[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:56

Liellie --> Heb je deze SGW info ergens opgeslagen ofzo?
Is er een apart topic voor? Vroeg me af wat je er precies mee ging doen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:03

Wat erg voor je BritJLover, hier zijn echt geen woorden voor. Nogmaals heel, heel veel sterkte.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:20

Pfff, verschrikkelijk Britt, veel sterkte toegewenst!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:22

Lielle: we hebben nog niets gehoord, is als het goed is een goed teken want anders hadden ze hem alweer teruggebracht

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:36

Briit --> Jee dat lijkt me heel moeilijk te verwerken. Ik hoop dat het dinsdag voor een jullie een mooie begrafenis wordt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 16:59

missmuts schreef:

Helaas, ik ben er zondag en niet zaterdag. 34 al???
[/quote]

*is de hamer smiley kwijt*

Britt, zie je PB. Wat verschrikkelijk

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:01

Brit, heel veel sterkte de komende tijd.
Ik ben er even sprakeloos van.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:06

Starttijden van Dijkgatsbos staan er op.
Alleen staat het weer in zo'n heerlijk excel bestand dat ik niet kan openen.

Morgen op mijn werk maar even proberen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:21

viefdepief schreef:
Liellie --> Heb je deze SGW info ergens opgeslagen ofzo?
Is er een apart topic voor? Vroeg me af wat je er precies mee ging doen

Vief, dit wordt een FAQ op WD, en ik heb even deze versie van blz opgedoken

GvdT,

ring 3
56 nhk Rosemarie Res Rabette RV Equus 8.54 13.30 13.50

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:31

hier voor wat anderen nog starttijden voor w'werf. heb vast niet iedereen, maar ik ken ook niet de namen van iedereen....

voor mij zelf met ici:
dress: 11.34
spr: 12:44
cross: 13:04

muriel met lamour
dress 11:02
spr 16:22
cross 16:42

margo met utopia
dress 11:42
spr 13:58
cross 14:18

margo met prodeo
dress: 10:38
spr 15:04
cross 15:24

simmie killea
dress 9:18
14:44
15:04

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:52

Nog even mijn vakantieverslagje Foto's volgen later nog

De eerste dag vroeg vertrokken en rond om vijf uur gearriveerd aan het Lago Maggiore na een broodnodige stop in Zwitserland (ik was mijn zakmes vergeten en daar zit een essentieel onderdeel aan, een kurkentrekker!). Kampeerplekje werd een probleem, 1e camping had maar plek voor 1 nacht, de volgende zaten vol en de laatste had na een uur in de rij staan een plekje zo groot als de stal van Pablo en dan tussen de geparkeerde auto's. Dus weer een uur in de rij, paspoort terug gehaald en weer op pad. Toen maar een hotelletje genomen, met schitterend uitzicht op het meer, en heerlijk gegeten.

De dag erna naar Venetie (de Po vlakte is saai!) op een camping net tege3nover de stand aan de zuidkant van de lagune. Lekker windje en uitzicht op de torens van het San marco plein Een paar dagen Venetie bekeken (zelfs in gondel gezeten, een veerpontje ), oa San Marcoplein (druk!), veel straatjes en steegjes, Rialto, Guggenheim museum (mooi!, veel moderne kunst) en een eilandje voor de kust. Lekker gegeten (parmezaanse kaas, salami, prosciutto en brood yum) en vooral vroeg opgestaan ivm de hitte (tegn de 40 graden).
Daarna klangs de kust naar het zuiden met een kleine stop in Ravenna voor de Romaanse kathedraal met de mozaieken (ja je bent getrouwd met een leraar kunstgeschiedenis of je bent het niet ) en de heuvels van Le Marche in. Dat is een wat minder toeristische streek van Itelie, oostelijk van Toscane en Umbrie. We hebben daar een paar dagen op een kleine camping gestaan (25 plaatsen, maar super onderhouden; zulke mooie weilanden hebben onze paarden niets eens ) en wat trips gemaakt naar San Marino, Urbino, San Leo (klein middeleeeuws dorp bovenop een heuvekl, je kon met je auto nog dwars over het marktplein ) en de grotten van Frasassi. Die waren geweldig, zo groot dat de kathedraal van Milaan erin past en prachtige druipsteenformaties van meters hoog. Het waren wel hele expedities, weinig doorgaande wegen en veel heuvels, betekende een gemiddelde van zo'n 40 km per uur

