[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:47

Jullie weten 't nog niet, maar m'n paard is al bijna een maand niet gereden geweest. (buiten die paar rondjes wanneer zadelpasser is geweest) Want osteo is na m'n laatste dressuurwedstrijd in september geweest en er was spieratrofie aan z'n schoft en hij had vrij scheve bekken. Was ook duidelijk te zien. -O- Osteo heeft dan m'n paard behandeld en hij kreeg dan volledige weiderust en een week later mocht ik eigenlijk weer stappen met zadel, maar ik durfde niet meer omdat osteo zei dat het zadel eigenlijk niet meer helemaal ok paste... Dinsdag is dan J.oëlle van MSFC gekomen. En we hebben met pads geprobeerd nog met mijn huidige zadel, maar 't lukte niet, m'n paard was spieren kwijt en met pad tijdels zou 't ook niet lukken... Heb dan andere zadel gepast en we hebben een nieuw zadel gekocht! :) Een Kent & Masters S-series High Wither Compact GP veelzijdigheidszadel. Het is een maat kleiner (17 inch ipv 17,5 inch) en zit stabiel! Ook een prolite pad gekocht, om de ontbrekende spieren (tijdelijk) te vervangen. Morgen komen ze het leveren! *\o/* En zal ik eindelijk weer kunnen rijden met Shuddy. :)
Ik ben mega benieuwd hoe Shuddy zal zijn als ik weer een paar keer heb kunnen rijden! Want tijdens het testen voelde Shuddy véél lichter aan in de hand en ik voelde precies dat hij grotere paslengtes nam!
Zal ik hopelijk -eindelijk- verlost zijn met de eeuwige impuls op m'n protocol! ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 14:51

Jaa 1 groot terrein met hindernissen , toen op de oefenccross was er ook nog een weiland.

Hopelijk heeft het dan inderdaad effect op zijn impuls!
Iedereen precies aan het klommelen met de paarden.
Hier staat cas terug buiten met tape rond zijn hoeven. Hij was helemaal happy en NIET meer mank!!! Hopelijk kunnen we dit 2 weken volhouden dn dan hebben we terug een goede hoef!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 22:34

Veel succes morgen voor degene die wedstrijd hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:24

Ik duim.dat casje ook goed gaat :) zijn er in België soms ook indoor crossen te vinden?

Heerlijk eh hanne als ze plots vrij kunnen bewegen :) helaas is dat met mijn kieffer van korte duur geweest. Als die niet genoeg aanpasbaar is twijfel ik om een erreplus zadel aan te schaffen. Verdomd duur maar wel compleet op maat en flexibeler aanpasbaar als ik ze mag geloven. Toch meer dan kieffer. Maar eerst vrijdag afwachten.

Bij atrofie is dat stukje spier toch onherstelbaar beschadigd? Of bedoel je dat de rest van de spier dan zodanig moet ontwikkelen om dat op te vangen? In november mag da/osteo hier ook weer controle komen doen. Nu helaas iets te dure maand gehad.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:27

De bloedvaten werden afgekneld (door een te smalle boom bvb) waardoor de spier niet meer kan ontwikkelen en zwak wordt of verdwijnt. Hij heeft zo'n put juist achter zijn schoft lijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:31

Klinkt heel bekend. In die put heb ik intussen 2 vlekken van pakweg 2-3cm waar witte haren tevoorschijn zijn gekomen ;( 1 aan elke kant.
Zadels, het is me wat.

Ga jij ook rijden in Aalter deze winter? Stalgenootje gaat ook, dan kan ik voor jullie ook supporter spelen :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:27

Terug van lrv Zutendaal,
Dressuur was cva maar de ondergrond was echt slecht! 10de plaats
Crossen foutloos binnen de tijd
En springen was een vreselijk parcours, deze winter ga ik echt op mijn jumping oefenen. 5strafpynteb , 1weigeribg in een lijn kwam op de 6 niet zo goed dus gaf hem al mijn teugels zodat ik hem niet zo stoor maar na de sprong vertrok hij en dus een weigering op de 7! Heel jammer
Geëindigd op een 10de plaats, miesten we foutloos springen een4de

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:18

Oeu jullie hadden alletwee pech in de jumping :D! Maar toch een leuk gevoel er aan overgehouden! Gelukkig had jij al moeten crossen antonius ;).

