[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:26

Madelein: Kunnen we in Ede/Putten meeten, leuk!!
Lastig met dat bokken en die spanning. Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar dat was niet uit spanning maar doordat hij steeds meer achter mn been was gaan lopen. Nu gelukkig geen last meer van dat ie steeds naar mn been bokt. Goed dat je zo'n situatie wilt opzoeken, kan je instructeur je hopelijk de juiste tips geven.

Tiahastrona: Dankjewel :) Ik denk wel redelijk, heb in ieder geval al een 8 terug dus hopelijk andere tentamen ook gehaald. Verslagen is altijd afwachten.
Fijn dat jullie ook weer lekker op weg zijn!

Mette: Fijn te horen dat het toch steeds beter gaat met Sjaak! +:)+
Super van je debuut!

Percy: Jakkes, dat is echt je grootste nachtmerrie. Heb wel vaker dat soort verhalen gehoord van mensen op concour. Brr moet er niet aan denken. Wel fijn dat het bij jullie zo goed ging.

Nou Etoile krijgt deze week even een APK. Donderdag osteopaat geweest, maandag komt de masseur en donderdag tandarts en zadelmaker. Kan hij er hopelijk weer een half jaar tegenaan.
Mag vandaag het rijden weer op pakken dus als het nog een keer droog wordt vandaag even een buitenritje maken. Verder drukke dagen achter de rug en leuke feestjes met kingsnight en kingsday dus kwam me wel goed uit dat ik even een paar dagen niet mocht rijden haha. :P

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:28

Gisteren gereden op sjaak maar ben waarschijnlijk toch te klein voor hem, hij voelt het gewoon niet als ik been geef :n
Zusje van een ''vriendin'' komt naar hem kijken want zij zoekt nog een paard, zou heel fijn zijn als ie in de buurt blijft als ie toch weg gaat want heb nu wel echt het gevoel alsof het al mijn paardje is.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:57

@Rianne: Leuk!! Rijd jij ook mee in de B? Wordt waarschijnlijk onze eerste officiele SGW, spannend! Sta bij de vlietlanden wel op de wachtlijst voor de B, sta wel ingeschreven voor de BB. Had niet verwacht dat ik al zo snel een winstpunt in het springen zou rijden :D.
Dan kan ik mooi even van jou afkijken hoe het allemaal in zn werk gaat, want heb echt geen flauw idee!
Bokken doet ie echt alleen op vreemd terrein, met crossen. Toch een vorm van ongeduld en spanning denk ik. Als ik eenmaal aan het rijden ben gaat het goed.
Haha paardje wordt goed nagekeken zo te lezen! Ik moet de osteo ook even laten komen, maar denk dat ik wacht tot eind mei. Dan gaan we een week op vakantie, en is het wat makkelijker om hem even stil te zetten.

@mette: lastig hoor! Kom je wel met je kuit onder het zweetblad vandaan? Zo ja dan is hij blijkbaar gewoon niet genoeg bevestigd in het been geven. Zweepje erbij en als hij niet op je kuit reageert een tik met de zweep net achter je kuit geven.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:01

Nee echt nauwelijks, ik geef zeg maar nog net been op het zweetblad. Heel irritant.
Ik ga zo nog wel even rijden, laat mama wel even een filmpje maken of een foto..
Zweep heb ik er bij, reageert ie wel op maar dan moet ik hem elke seconde aansporen om te blijven lopen, spoortje helpt ook niet want die voelt ie natuurlijk niet omdat mijn benen te kort zijn.

