[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:02

Cookie2222 schreef:
Ik ben wel geweest. Ik was rond 9.30-10u.
Voor mijzelf was het echt bloedheet. Mijn paard boeide het weinig en was eerder extra spicy haha. Even hoge ademhaling uit de cross maar na even stappen koelen weer keurig terug gezakt.

Het liep wel een beetje raar. Springen liep enorm uit. De vetcheck duurde vrij lang. En ik kom terug bij het losrijden en had nog 30s terwijl die voor mij dus nog niet eens was gestart. Toen wouden ze het ineens stilleggen voor 15min dus ik zei nee laat me maar gewoon starten. Dat mocht gelukkig. Maar wat een chaos bij het losrijden.

Ik vond de spring ring ook slechte bodem met gaten en een krappe ring. Maar oké.

Cross was prachtig. Mooi opgezet en gave nieuwe hindernissen. Weer een iets andere route dan wat ik vorig jaar heb zien staan.

Wij reden ons B debuut. Paard deed het super. Ik maakte zelf een stuur/controle fout bij een gebroken lijn met mooie hoge hagen. Toen sprong ze er langs. Voor de rest foutloos. Dus meer dan tevreden :D

Ik weet niet wat jij enorm uitlopen noemt. Rond die tijd liepen we 20 min uit maar de informatie was dat de cross 15 min later begon dus eigenlijk was het prima. Ik was de jury

vosje2010

Re: [SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:33

Ik was er ook en moest starten rond het middaguur. Het was heel lastig aan informatie te komen. De ringmeester van het springen stond op een lastig te bereiken plek als je kwam informeren. Er werd op willekeurige volgorde gestart bij het springen zodat niemand meer wist wat de uitlooptijd was. Dit kwam ook doordat er geen omroep bij het springen was. Ook gebeurde er rare dingen: wij zagen een deelnemer een verkeerd parcours rijden en later toch in de cross voorbijkomen. Bij de start cross was de communicatie helemaal slecht. De starter ging in discussie met een deelnemer en telde voor mij pas af vanaf 10 s.....Maar de cross zelf was heel mooi, ik hou van die echte "ouderwetse" cross hindernissen waarbij er niet ineens een felblauwe tafeltje langskomt. Die nieuwe hindernissen met riet had ik nog nooit gesprongen ergens, erg leuk! Mooie dag en qua weer best te doen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:12

Dat is altijd zo in Ede :=
Je moet echt zelf informeren, bekijken en vooral beslissen met bepaalde dingen.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:17

Ede is qua planning altijd een beetje chaos af en toe :=

Ik moest keurig optijd maar startte de oefencross en was erg aan het begin van de dag. Verder leuke cross met hier en daar een nieuwe hindernis. Ik sprong bijna een niet afgevlagde hindernis net voor de greppel _O- die was nog van het L denk ik, hij stond zo mooi in m’n rij lijn :roll:

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:38

Bertje16 schreef:
Cookie2222 schreef:
Ik ben wel geweest. Ik was rond 9.30-10u.
Voor mijzelf was het echt bloedheet. Mijn paard boeide het weinig en was eerder extra spicy haha. Even hoge ademhaling uit de cross maar na even stappen koelen weer keurig terug gezakt.

Het liep wel een beetje raar. Springen liep enorm uit. De vetcheck duurde vrij lang. En ik kom terug bij het losrijden en had nog 30s terwijl die voor mij dus nog niet eens was gestart. Toen wouden ze het ineens stilleggen voor 15min dus ik zei nee laat me maar gewoon starten. Dat mocht gelukkig. Maar wat een chaos bij het losrijden.

Ik vond de spring ring ook slechte bodem met gaten en een krappe ring. Maar oké.

Cross was prachtig. Mooi opgezet en gave nieuwe hindernissen. Weer een iets andere route dan wat ik vorig jaar heb zien staan.

Wij reden ons B debuut. Paard deed het super. Ik maakte zelf een stuur/controle fout bij een gebroken lijn met mooie hoge hagen. Toen sprong ze er langs. Voor de rest foutloos. Dus meer dan tevreden :D

Ik weet niet wat jij enorm uitlopen noemt. Rond die tijd liepen we 20 min uit maar de informatie was dat de cross 15 min later begon dus eigenlijk was het prima. Ik was de jury

20min vind ik flink. Zeker als je maar 15min wilt losrijden en 30min hebt om bij de cross te komen.
Er was nog niet gecommuniceerd dat de cross later was/mocht. En de ringmeester van de cross was niet op de hoogte leek het. Dat het even werd stilgelegd werd op het punt besloten toen ik er was :+
Het is dus gelukkig allemaal goed gekomen. Dus ik vind het allemaal prima. Hoort erbij. Op het moment zelf geeft het alleen extra stress XD

@vosje helemaal eens. Vond de cross ook echt prachtig weer

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:34

Het is ieder jaar hetzelfde probleem. Ik denk echt doordat er geen omroep is bij het springen.
Ruiters onrustig worden en er dan toch beetje gevoel van paniek en onrust ontstaat.
Het gaat om een B rubriek. De meeste ruiters hebben wat minder ervaring. Hebben al wat meer spanning. En dan komt er gewoon onrust. En onrust geeft altijd disrupties.