Welke is je volgende Daphne?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 10:23

Nu derby lummen en heel misschien nog Kasterlee.. Dat weet ik nog niet zeker

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:14

Voor wie mij niet heeft op FB, ja... ik was gisteren dus in Merksplas voor onze 1e M sinds 2,5 jaar. Dressuur begon goed met een 2e plaats. Er lag véél modder maar daar ploeterde ze flink doorheen. Aangezien we vrij laat waren, ook maar 10 minuten kunnen losrijden, maar ze voelde heel goed aan.
Daarna cross verkend en was een ideale starter op M, enkele dikke hindernissen, maar mooi en fair gebouwd, enkele combinaties maar mooi in de lijn van elkaar en alles was mooi voorwaarts aan te rijden. Voor ons lag de grond ook goed, want de hindernissen van M moesten op een uitzondering na, niet door L gesprongen worden, dus geen kapotte grond. We hebben dan ook heel fijn foutloos binnen tijd kunnen rondrijden, alles vanuit vlotte galop gesprongen, heel tevreden van mijn Fi'ke, zeker omdat ze ook nog niet hersteld is van de spierbevangenheid, maar haar wil om te crossen is echt geweldig.

Nadien jumping waar ik sowieso niet zoveel vertrouwen in had, omdat het een kleine ring was en de hindernissen waren dicht op elkaar gebouwd, dus dan heb je weinig plaats om steeds passend voor de sprong te komen. Hindernis 2 had ik al groot aangereden maar lukte nog, maar op 3 had ik echt een volledig foute afstand, heb ze op 2,5m laten afzetten, braaf paard springt nog, maar ze kon helemaal niet meer omhoog en sprong los door de rechte, balk tussen haar benen en ze struikelt en ik val erover |(
Einde wedstrijd helaas... Heb dan in de inrijpiste wel nog een sprong genomen voor het vertrouwen, en dat was geen probleem.
Het is jammer, maar ik onthou vooral het super gevoel dat ze gaf in de cross en we kijken al vol goesting uit naar volgend jaar!
Alleen vervelend dat ik nu geen 1e kwalificatie heb kunnen halen, maar we gaan nu kijken om in het voorjaar nog iets van LRV te rijden, wat ik oorspronkelijk niet voorzien had.

Proficiat met de foutloze cross Daaphn! Ga je volgend jaar over naar J? Zo ja, al een idee welke wedstrijd je wil overgaan?

Qua zadels, ik heb 1 dressuurzadel een Prestige en daar rij ik alle paarden mee. Ik heb verschillende springzadels, maar rijd meestal met hetzelfde, ook op alle paarden. Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad daarmee.

Varekja: ik had ôp FB gelezen dat Aalter geen winterwedstrijden meer zou organiseren? En ook niet bij Bron.deel, die zouden geen vergunning hebben?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 14:18

Wel een leuke video can het water!

Ik wil graag naar de L/J overgaan. Blits is er zeker klaar voor, maar ik twijfel nog aan mezelf. + mijn jumping moet ik eChr nog wel verbeteren. Als ik zou overgaan, misschien een makkelijke L bij de lrv of de J bij vlp in Diepenbeek of Genk

Cross is voorhem geen probleem, op 2 wedstrijden na altijd foutloos. En die wedstrijden waren het ook nog ruiterfouteb
Jij enig idee welke je wilt?

Zadels heb ik ook 1 deessuurzadel 2 springzadeld maar rij maar met 1. Passier eventing, super leuk zadel!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:32

8-9-10 mei is het tongeren! Best vroeg.

Is er ook al geen jumping meer in the ran.ch? Jeetje :7.

Jammer van je kwalificatie idd... Minderhout lijkt me dan de beste nog om te doen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 14:46

Of Overpelt! Is ook niet zo moeilijk , maar misschien wel ver..
Jaa Tongeren valt vroeg!

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:53

@Daaphh

Ik heb jouw dan zien rijden... en vallen. Idd spijtig!!!

