Waar Luxor staat vind ik het ook wel chique. Witte gebouwen met nette stallen. Zal ook foto moeten zoeken.
Anoniem
Geplaatst: 28-08-18 11:12
Kom ik aankakken met een schuilhok op een weide met nog niet eens licht of stromend water En qua pensionstal zijn het buitenstallen. Die zijn volledig metaal (lijkt op bruine golfplaten) met binnenkant houten steenschotten denk ik? Tussenschotten ook hout met tralies boven en houten schuifdeuren en treinbiels als vloer. Ze doen prima wat ze moeten doen, maar 't is geen luxe Daar enkel koud stromend water, voor zolang het niet bevriest in de winter en een grote buitenpiste. Bruikbaarheid afhankelijk van het weer en onderhoud. Idem met de paddocks.
Nog geen stal in de buurt gevonden die mij genoeg aanstaat om de overstap te maken.
Laurie, als ik meer weet over de kalender zal ik hem via PB doorgeven, we hebben binnenkort vergadering. In ieder geval staat er heel vaak L*lyda op als locatie heb ik al gezien. S*tal F*onck zal wel weer een criterium doen voor zowel springen als dressuur, op de B*omaco-site in Zellik vermoed ik ook. H*TE in Oosterzele weet ik niet, maar daar ga ik persoonlijk niet naartoe. Parking op een weide, kleine inrijpiste die soms proppensvol zit...
@Antonius, jij weet per toeval niet of ze weer bij VM wintercriterium gaan doen?
Als ik voor de rest nog iets hoor fladderen geef ik het door
Danku zag new flandria ranch geloof ik al langskomen maar stond niet bij of het springen of dressuur was
madelene
Geplaatst: 29-08-18 09:08
Ik heb het testzadel van de Erresplus CA in huis Mag hem tot vrijdagmiddag testen, en dan beslissen. Boxser is wel al helemaal opgemeten, en dan komt hij à fabriek helemaal voor boxser gemaakt, maar dan wel in het zwart. (Want als ik in het bruin begin, dan wil ik alles in het bruin en dat wordt echt te gek) 4 weken wachttijd. Maar dan voelt het wel helemaal als een verjaardagskado.
Wel jammer dat je het ij het zwart neemt, vind bruin mooier voor te springen .
Anoniem
Geplaatst: 29-08-18 10:34
Zijn die ook met schoudervrijheid? Ik vind 'm in het bruin ook mooier dan in zwart, maar begrijp wel dat alles dan opnieuw in het bruin aanschaffen geen goedkope grap is. Ik zit intussen wel jaloers te kwijlen haha, geniet van je testdagen!
Gisteren op buitenrit eens goed doorgepakt. Hele fijne stukken gehad maar ook stukken, godmiljaarde Hij zou zich uit colère letterlijk in de prikkeldraad of beek lopen. Uiteindelijk was mijn wil ook effectief wet, maar 't is geen cadeau geweest. Vanavond les, of het nu strontregent of niet. Morgen voorzie ik rust, vrijdag en zaterdag weer "bootcamp" en zondag laatste gewone tornooi. Ga toch echt proberen om mijn proef uit het hoofd te rijden, dan kan hij al niet anticiperen op de voorlezer.
Nee, ik ben afgelopen weekend weggeweest. Volgende van mij is 15 september in Oss.
Hanne_SP
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 21:03
Amaai leuk zadel Madelene!
De stallen gaan ook vlot bij Laurie zie ik op fb!
Vandaag eens de 'moeilijkere' stukken van N1.2 geprobeerd. Conclusie: het zit erin maar nog niet bevestigd. Ben al benieuwd hoe het zal gaan tegen volgende week zondag. Er zit totaal geen druk achter en ideaal om eens te proberen op clubwedstrijd ipv WVUR. Want ik kan dan niet meer zakken in de WVUR. (tenzij met verliespunten maarja das ook maar stom)
Anoniem
Geplaatst: 30-08-18 22:31
De aanpak tijdens de buitenrit heeft op't eerste zicht zijn doel wel bereikt. Gisteren in de les een heel fijn te rijden Icaro! Beetje "sloom" maar wel actief, los en ontspannen. Juist het wijken moeten we weer wat opfrissen, daar raakt hij soms nog beetje in de knoop maar al bij al niks dat niet opgelost kan worden met paar keer goed oefenen tot het lampje gaat branden.
