[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:21

Antonius, fijn dat je paardje zo aanpakken :D en succes met Ny
en zadel is besteld :j hopelijk is 'tie er voor mijn verjaardag...mooi cadeau toch?

varekaj fijn dat je weer een zadel hebt en aan de gang kunt. ik zou het niet kunnen op een plat zadel dat was voor mij altijd de drempel waarom ik geen springzadel wilde. Nu heb ik dan eentje besteld met medium diepe zit.
Maar dat ruwere leer is inderdaad fijn, ik krijg dat nu ook. Heerlijk

hanne _/-\o_ _/-\o_ ik doe het je niet na zo'n run...pfff %)

PP, ik dacht al dat je een verkeerd parcours had gesprongen := kan gebeuren...je hebt er in ieder geval een goed gevoel aan overgehouden +:)+

florence, Mauritius is gaaf...ik heb daar een van mijn beste vakanties gevierd. Ben je ook nog naar de suikerfabriek of rum fabriek gegaan?
top van iskander!!

ik heb dit weekend niets, de 15de naar Oss, is een hele nieuwe cross in Nederland.
ik had eigenlijk naar Rheurdt willen gaan in Duitsland, maar ik had me vergist in de datum en toen had ik me al ingeschreven in Oss. >;)
Dan de 29/30 sept naar Düsseldorf-Ratingen en 21okt naar Merksplas.
Als dat allemaal lukt, dan heb ik dit jaar nog 6 wedstrijden kunnen rijden, waarvan al 3 achter de rug.
Mag niet klagen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:32

Ja ben wel content dat het tot nu toe goed meevalt! Ik heb het springen gemist en paard is zoveel vrolijker om te rijden. Die afwisseling doet hem enorm goed.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:52

En trouwens over spekjes gesproken....deze overgangsdeken voor de nacht paste nog vorig jaar... >;) >;) _O-
Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 22:07

De Deurle resultaten goed tot nu toe lees ik, top! :D

Hihi de grasjes blijven plakken op je paard. :+

Vandaag op clubwedstrijd de N1.2 proef gereden. 68%. Wat ik zelf overrated vond. :+ Had zo onder de 60% gegokt ofzo. Puntje bij paaltje was ik zelfs uitgesloten. :+ Piste bestond enkel uit letters en niet met hekjes. Hij heeft even uitgeweken op de lange zijde naar buiten. Er waren goede stukken tussen waar ik zeker tevreden over mocht zijn. Maar Luxor blokkeerde op sommige momenten. Hij kon het 'sluiten' vooraan helemaal niet verdragen precies. Van stap-galop moet je wel beetje opvangen vooraan dat hij z'n poep wat onder zet. Maarja nee tging niet... Tijdens inrijden in het begin ook dat probleem maar ging top na tijdje. Na de proef toch nog maar eventjes stap-galop herhaalt in de inrijpiste (was toch bijna geen volk) en ging ook super. Combinatie van spanning en nog niet 100% bevestigt denk ik. :)
't Voelde alsof het een verschrikkelijke proef was, maar filmpje viel lijk nog al bij al mee. :+ Indien interesse voor filmpje moet je maar eens whatsappen. Te groot voor Messenger helaas.
Veel werkpunten nog, maar het begin is er voor niveau 1. :P
Piste lag ook wel enorm zwaar. Inrijden konden we in een weide (zonder gras). En vanaf ik in piste kwam, voelde ik wel dat Luxor moest ploegen.
Er komen normaal ook nog wat fotootjes aan.

Morgen rustdagje voor Luxor en dinsdag springles, dewelke ik heel goed zie zitten! :D

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:59

proficiat florence met je 2de plaats.

leuk varekaj dat je terug een springzadel gevonden hebt zo kan je ook daar terug mee aan de slag :)

pp: volgende keer beter verkennen he :p maar wel super dat alles vlot verliep. op naar de volgende :)

hanne: je mag het filmpje altijd een doorsturen hoor :) die club wedstrijden worden vaak minder streng gejureerd dan officiele wedstrijden en soms is het gevoel ook veel minder dan het plaatje :) wel opletten met zware bodem's voor blessures!