Vervolgens twee dagen naar Siena geweest op een camping aan de rand van de stad. Ik was er al eens geweest maar het blijft er prachtig, vooral 's avonds. Daar helaas werl wat regen gehad Ook nog heerlijk gegeten (geldt trouwens voor de hele vakantie, arme Pablo ) en wat asociaal dure en lekkere wijn + olijfolie gekocht.
Daarna verkast naar zuid Toscane (net onder Montepulciano) op een luxe camping met oa drie zwembaden Nog wat getourd, nog meer wijn en vleeswaren gekocht (Montepulciano en Montalcino zijn beroemde wijngebieden) en wat geluierd.
De laatste dagen hebben we bij vrienden op een camping in Umbrie doorgebracht, die daar waren met hun dochter van 2, zijn 2 zussen en neefjes van 7 en 10. Veel geklooid in het zwembad, wat uitstapjes in de omgeving (oa Assissi) en zelfs nog een dag naar Rome, enigszins ongepland. Ik was er al eens geweest, maar Antoine en een paar anderen niet, en toen er een bus naartoe ging was dat toch erigenlijk wel een goed idee. Het was wel een erg korte trip maar we hebben wel wat hoogtepunten kunnen doen (Colosseum, Forum Romanum, Trevi fontein, Pantheon, Piazza Navona en de Sint Pieter). Sixtijnse kapel was helaas al dicht maar we gaan volgend jaar nog wel een keer terug

Op woensdag ng wat aangelummeld, donderdag vertrokken ein de hoop die avond thuis te komen maar een ongeluk, zware regen en veel vertraging bij Gotthard zorgde ervoor dat we over 800 km maar liefst 11 uur hebben gedaan. Gestopt dus in Zuid Duitsland in een leuk hotelletje en vrijdagmiddag gearriveerd

Kortom, super vakantie gehad

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:11

BritJlover; wat vreselijk zeg. Zit niet snel om woorden verlegen, maar nu weet ik echt even niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte meid, ook voor je moeder!

Lielle; klinkt als een geslaagde vakantie!

Viefdepief; meeten in Lanaken, denk dat ik daar iig zaterdag en zondag ook wel ben. Denk niet dat ik weer met het JongKWPN ga, mijn moeder vond het ook wel leuk dus dan pakken we wel een hotelletje in omgeving valkenburg. Bevalt me wsl ook beter dan zo'n bungalow en dat verplichte stappen 's nachts