EINDELIJK nieuwe laarzen haha, ze waren zo versleten en zijn echt 5 cm te laag. En alvast een nieuwe bruine rijbroek die ik voor school nodig heb, over een maandje intake en heb bij iemand geoefend. Ze zegt dat het wel gaat lukken :) Helaas moet ik dan wel een paard van daar lenen om dressuur en spring proef te doen, hoop dat die paarden dus niet standaard manege paarden zijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:28

Madelein: Ja ook B inderdaad! Oh leuk, hopen dat je bij vlietlanden door de wachtlijst komt en anders is de BB ook een mooie oefening!
Haha nou ik weet ook niet hoe het bij ons gaat hoor, wij zijn ook alleen nog maar bezig met km's maken :D
Heb 1 juni in Markelo Snorrewind weer een kans. Ga daar woensdag oefenspringen, dacht kan die het mooi vast zien.
Dan komt het vast goed met dat bokken, zal idd een vorm van spanning zijn denk ik als die het thuis niet doet.
Oh dat is ideaal idd. Ik laat ook meestal eens per half jaar controleren, en houd het nu extra goed in de gaten, omdat hij zo veranderd in z'n lijf nu die meer moet doen. Toevallig deze week alles in een keer maar dan zijn we er ook weer vanaf haha.

Mette hoe groot zijn jij en sjaak dan?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:47

Sjaak 1.70 en mette 1.60 :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:55

Wat gek dat dat dan niet past. [naam] is 1.62 en Shetan is 1.73m. Ze heeft best korte benen maar ze komt echt voldoende onder het zadel uit. Ze heeft wel een krukje nodig :D Fijn dat je nieuwe laarzen hebt.

Vervelend dat bokken maar zal inderdaad opwinding zijn. Toen Daimler zo bokte lag het aan zijn zadel. Dat was scheef. Heeft heel wat moeite gekost maar nu is het eindelijk recht. Hij heeft zelf nog niet zoveel vertrouwen in zijn springzadel maar dat komt wel weer goed hoop ik.

Dat is inderdaad wel een behoorlijke onderhoudsbeurt Rianne :D

Vlietlanden start [naam] L, ze staat gelukkig gewoon op de lijst. Is best een leuke cross.

Vandaag is ze L1 dressuur gestart. Weer twee winstpunten erbij maar zelf was ze niet tevreden. Hij kwam af en toe tegen de hand. Zaten gelukkig ook goede stukken tussen en dat compenseert dan weer. Toch nog 184 en 186 punten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:58

Achja we zullen 't zien, moet hem toch blijven rijden.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:37

@Pecy, ja ik ben druk met de laatste dingen voor de wedstrijd die ik organiseer. Het is aankomende zondag, er komt veel regelzaken bij kijken. En tussen al die feestdagen, werken, rijden en moeder zijn is het best druk... Nou jullie hebben denk ik wel voor een keuze gestaan, dat brengt wel aan het denken als iemand veel geld wil geven voor je paard. En hebben jullie hier nog overna gedacht?
@Mette, lastig je blijft nog steeds zoekende met Sjaak. Leuke foto's je gaat wel lekker met je pony! Lijkt mij dat je kuiten er wel onder uitkomen, geageerd hij sowieso wel goed op been?
@Rianne, dat denk ik ook. Als hij thuis niet bokt. Wat heerlijk zo'n verwen week voor paard.
@Madelein, Ed op ijzers. En hoe loopt hij er nu op? Jullie hebben veel in de planning leuke voor uitzichten.
@Tia, fijn dat je rug weer op knapt!
@Oliefanter, ben je aan het genieten van het rijden?

Wij hebben vanavond in Lunteren onze eerste sgw regiotraining, veel zin in.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:57

Bah bah Percy, heb het ook ooit meegemaakt op wedstrijd, paard met gebroken been. Da's verschrikkelijk he.
Hebben jullie nog nagedacht over Daimler?
Nette punten van Caressa!

Netjes Madelein, wanneer zijn je proeven (of hoe waren ze?). Ik heb sinds vorige week op vierkant ijzers, en heb kleine puntige kalkoenen gekocht (voor harde ondergrond en ijs :) )

Goed van je proef Tia, spanning eruit en dan zijn jullie vertrokken!

Mooie foto's Mette!

Succes Rianne met je (oefen)wedstrijden!! Handig als je op voorhand eens kunt trainen :)

Ik wel genieten van rijden hoor, ze heeft nu wat harder gewerkt. Binnenkort zal ik eens foto's of een filmpje laten maken :-).

