[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:04

Op wit kan natuurlijk heel veel... Tis maar net wat je zelf een mooie kleur vind! Persoonlijk vind ik alleen je hoofdstel een beetje grof voor dit leuke paardje (en ik hou echt van brede neusriemen, dus dat is het niet!) Zonde van het mooie koppie! Als je echt een complete set wilt, kun je alles misschien het beste in 1 keer bestellen. Kost dan wel wat, maar dan heb je ook wat! Anders gewoon lekker sjoppen bij een ruitersportzaak en alles wat je leuk lijkt naast elkaar leggen en een mooie set van maken. Liefst wel zo veel mogelijk in een keer kopen, scheelt een boel gezoek naar bijpassende items :P

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:31

een foto met mijn set.
Afbeelding

De broek die ik hier aan heb is niet de broek waar ik mee ga rijden.
Zouden jullie iets veranderen?

Paard was op de foto geblesseerd en heb toen even snel alles aangedaan om toch een foto te hebben.
Gelukkig is ze nu weer helemaal beter en kunnen we weer rustig gaan opbouwen

lisaislisa

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:32

Wat voor beschermers heb je?
Misschien kun je opzoek naar roze springschoenen en je dekje is een paar tinten donkerder dan je oornetje..
Vind hem wel heel leuk :D

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:38

Heb nog geen echte cross beschermers. Ga eerst met gewone peesbeschermers rijden en heel misschien kan ik een paar crossbeschermers lenen van mijn instructrice. Deze zijn dan gewoon zwart.

Moet nog op zoek naar een donkerder oornetje. Als iemand suggesties heeft.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:54

Heeft Pagony niet die kleurcombi zoals je dekje?

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:00

Waar hebben jullie allemaal je ''t-shirt'' of shirt gekocht? of gewoon lekker in een hema shirtje? :o

xx

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:12

Overal en nergens! Heb een shirtje van Mondoni met korte mouw, van Anky met lange mouw, maar ook een shirt en vestje van de scapino := Shirtjes van polyamide en elastane vind ik wel erg fijn. Zweet je minder in en wat je zweet droogt een stuk sneller op dan katoen. Sommigen blijven in zulke shirts zelfs helemaal droog onder hun BP.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:14

Ik reed altijd in een polo van Hv polo met een only lange mouwen shirt eronder.
Nu een Custom XC polo met evt dezelfde lange mouwen shirt van Only eronder. Gelukkig heeft mijn polo wat langere mouwen (3kwart).

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:17

Ik heb inderdaad een shirt met lange mouwen van de Hema, ook eentje van de Only en eentje van Anky. Van alles wat dus! Het is maar net waar ik de juiste kleur tegen kom.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:25

Goedenavond iedereen :)

Ik kom hier even binnenvallen omdat het me opviel dat iedereen zijn kleren schitterend passen bij de outfit van het paard. Hoe doen jullie dat toch ?!
Ik ga niet crossen met mijn merrie, maar ik zou later wel graag een 'paardrij setje' hebben met bijna alles in dezelfde kleur; bestaande uit: Dekje, halster, peesbeschermers, deken (?),... en uiteraard ook mijn outfit moet erbij aansluiten. Dus een trui en een topje :) Een appeltjes groen setje en een geel setje zou ik graag willen :) Probleem is dat ik nooit gelijkende kleuren lijk te vinden -.-" Beetje frustrerend eigenlijk...

Alvast bedankt voor de hulp !!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:51

De Crossers kopen hun spullen voornamelijk bij Treehouse (UK ) Nagrags (UK) en eventing shop of canter equipment (NL) daar rijden de meesten van ons mee. Het is moeilijk allemaal losse spullen in exact dezelfde kleur te vinden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:49

lovecortana schreef:
Waar hebben jullie allemaal je ''t-shirt'' of shirt gekocht? of gewoon lekker in een hema shirtje? :o

xx

De Eventingshop heeft hele fijn shirts in verschillende kleuren en ze zijn niet duur.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:27

xLIESSSx schreef:
Goedenavond iedereen :)

Ik kom hier even binnenvallen omdat het me opviel dat iedereen zijn kleren schitterend passen bij de outfit van het paard. Hoe doen jullie dat toch ?!
Ik ga niet crossen met mijn merrie, maar ik zou later wel graag een 'paardrij setje' hebben met bijna alles in dezelfde kleur; bestaande uit: Dekje, halster, peesbeschermers, deken (?),... en uiteraard ook mijn outfit moet erbij aansluiten. Dus een trui en een topje :) Een appeltjes groen setje en een geel setje zou ik graag willen :) Probleem is dat ik nooit gelijkende kleuren lijk te vinden -.-" Beetje frustrerend eigenlijk...

Alvast bedankt voor de hulp !!