Nog meer bijgelezen, maar dat is er alweer uitgeschoten

Regiokampioenschap vandaag was vooral nat!!!!!!! Was tot op mijn onderbroek en sokken helemaal doorweekt, het water stond zelfs in mijn laarzen
Merrie liep in het B klassiek heel netjes nul. In de barrage kreeg ze een domme fout in de dubbel en daarna nog een van mij op een steil, omdat ik dacht dat ze op groot zou gaan en dat deed ze niet Was toch nog 6de van het klassiek.
Met een noodgang omgezadeld en Otje losgereden. Parcours stond niet hoog voor mijn gevoel, maar geen enkele lijn had een afstand en de bodem was maar heel matig. En de sloot was natuurlijk ook de grote verrassing voor mij, die was ik nog niet tegengekomen.
Begin van het parcours voelde wat te rommelig, maar scheen vanaf de kant wel mee te vallen. Vanaf de driesprong kwam ik lekker in mijn ritme, op de steil op vijf grote galopsprongen voor de sloot kwam ik erg dicht. Koos er toen voor om iets buitenom op 6 aan de hand naar de sloot te rijden(wel een beetje riskant, maar als ik teveel gas ga geven stopt Otje ook meestal ). Sloot ging eigenlijk heel simpel, stond zo aan de overkant. Hij sprong ook niet idioot hoog ofzo, gewoon heel normaal. In de laatste lijn, muur-steil op een meter of 19, kwam ik wat groot in en daardoor ging de geplande vijf aan de hand even niet door. Kon mooi vanaf de muur iets laten afvloeien naar vier, maar daardoor werd hij wel iets lang en kreeg ik een fout op de laatste(maar die had ik ook ongetwijfeld gehad als ik die vijf passen eruit had geperst ).
Was ondertussen al tig keer opgeroepen voor de prijsuitreiking van het B dus kon mooi even door met Otje(die de hele boel op stelten probeerde te zetten daar ). Ben daarna maar even in de buurt gebleven, want er was volgens mij moeder slecht gereden in het M. Ik was derde, als snelste vierfouter. Nummer vijf en zes hadden zelfs 8 en 11 strafpunten

Na even bij het Z geholpen te hebben kon ik de paarden alweer klaarmaken voor het tweede rondje. Het begon nu alleen pittig te regenen...
Moest ze alletwee tegelijk meenemen, anders zou het niet lukken. Ze waren echt oervervelend, gillen en stuiteren en doen. Merrie sprong in de ring gelukkig wel heel fijn. Bleef nul, joker deed ze ook heel braaf. Ze was nu ook fijn te sturen en ben hier en daar binnendoor gereden. Heb heel lang op kop gestaan, maar de laatste twee reden me er nog af. Uiteindelijk een derde plek.
Toen gauw op Ot gaan zitten en had nog 3 combinaties voor me voor ik de ring in moest. Met een noodgang losgewerkt, maar echt fijn ging het niet. Het was flink glad geworden bij de hoofdring en ik kon daardoor niet meer echt aan het rijden komen. Je kon gewoon nauwelijks nog iets voorwaarts oplossen.
Kwam daardoor in de ring op 2 veel te dicht, kreeg daar een hele lelijke fout aan de benen. Daardoor reed ik zelf eigenlijk te lauw naar de volgende oxer(4) dus daar kreeg ik een stop, kon Otje niets aan doen, ik ging gewoon dom zitten wachten. Tweede poging ging beter en ben nog wel aan het eind gekomen, op de laatste hindernis nog een foutje, maar dat stelde niet veel voor. Maar met paardrijden had dit weinig meer te maken, het leek wel survivalen

Tweede parcours van het L en Z zijn wegens de bodemgesteldheid in beide ringen afgeblazen, bofte ik even dat ik B en M reed...

Ik was inmiddels helemaal verzopen en moest nog een uur wachten op de prijsuitreiking van het tweede B(was maar naar binnen verplaatst). Bleek het in de jurytent te zijn dus ik heb het nog gemist ook
Prijzengeld was trouwens wel erg schraal, had 10 euro in het B-klassiek en 12 euro in het M-klassiek en B-progressief...Echt top hoor als je 10 euro inschrijfgeld per rondje moet betalen. Marco won het M-klassiek, krijg je 20 euro

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:21

Jemig Britjlover, wat een vreselijk nieuws! Zit hier echt met m'n mond vol tanden....heel veel sterkte voor jou en je familie!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:23

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:28

Ze hebben praktisch iedereen trouwens met een trekker van het terrein af moeten slepen Ik kwam recht achteruit nog een heel eind, maar toen ik iets moest sturen was het gebeurt...Wel gek om gesleept te worden hoor, moest eerst achteruit geholpen worden en toen vooruit

Wel een stom gezicht trouwens, zie je zo'n grote veewagen van het terrein getrokken worden door een trekker.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:35

Lielle --> Klinkt als een zeer geslaagde vakantie!

