[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:30

Daaphh: waar ik vooral in geïnteresseerd zou zijn is het trainen met een hartslagmeter, wanneer doe je welke training, tussen welke waarden wil je zitten met welk soort training, wat is een efficiënte conditietraining, om de hoeveel dagen doe je die... De wedstrijd met een hartslagmeter rijden lijkt mij maar nuttig als je er ook je training op kan afstemmen.
Maar ik hou S.uzanne in het achterhoofd mocht er niets anders uit de bus kunnen komen met Lielle.

Varekaj: nee heb je draak niet gezien :+ ik was er pas toen de laatsten van E5 bezig waren en jij was zo te lezen aan het begin.

En Hanne, ik snap wat je wil zeggen :D

Je hebt altijd mensen hé die niet overgaan naar een hogere reeks, omdat ze nu eenmaal graag winnen :)
Zelf snap ik dat niet goed, ik heb nu met Fiona ook een heel mooi eventingseizoen gehad, slechts 1 keer 6e en al de andere wedstrijden top 5. Super natuurlijk, alleen heb ik voor de start van de cross niet meer die adrenaline omdat ik gewoon weet dat ze foutloos crosst in L. Vandaar ook de overgang naar M, omdat ik terug gezonde stress en spanning wil voelen en het weer een uitdaging vormt.
Het nadeel bij springen, en zeker eventing, je komt veel sneller aan de limiet van je paard dan bij dressuur. Ook al heeft je paard weinig spectaculaire bewegingen, je kan in dressuur wel steeds verder trainen en blijven groeien, terwijl in eventing, tja, je moet al een goeie springer hebben om verder door te groeien, anders wordt het gewoon gevaarlijk.
Mijn vorig paard heb ik om die reden verkocht, 2 jaar aan een stuk steeds top 3 in de B reeks, L geprobeerd, maar hij kon die cross niet aan, hoewel we goed begeleid werden. Dan kan ik niet tevreden zijn om nog 10 jaar B te rijden. Ik zie echter genoeg anderen die hier blijkbaar wel plezier uithalen.

Ik ga even kijken hoever Harel.beke is voor mij ;)
Ik ben van plan om naar Oud.enaarde te gaan voor de dressuurwedstrijden deze winter, maar misschien kan ik ook wel eens jullie kanten uitkomen!

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:44

Heb ook gekeken voor in ouden.aarde. Is ongevere even ver voor mij, maar harelbeke is toch btere bereikbaar + betere piste. Waar was het waar jij red varekaj? (of wara jij jureerde Antonius)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:51

Op zich is H.arelbeke ook wel beter bereikbaar voor mij, vind alleen de proeven niet zo leuk :( A7 vind ik echt een proef waar zo niets in zit, behalve de keertwending is dat eigenlijk net een E proef.
In Oud.enaarde is er nog een L1, die zou ik dan met Koko wel willen rijden.
Gisteren was het in S.tal F.onck in Oor.degem. Ze doen met 3 maneges een wintercriterium en ze wisselen af.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:56

Ja vindt ik ook... het niveau verschil tussen A en L is best groot vindt ik. Als ik de contra beetje zou kunnen bevestigen zou ik liever die proef rijden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:41

L lijkt idd leuker. Kzou sneller overstappen naar de L7 dan de A. Want in de les heb ik al oefeningen van de L gereden. :) en is lijk toffer. Die keertwending is zo pff. :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:46

Keertwending is natuurlijk maar 1 oefening, als al de rest goed gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:45

In die winterwerking gaan ze wel op een bepaald moment de l1 of l2 van lrv rijden ipv de a proefjes, juist om afwisseling te bieden. Vind ik wel leuk initiatief.

De 2 andere stallen die meedoen liggen beide in oosterzele. Daar heb ik nog geen wedstrijden gedaan dus ook nieuwe omgeving. Vind het concept wel goed. Op zaterdag doen ze Springen en op zondag steeds dressuur.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:04

Die afwisseling is idd wel leuk!

V.inkemolen ben ik enkele jaren terug nog geweest met de vorige eigenaar. Piste is geen 20x40, denk 18x36 en dat voel je wel in zo'n proefje, zeker in een L waar alles supersnel op elkaar volgt. En daarin springen heb ik zelfs nooit gedaan, voor mij te klein om een mooi parcours met vloeiende lijnen te kunnen zetten, zeker als het wat hoger wordt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 14:07

Wij gaan in de winter ook dressuurrijden. Pistes zijn hier wel vrij groot.
Meestal rijden we dressuur gewoon bij de lrv mee.. 2nov is onze eerste

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:09

Vine.molen, oud leraar van mij heeft dat overgenomen maar nu is het al weer iemand anders denk ik.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:42

Toen ik er af en toe eens kwam was K.evin de uitbater, nu een zekere A.nna

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:39

Iemand in Grobbendonk gaan crossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:55

Is al paar keer gewisseld van eigenaar, ben er al.jaren niet meer geweest. En zeker niet met huidig paard. Daar zou ik idd alleen gaan dressuren.

