[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:38

Hier voor de dressuur ook mondoni field van 100 euro in het zwart.

Voor het crossen en springen hebben ik de mondoni Bath in het cognac. Dat zijn mijn pantoffeltjes. Daar kan ik echt kilometers mee maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:17

ik rij juist met de mondoni field voor de cross :))
en ik gebruik lipica voor dressuur :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:19

ik heb vanaf vanmiddag de MH supreme high riders van de vorige pagina voor thuis, MH sportive (of zoiets) voor de cross en de Derby Soft Jumper voor dressuur en springen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:48

Ik heb DeNiro's Ottaviano (oid :') ) cognac voor cross en springen.
Soms nog wel eens mn tobacco bruine petrie outlander jodphurs met kentaur chaps voor thuis training of soms concours.
Voor dressuur bruine Petrie Coventry's, en voor thuis training Derby softjumpers zwart. :D
En nog een stel goedkope thermolaarzen voor het mennen of als ik echt bevries buiten...

Verder loop ik de km's op mn petrie outlander jodphurs, die zitten onwijs lekker met beetje verend voetbed. Heerlijke schoentjes, heb ze nu al 3,5 jaar en nog steeds goed.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:49

Mondoni Field die je moet inlopen? Hmm.. Klinkt mij niet bekend in de oren. Direct als sloffen :j

Ik dressuur met Derby's Laice-Up en spring en cross met Derby Soft Jumper.
Training een stel Lipica's en soms de Derby Soft Jumper :j

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:56

Men kom ik aan met me 1 paar derby soft jumper in het zwart met verder niks bijzonders.
Super fijne laarzen, alleen rits ging snel kapot bij mij. Daarom als ik nieuwe ga kopen ooit zit ik te denken aan MH laarzen, wel die slanke, nieuwe model die lielle ook net heeft binnengekregen, want daar zit elastiek naast de rits. En anders gewoon weer derby soft jumpers!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:58

Ik heb chaps van rectiligne. Doe daar gewoon dressuur/springen/cross mee. Alles dus. Wil nog wel weer laarzen. Maar mijn petries zijn na 10 jaar nog aan het inlopen geloof ik. Wat een ondingen. Dus ben eigenlijk een beetje huiverig voor laarzen. Heb mijn chaps nu alweer 3 jaar en nog top.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:00

Margriet_ schreef:
Maar mijn petries zijn na 10 jaar nog aan het inlopen geloof ik. Wat een ondingen. Dus ben eigenlijk een beetje huiverig voor laarzen.

Laarzen met rits: I-DE-AAL...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:01

Je hebt vast die stijve petrie's ofniet? Wat een ondingen zijn dat...geef mij maar de zachte springversie van petrie :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:04

ik had petries... wat een kagelpijpen zeg :(
na 2 jaar heb ik ze verkocht, ik bleef blaren houden in mijn knieholtes, enkels en hakken...
en dat terwijl ze gewoon op maat waren gemaakt :oo

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:04

Loetie84 schreef:
Margriet_ schreef:
Maar mijn petries zijn na 10 jaar nog aan het inlopen geloof ik. Wat een ondingen. Dus ben eigenlijk een beetje huiverig voor laarzen.

Laarzen met rits: I-DE-AAL...

Dat heb ik er al in laten zetten. ;)

Melanie klopt. Wat zijn die springlaarzen??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:22

Harde Petries... die dingen moeten ze weggooien, vind 't niks. Opzich wel mooi met dressuur maar erin lopen is drama.. op maat gemaakt of niet.

