TeeGee schreef:Theorie moest ik zelf met het CBR een afspraak maken.
Hoe kwam het bij jou Scum? Zenuwen? Ik had um gelukkig de eerste keer, met de trailer de 2de keer.
Nou, theorie was wel apart. Ik wilde een cursus doen van 10 lessen. Maar die was op dinsdag en ik kon toen nooit op dinsdag. Dus ik ben daar 2x heen geweest. Elke keer aan het einde van de avond kregen we een proefexamen. En dan had ik altijd alles fout, omdat zij veel meer wisten dan ik. En zij hadden altijd alles goed.
De dag voor mijn theorie heb ik maar eens een klapper opengeslagen met proefvragen. Die doorgenomen en helemaal pessimistisch naar het examen.
Nou, 1/3 was gezakt voor theorie, waaronder al mijn mede cursisten. En ik was geslaagd 67 van de 70 goed 
Praktijk weet ik niet zo precies meer. Eerste keer ene mr. Perenboom en daar zakte altijd iedereen bij. Ik dus ook. Ik had al vrij aan het begin van mijn rit een ingreep. Hij stuurde me een heel smal weggetje in waar links en rechts mensen geparkeerd stonden. Aan het einde was een legerwagen. Die stond daar iets te doen (geen idee wat). Ik ben gestopt om de situatie te overzien en besloot omdat er verder niks aan kwam door te rijden....ingreep want ik had maar moeten wachten.
Tweede keer een hele aardige mevrouw Janssen. Ik vond dat het heel goed ging, maar ik was gezakt omdat ik te lanzaam reed, of te snel (geen idee meer wat).
Derde keer een meneer waarbij ook iedereen zakte. Kwamen we er onderweg achter dat we als gezamenlijke hobby.... paarden hadden
Heel gezellig gekletst en ik mocht zelf weten waar ik wilde rijden. Uhm, toen ben ik maar fijn naar de middle of nowhere gereden waar totaal geen ander verkeer was. Als bijzondere verrichting moest ik stoppen op een helling en weer doorrijden. Keren op de weg of fileparkeren hoefde allebei niet. En ik was geslaagd