[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:52

@mette wat leuk om te lezen, dat het rijden beter gaat met je reus hihi wat heeft die kleine (pony) ontzettend ondeugend koppie, leuk dier!
@Rianne, mooi lange sprongen. Handig zo'n vriendin met oefenterrein!
@madelein, wat zijn de foto's scherp. Hij straalt op de foto ook een zeer rustige houding af.
@olifanter, foto mooi rond in haar lichaam! Fimpje, wat braaf ze lijkt er geen probleem mee te hebben. Masterproef af, goed bezig! Heerlijk nu tijd voor het rijden, geniet er van.

Helaas kon ik gisteren niet naar de regiotraining. Was behoorlijk op, na zo'n intensive weekend met veel regelen en laat naar bed, vroeg er uit allemaal voor de wedstrijd die ik organiseerde en weinig mijn zoon gezien. Hij is momenteel heel aanhankelijk, heeft veel behoefte aan liefde. Besloten om dan niet te gaan en zo de avond als gezin te hebben. Dit heeft iedereen goed gedaan. Dus nog steeds geen foto's :P

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:42

Masterproef, thesis, eindwerk - is dus eindwerk wat je schrijft tot het behalen van de je master (aan de unief). Is de helft van het jaar waard, dat is dus wel wat! Ik heb een systeem uitgewerkt voor automatische gezondheidsmonitoring van vleesvarkens op basis van het drinkgedrag. Was heel interessant!

MAdelein: voorwaartser heb je absoluut gelijk in, maar kan ik nog moeilijk afdwingen. Ik zet haar al aan het been in het begin en dan krijg ik nog steeds eerst een paar keer goed antwoord. Daarna gaat het beter en op het einde is ze wel heel moe (ze is dan ook nog steeds in overconditie en met dat gras hier, helpt niet!)

Rianne: Paard van eigenaars dat ik van zadelmak tot zijn 6j gereden heb. Was zeer fijn paard maar is met de eigenaars misgelopen. Staat al heel lang te koop, maar ze moeten er mi. teveel geld voor hebben. Was echt een tofke ze, daar niet van: super braaf, zeer fijn dressuur lopen (2e plaats op nationaal kampioenschap in M1 op 6j) en goed crossen. Alleen springen was minder en hij trok (en trekt nog steeds) vaak 1 of 2 balken, achterbeenfout meestal. In de cross had hij dat wel niet...

Neesa: gelijk heb je dat je eens tijd voor jezelf en je gezin neemt! Paard loopt niet weg en wij kunnen ook wel wachten ;-).
Mijn paard springt inderdaad altijd mooi rond, ze geeft daardoor ook wel een fijn gevoel op de sprong... Nu snel km's maken!

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:57

@Neesa: dank je! Fijn dat het gevoel wat ik had ook van de foto's te zien is.
Goede keus om af en toe voor je familie te kiezen. Ik moet zeggen dat ik het inmiddels ook wel pittig begin te vinden om elke week op wedstrijd te gaan, maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg leuk.
@oliefanter: Lijkt dus echt een conditieprobleem te zijn of niet? Dan komt dat vanzelf wel goed als ze meer conditie krijgt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:31

Tja, wij zijn altijd met het hele gezin op de wedstrijd :D

Je hebt wel gelijk Neesa om even een stap terug te doen. Hoe oud is je zoon?

Elke week op wedstrijd vind ik eigenlijk ook geen doen. Dan kom je nergens anders meer aan toe en het is eigenlijk ook te duur. Startgelden, diesel. Het loopt behoorlijk op.

[naam] had gisteren ook een masterproef maar dat was er een van een hele andere orde :D
De vier beste springruiters van de klas mochten mee naar een liefdadigheidswedstrijd voor een gehandicapten manege. Wist niet precies wat het ging inhouden maar wij zijn braaf met paard en tuig naar Lummen gereden.

