne!! Ga jij ook hattem en bathmen starten?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:31

Najaar moet ik nog even plannen maar neede diepenheim en bathmen staan wel op de planning. Heb bijna alles dichtbij dus moet nog even kijken welke het beste in de planning passen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:35

Heerlijk lijkt me dat!
Bij mij staan Lisse, Amersfoort, hattem en bathmen in de planning naast ede. Mooi begin van onze cross carrière. Wil ook m'n punten voor het L springen rijden voor eind van dit jaar dus moet keuzes maken.
Hoop namelijk eind dit jaar de selecties voor het L springen tijdens jumping Amsterdam te kunnen rijden :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:53

Groot gelijk. Veiligheid staat voorop.

Lisse schrijf ik mijn dochter misschien ook nog wel voor in. Was wel een drama vorig jaar. Veel mensen gaan daarom dit jaar niet meer maar ja, er zijn al zo weinig wedstrijden.

Voor de paarden was het overigens wel gewoon veilig anders zou ik ook niet meer gaan,.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:54

Diepenheim wil ik ook graag heen! Bathmen ook, is maar 10 minuutes rijden..
Weet niet of ze daar ponys ook doen..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:23

Percy schreef:
Groot gelijk. Veiligheid staat voorop.

Lisse schrijf ik mijn dochter misschien ook nog wel voor in. Was wel een drama vorig jaar. Veel mensen gaan daarom dit jaar niet meer maar ja, er zijn al zo weinig wedstrijden.

Voor de paarden was het overigens wel gewoon veilig anders zou ik ook niet meer gaan,.

Was organisatorisch slecht hoorde ik he? Ja Lisse ligt hier echt maar 8 km vandaan, dus vind ik wel erg leuk om mee te rijden.
Als ik dan L startgerechtigd in het springen ben ga ik ook gelijk L starten in de cross. zag van de week dat je dan gelijk ook in de sgw mag promoveren.

Tegen die tijd misschien met sjaak Mette?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:01

Hihi ik weet niet eens of die wel goed kan springen.. Dus weet niet..
Dressuur gaat makkelijk, alleen nog doorzitten oefenen, dat is echt niks hahah

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:16

Zo, veel geschreven wat ik niet allemaal bijgelezen heb :o

T is echt rotweer he dit weekend, bah.

__Rianne schreef:
Ik had in winterswijk. Terrein van h.ilde van e.erden. :)

Jammer dat je niet gaat anders hadden we nog kunnen meeten :P Ik zat in de groep na jou.
Als snap ik heel goed dat je niet gaat.

Ik wacht ook morgen even af hoe het weer is en of het überhaupt doorgaat, ik weet ook niet hoe de bodem nu is. Als t gewoon doorgaat rij ik wel gewoon. Ga met t paard van m'n zus en die is wel aardig safe met een natte bodem. Maar met n jonkie was ik nu ook niet gegaan hoor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:56

madelein schreef:
Was organisatorisch slecht hoorde ik he? Ja Lisse ligt hier echt maar 8 km vandaan, dus vind ik wel erg leuk om mee te rijden.
Als ik dan L startgerechtigd in het springen ben ga ik ook gelijk L starten in de cross. zag van de week dat je dan gelijk ook in de sgw mag promoveren.

Tegen die tijd misschien met sjaak Mette?

Organisatorisch was het een ramp, plaatsbepaling ging echt helemaal fout. Tijden van de een stonden bij de ander etc. etc. Er was zelfs iemand die een officiële waarschuwing kreeg van de knhs omdat ze door was gereden na diskwalificatie. Die had gewoon een foutloze cross gereden.

Meen je dat nou van het L startgerechtigd zijn in het springen dat je dan L mag starten in de cross?
Ben al weken met de knhs in discussie omdat [naam] een springwedstrijd vergeten was. Dus ook inschrijfgeld niet betaald.

Kregen we vlak voor Maarsbergen opeens een brief van de knhs dat er iets mis was met de startpas. Voorzitter van de rijvereniging heeft direct gebeld en de vereniging van die springwedstrijd had melding gemaakt bij de knhs dat wij niet betaald hadden.

