[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:23

Snoek, heel veel sterkte morgen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:27

Goedenavond.
Floor: Wat fijn dat je een bijrijdpaard hebt gevonden.
Lau: leuk dat Belisar het zo goed doet! Lekker geshopt zo te lezen.
Mm: Sterkte met werken in de hitte morgen :(:) .
Mistid: Stoer hoor die tuigpaarden, ik zou echt niet op zo'n beest durven zitten :+ !
Snoekiej: heel veel sterkte morgen!
Heel veel paarden hier voorbij zien komen, de meesten spreken mij niet zo aan qua type, maar ik ben dan ook meer van de 1.70+ paarden. Ik zou denk ik het beoordelen van de kwaliteit liever aan mijn instructeurs overlaten, daar heb ik zelf niet zoveel kaas van gegeten, ik kijk alleen of een dier mij aanspreekt en naar zijn karakter.

Ik heb vandaag ook lekker geshopt met mijn zusje, was al veel te lang geleden. Heel veel leuke dingen gekocht, waar ik zelf het meest blij mee ben is een nieuwe zonnebril en een erg leuk jurkje en bijpassende schoenen die ik aan ga doen naar mijn diploma-uitreiking woensdag :D .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-06-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:27

Mootje schreef:
Sannn, druk weekje dus?

Jaa, zit secretariaat die maandag tot woensdag. En wil zelf maandag ook springen, hopelijk goed want dan mag ik misschien finale rijden woensdag. Maar daar ga ik nog maar niet vanuit, al zou het wel leuk zijn. Van mijn springinstructeur mag ik pas naar het L als ik minstens 1 finale heb gereden. Wil graag naar het L dan loopt hij beter. :P
Nu eerst enkel nog die rottentamens.
Ik ben juist nooit zo om het via mijn instructeurs te doen met de paarden, ga liever zelf bij veel paarden kijken, kom ik met wat thuis wat ik echt leuk vind. Niet wat mijn instructeur bij mij vind passen. :)

Gaan er mensen hier nog naar Almelo deze week trouwens?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:29

SNOEK @ veel succes... :(:)

Voor diegenen die een sportcameraatje overwegen op je cap. Ze staan nu in het Aldi krantje ;) voor 25 euro.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:38

Sterkte met je tentamens San

Ferrose heb ik ook zonder hulp uitgezocht. Grappige is wel dat mijn beide dressuurinstructeurs geloven dat ze hoog kan lopen met de juiste ruiter (al weet ik niet of ze mij bedoelen met de juiste ruiter := ) en de juiste opleiding want ze is geen 'Pavo-cup-paard' (ofwel een paard dat van zichzelf al heel veel spectakel heeft). Maar ik denk niet dat ik een spring of sgw-paard kan uitzoeken dus waarschijnlijk dat ik daar wel hulp bij zoek.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:51

Snoek heel veel succes morgen :(:)
Sann heeft een druk weekje voor de boeg met CH, is altijd wel fijn rijden daar :D Helaas komt het dit jaar wat ongelegen voor mij.
MM heeft morgen een drukke dag op het werk.
Texelse gaat donderdag nog weer op paardenjacht :)
Lau moet geduld hebben van haar moeder :+
Floor heeft een bijrijdpaard gevonden!
Mistid is weer met de tuigers in de weer geweest, is niet zo mijn ding :o
EB heeft lekker geshopt :)
En verder zie ik veel paardjes voorbij komen hier :) Ik ben een lastig geval, ze voldoen niet gauw aan mijn eisen en wensen :o Wil perse een merrie, boven de 1.70 en geen schimmel/vos. En dan pas wil ik de advertentie openen :+ Kortom, het heeft bijna 9 maanden geduurd voordat ik Anoes tegen kwam ;)

Maar voorlopig hoef ik geen paarden meer te kijken waarschijnlijk :o Heb er wel genoeg op dit moment. Vanavond nog vergadering gehad op de vereniging, was gelukkig wel koel daar. Buiten vind ik het maar niks en ook binnen is het nog warm. Zal morgen wel weer 'feest' zijn... Hoop wel dat het noodweer wacht tot 's avonds laat, moet gewoon lesgeven morgen tot 21.00 :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:59

Sannnn schreef:
Ik ben juist nooit zo om het via mijn instructeurs te doen met de paarden, ga liever zelf bij veel paarden kijken, kom ik met wat thuis wat ik echt leuk vind. Niet wat mijn instructeur bij mij vind passen. :)

Als je bij een paard gaat kijken dat je instructeur uitzoekt hoef je hem toch niet mee te nemen als je hem niet echt leuk vind :Y) ?