Gomir --> Mag je nog door naar de Hippiade? Iig gefeliciteerd met je prijzen!

Jiska --> Jij hebt tenminste een beetje normale tijden! haha Wij moeten wel heeeeeel erg lang wachten.. pffft

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:41

Gomir, netjes gereden in niet zulke optimale omstandigheden
Het is al het 2de jaar dat niet beide parcoursen gereden worden, vorig jaar Schoorl ook al niet.

Weet jij wat Marcel heeft gedaan met Randor?

Lielle bedankt voor de tijden. Ik ga zaterdag aardig wat Bokkers zien. Geldt trouwens ook voor Vlietlanden,.
Ik heb inmiddels een abonnement op vroeg dressuren
Maarsbergen 8.40, Vlietlanden 8.40 en Dijkgatsbos 8.54

Chantal, dat komt omdat ze de dressuur af willen hebben voor de cross begint.
Die loopt natuurlijk wel erg vlak langs het dressuurterrein.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:47

GvdT --> Ja dat is waar, had ik ook kunnen weten... maar ja... Kunnen we iig uitgebreid de cross verkennen! haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:53

Ik moet de cross maar even fietsen in Wieringwerf. Ben wsl toch naar Compiegne om te groomen op het EK en dan kom ik pas zaterdagavond laat thuis (ga dinsdag dan al weg en mijn zusje is ook op vakantie dus ik moet maar even kijken of ik iemand kan regelen om iig een keer op Ot te gaan zitten. Marco is geloof ik ook weg dus daar brengen gaat ook niet)

Ik mag niet door Chantal, gelukkig niet zeg Stond reserve na het klassiek, maar dankzij het tweede rondje dat ook niet meer Had er ook niet aan moeten denken, daar heb ik nog even niets te zoeken

Randor weet ik niet, was tijdens het ZZ bij de wagen om Mo weg te zetten voor Marco. Met Taloubet was hij vierde in het klassiek en 1 in het tweede parcours, hij was reservekampioen en mag naar Ermelo. Marco won het M-klassiek en tweede in het tweede parcours en is kampioen met Time for society.
Mark Mul is eerste reserve en Joyce Linden tweede reserve(en ik geloof dat ik daarna kwam)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:56

Weet iemand trouwens wat over het EK landelijke ruiters? Kan niets vinden online behalve de dressuuruitslagen...

Ik ben vandaag met de merrie op het plekje van Nynke Sminia gestart. Ik kon helemaal niets regelen, want de lijst was definitief en blabla. Kon me toch echt niet voorstellen dat Nynke even uit Duitsland zou komen om even een rondje B te rijden, met een paard dat netjes opgeborgen stond bij Marco. Secretariaat wilde me alleen niet geloven, maar ik durfde het op eigen verantwoording wel aan om er vroeg op te gaan zitten(anders had ik nog een half uur moeten wachten)

Had het ook echt nooit gered vanaf mijn eigen startplek Had nu al bijna geen tijd om Ot te pakken en het tweede rondje het ik eigenlijk geen eens tijd om los te rijden

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:58

Ik weet helaas nog niets van het EK landelijke ruiters.. ben erg benieuwd naar de uitslag!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:59

Britt dat lijkt me echt het ergste wat je kan gebeuren..Helemaal omdat het dan zo onverwacht komt..
Heel veel sterkte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 19:00

Ik heb net Rob proberen te bellen (die was daar) maar die neemt zijn telefoon niet op

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:05

Ik heb wel wat gelezen op de site. Voor link zie sgw eventing site.
Uitslagen van het springen stonden er nog niet op.

Je moet naar programm en dan naar ergebnise, sorry voor evt spelfouten.
Alleen Hanneke Verschuur was uitgesloten in de cross.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:09