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:06

Percy toch nette punten!

Neesa: Heel veel plezier! Lunteren is zo leuk om te trainen, staat echt van alles :D

Oliefanter: Zeker fijn! Hoop dat het ook echt op gras wordt gedaan net als concour en niet op zand. En zo niet, dan hebben we toch weer een paar kms's erbij!
Leuk, ben benieuwd naar fotos en filmpjes, altijd leuk! :j

Vanochtend de masseur geweest bij Etoile dus dat is nu ook weer lekker los allemaal.
Daarna nog les gehad en ging erg fijn. :) Heb zin in woensdag, ben benieuwd hoe die het doet!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:08

Vanavond eerste springles van lizat tiebot *\o/*
Hoop dat we er wat van opsteken en aankomend weekend de L foutloos doorkomen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:49

Succes vanavond Neesa! Een wedstrijd organiseren is inderdaad een heel geregel.

Jij dus ook al overstag met de ijzers Olifanter :)
Het was inderdaad verschrikkelijk.

We hebben wel nagedacht over Daimler maar [naam] wil hem nu nog niet verkopen. Als je een paard een been ziet breken wordt je je wel weer heel bewust van de risico's die je neemt door hem aan te houden maar aan de andere kant is dit paard haar kans om verder te komen. Haar leerkrachten denken dat ze zelf straks ook wel 1.40m. - 1.45m. zal aankunnen.

Ze is zelf nog lang niet met hem uitgereden, ze is nu net pas lekker op weg in de wedstrijden. Beetje zuur om dat dan opeens af te breken. Denk zelf wel dat hij geld waard blijft als hij gezond blijft. Was gisteren een item op een Nederlandse zender over de prijzen van goede springpaarden, was wel heel interessant.

Het is ook zo'n verrekte fijn paard. Laat haar nooit in de steek, schrikt vrijwel nergens van. Hij heeft echt een super karakter.

Vond de punten ook best netjes Rianne. Was geen jury die strooide met punten maar thuis loopt hij inderdaad beter. Dat is altijd zo met paarden alleen is [naam] een beetje een perfectionist. Meestal rijdt ze ook boven de 190 punten.

Die Etoile wordt maar verwend :D

Succes met je springles Mette! Ik denk toch dat het steeds weer overstappen van c-pony naar paard en vice versa het voor jou lastiger maakt om te wennen aan Sjaak. Niet zo vreemd natuurlijk.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:51

Nee het is ook gewoon met rijden niet handig, hij voelt mijn benen niet omdat ik niet onder het zadel vandaan kom en als hij zich zo groot maakt kan ik hem niet houden. Meisje van net vond hem leuk en komt woensdag nog een keer kijken.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:09

Hallo allemaal,
Mag ik mij hier ook melden?
Sinds vandaag eigenaar van een leuke jonge merrie van Carambole.
T is nu nog een puppy, maar hopelijk groeit ze uit tot een mooi crosspaard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:55

@ Hoi, Loesvan, ongelooflijk wat lijkt jou merrie op die van mij. Echt een kopie! Welkom.

@ wat een mooi terrein driesprong in Lunteren, we hebben veel geleerd. Ik was niet altijd even te vreden, het begon super, ze sprong alles zelf verzekerd inclusief ik, lekker aan been. Maar halverwege moeilijk aan been, te terug getrokken, waardoor de sprongen onzeker werden genomen, daardoor raakte ik ook steeds meer onzeker. Gelukkig aan eind wel nog wat mooie sprongen gemaakt. Volgende week maandag weer.
Ja helaas, geen foto's. Ik was alleen...

@percy lijkt mij een wijze beslissing, Caressa zal veel van hem leren.
@oliefanter, ben benieuwd naar je filmpjes. En dus ook op ijzers.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:06

Welkom Loesvan. Leuk paard!

