[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:59

Snoekiej: Hopelijk komt er meer duidelijkheid uit de scinti. Mocht ze met pensioen gaan zou je misschien ook wel met haar kunnen fokken, ze heeft wel een interessante afstamming, of zou dat niet kunnen met haar rug?
Corien: de duimen draaien nog.

Vandaag boeken ingeleverd op school, was met een klasgenootje meegreden en we hadden geen zin om zo ver te sjouwen met die boeken, dus maar gewoon het schoolplein opgereden en voor de deur geparkeerd := .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:05

Balen dat je nu eigenlijk nog steeds niks weet Shanouk.... Hopelijk brengt de scintigrafie meer duidelijkheid :(:)
Caro is niet helemaal fit....
EB heeft eindelijk haar boeken ingeleverd en de auto even voor de deur van school geparkeerd :')
Texelse heeft de beesten allemaal maar weer naar buiten gedaan, hoop dat het niet al te hard gaat regenen nog dan bij jullie...

Het is hier wel erg rustig op het werk, gelukkig wel lekker koel in de airco :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:10

Shanouk, nog even afwachten tot vrijdag dus.

Ik heb ook even meegedaan met rondje DA. merrie was terug voor controle. Aanhechting ziet er "goed" uit, lidtekenweefsel blijft ook met meer inspanning stabiel, herstelt zelfs iets. Over een paar maanden weer terug, maar ik moet er rekening mee houden dat ze na 10-15 min arbeid een paar minuten moet gaan stappen ivm tekort doorbloeding door lidtekenweefsel. Door het stappen ga je dan verzuring tegen. De arbeid mag tzt ook 10 minuten galop zijn. Hier kan ik dus goed mee leven.

Daarnaast is de merrie zaterdag na insemineren dicht gezet en hebben ze zilverkleurig spul op de hechting gespoten. Als ze nu der staart op tilt is het net een konijntje met zo'n witte vlek onder der staart :D

_Noor

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:12

Spannend Roos! Hopelijk blijft het nu wel zitten!
Fijn dat de blessure ook nog steeds hersteld.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:35

Lau/Karen/Lielle/Sim, moet je voor het rijden van een SGW in België lid zijn van een vereniging aldaar??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:36

Lastig Snoek, het blijft dus weer afwachten. Gelukkig heb je hopelijk na vrijdag wel meer duidelijk. Sterkte deze dagen.
Beterschap Caro.
Groot gelijk Evie, scheelt sjouwen. :)
Spannend Roos!
Hoeft niet lid te zijn van Belgische verenging Noor. Wil je ook naar België?

Nou volgens buienradar zou het hier gaan hozen om half 2, ik paarden binnen gezet. Regent nu nog niet, strak blauwe hemel en buienrader ziet er nu weer redelijk goed uit. Zet ze dus maar weer buiten.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-06-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:36

Corien, spannend, ik duim mee!
Shanouk, heel erg moeilijk en nu inderdaad maar afwachten :(:)
Roos, goed nieuws toch!
Noor, nope inschrijven kan via de site van de KNHS. Ga je ook gezellig naar Nokere? :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:39

Noor, nee. Kan gewoon via de KNHS. Ga je voor Brugge of Nokere? Nokere heeft alleen L-reeks en hoger (is dus M in Nl).

Roos, spannend hoor. Ik zal voor je duimen. Alleen het verhaal van de blessure begrijp ik niet helemaal, je was toch al lang weer aan het springen/crossen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:42

Nou, ik was eigelijk gewoon even de richtlijn van de KNHS aan het lezen. Lau zei zaterdag tegen me dat ik ook maar eens naar België moest ;) Is het altijd over 3 dagen verdeeld? Wanneer is Brugge? *gaat even naar de kalender kijken*

@ Lielle, Nokere zou dan voor mij niks worden. Ik heb nog maar 6 wp in het L :)