Het was de bedoeling dat de vier springruiters tegen elkaar op gingen springen waarbij ze zelf steeds mochten kiezen welke hindernis 20 cm. de hoogte in werd gezet. Maar daar aangekomen bleek dat het parcours op een ander terrein stond dan anders. Was niet erg geweest ware het niet dat het normaal op zand was en nu op gras. Twee van de paarden hadden ijzers zonder kalkoengaten dus die twee meisjes zagen het, terecht, niet zitten om daar met hun paarden rond te springen.
Andere paard en Daimler hadden wel ijzers met kalkoengaten en zo werd bedacht dat alleen die mee gingen doen met elk twee ruiters. Als wij niet zo gek waren geweest om Daimler helemaal tot daar te brengen had school een probleempje gehad.

Daimler heeft gewonnen maar niet met [naam] maar met haar beste vriendin :D [naam] kwam ergens een beetje verkeerd uit en tikte een balkje er af. Vriendin wilde niet meer van Daimler af :)

Haar springleerkracht kwam nog even naar ons toe om te zeggen dat Daimler echt een uniek paard is waarvan er maar weinigen rondlopen. Hij ziet het toch wel voor zich dat [naam] zich met hem zo gaat ontwikkelen dat ze samen een eind kunnen komen. Hij zei ook dat we nooit meer zo'n paard terug zouden kunnen kopen. Het is maar goed dat het paard geen mensentaal verstaat want dan zou hij naast zijn hoefijzers gaan lopen ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:48

Klinkt allemaal weer leuk percy!

Elke week is wel te doen, mits het dichtbij is. Het went wel moet ik zeggen.

Wij hebben vandaag weer een super leuke springles gehad! Mooi parcours opgebouwd. Ed was heel druk en fanatiek, in het begin niet zo handig ;). Kwam zelf daardoor ook moeilijker mee. Maar toen de frisheid eraf was hebben we een aantal heerlijke rondes gereden! Hij springt zo lekker! Balken van de hoogste lagen op een meter maar volgens mijn instructeur konden die zo nog 5 dagen omhoog, zoveel ruimte heeft hij over.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:27

Vijf dagen, hoe moet ik dat zien :D Gaaf dat hij zo goed springt. Wel prettig als ze een stuk over houden en als hij zo fanatiek wordt heeft hij er overduidelijk lol in!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:00

Percy schreef:
Vijf dagen, hoe moet ik dat zien :D Gaaf dat hij zo goed springt. Wel prettig als ze een stuk over houden en als hij zo fanatiek wordt heeft hij er overduidelijk lol in!

Hahahaha huizenhoog dus!
Bedoelde natuurlijk 5 gaten :D
Ja geeft me een heel fijn gevoel. Kan echt nog veel verder groeien met hem, hij heeft de potentie wel. Nu ik nog m'n houding verbeteren...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:40

Dacht al dat je zoiets bedoelde :D

Ik vind jouw houding helemaal niet slecht eigenlijk. Iedereen heeft natuurlijk wel verbeterpunten maar dat kan ook niet anders. Ik zie regelmatig mensen springen die hun benen nog veel verder naar achteren leggen dan jij. Zag er gisteren eentje die had zijn benen bijna op de kont van het paard :)

Ben een beetje aan het kijken naar IJslanders. Had dat vroeger tegen me gezegd en ik was hard gaan lachen maar ik denk er nu wel serieus aan. Dan zou ik toch mijn paard moeten gaan verkopen. Misschien dat ik hem eens te koop zet en kijk of er geïnteresseerden zijn. Zou hem echt niet aan de eerste de beste verkopen. Het is mijn grote vriend maar ik kom niet verder dan hem eens een aai geven. Hij heeft nu ook de conditie niet meer om flinke menritten te maken dus als de mannen gaan mennen nemen ze altijd de paarden van de vriend mee.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:41

O dank je! Mijn instructeur hamert er enorm op, maar hij is wel heel perfectionistisch en niet gauw tevreden ;). Prima, kan er alleen maar beter van worden. Het gaat ook al wel steeds beter, vandaag de laatste lijnen prima gegaan, allebei goed in balans.
Hoe bleef diegene dan zitten na de sprong?? Daar zit mijn grootste probleem namelijk, dan kantel ik snel te ver voorover doordat ik mijn balans kwijt ben.

