[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:01

Leuk Mette! Heb jij nu vakantie? Mijn dochter is vandaag weer naar school gegaan. Moest haar brengen omdat het internaat op paasmaandag niet open is. Best een eind rijden op de vroege ochtend.

Eigenlijk wil ik Daimler dit jaar toch niet verkopen. We moeten maar eens zien wat wijsheid is. Gaat hij iets mankeren, dan zijn we een boel geld armer maar hij is voor [naam] natuurlijk wel de kans om hogerop te komen in de sport.

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:13

Jaa ik heb vakantie sinds vorige week donderdag tm 6 mei :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:28

Zoo weer heel wat gemist lees ik!

Percy: mja. moeilijke keuzes. Ik snap wat het voor jullie kan betekenen. Ik denk dat het een goede vraag is om je te stellen wat je juist wil bereiken: Wil Caressa echt verder in de cross? Wil ze echt voor 1m40/50 proeven gaan en heeft ze daar de hardheid, wil en talent voor en wil je dat risico nemen met één paard?
Want dat is mijn mening wel zo'n beetje. Met het geld waar je nu waarschijnlijk over spreekt kan je waarschijnlijk goed een prima 1m30 paard voor kopen, of een goed eventingpaard. Dan is het wel de moeite om hier eens naar te kijken, want de weg naar 1m40 is heel lang, kost verschrikkelijk veel geld en bij de minste pech is het over. En dan sta je daar met een ruin.... Heb je geen filmpje? Je maakt ons wel nieuwsgierig!!
Top wel van Shetan! Zeker dat hij zo braaf is, geweldig he!

Succes mette!

Madelein: prachtige foto's en dapper dat jullie zijn, knap!! Jullie genieten er echt van, dat blijft het belangrijkste he. Wanneer start je met hem in de cross?
Over bokken op been: wat doet hij dan als je het afstraft? Want dan moeten ze ook willen lopen, als ze blijven bokken en je kan er niet goed blijven opzitten is voor niets goed. Verder snap ik Rob wel helemaal dat dat eruit moet. Heb een beetje hetzelfde probleem, die van mij is ook nog altijd lekker jolig. Gaat wel beter en beter.

Zelf deze week het rijden terug wat oppakken. Tof!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:40

Heb de eerste omloop een paar foto's gemaakt en de tweede gefilmd. De tweede omloop ging hij er veel hoger overheen. De eerste omloop maakte hij zich nogal sterk. Weet niet of dat filmpje al op youtube staat.
Dit is een foto van de eerste omloop

Afbeelding

Dit is een still van het filmpje van de tweede omloop

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:20

@oliefanter: haha ja we hebben nog steeds veel lol erin! Plan is om ede/putten ( is in juli geloof ik?) als eerste officieel te starten. Even kijken hoe het uitkomt qua rooster.
Over het bokken: bij het bokken op m'n been is het na 1x klaar. Bij bokken naar de zweep niet. Zelfs in volle rengalop bokt ie dan nog ( hij bokt nooit uit stilstand ;))
hij doet het volgens mij alleen maar uit pure spanning. Als hij eenmaal loopt gaat het prima. Het lastige is dat het echt een dier met een ego is. Samenwerken gaat perfect, maar zodra ik iets met 'geweld' probeer af te dwingen krijg ik echt een probleem. Dan zou ik hem moeten breken, en dat gaat me veel te ver. Ik ben juist wel blij met zijn karaktertje, want hij geeft zichzelf daardoor volledig aan me. Ik heb er gister met m'n instructeur over gepraat en hij denkt er hetzelfde over. Hij vermoed dat het spanning is die hij gewoon kwijt moet. Dat zou er dan uit moeten gaan als hij meer ervaring krijgt.
We gaan binnenkort proberen een situatie te creeeen waarin hij die spanning heeft, zodat m'n instructeur mee kan kijken.

@ percy: ik kijk vanavond op m'n laptop even naar je filmpjes!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:39

Neesa, 23 km is nog lang zat vind ik (voor ons iig wel)
Percy, PE zijn idd fijne beschermers hoor ik van veel. Caressa gaat goed, leuk :) Er is ook veel interesse voor Daimler, ik had het wel geweten :D
Mette, Lekker Sjaak even op pensionstal, kunnen jullie rustig aan elkaar wennen en een team worden. Zomerinstructieweken lijken me ook wel een keer leuk, maar is voor die van mij nog te zwaar en heb dan tentamens.
Sanne, Gaat het weer goed met jullie poes??? Stoere foto's van Edje, jullie gaan goed +:)+ Waar heb je allemaal regio training? Zie je denk wel bij Berenstein
Rianne, ziet er bij jou allemaal heel netjes en simpel uit (wat ik heb gezien), niet te druk maken en lekker genieten. Jullie kunnen het *\o/* Tentamens goed gegaan??