En zoals ook al eerder gezegd is door iemand (weet ff niet meer wie, volgens mij op de vorige pagina) koop zoveel mogelijk in één keer. Een grote ruitersportzaak (zoals bijvoorbeeld Divoza of Epplejeck) heeft vaak collecties van verschillende merken. En zo'n collectie heeft vaak allerlei spullen in dezelfde kleuren. Ook shirtjes en broeken die dan weer precies matchen met dekjes e.d. Appeltjesgroen en geel zul je in de herfst/winter collectie die nu in de winkel hangt waarschijnlijk niet veel vinden. Maar misschien is er nog wel wat over van de zomercollectie. En anders volgend jaar weer!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:37

Als je niet wil crossen, maar gewoon een mooie set wilt, zou ik idd lekker een dagje shoppen bij de divoza of EJ plannen. Goed zoeken en lekker matchen! Ondertussen lekker googlen wat er te leveren is van een bepaald merk, en als je dat niet kunt vinden, gewoon even vragen of ze dat voor je kunnen bestellen :j

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:18

tanee_blaze schreef:
Heb nog geen echte cross beschermers. Ga eerst met gewone peesbeschermers rijden en heel misschien kan ik een paar crossbeschermers lenen van mijn instructrice. Deze zijn dan gewoon zwart.

Moet nog op zoek naar een donkerder oornetje. Als iemand suggesties heeft.

Ik kan vliegennetjes in diverse kleuren (o.a. anthraciet) bestellen met 1,2 en zelf 3 koordjes die je dus zelf kunt kiezen. En je kunt uit heeeel veel koordjes kiezen, waaronder ook diverse kleuren roze/pink :Y)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:34

Je moet gewoon inderdaad een set van een bepaald merk/ collectie kopen! Zodra de nieuwe collectie van anky, hv polo oid uitkomt is dat altijd alles in exact dezelfde kleuren jassen, vesren, shirts, dekens, halsters, broeken enz.

@ Tanee ik vind persoonlijk het shirt en je capcover geweldig, dekje past er totaal niet bij, veel te donker. Ik vind de kleur van je oornetje mooier! Wat Rox al zei die verkoopt divoza van Pagony!
Wat misschien nog stoerder is, is het dekje van epplejeck! Die is wit met roze rand! Past helemaal 100% erbij!
http://www.ej.nl/products/10000005/1310 ... +CRESCENDO

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:17

voor wie nog wat zoekt, ik heb net dit deel van mijn set te koop gezet vanwege te veel kleurverschil http://www.bokt.nl/markt/ad/68876/knal- ... paescadron

ik heb al een beter oornetje en ik wil het zelfde dekje als roxx kopen dus dan maar eerst deze verkopen

hier mijn groene spullen bij bijelkaar hier zie je dus duidelijk het kleurverschil
Afbeelding

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:14

Het shirt en de capcover passen echt supergoed bij de groene kleur van lamicell :j ben echt heel erg tevreden nu met mijn set :j
Voor wie hier nog gewone peesbeschemers bij wil (rondom), ik zet over een maand mijn groene beschermers van lamicell te koop :j

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:23

Eventinggek schreef:
Ik kan vliegennetjes in diverse kleuren (o.a. anthraciet) bestellen met 1,2 en zelf 3 koordjes die je dus zelf kunt kiezen. En je kunt uit heeeel veel koordjes kiezen, waaronder ook diverse kleuren roze/pink :Y)

Dat is misschien wel een idee. Kan dat ook met dekjes?
Volgens mij heb ik met jou nog staan praten op outdoor Helvoirt. Was als groom mee met Margo v Nijnatten.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:32

maximiliano schreef:
Je moet gewoon inderdaad een set van een bepaald merk/ collectie kopen! Zodra de nieuwe collectie van anky, hv polo oid uitkomt is dat altijd alles in exact dezelfde kleuren jassen, vesren, shirts, dekens, halsters, broeken enz.

@ Tanee ik vind persoonlijk het shirt en je capcover geweldig, dekje past er totaal niet bij, veel te donker. Ik vind de kleur van je oornetje mooier! Wat Rox al zei die verkoopt divoza van Pagony!
Wat misschien nog stoerder is, is het dekje van epplejeck! Die is wit met roze rand! Past helemaal 100% erbij!
http://www.ej.nl/products/10000005/1310 ... +CRESCENDO

Wordt het misschien iets te veel wit, omdat het paard ook al wit is.
Zal welis gaan kijken

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:10

tanee_blaze schreef:
Eventinggek schreef:

Dat is misschien wel een idee. Kan dat ook met dekjes?
Volgens mij heb ik met jou nog staan praten op outdoor Helvoirt. Was als groom mee met Margo v Nijnatten.

Ja, dat kan ook met dekjes. Daarvoor kun je nog uit veel meer basiskleuren kiezen. Ik laat zelf ook een speciaal cross model zadeldek maken wat echt heel mooi ligt onder een cross zadel of verder naar voren gesneden springzadel. Kan ze nu ook nog in andere stoffen en zelfs met anti slip onderkant en of bovenkant laten maken.
Normaal VZ en drs model kan natuurlijk molt ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:26

Roxx, wat voor maat is dat ?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:32

Normale full :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:38

Hmmmm hahaha. Dat zijn die fel groene he :D ?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:09

Ja :j
Zijn nu nog nieuw, denk dat ik er in totaal, als ze te koop staan, 4 keer mee is gereden :')