[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:33

Hij voelt zeg maar nét mijn spoortje niet maar als ik met hem bezig ben merk ik wel dat ie zn best doet om t te begrijpen.
Gisteren voor t eerst wat oefeningen gedaan uit de proefjes en t wijken ging zo automatisch en de middendraf ook perfect

Kan hem nu ook los laten staan en gewoon alleen afzadelen en afspuiten.

Super stoer rianne' ziet er echt super leuk uit!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:10

Dat gaat helemaal goed komen Mette! Gewoon rustig aan blijven doen.

Gave foto's Rianne! Hij spring echt netjes.

Vandaag was een soort van herhaling van gisteren. Foutloos eerste omloop, balkjes in de barrage. [naam] moet nog even uitvogelen hoe ze het beste barrage kan rijden met hem. Maakt verder niet uit. Ze heeft er weer twee winstpunten bij dus heeft ze nu in 8 dagen tijd vijf winstpunten in het L gereden. Daimler vindt het in elk geval allemaal geweldig.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:18

Ik heb precies hetzelfde! Parcours foutloos en dan in barrage een balk, weet zelf ook nog niet echt hoe je dat het slimste kan rijden..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:22

Mooie foto's rianne! Super leuk paard!

WIj hebben vandaag onze laatste dressuur van dit concours gereden. Kon goed merken dat Ed moe was. Helaas net geen winst, 178 en 176. Maar alsnog super trots! Hij liep ontspannen door de ring, alleen dus iets te ontspannen haha!
Wel weer een moment gehad dat ik me afvraag wat mensen soms in het paardrijden te zoeken hebben... Een meisje wilde met het losrijden blijkbaar haar paard leren wat halthouden is. Haar moeder ging voor haar paard staan en mepte met het dier met de zweep op de borst. Gevolg: Dier komt omhoog. Maar moeders bleef net zo lang meppen tot ie stilstond, dochterlief stimuleerde dit. Vreselijk gezicht was het... En die dame is nog 2x 2e geworden ook. Ik vind het jammer dat dit soort mensen hogerop in de sport kan komen op deze manier. Eigenlijk zou er meer controle op moeten komen...
Ik was trouwens niet de enige die dit naar vond. Er werden veel blikken van afschuw gewisseld onder de andere deelnemers.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:24

Welkom bij de club Mette :) Ik denk dat het bij [naam] er aan ligt dat ze te snel wil en te kort wil draaien. Dan gaat hij platter springen en hij wordt wat lastiger bestuurbaar omdat hij het veel te leuk vindt om heel hard over hindernissen te vliegen. Dan krijg je fouten.

Ik heb gezegd dat ze de volgende keer eens geen gas moet geven. Misschien iets boven basistempo maar eerst maar eens zorgen dat ze foutloos blijft in de barrage. Paard moet niet gaan denken dat barrage gelijk staat aan hard scheuren. Als hij dan foutloos blijft kan ze het tempo wel wat opvoeren maar gedoseerd. Het is toch een beetje afwegen hoe snel het paard kan gaan zonder fouten te maken.

Dat is zo vervelend dat de B vaak geen barrage meer heeft. Sinds kort weer wel maar op stijl en niet op tijd. Vroeger kon je in de B het barrage rijden al oefenen, nu kom je de barrage op tijd pas in het L tegen.

Hij kan wel heel hard en foutloos blijven, dat heeft hij toen op dat progressief parcours laten zien maar de L is natuurlijk niet alleen hoger maar ook net wat technischer. Vorige week zaterdag was ze nog B dus zo erg is het allemaal niet.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:54

Percy schreef:
Dat gaat helemaal goed komen Mette! Gewoon rustig aan blijven doen.

Gave foto's Rianne! Hij spring echt netjes.

Vandaag was een soort van herhaling van gisteren. Foutloos eerste omloop, balkjes in de barrage. Caressa moet nog even uitvogelen hoe ze het beste barrage kan rijden met hem. Maakt verder niet uit. Ze heeft er weer twee winstpunten bij dus heeft ze nu in 8 dagen tijd vijf winstpunten in het L gereden. Daimler vindt het in elk geval allemaal geweldig.

Jemig! Netjes!! Neemt ze teveel risico in de barrage misschien? Misschien iets veiliger rijden?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:18

Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen Madelein :) Denk dat het inderdaad komt omdat ze te veel risico neemt. Paard wordt dan erg fel en dan wordt het houden van controle lastig.

Niet leuk om te zien als iemand zo met zijn paard om gaat. Moet wel zeggen dat [naam] ook niet erg vrolijk was na de barrage maar daar ga ik echt niet in mee. Op je paard afreageren is not done. Viel bij haar wel mee maar ik heb liever dat ze gewoon met opgeheven hoofd buiten rijdt.

Vorige week hadden wij ook zoiets, een moeder die riep: "trek hem om" en een dochter die het paard voor het hoofd sloeg. Die is voor de hele dag gediskwalificeerd en krijgt een officiële waarschuwing omdat de jury het zag gebeuren.