Ik ben even kwijt waarom je een IJslander wilt? Wil je daar dan ook mee gaan rijden? Lukt dit niet meer met je huidige paard? Wel erg zuur om je maatje weg te moeten doen :(

Ik ga heel hard duimen dat de voorspellingen van zondag niet uitkomen.... Wordt veel regen voorspeld, dus met pech een natte cross...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:01

Ik zal met je mee duimen. Is dat Den Haag?
De natste cross ooit hadden was in Merksplas. Dat was eigenlijk geen doen. Het was dat [naam] als een van de eerste moet want later op de dag was starten eigenlijk geen optie meer. Moet wel veilig blijven.

Instructeurs horen streng te zijn :)

Ik wil heel graag weer paardrijden maar mijn paard is 1.67m. en nogal breed. Ik zit er al jaren mee te tobben maar ik kan gewoon niet meer met hem rijden. Altijd gehoopt dat het ooit wel weer zou kunnen maar het wordt steeds moeilijker. Een IJslander zou ideaal zijn qua maat, breedte en gangen. Dan zou het wel een hele brave moeten zijn want echt gekke bokkesprongen kan ik niet meer uitzitten. Voorwaarts zou wel fijn zijn want steeds aandrijven is ook niet echt handig met mijn knie.

Enige is dat ik dan Parcival moet verkopen en dat is toch mijn grote vriend. Nu is er misschien een mogelijkheid om een oudere IJslander over te kunnen nemen zonder dat ik daar voor hoef te betalen. Als dat zou gaan en het is de lieverd die ze zeggen, dan zou ik Parcival niet hoeven te verkopen. Dan kan ik hem in bruikleen geven maar dan hou ik wel de zeggenschap over hem.

Ik vind dit een erg aantrekkelijke optie. Ik kan het rijden weer gaan opbouwen (paard moet het ook opbouwen) en Parcival blijft van mij. Zou die IJslander dan eerst thuis zetten om aan elkaar te wennen en later kan hij dan op de wei bij de vrienden waar mijn paard nu ook staat want daar zijn fantastische uitrij mogelijkheden. Zowel thuis als daar zijn eigenlijk ideale leefomstandigheden voor een sobere IJslander.

Vroeger droomde ik er van om samen met [naam] lekker bosritjes te maken. Dat hebben we wel kort kunnen doen maar ik zou het zo graag weer willen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:53

ja is den haag. Waait nu ook flink, hoop echt dat dat minder wordt. Voor zondag wordt windkracht 5 voorspeld, moet net gaan met een trailer toch?

Moeilijk hoor! Inderdaad een ijslander overnemen zonder dat het je geld kost klinkt wel interessant!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:32

Ik heb wel met meer windkracht met de trailer gereden. Niet echt fijn maar wel te doen. Heb je een anderhalf paards of tweepaardstrailer? Het is inderdaad wel echt beroerd weer. Heb Daimler normaal gezien 24 uur op het land staan in dit jaargetijde maar gisteravond heb ik hem binnengehaald. Hij wist niet hoe snel hij zijn stal in moest en de Shetlander vloog net zo hard naar binnen :) Hoezo Shetlanders staan liever buiten?

Het IJsje is al best op een flinke leeftijd 20+ maar aan de andere kant: hij moet langzaam opgebouwd worden en ik ook :) Ik zie mezelf ook geen enorme ritten meer maken en hard crossen door de bossen :D Wat ik wil is een paar keer per week rustige bosritjes maken. Die vrienden van ons wonen echt prachtig, je kan daar alle kanten op.

Hoe laat moet je starten zondag?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:44

Is een mooie kans, Percy, ik zou het doen...

madelein: Kan, maar als je hoge 1.5 paards heb zou ik het niet doen, anders wel...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:53

Precies Olifanter, daarom vroeg ik welke maat trailer ze heeft. Heb zelf nog nooit een anderhalf paards gehad maar kan me voorstellen dat het wat minder stabiel is dan een tweepaards.