Springlaarzen sectie van Petrie (www.petrie.nl) zijn allemaal veel zachter, of tenminste, bijv de coventry, cambridge, Hampshire dacht ik ook..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:23

Margriet_ schreef:
Dat heb ik er al in laten zetten. ;)

Tja, weet niet of dat echt helpt. De laars en het leer zijn natuurlijk sowieso wel anders dan een laars met een rits 'vanaf het begin'. Zelf nooit petries gehad hoor, dus kan dat niet echt beoordelen. Zie het inlopen namelijk niet zitten!
Gezien mijn kuit uitgekomen bij de MH met elastiek naast de rits. Perfect laarsje voor mij en geen dag in hoeven lopen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:26

Roxxiejj schreef:
Mondoni Field die je moet inlopen? Hmm.. Klinkt mij niet bekend in de oren. Direct als sloffen :j

Ik dressuur met Derby's Laice-Up en spring en cross met Derby Soft Jumper.
Training een stel Lipica's en soms de Derby Soft Jumper :j

Standaard maten he. Ik heb wel een smalle kuit, maar niet zulke lange benen. Heb dus twee weken met kapotte knieholtes gelopen!

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:47

ik had vroeger altijd blauwe laarzen voor dressuur en springen (+ jasje en cap) en voor de cross chaps+ schoenen, heb nu horka stalschoenen met rider pro chaps en had cavallo springlaars, zijn super fijn. heb nu dus die chaps + schoenen, hkm spain spring en cross laarzen en voor dressuur rectiligne.
ben over alles eigenlijk super tevreden, alleen mijn laarzen moeten altijd naar de schoenmaker omdat de rits stuk gaat!! welk hoesje ik er ook omdoen..... maar me rectilignes heb nu zo'n klepje er aan zitten : super handig :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:43

Mijn laarzen zijn gaaf, zal morgen voor foto's zorgen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:39

ben benieuwd :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:04

Afbeelding

die kras is een veeg gelukkig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-12-11 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:05

mooi :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:47

Oei ik schrok al van die kras!! (die dus geen kras is gelukkig...) Sjiek-de-friemel hoor! Hoop dat je er lang plezier van hebt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:34

Mooie laarzen Lielle!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:47

Mooi!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:51

Mooie laarzen Lielle.

Ik heb wel lipica's en ben er tot op heden heel tevreden over. Geen rare bolle kuit of zo.

Laarzen in actie, als je heel goed kijkt zie je een rose randje bij de hak/wreef.
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:23

Chique hoor, Lielle!
Ik heb ook simpele zwarte Lipica's, juist vanwege het feit dat ik hele smalle kuiten en maat 39 heb pas ik geen confectiemaat, deze laarzen heb ik 2009 bij Lipica zelf aan laten meten, ik rij er elke dag mee (dressuur/springen/cross) en ze zien er nog prima uit!
Ik heb ze ook niet in hoeven lopen, zaten meteen als gegoten en zijn nog betaalbaar ook, voor mij volgende keer zeker weer Lipica's.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:25

@ Sanurie, ik heb kuitmaat 38 redelijk smal dus en had ook de MH supreme standaard kuit! Zaten als gegoten! Heerlijke laars om mee te springen/ crossen!
Maar ook bij mijn smalle kuit lag daar de rits binnen een half jaar oud! Droeg ze hooguit 2x per week!
En dat voor €379! Denk dus dat je misschien beter verder kan kijken...
Sorry Lielle!!

@ Gr. Roos, zag je in Lisse (kan me niet voorstellen dat er nog iemand is met die laarzen)
Vind ze echt super stoer!!!

Ik had voor de training die MH supreme en voor wedstrijd die donkerbruine mondoni Fields!
Vind ze echt heerlijk zitten en blijven mooi voor die €100! Vind het alleen waardeloos dat als het wat warmer is buiten, zoals afgelopen 2 crossen is zweetkuiten heb! De binnenkant is nepleer! Logisch voor €100! Of ben ik de enige??? Hahaha!
Heb nu voor wedstrijd ook Lipica's laten maken!
Eind januari zijn ze klaar! 10 weken levertijd nu!vHeb dezelfde als de Derby's bruin/lak besteld!
Scheelt €240! Vind ik wel echt een hoop geld!
Moet eerlijk zeggen dat de Derby's net als die van Lielle echt een MEGA mooi model hebben!

Volgens mij is de foto van de Lipica's van Lielle's post wel hele brede kuit! Meisje op stal heeft ook haar Doncaster (zelfde model als ik besteld heb) en daarvan is de enkel wel mooi smal!
Laten we het maar hopen!!!!