Vriend komt normaal begin volgende week weer thuis, wordt dus vanaf dan ook weer beetje beter plannen geblazen. Maar beste van al? We zijn aan het rondkijken om komend voorjaar misschien terug naar Lapland te gaan op wintervakantie
Hier vandaag jumping gehad terug. Omdat vorige week goed was gegaan, heb ik mij ingeschreven voor 90 en 100. 100 is al out of the comfort zone. Maarja, hij voelde al in het inrijden niet zo top aan. Niet fris, zo wat op mijn hand. Sprong soms top, soms echt niet goed. Dan de piste binnen, stop op 2 en stop op 4 en twas al gedaan . Kheb dan nog herstart en dan was ik dubbel nul. Kheb dan met het mes tussen de tanden gereden. Ik heb dan toch nog 100 gereden ook, was een ander parcours, en zowaar, weer dubbel nul. Was een betere ronde dan de herstart vd negentig, kon hem weer normaal rijden. Dus ben wel blij, het was een valse start mr blij dat ik door heb gedaan. Nu zal ik voor De.urle ook goed wakker zijn .
Hanne heeft gefilmd, wil het wel opladen wie interesse heeft, mr het is wel van vrij ver.
Anoniem
Geplaatst: 02-09-18 22:22
Lapland heeft inderdaad op allebei een machtige indruk nagelaten Vakantie is voor ons hoofdzakelijk ontspannen, dingen doen/ontdekken, weg van drukte en ook wel buiten de comfortzone/out of the box denken. Je wil niet weten hoeveel mensen ons raar aankeken toen we dat als zomerreis gingen doen. Het is niet goedkoop om te gaan, maar echt wel de prijs waard.
Intussen heb ik IJsland ook op de bucketlist staan, een cruise naar de pinguïns en als het even kan zelfs met uitstapjes richting Spitsbergen of de Faroer Eilanden. Maar ik zou even graag een keer door de Grand Canyon willen hiken. Die heb ik jaren terug al vanaf de South Rim bekeken maar dat was echt proppen en duwen met massatoerisme.
Ik mag niet klagen van tornooi. Had 66% (167/250) met 2x een terechte 4 voor kort verzet. Voor de rest een brave proef gereden, mocht actiever maar wat voor mij van belang was, was acceptatie van contact en losgelatenheid. En dat was dus de hele proef wel goed aanwezig! Paar 8'jes en veel 5'en en 6'en uit de vorige proeven kunnen omzetten naar 7'ens. Deze tendens wil ik nu graag vasthouden en uitbouwen. Volgens de jury zit hij nog lang niet op zijn einde, het is gewoon zoeken hoe het er het beste kan uitgehaald worden.
madelene
Geplaatst: 03-09-18 07:18
Wij zijn in 2015 in Fins Lapland geweest, op een echte sportieve doe vakantie....waaaaanzinnig. Ik wil ook echt nog een keertje terug. En fijn dat je tevreden bent over je proef!!
PP, goed dat je nog een keer hebt ge-herstart. Soms is het voor het paard ook even wennen.
Hier geen wedstrijd gehad, maar van uitrusten was geen sprake, met dit mooie weer was het bizar druk in ons bedrijf. camping en restaurant vol Gisteravond om 21.00u de tent dichtgegooid. Ik heb eigenlijk iedere avond nog barhangers, maar dat kon ik niet meer aan. Bijna niet kunnen eten en drinken zo druk, en dat 2 dagen lang, dus energielevel was gisteravond -10%
Fijn dat je mooie stukken had, Varekaj! PP, goed dat je hebt doorgepakt! Hopelijk nu de positieve lijn blijven houden!
Hier een weekendje coach geweest voor mijn leerlingen Ook eens iets anders! Twenty is van stal verhuisd dus die kan ik nu ook eindelijk beginnen doortrainen.