Begin er inderdaad wel zin in te krijgen Olifanter. Zit een beetje met het feit in mijn maag dat ik dan misschien weer relatief snel afscheid moet nemen maar ja, geen een paard komt met garantie op de ouderdom. Het is natuurlijk ook niet zo dat hij bij mij opeens heel hard moet gaan werken. Misschien gaat een relatief jonge zich wel vervelen met die gezapige ritjes :o

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:06

ik heb idd een 1,5 paards. Waait nu echt te hard om weg te gaan, even afwachten wat het zondag wordt. Is nu windkracht 7 hier, voor zondag wordt tot nu toe windkracht 5 voorspeld. Dus dat gaat dan wel denk ik. Ik moet rond 16.00 starten zondag, dus tijd zat om het even aan te kijken.

Ik zou het inderdaad ook doen Percy! Ondanks de leeftijd, jullie kunnen nog hele mooie jaren krijgen samen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:16

Hier waait het niet echt heel hard, het waait wel maar niet extreem.
Wij hebben een 2 paards dus wel goed et doen denk ik.
Mijn wedstrijd gaat door staat er, dus ben beneiuwd :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:44

Hier waait het ook stevig. Zou inderdaad even aankijken wat het weer zondag doet. Ons huis staat helemaal vrij met landbouwgrond er omheen. Hier lijkt het al snel heel erg.

Windkracht 5 is wel te doen met een 1,5 paards denk ik.

Zou toch wel leuk zijn inderdaad. Het is zo lang geleden dat ik met [naam] een bosrit heb kunnen maken. Toen reed ze nog op ons oudje die afgelopen zomer is overleden. De allerlaatste keer dat we naar buiten gingen liep niet zo goed af. Dat was een dauwtrap rit en ik zou meegaan op de zoon van het oudje. Die was te druk voor de kinderen dus probeerde ik veel kilometers te maken. Hij raakte alleen heel erg opgewonden van de groep, iemand hield hem vast zodat ik kon opstappen en tijdens het opstijgen kwam hij omhoog en is achterover geklapt, boven op mij. Hij had niks maar ik wel en daarna kwam ik steeds meer in de lappenmand terecht. Ik vond het vreselijk maar ik heb die pony na een tijdje verkocht. Ik was de enige die er mee kon rijden en ik kon niet rijden. Ik durfde mijn kinderen er niet op te laten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:23

Hier, oostvoorne, ook lekker veel wind. Paard was dus fris :D
Berenstein kan heel wat water hebben volgens mij Sanne, dus nu alleen nog wat minder wind en dan komt t goed :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:19

Ik ga mijn oefencross zondag afmelden. Heb door allerlei dingen en het vieze weer nog maar twee keer kunnen rijden en vind het dan niet eerlijk tegenovwe het paard om hem dan een oefencross te laten lolen. Bovendien voorspellen ze slecht weer en ga ik liever daar een keer crosstrainen onder begeleiding. Denk ook dat ik daar nu meer aan heb dan een oefencross want springen doet hij toch wel. Tis nu belangrijker de manier waarop. :) zijn daar vaker oefencrossen dus vraag wel of ik het kan verplaatsen naar een andere datum.

percy dat zou een hele mooie kans zijn!

Madelein waar heb jij zondag?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:34

Jij ging ook naar Berestein toch Rianne? Daar rijd ik dus ;).
Terrein is vanavond geïnspecteerd en ligt er wel goed bij. Voor zondag worden buien maar ook periodes met zon voorspeld. Ik ga wel gewoon.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:35

Enige is dat ze windkracht 6 voorspellen voor zondag, als dat zo blijft ga ik ook niet.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:48

Ik had in winterswijk. Terrein van h.ilde van e.erden. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:51

__Rianne schreef:
Ik had in winterswijk. Terrein van h.ilde van e.erden. :)

O haha das iets heel anders! We gingen elkaar zeker treffen in ede dan?
Als het inderdaad windkracht 6 wordt zondag ga ik ook niet. Ga echt geen risico lopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:03

Windkracht zes vind ik ook wel eng worden met een anderhalf paards trailer. Zou wel jammer zijn je niet kan gaan.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:15

Klopt, Ede kunnen we meeten!!