Jammer dat je geen foto's hebt Neesa maar dat is inderdaad wat lastig als je alleen bent :) Fijn dat je de training goed hebt kunnen afsluiten. Goede start voor de volgende keer.

Hoop inderdaad dat het de goede beslissing is wat betreft Daimler. We zitten op het moment in wat financieel onzekere tijden en geld is natuurlijk welkom maar geld is niet alles.

Paard kon niets toen [naam] er mee begon, alleen hard over hindernissen zeilen. Zij heeft hem nu zover gebracht dat de kopers in de rij staan. Het voelt gewoon niet eerlijk om hem dan nu maar te verkopen.
Overigens verklaart zo ongeveer iedereen ons voor gek. Zelfs puur recreatieve ruiters vinden het raar dat we nu niet verkopen. Het is wel gemakkelijk gezegd als het niet je eigen paard is.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:31

Rianne, Etoile kan er weer tegenaan :). Hoe ging het oefenspringen??
Mette, En wat vond zusje van vriendin van Sjaak?? En foto van je nieuwe laarzen :D Hoe was je springles van Lizat
Sanne, Vlietlanden is fijne cross om mee te beginnen, redelijk simpel :) .
Percy, Caressa gaat ook nog steeds lekker +:)+ Beslissingen maken is altijd moeilijk, iedereen heeft mening, maar is jullie keuze :)
Neesa, Lunteren lijkt me ook een keer leuk terrein om te trainen :+ Volgende keer foto's *\o/*
Oliefanter, filmpjes zijn altijd leuk :D
Welkom Loesvan!! Leuk paard :o

Ik ga vrijdag naar oefenkeuring, even kijken wat ze van haar vinden en vast oefenen en tips krijgen :+ . Verder alles rustig hier, vannacht werken.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:53

Dank jullie!

Neesa schreef:
@ Hoi, Loesvan, ongelooflijk wat lijkt jou merrie op die van mij. Echt een kopie! Welkom.

Inderdaad ze lijken echt op elkaar :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:54

Loesvan: Wat een leukerd!

Neesa: Super. En fijn dat je het lekker hebt afgesloten!

Tiahastrona: Wat leuk zeg zo'n oefenkeuring :D

Nou ik ben heeel tevreden! Wilde eigenlijk op het laatste moment nog afmelden omdat er 1 bui boven NL hing met onweer en die precies boven markelo ging waar ik heen moest. Mama afgebeld en toen vertelde die vrouw dat je binnen kon losrijden. Dus ik dacht als het heel hard regent of onweert spring ik niet maar heeft ie toch weer wat geleerd. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en heb ik heel fijn foutloos gesprongen, had 73 stijlpunten. Bleken ook nog prijzen te zijn en we zijn gewoon eerste geworden van de 20 starts ofzo dus onze eerste ereronde is ook een feit, superleuk!

en het bewijs natuurlijk haha
Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:57

Super, gefeliciteerd Rianne!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:22

Wat super leuk Rianne. Gefeliciteerd! Goed dat je toch gegaan bent dus.

Leuk zo'n oefenkeuring Tiahastrona. Is dat vanuit het kwpn?
Je hebt gelijk dat het onze eigen keuze is. Bod kwam te vroeg. A.s. woensdag heeft ze een jumping waar de hindernissen steeds hoger worden gezet. Er doen er vier van haar school mee en zij is er één van. Is voor een goed doel, ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.

[naam] is vandaag thuisgekomen. Morgen is een vrije dag hier en vrijdag is ze ook vrij. Fijn lang weekend dus alleen gaan we vrijdag weer naar school voor een oefenjumping met Shetan :D Is denk ik zo ongeveer de enige school waar kinderen op hun vrije dag weer naar toe gaan.

Shetan gaat hard vooruit en is zich nu echt aan het ontwikkelen.

We zijn samen even naar buiten gegaan. Zij op Daimler en ik op de fiets want ik moet van de orthopeed dagelijks fietsen. Was wel gezellig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:22

Zo! Veel geschreven weer!

