[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:05

Bertje16 schreef:
mag ik hier ms een off topic vraag stellen? Nu bokt topics heeft omgegooit vind ik niks meer. Er was toch een lijst van oefenterreinen ooit? Ik zoek iets in de regio van Zutphen. Kan iemand tips geven? Hoeft geen heel parcours te zijn maar wel minimaal een waterbak. Alvast bedankt

Een lijst weet ik niet, maar ik ga graag maar Eventing Experience Twente in Markelo (van Snorrewind). Weet niet of dat voldoende dichtbij voor je is? Daar kun je in ieder geval heel makkelijk zelf online op de website boeken en mag je helemaal zelf komen trainen. Ze hebben veel hindernissen in verschillende hoogtes en een fijne waterbak met verschillende opties

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:07

Er was inderdaad een lijst, maar volgend mij was die niet heel erg up to date...
Felinehoi heeft ook een lijst (die ook niet 100% klopt laatste keer dat ik keek). Zij woont overigens niet heel ver van Zutphen af en gaat altijd naar de vijfsprong, heel fijn terrein.

LiannePuthzy

Re: [SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:47

Misschien is het al in dit topic gevraagd, maar ponylief staat sinds 5 maanden voor op ijzers, ik hoop volgend jaar weer te mogen crossen. Welke maten kalkoenen heb je allemaal nodig voor een voorijzertje?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:57

Weet iemand dit toevallig?

Ik ben met mijn paard vorig jaar na 4 winstpunten, L gestart, toen mocht dat nog. Geen winst gereden in de L. Nu is het minimaal 8 wp, mag ik met hem alsnog meteen L starten of moet ik eerst die 8 wp halen in de B?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:30

Als je al L gestart bent mag je door rijden in die klasse. Het is ook mogelijk om op sommige wedstrijden B te starten, omdat flexibel starten is toegestaan.

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:32

Van het weekend tijdens sgw gelselaar is mijn martingaal aan de voorkant geknapt.
Mag je dan afstappen en de martingaal af doen en weer verder rijden?
Mag je hulp hebben van iemand die langs het parcours staat? En dan weer doorrijden?

Weet iemand wat hier de regels voor zijn?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:54

Zodra je afstapt ben je uitgesloten en dus gediskwalificeerd.
Hulp van buitenaf mag officieel ook niet. Nu weet ik niet of ze daar op amateurniveau heel streng op zijn. Zal ook aan de wedstrijdorganisatie liggen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:07

Beetje mierenneuken, maar uitsluiting in niet hetzelfde als diskwalificatie ;)

Afgestapt = uitgesloten inderdaad en volgens mij mag hulp van derden officieel alleen als het om bril en / of cap van de ruiter gaat? Zo heb ik het reglement onthouden.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:09

In het reglement staat wel iets over dat je mag afstappen om bijvoorbeeld een zweep op te rapen, als je ook maar weer op die plek opstapt, en dus niet een deel van het parcours te voet aflegt. Ik weet niet of dit onder diezelfde clausule zou vallen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:20

Lijkt me toch ook in het belang van de veiligheid dat dat moet kunnen.

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:47

Het was niet veilig geweest om met loshangende martingaal verder te springen, maar ik kan er niet veel info over vinden wat hier nu de regels van zijn.
Vandaar de vraag

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:44

Mijn beugel raakte bij mij een keer los en ik heb toen om hulp gevraagd. Toen ik de GoPro terug keek hoorde ik dat ze zei dat ze mij idd eigenlijk niet mocht helpen. Maar ik had toch al zoveel strafpunten en het kostte heel veel tijd dat het mij toch niet zou helpen :')

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:25

Myrsky schreef:
In het reglement staat wel iets over dat je mag afstappen om bijvoorbeeld een zweep op te rapen, als je ook maar weer op die plek opstapt, en dus niet een deel van het parcours te voet aflegt. Ik weet niet of dit onder diezelfde clausule zou vallen?

Waar staat dat? Ik heb het niet kunnen vinden en kan het me ook niet voorstellen.