En ja ik vind 20min uitloop bij een cross op het springen ook echt heel veel. Er zijn crossen dat dat de tijd is die tussen springen en crossen zit.
Ruiters met ervaring weten dat de organisatie daar echt wel wat aan doet, want zo kan je een cross niet in. Zeker niet als iedereen dit probleem heeft.
Heb je die ervaring niet en denk je oh ik heb maar 10min. Ik moet nog naar de dierenarts, ik moet nog een paar boomstammen springen. Ik moet nog dit. Ik moet nog dat.
Dat is niet fijn. Dat geeft stress. En dat blijft mensen bij.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:20

_lautje_ schreef:
Het is ieder jaar hetzelfde probleem. Ik denk echt doordat er geen omroep is bij het springen.

Gecombineerd denk ik met dat ze in Ede vaak om de 1,5 minuut starten.
Dat kan net (als je om de 2 minuten start loopt het springen vaak net iets in op de cross). Maar als er dan iets gebeurd of het springen loopt even niet lekker, dan heb je minder ruimte qua tijd om het weer te fixen.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:39

Lautje: helemaal mee eens. Ik heb ondertussen genoeg ervaring, maar door het zeer warme weer was de situatie toch weer anders: korter losrijden, even koelen tussendoor etc. Ik vind het daar een prachtig terrein en een mooie cross, maar ik denk dat ik deze wedstrijd in het vervolg toch oversla. Ik wil er wel graag een keer gaan trainen, weet iemand wie ik daarvoor kan benaderen?
Kelan: inderdaad, de tijd van het springparcours was 70 sec. Ook balken opleggen was traag....dan kom je al heel snel niet meer uit met de tijd.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:21

vosje2010 schreef:
Lautje: helemaal mee eens. Ik heb ondertussen genoeg ervaring, maar door het zeer warme weer was de situatie toch weer anders: korter losrijden, even koelen tussendoor etc. Ik vind het daar een prachtig terrein en een mooie cross, maar ik denk dat ik deze wedstrijd in het vervolg toch oversla. Ik wil er wel graag een keer gaan trainen, weet iemand wie ik daarvoor kan benaderen?
Kelan: inderdaad, de tijd van het springparcours was 70 sec. Ook balken opleggen was traag....dan kom je al heel snel niet meer uit met de tijd.

ik moet je toch even corrigeren de gemiddelde tijd bij het springen was net onder 80 seconden, we hebben de toegestane tijd verhoogd omdat de eerste 3 tijdsoverschrijding hadden. Inderdaad haal je dan de geplande tijden niet meer. Dat er geen communicatiemiddelen zijn is dan wel heel vervelend voor de deelnemers dat begrijp ik.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:46

vosje2010 schreef:

Ik vind zelf Chantal Megchelenbrink fijn lesgeven en die is regelmatig in Ede.
Hanneke held geeft ook les op Ede. En ik zie Nick ros er soms ook lopen.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:30

Bertje16: het gebrek aan communicatie is kort samen gevat het probleem geweest. Evengoed bedankt voor de organisatie, ik had een leuke dag! (70 s werd me verteld door een official).
Cookie2222: dank voor de namen!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:02

Ik heb vandaag in Ede getraind en de hele B cross ( en wat meer ) gedaan met les van Chantal Megchlenbrink. ging heel fijn!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:38

annikavolder: super! Heb je dan privé les van haar?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 02:04

vosje2010 schreef:
annikavolder: super! Heb je dan privé les van haar?

Ja

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:58

Hoe was het in Schaijk? Stond er een leuk parcours? :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:07

Ik vond het knap in elkaar gedraaid voor een nieuw team. De locatie doet natuurlijk veel. Het is gewoon best relaxed om overal een fatsoenlijke bodem te hebben en alle voorzieningen gewoon al aanwezig te hebben.
En ze hadden best een redelijk ruim opgezette cross voor elkaar gekregen voor de B. Die lus achterlangs had ik nog niet eerder gezien. Maar daardoor had je echt een aantal heerlijke galopstukken. Ik hou daar van.
Ik had wel last van het inlopen dit keer. Een combi van mijn eigen onoplettendheid en een organisatie die niet heel snel ingreep. Ik zat zelf heel deuzig steeds op mijn horloge te kijken. Ipv te letten op de nummers. Al zat daar ook wel sprong in nummering, dus dat hielp ook niet echt. Maar dat is dan wel vooral aan mezelf natuurlijk.
Ik heb wel heel leuk gereden en weer genoten van de dag. Maar we rommelden onszelf dus wel in een stop in het springen en in de cross. Ach ja, hoort er ook bij. Tot nu toe hadden we alleen nog maar dubbel 0 rondjes gehad. Dus klagen doe ik niet.
Ik hoop dat ze het volgend jaar ook weer willen organiseren met de nieuwe eigenaar.