Hier alles ok, rug is weer een stuk beter, vrijdag weer terug. Rug is weer rechtgezet, volgens mij zit alles nog steeds goed. Paard heeft lekker weekje vrij gehad en had daarna eerste 2 dagen weer babbels, maar was gisteren braaf op les. Ik hele Pasen gewerkt, verder niet veel bijzonders.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:08

@percy: suf, zit nu op de laptop te kijken en zie dat je foto's van filmpjes had geplaatst :D. Op mijn telefoon moet ik ook foto's apart openen, had niet eens gekeken.. Ziet er wel mooi uit!
@Thia: Dank je! We gaan nu nog naar lelystad, renswoude, lunteren en baarle nassau, en nog ergens wat ik even niet meer weet. Leuk! Ga je ook starten daar? Ik doe mee in de Paarden Hoog.
Voorzichtig aan met je rug!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:26

Ik kom samen met vriendin, zij gaat rijden. Ik niet :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:49

Ik ga midden in de zomer, 21 juli dus dan is het gelukkig vakantie :)

Vandaag sinds een week weer op sjaak geweest, was een beetje onwennig maar hij liep best lekker. Was zelf helemaal gesloopt aan 't einde haha, toch anders zo'n groot beest ipv epke. Morgen ga ik zelf rijden en in de avond gaan we het trailer probleem aanpakken. Heb hem ook zelf uit de wei gehaald, er in gezet en op stal gezet en dat ging heel braaf. Ben net nog even langs geweest en hij stond lekker te slapen. :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:15

Ik mag alleen niet meer naar ponyweek :o

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:45

Tiahastrona schreef:
Ik kom samen met vriendin, zij gaat rijden. Ik niet :D

Aha! Ook leuk! :D

Eddy heeft vandaag ijzers gekregen! Dus we kunnen veilig rond rijden straks. Fijn!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:55

Het waren inderdaad foto's Madelein :D

Ed dus ook op de ijzers. Daimler heeft ze sinds vorige week. Was afgelopen weekend eigenlijk niet eens nodig. Het was zo droog maar [naam] heeft natuurlijk wel haar zelf gekochte kalkoenenset benut :)

Ik mag ook niet op ponykamp flauw hé? :+

Super dat het zo goed is gegaan Mette! Echt heel leuk om te lezen.

Wanneer is die training in Baarle Nassau? Dat is niet ver van mij vandaan. Kan ik misschien komen kijken. Wanneer was Berenstein nu ook alweer?

Fijn dat je rug weer beter voel Tiahastrona. Ik heb vandaag een verwijzing naar de kinesist gehad van de huisarts voor mijn rug.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:09

Lekker blond he haha

Ja toch wel. Hij glijd toch wel snel uit doordat hij zo fanatiek is. Wil het risico niet nemen.

Baarle nassau is de laatste training, ergens in september volgens mij. Berenstein is 11 mei :)

Hoop dat de fysio wat kan betekenen voor je!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:50

Zal wel gekomen zijn omdat Olifanter filmpjes vroeg Madelein :D

Weet niet of fysio veel zin heeft voor mijn rug. Misschien wel maar ik heb een aangeboren afwijking en ik had de jonge huisarts die dat over het hoofd zag. Normaal heb ik altijd mijn eigen huisarts maar mijn medicijnen waren op en bij haar was geen plek. Is nog nooit voorgekomen.

Ga eens proberen om langs te komen op de oefencross en trainingen. Weet alleen de planning op het moment niet helemaal. Een deel hangt van Jan af omdat ze soms met hem mee mag rijden naar wedstrijden die wij eigenlijk te ver vinden.

Heb bij hem ook eens om raad gevraagd over wel/niet verkopen. Hij denkt dat we nu een topprijs voor het paard kunnen krijgen. Mensen verklaren ons voor gek dat we er niet op in gaan. Hij niet overigens maar hij denkt wel dat als dit paard 1ster eventing loopt deze prijs niet gehaald gaat worden.