Zo ik ben zaterdag gaan schrijven in deurle voor het 2deel van de 90 cm bij L*aurence. Het was eummmm... intressant :p Ze was zeer streng maar wel correct. Alleen was sommige commentaar er mss wat te veel aan :o Er kwam een paard binnen die eigenlijk uit zijn eigen al een super gang had, echt licht voetig en de gewone draf al met het gestrekt voetje, nu kon de ruiter eigenlijk echt niet zo goed rijden wat het paard enorm stoorde. Ze was heel correct in punten geven, de ruiter stoorde de draf van het paard maar kon wel mooi zitten in galop en daar kreeg hij dan ook betere punten voor. Alleen schreef ze op het einde van de proef het volgende: super paard alleen jammer dat de ruiter het paard stoort! en ik dacht :o gaat die dat nu echt doen :o
Zondag hadden we dan zelf wedstrijd. Dressuur is hij rustig gebleven waar we heel te vreden over zijn want normaal is het een bom om mee binnen te gaan. Alle commentaar was terecht van PP :p haha Hij zou inderdaar meer impuls mogen hebben maar we kiezen ervoor om hem rustig te houden ipv met meer impuls en dat hij dan ontploft :) hij was 22 op 33 dus wij content niet meer de laatsten :p nokere was ook zoiets van resultaat :) Jumping maakt stijn een slecht afstand waardoor hij een balk krijgt en cross was foutloos binnen tijd :) Dus eigenljik zijn we best tevreden :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:30

Varekaj: top dat je een springzadel hebt!
Over stoelzit zou ik me niet té druk maken. Tis toch niet te vergelijken met een dressuurzadel hé. Nu kan je toch weer wat aan de gang!
Rally is trouwens zo mijn ding nie. Alé, wandelen ook al nie :+ Na een uur op een paard krijg ik teveel last van mijn rug (beginnende hernia).

PP: bummer dat je misreden hebt! Wel mooie opsteker dat je op zich wel foutloos rond gereden hebt. Ga je nog iets mee rijden dit seizoen?
Seg, hoe heet eigenlijk Canch haar veulentje? Heb dat denk ik nog niet zien passeren.

Mayadeby: onze 3 jaar is nog niet beslaan, maar daar rij ik in principe alleen maar in de piste mee. Die paar crosshindernisen doe ik vanuit draf of galop enkel op rechte zijde. Ik zorg er wel voor dat ik niet moet draaien op gras in galop, dat vind ik echt wel riskant op glijpartijen.
Hij heeft wel goeie voeten, dus vind het nu voor die paar sprongen niet nodig om hem te laten beslaan. Na de winter laat ik hem wel beslaan, dan zal er wat gerichter buiten getraind worden.
Als je echt aan de gang wil, kan je niet anders dan beslaan én schroeven zetten. Ijzers zonder schroeven zijn nog gladder dan blootvoets.

(nat) gras vind ik veel gladder nog dan modder. Hoefschoenen lijkt mij al helemaal een no go om bochten te nemen in galop?

Florence: uwe Iskander doet het toch ook héél flink hé zeg! Heb je nog wat crosshindernissen getraind of pakt hij uit zichzelf zo goed aan?

Mila: ivm opmerking van de jury... het staat er wat lomp ja, ik zou het ook wel anders proberen formuleren, in de zin van, Beweging van paard meer doorlaten in eigen lichaam ofzo iets. Ze is voor mij echter wel een jurylid waar ik veel waarde aan hecht, ik kan me altijd wel vinden in haar punten en opmerkingen (al dan niet goed gereden).
Jammer van balkje voor vos, werden eigenlijk nog vrij veel balken gesprongen, mss omdat het allemaal wat kleiner/krapper stond dan de voorbije wedstrijden?

Hanne: ik ben ook wel benieuwd naar filmpje!!

