Maar ik hou S.uzanne in het achterhoofd mocht er niets anders uit de bus kunnen komen met Lielle.
Varekaj: nee heb je draak niet gezien

En Hanne, ik snap wat je wil zeggen

Je hebt altijd mensen hé die niet overgaan naar een hogere reeks, omdat ze nu eenmaal graag winnen

Zelf snap ik dat niet goed, ik heb nu met Fiona ook een heel mooi eventingseizoen gehad, slechts 1 keer 6e en al de andere wedstrijden top 5. Super natuurlijk, alleen heb ik voor de start van de cross niet meer die adrenaline omdat ik gewoon weet dat ze foutloos crosst in L. Vandaar ook de overgang naar M, omdat ik terug gezonde stress en spanning wil voelen en het weer een uitdaging vormt.
Het nadeel bij springen, en zeker eventing, je komt veel sneller aan de limiet van je paard dan bij dressuur. Ook al heeft je paard weinig spectaculaire bewegingen, je kan in dressuur wel steeds verder trainen en blijven groeien, terwijl in eventing, tja, je moet al een goeie springer hebben om verder door te groeien, anders wordt het gewoon gevaarlijk.
Mijn vorig paard heb ik om die reden verkocht, 2 jaar aan een stuk steeds top 3 in de B reeks, L geprobeerd, maar hij kon die cross niet aan, hoewel we goed begeleid werden. Dan kan ik niet tevreden zijn om nog 10 jaar B te rijden. Ik zie echter genoeg anderen die hier blijkbaar wel plezier uithalen.
Ik ga even kijken hoever Harel.beke is voor mij

Ik ben van plan om naar Oud.enaarde te gaan voor de dressuurwedstrijden deze winter, maar misschien kan ik ook wel eens jullie kanten uitkomen!