@Rianne: Leuk, meeten! En wow wat een mooie prestatie!!!! Gefeliciteerd!!
@loesvan: Welkom! Leuk dier heb je!
@Neesa: Wat jammer. Kan het zijn dat je hem in de verzuring hebt gereden? Dat hij gewoon te moe werd? Omdat het de eerste helft wel goed ging.
@Percy: Wat lastig... Ik kan je helaas weinig advies geven ben ik bang. Ik zou Ed nooit weg doen, al bieden ze tonnen voor hem. Hij is echt mijn maatje. Als Caressa diezelfde band heeft snap ik heel erg goed dat je er veel moeite mee hebt. Geld is belangrijk, maar niet alles.

@Hier: Vandaag weer 2 B proeven gestart. Super veel spanning, en heb echt bagger gereden voor mijn gevoel. Maar toch 2 winst gereden, en in beide proeven tweede geworden! Dus toch wel heel trots! Ik ga nu gelijk over naar de L1. De punten zijn magertjes, steeds rond de 185, maar ben de B zo zat. Ga er dus vanuit dat ik in de L1 geen winst rijd voorlopig, maar het geeft wel weer even een nieuwe motivatie. Nieuwe proeven, en meer uitdaging.
Dus komende zaterdag en zondag rijden wij onze eerste L1 proeven :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:31

Dan had jij hetzelfde in je proeven als [naam] afgelopen zondag Madelein. Zij vond het heel slecht gaan maar toch twee keer winst. Daimler loopt normaal in de 190 maar deze keer was het ook lager.

L1 komt vast goed, zeker als Ed een beetje kan wijken.

Er zal waarschijnlijk wel een dag komen dat Daimler wel verkocht wordt maar [naam] heeft een bedrag in haar hoofd en voor minder wil ze hem niet kwijt. Moet wel zeggen dat het bedrag dusdanig hoog is dat het niet waarschijnlijk is dat hij morgen verkocht zal zijn :D

Als je echt verder in de sport wilt geraken kan je niet anders dan af en toe eens verkopen. Maar je moet ook wel kwaliteit hebben om verder te komen en Daimler heeft dat. Shetan heeft dat, nog, niet. Volgens haar instructeur kan dat ook een hele goede worden en die is verbaasd over de snelheid waarmee dat paard leert maar Daimler is een speciale.

Dat jij Ed nooit wilt verkopen snap ik heel goed. Ik had vroeger ook een paard waar ze gerust een miljoen voor hadden mogen bieden en dan had ik ze nog de laan uit gestuurd. Niet dat hij dat waard was maar voor mij was hij onbetaalbaar.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:37

O wat maf is dat dan he percy? Dat je gevoel zo slecht overeen komt met de beoordeling.
L1 ga ik zeker geen winstpunten rijden voorlopig. In de B rijd ik nu steeds tussen de 183 en 189, voornamelijk door teveel spanning. Dit schijnt in de L1 veel strenger beoordeeld te worden. Maar ben de B proeven wel zat, toe aan meer uitdaging. Door mijn knieblessure van vorig jaar en de zwangerschap en toestanden daarbij zit ik nu al ruim een jaar in de B, dus die proeven komen aardig mn neus uit ;)

Als je echt hoog wilt komen in de sport moet dat misschien ja. Maar ik denk dat weinigen onder ons daarvoor weggelegd zijn eerlijk gezegd. Als je nu een paard hebt die wel die potentie heeft zou ik die niet wegdoen, zeker omdat je dochter de leeftijd heeft waarop ze nog enorm kan groeien. Maar dat is een keus die voor buitenstaanders natuurlijk makkelijker is dan voor jezelf.
Ed gaat inderdaad nooit weg. Qua springen en SGW zit er nog heel veel in, waarschijnlijk meer als ik er zelf uit kan rijden. Als ik zie hoeveel ruimte hij over heeft bij de B sprongen, en hoe makkelijk hij vorige week een M/Z cross training liep, dan heb ik niks te klagen :D