Zelf heb ik zaterdag de B cross gedaan.
Met beiden paarden foutloos na een redelijke dressuur want mijn beste paard (en proef) was laag gecoteerd wat helemaal niet kan als je vergelijkt met het tweede paard dat vanalles fout deed en een veel betere score hand.
Nu ja dressuur is en blijft subjectief.

De cross was super gegaan! Foutloos met beiden binnen de tijd.
Enkel het weer!!! De zaterdag was het voor mijn eerste start al hevig aan het regen en tegen dan ik moest starten was ik al doorweekt! Het crossterrein was extreem nat maar te doen.

Daar met tweede paard gestart. Terrein lag er al veel slechter bij! Net nadien nog springen. Maar wat was dat! Terrein was één grote modderpoel! Verschillende hindernissen waren volledig omgeven door water!
Nadien moest ik dan nog met mijn eerste paard springen als laatste. Toen was het helemaal niet meer te doen.
Enfin tis een ervaring rijker maar of ik dit ooit nog ga doen in de toekomst weet ik niet.

Twas wel is wat anders om maar te zwijgen hoe de paarden erna de cross en parcours uitzagen, hadden precies een modderbad genomen.
En ikke ook uiteraard! Mijn gerief ik nog aan het drogen.

Mss zie ik een van jullie op de volgende crossen :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:06

Vayake: reed je je paarden in dezelfde ring of 2 verschillende? Want in mijn ring werd heel laag gepunt, ik had bv 183 punten en 2e plaats, terwijl in de andere M-reeks de 2e plaats 200 punten had... Als ik de klassering kan volgen, kunnen de punten mij op zich weinig geven.

Tja, ze hadden in Merksplas echt het weer niet mee op zaterdag. Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik weinig LRV rij, die zijn allemaal in de herfst/vroege lente en dan weet je gewoon dat de terreinen dikwijls slecht liggen, buiten de wil van de organisatoren om. Zo hadden ze in Merksplas bv geultjes getrokken voor de waterbak om toch zoveel mogelijk water van het terrein te krijgen, zo initiatieven vind ik wel mooi, maar ja, het is wat het is, en mirakels kan je niet verwachten. Maar vandaar ook sowieso de laatste cross voor dit jaar voor mij, ik rij niet graag in ploeterbakken en wij hadden dan nog geluk gisteren met het mooie weer. Had ik zaterdag moeten rijden, ik was zelfs niet vertrokken, heb daar echt geen plezier in om in de gietende regen te rijden.
Ik zat zaterdag onder dekentje met mijn dochter naar de cross van Boekelo te kijken via de ipad op rtv oost :D

Als de datum van Tongeren al bekend is, zal de rest van de kalender ook snel volgen veronderstel ik?
Wij moeten eind oktober op het werk onze verlofplanning voor volgend jaar zeggen, daarmee dat ik graag al wat crossen wil plannen :) en is ook gewoon leuk om naar uit te kijken!

PP: wat betreft aalter, is ook maar wat ik op FB gelezen heb natuurlijk...

Daaphh: Diepenbeek ging niet meer organiseren dacht ik? Denk dat ik ook in Genk ga overgaan. Waregem is ook makkelijk, maar nog te vroeg in seizoen. Tongeren al helemaal niet :+ maar ik ga ervan uit dat BK 5-jarigen terug in Brugge zal zijn, waar het ook zwaar genoeg staat, dus dan wil ik toch al paar wedstrijden gereden hebben. Behalve Genk dan ook nog Nokere, wat wel mooie test is dan voor BK lijkt mij.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:34

Ik cross al meer dan 10 jaar bij LRV en moet zeggen dat eergisteren wel het ergste was wat ik ooit heb geweten.