Een talentvolle zesjarige is blijkbaar echt meer waard dan een talentvolle achtjarige die door een amateur ruiter is gereden. Maakt niet uit hoe goed die ruiter is maar paarden schijnen echt gescout te worden als zesjarige.
Heb altijd goede vrienden (gehad) in de hogere sport maar ik ben zelf nog nooit hiermee geconfronteerd.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:58

:wave: zie weer mooie dingen voor bij komen! Ik volg en ik lees, helaas te druk momenteel om uitgebreid te reageren. Komt gauw.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:34

Zo'n drukke tijd op het moment Neesa?

Daimler heeft vandaag zijn laatste winstpunt in het B gehaald. Nou ja, het waren er twee en een mooie vijfde plaats. We konden bijschrijven voor de L en daar had hij een balkje maar nu is hij wel L springen met een winstpunt. [naam] blij.

Dat ze geen barrage hoefde te rijden door het balkje vonden we niet zo erg want er is vlak na haar een vreselijk ongeluk gebeurd. Paard van een jong meisje ging over de kop. Daarna stak het bot uit zijn been. Hij is ter plekke ingeslapen alleen zijn wij gauw weggegaan toen de dierenarts ter plaatse kwam want dat wilden we niet zien. Zo erg voor het paard maar vooral voor dat meisje. Die was compleet overstuur. Je moet er toch niet aan denken om op zo'n manier je paard te verliezen. Ben er echt verdrietig over.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:02

Wat erg percy !!

Ik heb een heel fijn L debuut gehad, 2 balken maar verder top! Krijg vanavond wat fotos :) dressuur ook 2 keer prijs met 194 en 181 :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:20

jeetje percy wat erg... dat is waar we allemaal zo bang voor zijn denk ik. Niet eens voor mezelf, maar wel voor mn paard...

Ik start komende week 3 dressuur wedstrijden. Zin in! Hoop de laatste punten voor de B te halen, en gelijk L1 te starten. 1 van de 2 proeven is steeds op gras, met wat voor lengte stiften zouden jullie rijden? Ik heb nu alleen 17 mm hoog en die vind ik best fors!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:33

Ligt eraan hoe nat/zacht de ondergrond is. Ik doe met dressuur altijd korte vierkante, als grond erg hard is punten (maar die gebruik ik eigenlijk nooit).

Ik had woensdag nog opgegeven voor L1 proefje op de vereniging. Ze was erg braaf met losrijden. In ring zelf gespannen, dus terecht ongeveer 20 punten te weinig :D . Ben tevreden voor de eerste keer.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:38

Maar welke lengte is dat dan thia? Ik zie van tacx alleen 14 mm en 17, die 3 mm maakt dan ook niet veel meer uit denk ik..? ondergrond zal niet gort droog zijn met de regen van vannacht.

Klinkt goed! Die spanning gaat er met de tijd wel uit zeggen ze ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:17

Wij gingen met sommige noodsprongen door 't parcours maar heel tevreden! Gaan nu kijken naar een instructrice voor springles, willen toch wel les krijgen aangezien we nu hoger willen komen.. L parcours is toch al best iets pittiger dan de B :D
Hij moet wel echt iets afvallen hihi.

Afbeelding

Ga nu naar sjaak, heb even een zadeltje geleend dus kan even rijden :)

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:42

Weet maat zo niet, maar je hebt grote en kleine. Kleine is net zo hoog als dikte van je vinger (vanaf de zijkant gezien). Logisch???? Of niet??? :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:20

ja snap wat je bedoeld. Ik heb nu vrij grote. Zit te zoeken naar zelftappende kleintjes, maar die zijn er amper. Heb je zo'n tap echt nodig?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:47

Volgens mij wel. [naam] gebruikt de kleine kalkoenen. Dit heeft zo'n koffertje gekocht met alles er in en twee maten kalkoenen. Die grote zijn meer voor als het echt modderig is.

Leuk Mette! Dan hadden [naam] en jij allebei vandaag het L-debuut. Fijn dat je tevreden bent.

En fijn dat jij ook tevreden bent Tiahastrona. Die rust komt er wel in.

Jij hebt er het tempo in Madelein :D

Als je zoiets ziet gebeuren realiseer je je weer dat het allemaal niet altijd vanzelfsprekend is. Dat arme paard en dat in en in verdrietige meisje. Moet er steeds aan denken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:59

Ik heb ook zo'n koffer, maar alleen met 17 mm hoge erin.
Heb nu vierkante besteld bij de epplejeck, 11 mm hoog. Hoop dat ze op tijd binnen zijn...

Kan me voorstellen dat je erg onder de indruk bent. Vreselijk om dat te moeten zien.