Hallo allemaal! Ik heb nog niet eerder gereageerd hier. Begin augustus hadden wij een eventing kamp en zowel mijn paardje als ik vonden het super leuk! Dit jaar gaan we nog wat oefencrossen starten, en volgend jaar hopelijk officieel (ik studeer in Gent, naar huis gaan is niet altijd even makkelijk). Eind september is onze eerste oefencros met chrono, alleen hebben we dat nog nooit gedaan/geoefend en heb ik nog geen eventings horloge... hoe deden jullie dat? Toch een horloge kopen? Ik ga volgend weekend al de locatie verkennen dus ik weet niet of ik de horloge op tijd heb, kan ik met wat anders oefenen?
lene
Geplaatst: 03-09-18 08:02
Welkom Maya leuk dat eventing jullie zo bevallen is. Ik zou toch eerst een paar crossjes zonder horloge rijden en gewoon focussen op je parcours uitrijden. Dan leer je ook wat aanvoelen wat de snelheid van je paard is als je op je "normale" tempo rijdt en als je iets sneller of trager rijdt. Ideale tijd in lage reeksen is ook vaak dat je geen strafpunten krijgt als je te traag binnen komt dus gewoon gecontroleerd rondrijden is dan al voldoende. Het mikken op de ideale tijd in een lage reeks vind ik sowieso niet echt zinvol, in hogere reeksen moet je dan toch terug meer doorrijden.
Ik lees rustig mee met jullie allemaal ondertussen
Antonius: dat heb je idd goed gelezen. Stuur mij eens een fb berichtje als het concreet wordt
Kan mij voorstellen dat het super druk was Madeleine! Wij waren gisteren ook op een speelterrein en daar kon je ook op de koppen lopen. Iedereen wou precies nog snel iets doen op de laatste dag van de vakantie.
Stoer dat je doorgepakt hebt pp!
Ik heb gisteren mijn niet-meer-springende-zus meegenomen naar het crossterreintje op oud-ley.ken. Hilarisch maar de paarden waren beide wel braaf, flink rondgehobbeld.
mila_furrie
Geplaatst: 03-09-18 08:05
pp: ik ken het gevoel 902 is ook zo mijn comfort zone en daar gaat alles precies vanzelf, zodra het 10 cm hoger is voel ik al aan mezelf dat ik niet zeker ben en daar profiteert juffie dan van. met kilometer te maken ging het wel beter op het einde. ( van stijn moest ik 1 meter kunnen deftig rond springen voor ik 90 cm mocht crossen :p ) goed dat je hem aangepakt heb. Soms heb je dat ook nodig voor u eigen adrenaline. Paar jaar geleden had ik zo een tijdje 90 cm gereden en ze liep altijd goed rond en dacht van oke ze springt heel de tijd goed ik schrijf ook in voor 1m. Ze springt 90 zoals altijd mooi rond en dan in 1m uitgebeld op de 1! gelukkig 2 keer ingeschreven. Die heeft geen moeten eten, ik was zo kwaad dat door mijn eigen adrenaline de drang om er over te gaan zo groot was dat ze niet meer durfde stoppen :p haha suuces in deurle! ik schrijf van 11 tot 13 uur ergens bij maar kweet nog niet waar
varekaj: leuk die reis plannen. Wij gaan eignelijk nooit op reis. maar ik zou graag eens een weekje rondtrekken met de rugzak en liefst met mijn hond mee dat staat op mijn bucketlist niets onmogelijk of spectaculair. maar het zal een uitdaging worden om het toch gedaan te krijgen. Leuk dat je proef terug beter ging. Proberen op dat verder te gaan.
mayadeby: Heb je geen gewoon digitaal horloge met stopwatch of chrono? kan je ook aanleggen als je start. Kweet niet of je gaat afstappen met een meetwiel of niet. indien wel is een indicatie ook bv als je 450 m / minuut moet halen. aan de finish 450 meter terug keren en dan op dat punt weet je dat je nog een minuut hebt om er te geraken maar inderdaad zoals lene zegt in de lage reeksen en zeker in het begin is het belangrijk van je paard zijn eigen tempo te laten lopen. zo heb je ook een indicatie of je paard een goed tempo heeft van zijn eigen of net niet...
Dankje voor de informatie! In het reglement van de cross zelf staat dat er in de reeksen die ik rijd, wel strafpunten op staan. Ik heb normaal wel ergens een sporthorloge, bedankt voor de tip! Dan rijden we hiermee de eerste crossen
Ik ben heel benieuwd of er foto's van zijn Hoe is het geweest Hanne? Heb het op FB al stukje gezien maar een uitgebreid verslag lijkt me leuk! En respect dat je dat hebt gedaan!
Maya: als je nog nooit eerder een (oefen)cross hebt gestart zou ik me geen zorgen maken om de tijd, gewoon je rondje rijden en genieten. In de (hele) lage reeksen moet je het al bont maken om buiten de tijd aan te komen als je foutloos gereden hebt. Normaal moet elk paard met een goede basisconditie bij een foutloos parcours die tijd wel halen.