Hulp van derden is sowieso verboden tenzij het zoals al gezegd om bril of cap gaat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:57

kamsel schreef:
Myrsky schreef:

Waar staat dat? Ik heb het niet kunnen vinden en kan het me ook niet voorstellen.

Hulp van derden is sowieso verboden tenzij het zoals al gezegd om bril of cap gaat.

Artikel 301.8 van het discipline reglement:
In de cross dient de gehele route te paard te worden afgelegd waarbij alle verplichte doorgangen in de juiste volgorde en vanuit de juiste aanrijdrichting worden gepasseerd. Het is wel toegestaan om stil te staan en af te stijgen om bijvoorbeeld de zweep op te rapen. De ruiter dient weer te paard te zitten voordat verder wordt gereden.

Hieruit zou ik durven te extrapoleren dat de martingaal los halen ook niet verboden is als je het zelf doet. Als iemand anders het doet valt het volgens mijn interpretatie van het reglement wel onder hulp van derden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:07

Dank Gomir! Dan zou het loshalen van de martingaal m.i. ook moeten kunnen ja.
Maar zonder dat iemand anders het doet of het paard vasthoudt.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:22

Hoe is de bodem van Hattem zo laat in het jaar? Ik heb toch vrij gekregen, dus twijfel om mij in te schrijven als ze nog plek hebben…de weersvoorspelling van volgende week is ook niet al te best -O-

Annamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:02

De bodem van Hattem blijft redelijk goed geloof ik, het was vorig jaar in ieder geval prima te doen terwijl datzelfde weekend Diepenheim afgelast was. Ik denk alleen wel dat de kans dat het vol zit vrij groot is, het zijn ook de KNHS-kampioenschappen in Hattem dit jaar. Diepenheim is ook leuk :j.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:20

B zit al lang vol incl wachtlijst, andere rubrieken zijn alleen KNHS kampioenschap dacht ik?

Edit. Hoe is Barchem en Bathmen qua bodem eigenlijk zo laat in het najaar? En denken jullie dat Bathmen en Rekken nog daadwerkelijk doorgaan?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:13

Dacht dat ik bij het L nog geen wachtlijst zag. Zie nu dat ik mij voor alles kan inschrijven behalve de normale L :')

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:19

De open klasse L gaat niet door. Alleen de kampioensklasse.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:42

Ohhh dan houdt het op, ga ik wel heen lekker foto’s maken

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:38

Fly_high schreef:
B zit al lang vol incl wachtlijst, andere rubrieken zijn alleen KNHS kampioenschap dacht ik?

Edit. Hoe is Barchem en Bathmen qua bodem eigenlijk zo laat in het najaar? En denken jullie dat Bathmen en Rekken nog daadwerkelijk doorgaan?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:56

Dat weten we tegen die tijd en zal volledig afhangen van het weer de komende weken.

Vorig jaar is in Barchem alleen het NK verreden en zijn de overige rubrieken afgelast, Bathmen en Rekken konden toen beide geen doorgang vinden i.v.m. de natte ondergrond. Nu zijn de wedstrijden ook nog allemaal een week later dan toen.
Hattem was vorig jaar verrassend goed te doen ondanks het weer, dat werd voor ons toen ook onverwacht al de laatste wedstrijd van het seizoen, want daarna is er dus nergens meer gereden.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:17

Waarom wordt er nog zo laat in het seizoen gecrosst eigenlijk? Zeker als er zoveel afgelast moet worden? Over het algemeen is het risico op veel nattigheid in oktober best groot natuurlijk...De reguliere wedstrijden rijden dan ook voor het overgrote deel binnen...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:42

Omdat het in het voorjaar ook per definitie te nat is en in de zomer weer te warm (of nog steeds te nat :') ) dus heel veel gaat sowieso niet door ook in de zomermaanden?

Nee geen idee eigenlijk ;) wij waren gewoon wat late to the party en nu dat het lekker gaat wil ik er toch nog even van genieten. En indoor springen kan altijd nog, Nederlandse winter is lang zat :+