[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:56

Ah das balen Bianca! Maar is het niet het stuifsneeuw? Dat kan echt overal komen, en als het smelt wordt het overal nat. Zo lekt onze schuur ook ineens in het midden :?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:41

Noor wat heb je voor laarzen?
Pb wie is de parcour bouwer dan en op welke datum valt hij? Mis wil ik ook wel gaan :=

Hier is de sneeuw al weer weg gelukkig!

Zo spring lesje ging wel goed, had voor de zeker heid me bodyprotector aan (nieuwe van canter merk ben ik even kwijt) gelukkig had ik hem aan had bijna vlieg les := jackson was ietsjes fris :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:12

24feb. geloof ik Corien. Weet niet hoe de man heet, maar bouwen kan hij niet. Vind ik sowieso vaak een probleem in Z-H. Rijd daarom vaak in Brabant.

Bianca: Waterschade kan je denk ik verhalen op je verzekering.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:41

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend op stal gewerkt. Ga nu maar gauw leren, morgen tentamen!

Leuk paard Kim!
Haha, grappig spandoek Noor :D
Balen van je natte kamer Bianca!
Haha, gek paard die Jackson Corien :P
PB, in Lisse bouwen ze wel fijn vind ik. En in Hazerswoude-dorp ook.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:44

Ik kom ook even weer aanwaaien :wave:

Gisteravond het nieuwjaarsborrel-verassingsavondje gehad. Nieuwjaarsborrel was wel een erg groot woord voor dat ene wijntje/pilsje/etc. Maar verassing was wel leuk: I.p.v. het kerstpakket mochten wij nu zelf uitzoeken wat we wilden hebben, alleen dit moesten we in 45 sec doen in de supermarkt! Dus dat was rennen en pakken wat je pakken kon! (m.u.v. alcohol, tijdschriften, boeken, cd's/dvd's) Ik had het alleen best wel verprutst, ik wist zo gauw niet wat ik allemaal moest pakken :+ Dus ik had uiteindelijk best wel een zielig pakketje. Ach, ik heb het zelf gedaan, eigen schuld. Best wel frustrerend als collega's in totaal meer dan 100 euro hadden gepakt aan materialen, maarja, het was weer een gezellig uitje. Leuk alternatief kerstpakket :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:56

Snoek: Lisse is idd fijn, maar wel meer dan 1,5 uur rijden voor ons. Wilde er laatst naartoe en toch even opgezocht op routenet, maar dat werd m niet :+ Hazerswoude-dorp kan ik wel eens opzoeken. Ligt denk ik dichterbij.
Ga wel straks naar Vlaardingen, maasdijk, etc.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:35

Net Jer even afgemat, wie niet luisteren wil... krijg veel galop op zijn oren. Na een tijdje was ie aardig mak :)

Corien: ik heb Dubarry Galway laarzen, in de kleur Galway.
Heb net foto's gemaakt van Nudine, dus even spammen.. (met speciale aandacht voor de laarzen natuurlijk ;)

Afbeelding

En van de zijkant:

Afbeelding

Lekker buikje krijgt ze al! Heb het veulen helaas nog niet zien bewegen, door haar peesblessure doet Nudine op het moment verder niks. Voor de foto's liet ik haar een klein stukje aan de hand draven en toen werd het toch wel weer heel duidelijk dat, ook na 4 maanden rust, die pees gewoon niet meer goed komt. |( Nu eerst het veulen en dan weer verder kijken/beslissen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:50

Waar krijg je een veulen van Noor?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:51

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:10

Kim: leuk diertje!
Pb: heerlijk dat de sneeuw weg is!
Corien: mooi dat je springles fijn ging... Fris zijn wil wel met dit weer.
Noor: Ziet er goed uit!

Vandaag lekker lui dagje gehad. Hoop morgen weer met Zonanta bezig te kunnen. Helaas was hier vannacht wel weer sneeuw gevallen. Ben er echt zat van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:37

Zo, ik ben weer terug van stal. Ik heb heerlijk gereden. Ik kon eigelijk zo opstappen en wegrijden, terwijl hij anderhalve week stil heeft gestaan. Hij is echt heel veel aangekomen, ik voel zijn ribben niet eens meer :D
Ik heb trouwens ook vanmiddag mijn how's RS met schouders besteld in Engeland. Ze had hem op voorraad, dus die zal ik wel snel hebben!

