[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laetitia98

Re: [SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 20:31

De leverancier zei zo te zien heeft de peeskap z’n werk gedaan >;)

Dus mocht iemand 1 achter peeskap hebben of willen :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:38

Foto op Facebook/insta of iemand een weesbeschermer zoekt. Als dit normale slijtage is zijn er tenslotte vast meer mensen met dit probleem O:)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 22:10

Gaat er nog iemand naar Ede van het weekend?

Er staat zojuist op dat ie door gaat.
Ze hebben geen prijsuitreiking, ben benieuwd of ze die dan inhouden of op een andere manier gaan verdelen. :')
Wel goed dat ze daardoor iedereen direct naar huis laten gaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:58

Cookie2222 schreef:

Ze hebben geen prijsuitreiking, ben benieuwd of ze die dan inhouden of op een andere manier gaan verdelen. :')

De prijzen zullen dan ws opgestuurd worden.
Maar pfoe! Ik benijd jullie niet gezien de temperaturen het weekend.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:09

Cookie2222 schreef:

Tenzij de weersverwachting flink verandert, start mijn man niet. Zij mogen tussen 12 en 13 aan de bak, dan is het 31 graden, dat gaan we niet doen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:31

Ik hoop voor jullie dat t mee valt. Bewolking komt oid :D

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:58

Snap ik helemaal.
Ik ben gelukkig als een van de eerste. Dus dan valt de temperatuur hopelijk nog iets mee

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:25

Och wat balen van Ede.

Ik ben bijna blij dat ik me dit keer niet ingeschreven heb en naar Schaijck ga. Wat een lastige vraagstukken altijd als het zo heet is.

Ik doe dat eigenlijk liever niet, rijden als het zo heet is. Maar ik heb het een paar keer wél gedaan en toen is het mij 100% mee gevallen (met heel goed blijven nadenken en aanpassen, dat wel). Altijd hebben de paarden het toen helemaal topfit doorstaan. Maar het hangt wel van veel factoren af of dat de uitkomst is.

Dit weekend is het simpel: ik heb een dressuurwedstrijd ingeschreven. Maar ze voorspellen 35 graden. Het is maar dressuur, dat kan ik altijd, overal doen, dus ik ga niet. Inschrijfgeld mogen ze houden.

Maar vooralsnog lijkt het er op dat het de week erop voor schaijck ook warm wordt. Ik doe nog even een schietgebedje.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:34

Ik doe wel een regendansje voor jullie {:}

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:21

je weet het nooit voor Ede/Putten was voor zaterdag de voorspelling ook extreem. Toch werd het maar een graad of 25 omdat het de hele tijd bewolkt was

hubertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 07:34

Ik ga denk ik niet…. Moet ook tussen 12-13 en het is voor ons een uur rijden dus ze staat ook wel even op de trailer. Super jammer, maar ik vind dat niet verantwoord. :(
Ik vind het wel teleurstellend dat de organisatie relatief weinig aanpassingen lijkt te doen aan de hitte. Zeker als je ziet hoeveel andere sportevenementen worden afgelast. Ze willen niet eerder starten dan 9:00 en de ideale te rijden tijd werd waarsch. Ook niet aangepast. De prijsuitreiking doen ze idd niet, maar het is mij niet duidelijk of er überhaupt nog wel prijzen uitgereikt worden?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:18

Ze starten wel eerder, om 8 uur maar ik zag dat dat alleen voor de oefencross is. Bovendien gaat dat voor de meesten niet heel veel uit maken als de hele dag vol zit.

Geen idee of de voorspelling uit gaat komen. Bij mij zegt ie 35 graden. Maar ze zeggen ook dat het dan vanaf zondagmiddag af gaat koelen omdat het maandag kouden wordt.
Blij dat wij niet opgegeven hadden :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:43

hubertien schreef:
Ik ga denk ik niet…. Moet ook tussen 12-13 en het is voor ons een uur rijden dus ze staat ook wel even op de trailer. Super jammer, maar ik vind dat niet verantwoord. :(
Ik vind het wel teleurstellend dat de organisatie relatief weinig aanpassingen lijkt te doen aan de hitte. Zeker als je ziet hoeveel andere sportevenementen worden afgelast. Ze willen niet eerder starten dan 9:00 en de ideale te rijden tijd werd waarsch. Ook niet aangepast. De prijsuitreiking doen ze idd niet, maar het is mij niet duidelijk of er überhaupt nog wel prijzen uitgereikt worden?

Ik snap je opmerkingen vanuit het standpunt als ruiter heel goed.
Maar ik moet er ook bij zeggen dat een cross echt een behoorlijk complexe organisatie is.
Als je vroeger wil starten ben je afhankelijk van tig vrijwilligers die dan óók allemaal eerder moeten kunnen. En als er dan 3 mensen niet eerder kunnen komen loopt alles spaak.

Beetje anders dan bij een dressuurwedstrijd waar je misschien 5 mensen moet bellen en dan rond bent.

Ik zou daar ook niet aan durven beginnen eigenlijk.