Ben wel blij dat er ook winterwedstrijden zijn, anders zit je hele winter te nissen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:48

Nee niet nr grobbendonk geaan, was alleen voor pony's dacht ik?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 19:01

Grobbendonk was ook voor paarden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:42

Zo jullie hebben flink doorgeklets, helaas kan ik niet veel over jullie wedstrijden meepraten, maar dat maakt niet uit, altijd leuk om mee te lezen.

Maar hier het beloofde verslagje van Meldert.

Nou, het was me een voorbereiding van lik me vestje, donderdag kwamen de startlijsten bekend, en aargh ik was in de verkeerde klasse ingedeeld, totaal geen contact kunnen krijgen, ik niet en de KNHS niet, dus zondagmorgen met bewijs van inschrijving in de hand heel vroeg naar het secretariaat.

Het parkeerterrein was in een maïsveld, op zich niet erg, maar we moest dwars over de sporen en de stoppels heen!
Volgens mij stond boxser ondersteboven in de trailer, hahaha...maar goed, we hadden al flink gelachen voordat we goed en wel stilstonden. Gelukkig was het droog, maar ik denk als het geregend had, dat niemand er in of uit had kunnen komen.

Maar goed, alles geregeld, er was gelukkig nog een plaatsje vrij, dus cross verkennen...Ik moest in de B, en het stond echt laag!
En ook moesten we door het maïsveld heen, waar de stoppels niet vermalen waren, en door een groot akkerveld. (zwaaaaar)
De helft van de hindernissen waren hetzelfde als voor de Aspiranten.... -O- ...
En de Belgische L, stond voor 70% zo hoog als het Nederlandse L...dus ik had echt zoiets van...eeeh mag ik die niet springen? maar goed, dat gaat dus niet..na H15 ook een steil talud af, waar veel paarden zich op verkeken, naar een holle weg in.
Aan de andere kant, ik heb totaal geen stress gehad dit keer, en kon zelfs om me heen kijken tussendoor, en naar de geluiden van de omstanders horen (en genieten) want hij ging bv geweldig soepel door de combinatie van het water heen, en ik hoor de heel veel ooooh's en aaaah's *\%/*
uiteindelijk foutloos gecrosd, maar 6 seconden te snel... 8)7

voor de cross uiteraard gedressuurd, ook in een maïsveld, maar daar waren de stoppels gelukkig vermalen. Boxser ging erg lekker, en ik stond 1ste na de dressuur.

Iets eerder als gepland gesprongen, want ik merkte aan mijn paard dat hij een beetje moe begon te worden. Hij is gewend om klaar te zijn na de cross, en zijn hele houding had al zoiets van okeeeeee, klaaaar! :O
Helaas daar 2 balken af, maar uiteindelijk 3de geworden. *\o/* *\o/* *\%/* *\%/*

Springparcours vond ik wel erg fijn, niet te groot en niet te klein, soms maken ze van die grote lappen parcours, met de hindernissen ver uit mekaar, vind ik persoonlijk niet zo fijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 19:48

Meldert stond de B inderdaad niet zwaar. Maar voor de L stonden er toch behoorlijk pittige dingen vond ik. Zeker als ik die zou moeten rijden met een jong paard.
Water vind uk niet makkelijk en waar je de weg in moet springen ook niet. De volgende 2 hindernissen ook niet.

Meldert is inderdaad altijd op maisveld. Soms is dressuur op de andere kant van de weg en dan is het op gras.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:16

Proficiat Madelene met je 3e plaats en leuk om je verslag te lezen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:23

Ja inderdaad leuk verslagje! :j
Sporen v spoorweg dus? Ai dan zou ik niet eens kunnen rijden. :+ Want paardje gaat er niet meer over...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 20:36

Wel jammer dat we elkaar niet gezien hebben!
Alle toch niet dat ik weet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:16

nee geen sporen van spoorweg, sporen van de grote tractors en vrachtwagens die de mais afgehaald hebben!
nee daaph, ik heb je inderdaad niet gezien! jammer.
Ik probeer toch nu ik steeds meer Belgische wedstrijden ga rijden, wat gezichten te onthouden en zoveel mogelijk iedereen gedag te zeggen of te praten.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:43

Ik ben in Grobbendonk geweest. Heb met men jonkie bij de aspiranten gereden. Het stond niet hoog. Wel een paar vreemde routes tussen boompjes door. En bijna door een wit koordje gereden dat ik niet had gezien vanwege de zon.Resultaat twee weigeringen in het bos. Ik moest eerst crossen, dan springen en oas eind van de middag dressuur. Een lange dag..
Waterbak nam je nu vanaf de andere kant dat vond ik wel een verbetering tegen vorig jaar.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:44

Zo'n training/cursus met een hartslagmeter zie ik ook wel zitten. Maar hier nog nergens in de buurt gezien.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:46

dressuur aan het eind van de dag lijkt me dus echt helemaal niks!!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:49

Lijkt voor mij ook niks! Mijn paard zou wat te vrolijk staan van te crossen en springen. ;)

Ik heb eens moeten inrijden tussendoor (op een combiné) de hindernissen, en de dressuurproef erna, leek op niets, meneertje was een beetje té actief omdat hij dacht dat het springen was. ;)