PP: Ik ken u vooral als een hele beheerste ruiter, heb u eigenlijk nog nooit echt zien uitvliegen of je steekt het in elk geval heel goed weg. Ook met Canch haar kuren indertijd, ondanks alles leek je altijd en overal toch alle controle over had en aan het langste eind trok.
Op het einde bij de springlessen voor ik mijn springzadel heb weggedaan zat ik echt op mijn gemak voor 80cm, al was dat dan thuis. Intussen ben ik er alweer redelijk wat maanden uit en hoewel ik prima besef dat het begot een scheet hoog is gaat dat de eerste keren toch weer spannend zijn
Edit: gisteren was het ook wel héél mooi weer met echt een zalige temperatuur. Kan de mensen geen ongelijk geven dat ze er niet van geprofiteerd hebben.
Hanne_SP
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 15:35
Welkom Maya!
@MF: Zwaar. Maar ik heb dan ook niet getraind hé. 't Was puur op karakter. Maar ben wel trots! Heb het in zo'n 4 uur gedaan. Op 't gemakske. Het engste vond ik de Flying Ragnar. Daar moest je zo springen naar zo'n ijzeren handvaten en dan zo door de lucht zwieren en proberen de bel raken. Maar ik viel midden in die zwier al naar beneden in het water. Fjord Drop was ook niet mis, zo'n glijbaan van denk ik 12 meter hoog steil naar beneden en dan in het water gekatapulteerd worden. Atlas Stones is mij ook heel goed bevallen eigenlijk in het laatste rondje. Was rond de 16 km. Daar moest je zo een bal van 30 kilo over een verhoog heffen. Dan 40 kilo over iets lager en dan nog 50 kilo nog iets lager. Dat was nog over borsthoogte. Na diep squatten, heffen, puffen en kreunen is het gelukt. 'k Vond het toch nog wel zot. Thor's Odyssey is wel killing in het laatste rondje. Zware zak op de schouders heuveltjes op en af doet. Phoeeeee!!! En ik in mij eigen denken van gow komaan je kan het! Nog efkes! Maar die hindernis leek eindeloos te duren. Sommigen sloegen het over maar ik had zoiets van ja je doet nu mee, ik moet het maar doen. Van de 50 hindernissen zo'n 8-10 niet kunnen doen. De laatste hindernissen waren ook de moeilijkste en kon ik zo maar heel kort de eerste greepjes. Maar heb wel het gevoel dat ik de run beter kon verteren dan de mud edition de 13 km. The day(s) after, veel spierpijn uiteraard. Mijn buikspieren zijn zodanig stijf dat ik niet kan niezen omdat het pijn doet. Volgende keer doe ik terug 7 km omdat ik ze toch allemaal heb gedaan. Zal toch nooit van mijn leven de iron viking doen. Die zijn gek met hun 42 km en 100+ hindernissen. Dus 7km omdat ik nu wel volk wil meetrekken om het in groep te doen! Ondanks het alleen eigenlijk wel kan, de hulp/aanmoedigingen van wildvreemden waren echt wel heeeel fijn.
Hier plannetje van het parcours, eerste het witte de lightning 7km, dan die gele warrior 13 km en ten slotte rood beast 19km. De extra lusjes die evt gemaakt moesten worden bij hindernissen worden er niet bij gerekend. Uiteindelijk is het net 22km. Plannetje klopt niet helemaal. Sommige obstakels zijn verplaatst en ook sommige gewisseld omdat door droogte sommige waterdoorgangen afgekeurd waren.
Blijkbaar toch wel blessures gebeurd daar in de 19km, iemand been gebroken enzo. Ben ik er goed vanaf gekomen!
Anoniem
Geplaatst: 03-09-18 15:44
Heeft er niet eens een arts gezegd dat jij zoiets niet meer zou kunnen Hanne
Ik wil dat eigenlijk ook meedoen. Maar ben beetje bang voor mijn knieen haha. En dan moet ik ook ff uitzoeken hoe ik tussendoor nog wat ga lopen want mijn conditie is nul xD
Hanne_SP
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 18:12
Varekaj schreef:
Heeft er niet eens een arts gezegd dat jij zoiets niet meer zou kunnen Hanne
Jep, en ik maar huilen van mijn leven is gedaan. Dit doe ik ook om te zeggen van neh ik kan het wel.