Direct in orde gemaakt maar na Maarsbergen kregen we weer dezelfde brief. Daar klopt niets van alleen willen ze dat niet toegeven. Heb bezwaar gemaakt, gebeld, gemaild. Ben er al weken mee bezig omdat [naam] anders alle L-SGW's die we hebben ingeschreven niet zou kunnen rijden omdat ze die punten van Maarsbergen nodig had.

Maar......... ze heeft wel vijf winstpunten in het L springen dus als dit klopt is er niets aan de hand. Dat zou een opluchting zijn. Dan heb je echt mijn dag gemaakt vandaag!

Eerst maar eens op de dressuur focussen inderdaad Mette.

Hier is het nu zonnig maar de paddock is een zwembad. [naam] heeft in de Mosten interval training gedaan. Verder vieren we vandaag de verjaardag van mijn man die er weer een jaar bij mag tellen :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:08

Inderdaad jammer Loes! Maar neem liever geen risico's. Hij is nog niet veel gewend dus ben bang dat ik dan zelf ook twijfelachtiger ga rijden. Ga er wel een keer trainen als het wat mooier weer is haha. Als je gaat veel plezier morgen!

Percy gefeliciteerd.

Ik hoop morgen weer wat te kunnen doen. Vandaag vanaf half zes vanochtend gewerkt dus moet ook eerlijk zeggen dat ik geen puf meer had om nog te rijden en al helemaal niet met dit weer haha. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:13

Net knhs reglement nageplozen en inderdaad. Er staat echt dat er L SGW gestart mag worden als de combinatie L springen is *\o/* *\o/* *\%/*

Dankzij Madelein ben ik nu helemaal blij en opgelucht!

Bedankt voor de felicitatie Rianne. Je hebt wel groot gelijk. Zou ook geen risico's nemen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:16

We gaan pas over 1/2 maanden springen hoor, geen zorgen ;p
Gaan sowieso eerst onderling dressuur starten en dan als het officieel goed gaat kijken we wel. :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:22

Percy gefeliciteerd!

Rianne, Bedankt! ik krijg net mail dat het terrein nog top is, ik ga dus maar gewoon. Heb d'r ook wel weer zin in :) Vanwege overlijden vorig paard al n poos niet meer gecrosst.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:48

Oh fijn! Lekker gaan crossen dus..extra genieten na zo'n lange tijd! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:58

Percy schreef:
Net knhs reglement nageplozen en inderdaad. Er staat echt dat er L SGW gestart mag worden als de combinatie L springen is *\o/* *\o/* *\%/*

Dankzij Madelein ben ik nu helemaal blij en opgelucht!

Bedankt voor de felicitatie Rianne. Je hebt wel groot gelijk. Zou ook geen risico's nemen.

Hihihi lees al je berichten nu pas! Is echt waar ja haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:30

Alle reglementen hebben mijn dochter en ik goed doorgelezen maar dit wisten we niet Madelein. Dank zij jou hebben we een hele grote zorg minder! Echt super.
Komend weekend start ze een thuiswedstrijd in Tongeren. Bijna haar hele school is daar aanwezig. Ze heeft er een vrije dag voor gekregen zodat ze donderdag naar huis kan omdat de Jan waar ze mee meerijdt vrijdag wil vertrekken.

Dacht even leuk brandstof uit te sparen en kwam er vandaag achter dat we even 75 euro boxhuur moeten betalen :D

Hoop dat er toch eens een schip met geld gaat aanmeren hier ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:43

Haha ik las het toevallig van de week! Grappig dat jullie er zo mee bezig waren!
Mijn probleem is nu dat ik zo snel mogelijk in de L wil starten in de sgw, maar dan moet ik nog 9 punten halen in de B springen ;). Hopelijk gaan we dat redden!
Wij gaan vandaag niet naar de oefencross. Waait echt nog te hard.

Als dat schip bij je komt stuur hem dan even door naar ons! :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:30

Wat gaan jullie snel! Lees vanavond bij. Wij gaan zo nu friesland voor moederdag, waait hier best hard.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:22

Jammer Madelein, maar wel verstandige beslissing dan.

