[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:49

@ snoekiej: 1.74m en 60 kg is wel onder het gemiddelde :oo Ik ben 1.73m en als ik 60 wil wegen mag ik ook nog 3,5 kg er af. Mijn BMI zit op 21 ofzo?
12 kg afvallen vind ik wel fors bij een gewicht van rond de 70 kg.

@ heleen: nog zoveel sneeuw jah? Hier wordt het alweer behoorlijk groen. Mijn bak is alweer half gewoon zand.
En 1.82m en 63kg teveel vinden????

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:55

Nou ja, voor mijn doen wel. ik weeg al meer dan 20 jaar rond de 60 kilo, dus nu 3 kilo meer is best raar voor mij. :o

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:00

Jou BMI zit nog net in het gezonde gewicht en tegen het te lichte aan... Ik zou blij zijn met je gewicht :+

Mijn BMI is blijkbaar 21,4 ongeveer... En geen zin om er wat aan te doen :))

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:05

Haha, dat ben ik ook hoor :D
Ik ben blij dat ik geen moeite hoef te doen om af te vallen of zo.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:11

Goede middag!

Jeetje snoek das wel erg veel hoor!! ik weeg denk ik een kilo of 67 en ben 1.72 dus dat is gewoon netjes :) al wil ik er wel 3 kilo van af :+

Vief en kim lekker bezig geweest al :z
Marloes netjes van je parcoursen!

Zo ben om 12 uur uit bed gestapt gelijk naar stal gegaan van half 1 tot half 5. G
Ga zo naar een vriendin der verjaardag vieren..
Morgen springen lekker vroeg half 9 op stal :Z

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:32

Nou gekregen.. heb ze zelf maar gekocht door Heleen ;)
Maar het zijn de Dubarry Galway geworden, kleur Walnut :) Ben er erg content mee :)

Nou als iedereen dan met z'n gewicht gaat gooien, vooruit dan maar: 64 kg bij een lengte van 1.74
Kan ermee door toch ;)

Nu moet ik echt wat gaan doen. Fijne avond allemaal.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:40

Fijna avond Noor ;). Hele mooie laarzen heb je gekocht iig :D!

De antwoorden van het tentamen vanmorgen stonden op internet en ik heb het toch nog net gehaald! Dus ben erg blij :). Gehaald is gehaald.
Ik heb net al even een uurtje geslapen O:) Was toch een beetje moe. Ga vanavond ook niet meer zoveel doen. Zou eerst nog op stap, maar heb er nu echt geen zin in. Lekker op de bank liggen en filmpje kijken trekt me meer op dit moment!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:48

Gefeliciteerd Kim. En een 5,5 is ook voldoende en er zijn later maar weinig bedrijven die naar je cijfers kijken hoor.

@ Noor: dat zijn echt TE toffe laarzen! Ik ben al jaren aan het sparen :=
Oh ja en qua gewicht ben ik exact hetzelfde als jou :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:49

Hoi,

Gefeliciteerd Kim met je 7e prijs.

Mijn BMI is nu 22.4. Al een maand aan het dichtslibben op de bank ivm niet sporten.
Toen ik nog rookte was dat 18/18.5. Veels te laag maar eten dat ik deed. Ben nu sinds okt 2005 gestopt met roken :D
Ga zodra ik weer wat mag doen ook aan de Zumba. Zit vlakbij mij en is een stuk goedkoper dan de sportschool. 1e les gratis en daarna een 10 ritten kaart met keuze uit 3 dagen. Je kan per week kijken wanneer je gaan.
Vanmorgen even wezen shoppen in Oldenburg (dld). Was lekker glad daar :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:52

Noor, gefeliciteerd! en een mooi kado!
Kim, gefeliciteerd!
Caroline, en nu kan je helemaal niet veel meer i.v.m je schouder! daar word het vaak ook niet beter van.

Dinsdag moet Uk voor de herkansing. Klinisch en rontgen gekeurd. Heb vandaag even geoefend op het harde. Buigproeven gedaan met mijn vader. Daar zagen we niets aan. Linksom harde volte ook niet. Rechtsom ben ik twijfelachtig over. Als hij wat langzaam aansukkelt in de draf, is het net alsof hij rechtsom minder doortreed dan linksom. Laat ik hem wat fanatieker draven, zie ik er niet zoveel meer aan. Snap het even niet meer....

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:57

@tientjeh. ik zie niet alleen mijn paarden dichtgroeien maar mijzelf ook. Als ik mij verveel ga ik eten merk ik. Heb gisteren al rijstwafels gekocht. Als ik trek krijg mag ik alleen dat.