Praktisch alle crossen zijn zeer goed te doen!
(dan spreek ik wel voor degene die ik altijd al gereden heb uiteraard)

Tja... de punten id de dressuur... daar kan je echt geen lijn in trekken.
Ik reeds in dezelfde ring. Vandaar mijn frustratie.
Mijn paard dat echt een goede proef liep kreeg te weinig en de andere veel te veel.
Het minder goede paard kijkt rond, sprong van iets weg, liep gespannen en de andere was tegenovergestelde en had minder punten :(

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:49

Dressuur blijft altijd een moeilijk punt… Zou Diepenbeek echt niet doorgaan volgend jaar? Dat zou best jammer zijn, vond ik zo een mooie cross. Ik vond het volgende op (een) fb van Aalter https://www.facebook.com/groups/1614621 ... 9/?fref=ts dus lijkt mij dat er wel jumpings komen. Zou fijn zijn, zo dicht bij huis.

Ik heb zelf niet veel meer gepost, maar wel een beetje meegelezen met jullie avonturen. Plannen over M/L/J starten zijn voor mij wel totaal niet aan de orde :D stoer hoor!

Vorige week wel nog in Z.wijnaarde gestart. Parcours is daar behoorlijk aangepast, hééél veel smalletjes. Daarom ook rustig begonnen. Halverwege vond ik mijn chrono al verdacht gezakt, maar toch maar gewoon doorgereden. De laatste vier vijf hindernissen begon hij echt goed aan te trekken naar de sprongen dus dan maar een extra sprint gedaan, maar toch een 30s buiten tijd. Was wel echt een lang parcours (25 hindernissen, 6min28 ideale tijd), zeker voor de 60. Uiteindelijk nog tiende van de 83 starts dus was heel tevreden van mijn dikkie :) Twijfelde nog om Vollezele te starten (aspiranten) maar ga het met het wegparcours van vorig jaar in gedachten maar zo laten. Eerst zien hoe zijn pootjes het houden en lekker dressuur trainen naar volgend jaar toe.

Fijn dat je wel verschil voelt PrietPraat! Hoe gaat het nu met je paard? Ondanks dat er dus bij mijn pony nog een extra probleem naar boven kwam, voelde ik ook wel al een duidelijke verbetering na de osteopate.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:11

Op de site van hrvv staat kalender voor Aalter.

Leuk Lene! Idd veel hindernissen op en toch vrij klein terrein daar. Mooie uitslag :)!:

Met mijn paardje nog alles goed, ze voelt fijn aan na de behandeling :)! Ben blij dat ik ze heb laten komen.

Met wat geluk komt deze week de kalander online. Er was nog discussie over bepaalde kampioenschappen maar da zouden vanavond beslist worden...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:39

Alsof het me niet gegund is,
Blits ook mank! Zijn voorpoot mega dik..
Straks komt de DA nog maar eens voor de afwisseling

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:43

:oo :(:)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:32

Ah jeetje wat balen! :(:)

Ik moet vanavond ook nog naar DA om nog een product op te halen voor mijn paard. Equitop Myoplast ofzo, is ook niet goedkoop. Maar goed, alles voor het paardje!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:33

En ik kijk ook wel uit naar de kalender van volgend jaar van de OCC's!
Want dan kan ik een datum plakken op mijn eerste officiële cross! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:46

waar komt de kalender op te staan? gewoon op vlp?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:45

Denk op equibel

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:59

Van blits is een onderhuidse infectie.
kan zijn van een heeeeel klein wondje dat ik niet gezien heb en al terug toe is. Kan zijn dat ik mijn get te strak heb aangetrokken en dat er een steentje onder is gekomen.

staat nu in een mooi rood verbandje, 3 dagen lang komt de DA langs voor AB in te spuiten en dan moet het normaal rustig gaan betere.
Had ook verteld dat blits de laatste week zo aan het bokken was, hij had even op zijn achterhand ergens geduwd en blits zakte echt helemaal in elkaar. Achterhand overbelast. Kan zijn dat hij ergens in de week onderuit gegaan is in de wei en zich pijn heeft gedaan, het bokken is dan eerder om minder pijn te hebben of om het zelf terug willen recht springen.
Als blitsie zijn poot over is, gaan we even kijken naar zijn kontje.

Casje ook nog even laten kijken, was duidelijk verbeterd *\o/*
hij staat nu met ducktape rond zijn hoeven om te beschermen, dit proberen nog 2 weken vol te houden en dan een ijzer terug slaan.
Hopelijk ben ik dus over een dikke 2 weken terug met 2 paarden aan het trainen!