Ik heb me maar weer opgegeven voor de oefencross in Winterswijk op 17 aug. Nog meer die dan gaan? Misschien dan leuk om in dezelfde groep te komen! ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:16

Zal het schip doorsturen :)

Hier waait het vandaag een stuk minder maar ik snap dat je toch niet gaat. Wel jammer. Ik las op facebook dat er vandaag ook heel wat wedstrijden zijn afgezegd omdat de terreinen te nat zijn.

Was er inderdaad heel erg mee bezig omdat ik al vijf crossen L had ingeschreven in de wetenschap dat ze haar winstpunten in het B bij elkaar had. Dat had ze ook maar door dat gedoe met de knhs is het niet zeker dat ze bijgeschreven worden.

Wij horen bij de gelukkigen die wel een plek hebben in Maarsbergen. Daar waren zoveel aanmeldingen dat het om 00.10 al vol zat. Ze hadden de inschrijving om 23.00 uur open gezet en dat werd massaal gedeeld op facebook maar ik had het niet voorbij zien komen. Was om 00.00 uur nog net op tijd.

Winstpunten in het B is gelukkig weer een stuk gemakkelijker geworden nu de stijlpuntenregeling weer terug is bij het oude. Als je foutloos blijft heb je er meteen twee te pakken.

Winterswijk is te ver voor ons Rianne.

Ik heb geen moeder en schoonmoeder meer dus hoef nergens naartoe vandaag. Heb wel een heel lief ontbijt op bed gekregen van [naam].

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:18

Hier regent en waait het nog steeds. Epke mag zich lekker uitleven in de wei en dan morgen weer springles.
Ga nu naar Sjaak rijden. Gelukkig in de binnenbak.

Ik had geluk met een laatste plek voor Ermelo en Markelo is 1 juni al. Spannend!
Heb alleen nog niemand die mee kan naar Ermelo want mama hoorde gisteren dat ze die dag moet werken.

Ga vanaf dinsdag als het weer mooi weer wordt hard trainen voor L1 en dan kunnen we in Juni alles l starten :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:29

Ik heb een e pony van 4 quasimodo van de molendreef x kroongraaf, ze begint net een beetje goed te lopen maar ik hoop dat ze het leergierige houd en dat we eind augustus voor het eerst crosslessen gaan dien!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:39

Welkom Francieen! Leuk, heb je een foto?

Ermelo was om 01.00 uur in de nacht open gegaan, heb daar om 01.30 uur ingeschreven dus kon nog kiezen :D Moest alleen de volgende ochtend heel vroeg mijn bed uit om te plassen en bedacht slaapdronken dat ik nog moest inschrijven. Was helemaal vergeten dat ik dat al had gedaan, kon gelukkig mijn dubbele inschrijving snel annuleren :o

Ermelo gaat [naam] met Jan mee, denk wel dat ik kom kijken. Ik vind dat soort afstanden wel erg ver maar voor hem is dat "om de hoek" :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:47

Ermelo heb ik 2/3 dagen na opening nog ingeschreven :)
Verder wil ik alleen diepenheim nog rijden en dan is het klaar met eppiee.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:44

__Rianne schreef:
Jammer Madelein, maar wel verstandige beslissing dan.

Ik heb me maar weer opgegeven voor de oefencross in Winterswijk op 17 aug. Nog meer die dan gaan? Misschien dan leuk om in dezelfde groep te komen! ;)

Ik ga vast wel weer. Voor mij is het om de hoek (voor crossbegrippen dan), bij mijn vaste instructrice.
Weet dan alleen nog niet of ik dan al met mn puppy ga of nog even t paard jat van zuslief :P

Ik had trouwens geluk vandaag, de bodem was nog heel goed te doen. Zat alleen wel midden in een stortbui, maar dat maakte niks uit want het was weer lekker genieten :D

Percy: Fijn dat je kan starten in Maarsbergen. En de nieuwe wp regeling in de B is nu inderdaad fijner, nu heb je tenminste bij een normaal foutloos parcours weer 2 wp.

Madelein: Begrijpelijk dat je niet gegaan bent, je moet wel veilig de weg op kunnen.

Francieen: Welkom!