Ik denk dat je met het vinden van een paard dat bij je past ook gewoon mazzel moet hebben.
Uiteindelijk is het mijn moeder geweest die de knoop heeft doorgehakt om het lelijke grijsgeschoren, alleen zadelmakke, dressuurpaard te kopen omdat hij zo'n goed karakter had en ik ook maar een manegeruitertje was. Van tevoren hadden we nooit kunnen weten dat hij het springen en crossen zo leuk zou vinden en goed zou doen, daar lagen mijn ambities toen ook nog helemaal niet.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:04

Bleeegh, kan niet slapen. Ik wou Zoe al boven in de logeerkamer leggen maar dat mag niet van Dennis. Morgen de slotenmeneer maar eens bellen, mag hij zich uitleven op de deuren.

JN, ik wou ook alleen maar merries en nu heb ik meer ruinen dan merries. :+ Nou is Caap niet echt bepaald een sterotype ruin maar een ruin met meer karakter dan de gemiddelde merrie haha... Paard boven de 1,70m vinden is vaak al lastig zat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:23

Shanouk: Succes morgen :(:)
Jitske: De paarden worden door de organisatie geregeld en komen overal vandaan. Vaak wordt het wel op een acomodatie gehouden waar manegepaarden te huur zijn voor de 1e ronde en daarnaast zijn er ook genoeg stallen waar de paarden vandaan komen en nemen ruiters van het organiserende land paarden mee. De paarden die wij weer naar stal gebracht hebben waren paarden van een vriendin van mij. Verder had een turkse deelneemster haar paard in Nederland in training staan (heeft EK Junioren drs gelopen) en deze was ook mee :) Dag van te voren kwam ook nog iemand die graag 2 van zijn paarden wilde laten meelopen omdat hij ze te koop had. Wel een heel geregel allemaal.
Evelien: Hoop dat je straks toch lekker kunt slapen..
Texelse: Succes met je paardenjacht!
Anthea: Hoop er deze week weer op te gaan, maar moet dan wel iemand hebben die GG in de gaten wil houden als hij alleen in de stal achterblijft (wat hij dus echt niet leuk vindt)..
Laura: Lekker geshopt dus :D

Ik heb wel een heel lekker dagje gehad :) Vanmiddag naar stal geweest, daarna even langs huis en op het terras met vriendinnen gezeten, door naar een andere vriendin om even snel een zomerse couscous te maken die we lekker met een roseetje in het park hebben opgegeten.. Daarna weer naar het terras omdat een vriend uit Delft opeens in de stad was en de avond afgesloten met de laatste rondes van de pubquiz met mijn oud huisgenoten. Morgen weer zo'n volle dag :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:04

Goeiemorgen,
Jeetje wat heb ik slecht geslapen zeg. Die warmte werkt niet bepaald mee.
Ga nu richting stal. Jullie horen het wel. Heb gelukkig op het laatst (vannacht) toch een beetje een idee in mijn hoofd gekregen wat ik op dit moment wil. Ben benieuwd wat de DA allemaal zegt.
En bedankt allemaal voor de steun/sterkte.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:41

Snoekie, sterkte en wat fijn dat je vanacht nog een idee kreeg hoe het verder moet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:06

Je zult al wel onderweg zijn Snoek, fijn dat je een beetje een beeld hebt gekregen over de toekomst van en met Vorstin.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:07

Shanouk, ik ben misschien wel een beetje laat, maar alsnog goeie reis, en sterkte met alles waar je over na moet denken en met je beslissingen. :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:25

Sterkte snoek!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:39

Shanouk sterkte!