We hadden een interessante wedstrijd gisteren, toch aantal werkpunten naar boven gekomen!
Losrijden ging goed, draf in de proef ook (zeer) goed, zelfs paar keer 7,5 maar 1e galop sprong ze aan tegen de hand en dat bleef ze eigenlijk ook het ganse stuk. Ik maak het haar in de proef beetje 'makkelijker' zodat ze net niet over de rug is, maar dat is dan nog steeds goed voor 6/6,5 terwijl KC haar bleef aansporen om het correct te doen. Linkergalop iets beter, minder echt verzet maar nog steeds tegen de hand. Conclusie, ik moet haar thuis in dressuur harder aan het werk zetten, ze moet stoppen met trunten en ik zou paar oefendressuurs moeten rijden om haar te leren dat ze ook in een proef moet werken en luisteren. Iemand suggesties waar zoiets georganiseerd wordt?

Jumping liep ze alweer simpel foutloos, KC is nu al 3e lesgever die zegt dat ze echt wel geschikt zou zijn als jumpingpaard :P

Crosstraining vrijdag ging heel 'smooth' en makkelijk dus ik vroeg op voorhand hoe hij het zou aanpakken. Zijn plan was om vrij relax te starten en zien hoe ze aanvoelde. Nu ja, zelfs zijne relax is nog steeds wel hand en been eraan, dus nu niet bepaald los teugeltje :P En patat, madam stond stil op de 1, zoals ze met mij ook kan doen. 20m ervoor zie je ze lang worden en dan mag je zitten duwen/meppen wat je wil, ze pakt niet meer aan. Toen heeft hij dus wel efkens mes tussen de tanden gezet en de rest foutloos en makkelijk zei hij. Ze keek goed mee, nergens twijfelen, maar hij houdt ze wel alert tussendoor.

Als het past in zijn planning, zou ik hem An.zegem ook nog laten starten met haar.

Ik ben er ook te lief mee |( Ze heeft nu 8 dagen op rij gewerkt, we hadden wel wat schrik dat ze mss plat ging zijn gisteren, maar die voelde nog hetzelfde aan als de 1e dag.
Ok, nu niet dat ik vanaf nu alle dagen ga rijden, maar ik beschouw ze nog teveel als 'maar' 5 terwijl KC toch eerder iets heeft van 'al' 5 en ze is lichamelijk er volgens hem wel aan toe om toch iets zwaarder aan de slag te gaan.
Dus, vanaf morgen met ons haar recht erin vliegen }>

Mocht iemand dus nog iets weten voor een oefendressuur, graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:45

Oeh spannend geweest dus bij KC maar al bij al toch wel positief! En jij te braaf, kan mij dat nu echt niet voorstellen :)) Streng en rechtvaardig, dat wel, maar te braaf?
Over de stoelzit: mijn laarzen zijn om te springen eigenlijk net een tikje te lang. Vanaf het moment dat ik mijn hielen optrek word ik afgestraft omdat dat in mijn knieholte wringt. Heb mezelf erop betrapt dat ik mijn hakken wel naar beneden dus maar tegelijk ook mijn voeten een stukje naar voor steek.
Dus benen op zijn plek en hielen laag }>

F*onck gaat weer oefendressuurs doen, de kalender is al bekend. Inrijden is meestal buiten en de proef binnen. Altijd interessant qua prijzen (bij winst heb je je inschrijving van die proef er sowieso weer uit). Enig nadeel is dat je voor de lagere proeven rap moet zijn met aanmelden én dat ze soms tussen 2 proeven en/of prijsuitreikingen veel tijd laten. Dan spreek ik over 1,5 tot soms zelfs 2u tussen de proeven en tot 1u wachten na einde proef op prijsuitreiking. F*abré heeft vorig jaar vaak gejureerd, 't zijn meestal effectief wel VLP-juryleden die komen vanaf niv. 1
Ik rij ze dit jaar mee en ik ga proberen rijden om bovenin te zitten.

Hanne: je mag mij het filmpje anders ook doorsturen, ik kijk graag eens mee dan :)

Ivm die opmerking van die jury over het paard storen. Ja, het is hard en dat kan heel pijnlijk zijn voor de ruiter. Maar aan de andere kant, het is wél iets waar ze mee aan de slag kunnen. Ik zou bij zo'n opmerking de jury proberen aan te spreken hoe het storen zich laat zien, puur om er dan thuis mee voort te kunnen. Met verbloemen en mooi verpakken komt de boodschap niet altijd aan zoals het zou moeten. Dan heb ik liever eens een keiharde maar bloedeerlijke opmerking eigenlijk.