PB, Vlaardingen vind ik fijn rijden. Het enige nadeel is dat de tweede binnenbak erg klein en laag is. Meestal is het inspringen buiten waar een hele fijne bodem ligt. Maassluis vind ik ook wel fijn, maasdijk dan weer niet!
Kim, Heb je ook foto's van vandaag?
Noor, Mooie laarzen!
Snoekiej, Leer ze en succes morgen.
Rosalie, Dat is nog eens een apart kado!
LZ, een lui dagje op zijn tijd is erg lekker ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:39

Klinkt goed Mo!
Die schouderbeschermers wil ik ook nog graag op mijn RS.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:41

Schouderbeschermers voor mijn How's heb ik gelukkig al. Gelijk besteld met de bp (ook in Engeland overigens).

Mo, welke kleur heb je besteld? Enne, heb je wel een shortback genomen? ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:42

Ik ben 110 euro goedkoper uit dan bij Canter. Mijn vorige how's had ik wel via Talitha, maar die had ik doorverkocht omdat hij net te klein was. Ik heb gewoon de zwarte besteld met shortback. Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:44

Ik heb ook een zwarte Medium, short back. Ben er altijd nog helemaal blij mee. Schouderbeschermers wil ik ook nog graag. Maar wacht even af of Uk zn verkoop doorgaat, want dan komt er voorlopig toch niet wat van crossen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:45

Wanneer wordt Uk weer gekeurd?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:46

A.s. dinsdag toch?
We zullen duimen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:47

Dinsdag om 13.00 uur moeten jullie voor me duimen! Ik hoop zo dat het goed is. Niet alleen om de verkoop, maar ook gewoon voor mijzelf. Ben altijd bang dat er wat ernstigs uit kan komen, waardoor hij niet verkoopbaar is en ik er ook niets mee kan. Wat een rampscenario´s heb ik altijd toch. Ben blij als dinsdag voorbij is, want ik slaap er gewoon slecht van.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:48

Kan me helemaal voorstellen hoor Jantine!
Maar we gaan heel hard duimen!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:49

Ik ga duimen! Het zal wel loslopen toch? :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:50

Dank je Sim! nog maar 2 daagjes en het is voorbij. dan heb ik ook wat meer zekerheid. Ook als ik zelf wat anders moet zoeken. Heb al 2 leuke paarden op het oog, maar durf niet eerder stappen te ondernemen dan dinsdag voorbij is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:50

Noor: Mag ik vragen waarom Kasparow? Ben altijd beneiuwd daarna als mensen voor hem kiezen. Of het is vanwege het trak bloed of iets anders.

Schouder beschermers heb ik niet voor mn Hows. Misschien dat ik ze ooit bijbestel, maar heb nog nooit gehad en heb weleens gehoord dat als je valt en zo hard dat het breekt, het altijd voorbij de beschermer is en dat op die plek je een hele vervelende breuk hebt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:51

Mo, weet je wat het is. omdat hij de vorige keer rechtsachter ook niet rad was, totaal onverwachts, ben ik bang dat hij weer niet goed zal zijn. Vorige keer waren we ervan overtuigd dat hij zeker klinisch wel in orde zou zijn, omdat hij bij ons nog nooit wat heeft gehad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:54

Ik kan mij niet voorstellen dat Uk niet door de keuring heen komt, als je ziet wat hij al gelopen heeft. Ik ga voor je duimen dat het afgelopen keer gewoon een verstapping was en hij nu glansrijk door de keuring komt!! Maar ik snap dat het spannend voor je is.

PB, Ik had al even in je profiel gekeken welke jij had ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:55

Tja, waarom kies je voor een bepaalde hengst? De meesten mensen hebben toch niet heel veel verstand van fokken en bloedlijnen ed. Niet banketstaaf bedoeld natuurlijk maar zo is het wel. Zelf heb ik er ook helemaal geen verstand van, maar als ik een hengst zou zoeken zou ik kijken naar zijn wat ik met de nakomeling zou willen doen dus dan let ik bij de hengstkeuze op: exterieur, karakter, prestaties (allrounder pur sang) en vooral naar wat de nakomelingen doen.
Heel toevallig heb ik de site van Kasparow bekeken en ik moet zeggen dat het totaalplaatje mij zeker aanspreekt. Ik zou hem een goede potential voor mijn merrie vinden.