Edit: Brugge zou kunnen, maar dan moet ik Oenkerk afzeggen omdat ik anders 3 weekenden achter elkaar zit. Heeft iemand een site oid met meer info over Brugge (stalling, etc.)? Dan kan ik het er even met moesje over hebben. Kijken of zij het ook ziet zitten :Y) of op zoek naar een andere groom

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:52

stalling wordt door de organisatie geregeld, moet je straks via het 'vraagprogramma' voor aanmelden. Reken wel op zo'n 100 euro voor de stalling (exclusief voer) + 48 euro inschrijfgeld + een extra heffing van de KNHS.
http://www.equibel.be/prg/events/event. ... 30375&d=CC hier komt tzt meer informatie.
Wel een mooie wedstrijd.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:52

Leuk Noor, ik ga ook naar Brugge! De site van eventingbrugge is nog van vorig jaar ,weet niet of ze die gaan updaten. http://www.eventingbrugge.be of op equibel.be
Ben zelf ook even aan het uitzoeken alles, maar je kan je via de KNHS inschrijven via eventing en dan Belgische wedstrijden en dan Brugge. Maar weet niet of KNHS ook stalling regelt, denk dat dat via Brugge zelf gaat.
edit: zie dat Lielle me al voor was. :) Maar als je je via de KNHS inschrijft wordt dan gekeken in Brugge hoeveel deelnemers stal nodig hebben en dat zo geregeld? Daar hoef je dan zelf niet achteraan?
Las gisteren eens Belgische dressuurproef, dat wordt lachen daar denk ik. Wat een rare dressuurproef was dat zeg. :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:55

nee, je moet zelf je stalling reserveren, komt straks op de site van equibel te staan hoe dat moet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:57

Oh, okee! Dan hou ik die in de gaten. Is dat dan na 1 augustus de inschrijfdatum?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:01

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:02

En dan zelf kamperen of in een hotel/B&B?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:04

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:04

Noor, je kunt gewoon kamperen op het terrein (wel erg krap), er zijn douches etc.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:09

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:10

Echt knap van Renske!
Hou dan Equibel ook goed in de gaten, zal vast goed komen. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:12

Thanks Lielle & Sannn!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:17

Snoek wat ontzettend jammer dat er geen verbetering is te zien. Ik ben benieuwd wat de scinti (wat het ook mag zijn) laat zien en ik hoop dat het nog te verhelpen is.

Tochtje naar de opticien en daarna naar hier (uni) was erg vreemd. Mensen zeiden me gedag terwijl ik echt geen idee had wie die rose vlek in de verte was :+

Hier (en thuis ook) is het echt stikheet. Amper wind, wel bewolkt en vies drukkend. Waar ik op de trein stap zei de thermometer dat het 32 graden was.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:17

Caro, beterschap!
Shanouk, fijn dat je vrijdag meer duidelijkheid krijgt!
Super van Renske!

Ik ga zo op concours, is hier nog super weer en buienradar zegt dat het pas rond 4 uur vannacht komt.
Ik heb zaterdagnacht trouwens weer een schuiver met de scooter gemaakt samen met een vriendin, ben bont en blauw :o . Been lag klem onder de scooter en dat is meer dan duidelijk te zien :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:30

Noor± Genk is erook nog over een paar weken, maar dat valt volgens mij samen met Ermelo.
Stalling moet je zelf regelen. Totvorig jaar was dat anders, maar nu moet je uiterlijk 2 weken voor de wedstrijd het stallingsgeld overmaken op een rekeningnummer wat dan in het vraagprogramma komt te staan. Daar vermeld je, je naam, naam paard en klasse bij. Je krijgt geen bevestiging dat het is aangekomen, dus dat is altijd spannend. :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:32

Ik heb ff een uurtje geslapen. Was echt helemaal kapot.
Nu over een half uurtje richting werk. Gelukkig even een kort avondje, hoef maar tot 10 uur.

Beterschap Caro
Fijn nieuws Roos. Maar je mocht toch al weer alles met je merrie? Dacht dat je laatst gecrosst had bij Beukers?
Haha, wel overleefd dus Annetje>