Maya: bestaan er geen hoefschoenen waar vijsgaten in voorzien zijn?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:59

Jaja, ik ben te braaf :') :j

Maar bij F*onck is het dan ook enkel je proef rijden? KC bedoelde meer een oefendressuur waarbij je wat meer tijd krijgt om ze vb eens aan te pakken, of een oefening opnieuw te rijden ofzo.
Of moest iemand een klein clubwedstrijdje weten ofzo waar ik eens buiten wedstrijd kan rijden en daar vooraf vragen of ik vb op het einde van de dag iets meer tijd krijg.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:22

Uitdaging nr. 1 was de auto van de jury. :')

Afbeelding

Maar dan ging ie weer lopen.

Afbeelding

En best wel goed naar mijn mening. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan eens stap-galop links. :=

Afbeelding

We zijn vertrokken. :+

Afbeelding

Stap-galop rechts. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opnieuw vertrokken. :7

Afbeelding

Laatste lijn :=

Afbeelding

Seconde erna. :+

Afbeelding

Ga vanavond ofzo dan toch video op YouTube plaatsen, heb niet telefoonnummers van jullie. :) (denkik)
Als jullie niet kunnen wachten moet je maar PB sturen met telefoonnr. :)

Was trouwens ook behoorlijk onzeker na de proef. Had eerst geen top gevoel. Precies alsof ik een afgang heb gemaakt maar de eerste reacties waren toch dat er goede stukken tussen zaten en ik het goed heb opgelost met zijn momentjes. Toch blijf ik zowat ermee zitten of ik dat wel goed heb aangepakt. Ik denk uiteindelijk van wel. Inrijden kan je dat allemaal beetje voorbereiden die overgangen en in de proef zelf dat het wat te snel opvolgde ofzo dat hij dan blokkeerde. Deed ik er goed aan om m'n handen goed omlaag te houden zodat hij zijn hoofd niet omhoog kon smijten, moest ik meer meegeven,...
Aan protocol heb ik trouwens weinig, niets van commentaar. Wat ik wel jammer vind. Punten zijn helemaal niet verdient. Dus het was vooral voor de ervaring een heel interessante wedstrijd! :j

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:23

@Antonius: In Gave*rranch heel soms eens oefenwedstrijd. Epo*na (Marke) had dat ook een paar keer vorige winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:38

Dat kan normaal gezien wel, ze rekenen sowieso meer tijd per proef dan normaal (ik geloof 6 minuten/combinatie ipv 4 minuten). Je krijgt altijd eventjes verkenningstijd van de piste, denk als je dat dan aangeeft bij de jury dat die geen problemen gaan maken. Er zijn er genoeg die daar naartoe komen voor de eerste wedstrijdervaring van hun jonge paard of als beginnende combinatie. Tot nu toe ook nog geen enkele jury geweten die daar een probleem van heeft gemaakt. En zeker vanaf november zijn er altijd die zich inschrijven en alsnog niet komen.

Moesten ze je vragen als jurylid, ik wil altijd wel meekomen als schrijver. 't Is daar toch op een scheet van mijn deur :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:39

Kan het mij haast ook niet voorstellel jij te braaf :D Toch een interessante leerschool geweest dan voor Ny. En daar zit toch ook een dikke trakhener en het tweede water dus toch ook pittig genoeg in Deurle!

Voor mij niets meer op de planning nu, Wa.regem ben ik jury, en Merk.splas zit ik in Lion D'angers voor het WK jonge paarden.