En afgelasten: financieel kan dat niet uit. Nu ligt namelijk het gehele risico voor afgelasting bij de organisatie. Dus geen wedstrijd is wel werk gedaan en kosten gemaakt en geen opbrengsten. Dat is een heel kwetsbare constructie. Dat kun je een keer overleven als organisatie misschien. Maar het kan ook einde wedstrijd betekenen. Dan zit er namelijk onvoldoende buffer meer in de pot om weer te beginnen met de organisatie van de volgende.
Het zou eerlijk gezegd veel redelijker zijn als dat risico beter gespreid was. Dus kosten voor afgelasting voor de ruiter. Of verdeeld tussen organisatie en ruiters.

Nou is Ede daar mogelijk weer ietsje anders in dan onze wedstrijd omdat ze meer draaien op bestaande faciliteiten en dus lagere opstartkosten hebben.
Maar eerlijk: dat spul moet ook op de één of andere manier onderhouden worden. Ook dat moet ergens vandaan komen. We kunnen als sport ook niet zomaar draaien op de goodwil van die familie/ dat landgoed bijvoorbeeld.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 11:18

En de knhs lacht zich de ballen uit de broek. Eigenlijk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 15:54

Ik heb meerdere keren in extreme warmte gereden in een 2*. Was nooit een probleem.

Als je paard goed getraind is, niet opvallend snel en veel last heeft van warmte en je gewoon blijft nadenken en geen gekke dingen doet gaat het eigenlijk prima.
Tijdens het galopperen koelt de lichtstroom ook het bezwete lijf. Zorg datje evt bij de start al wat koelt op de hals en flanken en bij de finish echt goed en langdurig koelen, koelen,koelen.
Zorg dat ze goed drinken. Drinken ze zegt slecht op wedstrijd zorg voor slobber, veel appels, elektrolyten, etc.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:06

Kan/mag je na de cross voor de vet check al afspuiten ?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:20

Ja, dat doe ik standaard

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 10:25

Zeker! Alleen hoor je je wel aan de juiste tijden voor melden te houden.
Dus het vergt waarschijnlijk wel wat voorbereiding omdat bij de waterpunten een file zal staan
Dus een emmer gereedhouden is denk ik het handigste.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 10:41

Altijd een eigen jerrycan met water meenemen. Heb je iig het eerste drink en/of koelwater als het nodig is :D

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:35

Uiteraard, maar eerst naar de auto en dan weer terug haal je niet in Ede. Dus beter om water van te voren klaar te zetten bij waterpunt dichtbij vet check

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:55

Ik ga morgen na 1,5 jaar blessureleed en opbouwen weer een crossles volgen. Paard staat nu ook op ijzers, er zitten stiftgaten in. Crossles is op gras, het gras groeit op zand (vlakbij duinen, Aerdenhout) wel of geen stiften indraaien?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:33

Ik heb me afgemeld. Mijn paard kan best oké tegen de warmte maar ikzelf ga er niet zo best op.
Daarnaast moest ik tussen 12 en 1 rijden en ook nog eens bijna 2 uur met de trailer op pad vanwege dat gedoe op de A10.

Erg jammer maar volgende keer beter.
Wel grappig dat hier in noord Holland wel de ene na de andere wedstrijd wordt afgelast terwijl het hier zelfs minder warm is :+ maar ik snap ook het verschil tussen een gewone springwedstrijd en een cross qua organisatie.

Iedereen die wel heen is: veel plezier! Denk om jezelf en je paard

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:53

Ik heb zelfs getwijfeld over onze springwedstrijd gister. Dat was maar een half uurtje rijden en had er maar 1 mee, maar vond het met voorspeld 32 graden toch warm zat. Gelukkig besloot organisatie om om 7 uur te starten. Paard stond dus om half 1 weer in de wei.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 10:02

Hier viel de warmte gister heel hard mee :+ denk dat we t voorspelde niet gehaald hebben.
Vandaag tot nu toe ook.
T is ook maar net hoe en waar.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:43

Ik ben wel geweest. Ik was rond 9.30-10u.
Voor mijzelf was het echt bloedheet. Mijn paard boeide het weinig en was eerder extra spicy haha. Even hoge ademhaling uit de cross maar na even stappen koelen weer keurig terug gezakt.

Het liep wel een beetje raar. Springen liep enorm uit. De vetcheck duurde vrij lang. En ik kom terug bij het losrijden en had nog 30s terwijl die voor mij dus nog niet eens was gestart. Toen wouden ze het ineens stilleggen voor 15min dus ik zei nee laat me maar gewoon starten. Dat mocht gelukkig. Maar wat een chaos bij het losrijden.

Ik vond de spring ring ook slechte bodem met gaten en een krappe ring. Maar oké.

Cross was prachtig. Mooi opgezet en gave nieuwe hindernissen. Weer een iets andere route dan wat ik vorig jaar heb zien staan.

Wij reden ons B debuut. Paard deed het super. Ik maakte zelf een stuur/controle fout bij een gebroken lijn met mooie hoge hagen. Toen sprong ze er langs. Voor de rest foutloos. Dus meer dan tevreden :D