Spannend voor uk. Zorgen dat hij vlot en actief wegdraaft, Dat doen ze zowiezo bij keuringen bij ons in de buurt. Binnen 3 passen moet hij normaal lopen. Niet te veel nu kijken dan maak je jezelf alleen maar gek!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:05

Heb er vannacht al slecht van geslapen. Het is zo dubbel. Je wil graag dat hij gewoon goed is, maar dat hij weg gaat is natuurlijk ook even rot. Maar aan de andere kant, als hij niet goed is, wat is er dan wel niet aan de hand. Ik maak me alweer veelste druk denk ik. Ik hoop gewoon dat het niets is of dat ik me teveel focus op ´iets willen zien´. omdat hij aan dat been de vorige keer ook niet goed was.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:08

Ja, je kan een paard ook "kreupel kijken".
Lastig dilemma!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:09

Inderdaad. Mijn vader en ik zijn natuurlijk nu ook niet zo objectief meer om te kijken. omdat wij wisten waar het zat. Dinsdag maar even afwachten. Maar als je zo in spanning zit, kan het haast niet snel genoeg dinsdag zijn. Maar me om de rest geen zorgen Alleen om de harde volte rechtsom.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:14

Ik heb tot vorig jaar altijd een kilo of 52 gewogen. Maar na mn operatie en niet kunnen rijden was dat toch wel behoorlijk wat meer geworden.
Heb nog steeds maatje 36, maar mijn BMI is echt hoger dan de meeste van jullie.... Nu is mijn gewicht ook wel hoog omdat relatief veel veel gewicht bij mij opgaat aan spier. Heb volgens m'n fysio de schouder ontwikkeling van een topfitnisser :+
Maar goed een kilo of 6 wil ik wel weer kwijt. Alleen die verdompe kerstdagen... :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:53

Zo, ik heb weer hardgelopen :) In de stromende regen nog wel :+ De meesten hier wegen volgens mij niet te zwaar! Ik ben benieuwd of ik deze week al ben afgevallen. Zou het niet weten. Heb trouwens net de P&S gelezen, leuk stukje over de crosstraining!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:35

Hoi, Ik ben weer terug van vakantie! Erg gezellig, erg koud, lekker geskied en geen 1 keer gevallen :D

Net even alles bijgelezen:

Noor, Gefeliciteerd!
PB, Balen van je operatie. Hopen dat het herstel snel genoeg gaat voor Chaam.
Snoekiej, Leuk dat je met de jonge merrie mag crossen. Mijn BMI was echt te hoog.. 84.5 kg en 1.68 :o In 2008 was ik 16kg afgevallen. Nu is mijn BMI 24.8, maar er moeten er nog 7 af :+
10tje, Leuk dat je al een bevestiging hebt. Ik ga het maandag ochtend via de email sturen. Ik hoop maar dat ik nog op tijd ben!
Vergeten wie het was :o , Samenwonen in omgeving A'dam is inderdaad niet goedkoop voor het paard. Ik sta in de omgeving Rotterdam. Ik betaal 355 euro (met trailerstalling en elke dag in de stapmolen gezet).

Zo, ik ben druk aan het wassen... Ik wilde nog gaan paardrijden vandaag, maar dat laat ik maar even zitten!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:53

@ Snoekiej: Als je in de regen gaat hardlopen ben je wel echt een bikkel, echt goed dat je dat gewoon doet, bij de meeste mensen zou de motivatie gelijk naar 0,0 zakken met dit weer.

Nou als iedereen zo erlijk is gooi ik het er ook maar uit: ik ben 1.74 (zoals ongeveer de helft van de mensen in dit topic, toeval?) en 55 kg, met een BMI van 18.Ik merk wel dat ik meer spiermassa begin te krijgen, mijn schouders worden gespierder (houding :D !) en mijn broeken zitten steeds losser ;) , nou komt dit denk ik ook wel een beetje door mijn leeftijd, want ik eet echt ongezond.

Ga zo nog even naar Bam, wilde longeren maar het wordt denk ik toch rijden. Ik heb heel de dag opgepast dus ik ben echt kapot :z .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:12

Ik had het eerste parcours 2 balkjes maar ze sprong heel erg fijn, en het tweede parcours 3, dat ging niet zo fijn, volgens mij kwam dat van de kou. Ze ging of heel hard of bijna in draf. Beetje jammer, maar de sprongen zelf gingen wel fijn :) .

Ik weet niet hoe zwaar ik ben, maar ik mag iig wel een stukkie lichter worden.

Oeeeh dat zijn echt gave laarzen Noor!

Ik ga maandag wss een oefenparcours op L hoogte springen met het paard van mijn 'pupil' :+ (mijn oude instructrice, rollen zijn inmiddels omgedraaid). Zelf is ze wel L ermee geweest, maar ze durft niet meer. Als hij braag met mij is durft ze zelf ook wel weer een keer :') .

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:13

Even snel een ego-berichtje; ben nog door ook naar de regiokampioenschappen :D

Verder BMI, heb ik 24. Heb een lengte van 1.72 (denk ik) en een gewicht van 70 kg (denk ik). Wil er al jaren een kilootje of 3 af, maar vooralsnog nog steeds niet gemotiveerd genoeg. Overigens ben ik laatste tijd wel iets dikker geworden, zou kunnen doordat ik een paard minder rij en sowieso minder doe met dit weer, de kerstdagen (en dan ook nog eens die stomme schildklier).. :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:14

Aah leuk Marloes :D !

Ik kreeg vandaag ook te horen dat ik met Ul door ben naar de regio :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:15

Gefeliciteerd Marloes!

Hoe gaat het nu verder met je schildklier? Krijg je er medicijnen voor?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:15

Ik hoef me gelukkig niet te selecteren :P
Ben geloof ik de enige in de M in mijn kring ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:16

Valsspeler :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:17

Mijn schildklier is nu veel te traag (half jaar terug was ie extreem te snel :+ ) Ben nu idd weer aan de medicijnen, waarschijnlijk voor de rest van mijn leven :\

Mistid; jammer dat het niet zo ging. Wel mooi dat je met Ul door bent :)