Veulen nog steeds naamloos :7...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 18:24

Ben steeds nieuwsgieriger aan het worden naar de naam van het naamloze veulen. :P

De internationale cross in Wa*regem zal ik ook eens gaan kijken! Ben al benieuwd, schone entries!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:26

Zo Hanne, je handen vol :P
Antonius, mijn trainster zegt me ook dat ik Twenty wat meer mag doorpakken omdat ze al 5 is. I feel you :P

Wie o wie kan mij helpen... Ik ben opzoek naar een kruiwagen (https://horsefriend.nl/winkel/kunststof ... n-400-ltr/) waar ze tegen een deftige prijs kunnen leveren of die wat dichter in de buurt liggen zodat we zelf kunnen halen... Ook een site in FR gevonden, maar die reageren niet meer op mailcontact. Huilhuil

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:56

Mss op agradi laurie?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:57

Helaas ook niet... Echt een vreselijke zoektocht :( Jammer genoeg ook vrij kieskeurig (wil geen teut vooraan, min 350l max 400l, moet kiepbaar zijn, ...) en dat maakt de zoektocht niet makkelijker. Maar als je eenmaal met een bepaalde kruiwagen hebt gewerkt, dan wil je niet meer anders he :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:11

Laurie, ik denk dat Lannoo voeders je hiermee wel kunnen helpen, maar die zitten mijn kanten (Hansbeke) zal ook te ver zijn wellicht. Of mss als je kan afspreken als ze in de buurt moeten voeder lossen?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:55

Haha wij zien elkaar zondag Antonius, of ten minste ik zie de "zus" van uw man :') ;) :D

Vanavond nog eens crossles meegereden in Deurle, was leuk! Pony was weer zo flink <3 Misschien probeer ik nog wel eens wat filmpjes te posten. Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk de lessen van H.endrik of G.iel voor mijzelf beter vond, ze konden beter aanvoelen wat ik nodig had. Nu had ik (voor de verandering) de braafste uit de les dus ik werd zo wat met rust gelaten omdat de andere twee paarden meer problemen gaven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:39

Kogel is door de kerk, ga het springzadel overnemen *\o/*
Helaas pindakaas heeft Icaro vorige week een ijzer afgetrapt en is het wachten tot zaterdag eer de smid komt. Ga vanavond in de les bekijken hoe hij het doet, als het niet teveel stoort rij ik vrijdag misschien direct de springles al mee.

@ laurie: zag vandaag op FB voorbij komen dat de winterkalender voor jumping Jochri (op bomaco in zellik) ook alweer bekend is :)
Voor kruiwagens kan ik je niet helpen helaas.

Moet het filmpje van Hanne nog steeds bekijken, shame on me :o

Voor de rest alles rustig. Zit alweer helemaal in herfstmodus met dit weer. Kan me voorlopig nog inhouden om thuis al in fleece onesie rond te hossen :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:20

Zag ik inderdaad, staat er al op :D
Fijn dat je het springzadel kan overnemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:43

Welke kalender is dat alweer die jij bijvult?

Ben eerlijk gezegd doodop, maar ga me toch maar richting les slepen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:10

Varekaj schreef:
Welke kalender is dat alweer die jij bijvult?

Ben eerlijk gezegd doodop, maar ga me toch maar richting les slepen.

HippoPlanner :)

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:27

Dankje allemaal voor de reacties op de hoefschoenen. In het model dat ik heb kan je inderdaad schroeven indraaien, maar vorig weekend heb ik gecrosst in Zwijnaarde met iets meer modder, en ze schoof niet meteen uit :) ik denk dat ik het voor nu zo laat! We gaan wel proberen de winterjumping mee te doen dit jaar! Vorig jaar wou ik er enkele meedoen, maar brak ik mijn rug na een val met een paard ... hopelijk dit jaar meer succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:55

In Wachtebeke wordt een nieuwe ruiterroute geopend via het domein Puyenbroek. Er is sprake van dat er op het domein ook natuurlijke hindernissen aanwezig zijn die gesprongen gaan kunnen worden door mensen die die route willen rijden.

Ik twijfel om op 30/9 naar de opening te gaan. Als het een open terrein is en blijft, dan lijkt het me wel interessant dat we er wie weet een extra gratis en openbare trainingsplek bij hebben?

Vanavond springles op de club, ben benieuwd :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 17:12

Kdachtet! :D strong viking was in Wachtebeke. En zag zo dingen van tiens da zijn ideale crosshindernissen. :P Zou wel zalige locatie zijn voor officiële crossen!