Ook hier liever geen paarden boven de 1.70. Ik heb zelf vrij korte benen, dus kwa lengte vind ik mij prima op Uk passen. Ik wilde dus ook geen schimmel/vos en juist geen merrie. Met een beetje pech tref je een zeikmerrie, niets aan. Vind het daarom wel jammer dat zusje nu een merrie heeft. Dat gejank met elkaar op de trailer. de vorige van mijn zusje was een ruin, dat ging een stuk makkelijker.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:52

Goeiemorgen,

Ik duim voor je Shanoek!!
Gelukkig mag ik werken in de airco Evi
Mijn paarden moeten groot zijn. Ben zelf ook 1.85 en niet tenger. Kleur maakt me geen bal uit maar een bonte wil ik beslist niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:11

Moggel!

Snoek, ik vind dat eerste paard erg aansprekend. Zal idd wel met de stokmaat te maken hebben!
Floor, leuk dat je weer een bijrijpaard hebt :D
Vief, drukke dag zeg!
Sannnn, succes met het concours!
Texelse, ik hoop in ieder geval dat Jer wat braver is dan vorig jaar in Hippo. Neem zweep weer mee ~~}>

Het is alweer vies warm hier op het werk!
Nog best redelijk geslapen moet ik zeggen, en dat op een zolderkamertje!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:21

Het is hier ook (en waar niet natuurlijk) vies plakkerig warm. Vannacht de hele nacht de ventilator aan het voeteneinde laten draaien. Was vannacht wel een struikelobject toen ik er even uit wilde zonder het licht aan te doen..... :o? Ook maar weer vroeg begonnen met soppen, stop ik eind van de morgen. Vanmiddag moet ik weer terug naar de fysio, nu 3 tot 5 x per week. Diagonse is gesteld. Ik ben in januari achterover over een strobaaltje geduikeld in de stal, echt helemaal over de kop, en lag verwenteld tegen de boxen aan. Dat deed wel heel erg zeer, maar was ook zo komisch dat ik alleen maar moest lachen (met de tranen in m'n ogen). Mijn schouder was heel pijnlijk, maar kon ik goed ontzien, door meer met links te doen, of dingen anders te doen (lees te laten doen ~~}> . Blijkbaar is toen toch het kapsel gescheurd, en nu verkleefd/verkeerd vast gegroeid. ;( Gelukkig ga je aan zulke kwetsuren niet dood, maar het is wel lastig en pijnlijk. Dus volop fysio-en, en daar heb ik al zo'n hekel aan. Hopelijk heeft het wel resultaat.

Noor, als Jer weer zo lastig is in Hippo, knijp ik even m'n ogen dicht..... ~~}> ~~}>

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:21

Sterkte shanouk! Wel fijn dat je iig een beetje weet wat je wilt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:22

Ik heb vannacht 2 uur geslapen -O-
Heb uit verveling maar naar reisjes gekeken op internet. Heb van een collega net een boek over Cuba gekregen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:30

Cuba!!!!! :D *\o/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:30

Veel te laat want je bent er al zo ongeveer maar sterkte Snoekiej. Wel prettig dat je een beeld van de toekomst hebt
Allemaal erg pijnlijk Texelse

Ik ga zo dadelijk maar eens op stal en dan een smid lief aankijken. Hoop dat ze het er weer gewoon vast durven te slaan, maar heb daar ook wel eens een smid gehad die zei ik werk alleen voor eigen klanten dus ik hoop dat het niet die is die komt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:31

goeiemorgen!
shanouk ook al ben je allang bij de da, alsnog sterkte!

Ik heb nog nooit een paard gekocht. Mijn paarden zijn hier geboren en tutje werd gekocht toen ik 6 was.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:53

Goedemorgen!

Sterkte Shanouk!

Gisteravond weer op Cinderella gereden, ging goed! :D Heb inmiddels ook foto's, maar die plaats ik later vandaag.

Nu eerst hardlopen. ^) Veel te warm. :Y)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 08:58

Verdorie, zeiden ze gisteren dat het onweer pas begin van de avond ons zou bereiken nu is het al noodweer in Zeeland en volgens de buienradar is het al begin van de middag bij ons. En helaas ben ik in totally panic bij onweer.
Maar goed, het is buienradar.

Allemaal een fijne dag toegewenst.