Dat vind ik wel weer fijn van springwedstrijden. Daar loopt altijd een knhs man (zijn echt altijd mannen) rond die kijkt of alles wel netjes verloopt op het inspring terrein. Daar moet je echt niet over de scheef gaan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:36

Ik moet leren korte bochten te nemen en dan voor de hindernis gas geven. Daarna terug nemen, kort draaien naar de hindernis en gas geven. Ik wil altijd veel te groot en te ruim rijden omdat dat inderdaad in de B moet, in de L moet je meteen snel snel snel. En gisteren waren er ook 2 prijs winnaars die al zooo goed snel en kort konden dat ze gewoon met 34 seconden klaar waren. Ik red dat gewoon echt nog niet, maar dat moeten we ook maar leren.. Morgen weer les bij Liza :)

Net L proefje geoefend met Sjaak, ging echt goed! Aangaloppern vind ie nog lastig. Hij heeft echt geen conditie, ze zeiden dat ie elke dag liep maar volgens mij heeft ie gewoon een tijd stil gestaan. Moeten het echt weer oppakken maar dat komt wel weer.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:44

Gave foto's Rianne

Voor de rest: iedereen gaat goeddd *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:42

haha ja lekker langs elkaar heen ;)
inderdaad goed dat dit bij het springen beter geregeld lijkt!!

Ik heb even wat foto's geupload in een ander topic, die spam ik hier ook even :D. Ben erg trots op het beeld!

1e proef:
AfbeeldingAfbeelding

2e proef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

begin hals strekken:
Afbeelding

ik heb een binnenhand-naar-beneden-doe probleem... ;)
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:25

Ziet er wel super leuk uit! Mooi paardje hoor!
Epke wil niet altijd :D

Afbeelding

Maar meestal wel xd

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:34

Gave foto's Madelein. Het plezier straalt er van af! Knappe Ed.

Leuke foto, die eerste Mette, stoute Epke :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:48

Dit was gisteren, tijdens het L.
Toen deed ie gelukkig zijn best :D

Afbeelding

Dit was tijdens het B springen, vind het hier net een welsh pony

Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:50

Hé mette dat is in Markelo!! Waar woon jij dan ook in Twente?! :D

Leuke foto's allemaal!!!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:59

Hahah ik woon in Deventer !
Was idd dit weekend in markelo! :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:57

Hey daar!

Goed bezig Madelein, foto's zien er goed uit! Op de eerste twee lijkt hij zich vanop de foto niet helemaal los te laten, weet niet op dat ook zo is?

Ook nette foto's, Mette!

Percy, wat goed van Caressa. Dat gaat snel zo, die winstpunten. Barrage rijden is ook écht een stukje ervaring, dus die komt binnenkort vanzelf wel weer. Was Shetan ook mee?

Hier: ik had mijn paardje vrijdag meegenomen naar ons oefenterrein. Veel nieuws te zien en ze was dan ook echt nerveus voor opzadelen ed. Eenmaal erop was het oké, maar wel heel gespannen nog. Op één uitbarsting na wel geen stoten. Zaterdag opnieuw geweest en wat hindernisjes gezet. Was nu ongeveer de 4e keer dat ik met haar sprong, had nog nooit dubbel of waterbakje gesprongen, maar wat deed ze het goed! Simpel springen, makkelijk aanpakken. Wel snel moe, maar dat is normaal.

Compilatiefilmpje: http://youtu.be/h9iFYUILq98

Kunnen jullie deze zien?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:58

@oliefanter: klopt inderdaad! Ik ben hier alleen wel al heel blij mee want eerder klapte hij er dan gelijk helemaal uit en kwam hij tegen het bit. Dan ook tong over bit en dat soort fratsen. Nu blijft hij wel laag en zacht in z'n mond. Ben daar zo blij mee! En nee, het is lang niet perfect. Hij loopt nu vaak nog te diep. Maar hij is ontspannen, en zacht in z'n mond en lijf in plaats van die spanning. Was gister zo blij als een klein kind haha!
Bij ed komt er ook sneller spanning in door zijn ataxie. Hij kantelt moeilijker in z'n bekken en treedt moeilijker onder dan een ander paard. Daardoor zet hij z'n rug dus ook sneller vast.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:09

Was geen commentaar hoor, en super als het zoveel beter is al!! De weg is lang he met die jonkies ;-). Komt zeker goed nu en kan ook niet anders dan als je bij je eerste proef zo'n punten kan lopen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:21

Oliefanter schreef:
Was geen commentaar hoor, en super als het zoveel beter is al!! De weg is lang he met die jonkies ;-). Komt zeker goed nu en kan ook niet anders dan als je bij je eerste proef zo'n punten kan lopen!

O nee zo vatte ik het ook niet op haha! Sorry als het zo over komt. Probeerde meer de achtergrond uit te leggen, waarom ik hier al zo blij mee ben ;).
Haha nee dat is zo! Hij liep toen ook echt super! Jammer dat hij gister zo moe was.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:18

Mijn masterproef is ingediend, nu paarden tijd!!

Niemand die mijn filmpje/ foto leuk vindt? :-)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:29

o sorry niet gezien oliefanter!
Leuk filmpje! Hij springt leuk! Mag alleen wat mij betreft iets voorwaartser, maar ik ben ook Ed gewend, die heeft niet voor niks de bijnaam 'Ed raket' ;)
Mooie foto!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:30

Jawel, jawel. Had filmpje en foto al bekeken. Hij springt netjes :)

Wat houdt die masterproef in?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Ziet er netjes uit Olifanter. Masterproef ken ik ook niet

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:41

Oliefanter voor nu al erg braaf en netjes, super!
Had ook even op je fb gespiekt...welke is dat leuke bruintje waar je een crossfoto van hebt op je fb?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:55

Filmpje ziet er braaf uit! :)