[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:35

nou ik vond toch die afsprong wel flink in Leidschendam..
nouja ga maar bedenken wat ik ga doen :P

ja maar die in markelo vind hij weer niet eng

bvw

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:39

frits had twee jaar geleden zijn debuut in markelo, hij vond alles dood eng behalve de bulten, die waren wel leuk. Had toen als commentaar op mijn stijlbeoordeling staan, "zorg ervoor dat je paard het ook leuk gaat vinden..."

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:41

bvw schreef:
frits had twee jaar geleden zijn debuut in markelo, hij vond alles dood eng behalve de bulten, die waren wel leuk. Had toen als commentaar op mijn stijlbeoordeling staan, "zorg ervoor dat je paard het ook leuk gaat vinden..."

:oo :=

Bij Jer was het juist andersom, alles was leuk, behalve de bulten! En dan kom je niet ver! :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:41

Hey BVW dat had ik er ook op staan! Bij de ene jury dan. Bij de andere jury stond VAL... omdat mijn paard te enthausiast van de bulten af sprong en ik als een catapult af geschoten werd!!! :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:43

Grappig MM!

gelukkig vind frits het nu helemaal toppie en hopelijk vind hij de bulten nog leuk!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:43

die bulten waren wel een beetje een crime idd als je er een aardig hoog tempo in had :P

ik weet nog toen ik er een aantal jaar terug kreeg dat het zo geregend had dat paardlief niet meer omhoog kwam uit de modder met zijn achterbenen :oo
zat hij daar met zn voorbenen op de hindernis :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:17

Evony schreef:
ik weet nog toen ik er een aantal jaar terug kreeg dat het zo geregend had dat paardlief niet meer omhoog kwam uit de modder met zijn achterbenen :oo

Dat je dan uberhaupt van start gaat met zo'n slechte bodem..... :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:51

Was dat niet 2 jaar geleden? Meen me te herinneren dat het toen voor het M&Z nog prima was, maar dat het B daar niet meer zo best was.

Ik heb Markelo opgegeven. Moet ze hier nog ompraten voor Castenray, maar ik vrees dat ik die niet mag starten, omdat mijn mam niet wil overnachten. Baalbaal. Vervoer voor zoiets is ook lastig, kon vorig jaar met Marit meerijden.

Westerbork geven we ook op. Hoop dat de vos Markelo foutloos loopt, dan wil ik in Westerbork overstappen naar de M. Anders Castenray denk ik (daar is het volgens mij weer op de zondag), is toch makkelijker vervoer regelen omdat je dan niet al op vrijdags weg hoeft.

Mijn paard staat te koop en de nieuwe die mag in ieder geval tot augustus? nog geen crossen lopen. Even reglement uitzoeken, als ze aan het eind zover is kan ze misschien wel een keer BB of B lopen.
Vos mag dit jaar dus nog even met mij aan de bak.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 02:12

mistid schreef:
Mijn paard staat te koop en de nieuwe die mag in ieder geval tot augustus? nog geen crossen lopen. Even reglement uitzoeken, als ze aan het eind zover is kan ze misschien wel een keer BB of B lopen.

Dat mag al wel. Bull is namelijk net zo oud toch ?? vanaf 1 augustus ben je startgerechtigd in de B in het jaar dat ze 4 zijn/worden.
Hoe de startgerechtigd heid verder loopt naar het L weet ik nog niet....nog niet echt naar gekeken. Maar als NK 5 jarigen paarden op 8 augustus op L niveau verwacht ik dat je per 1 april L mag in het jaar dat ze 5 zijn/worden.
Voor het M heb ik dan nog verder geen plannen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:36

bianca1980 schreef:
Dat mag al wel. Bull is namelijk net zo oud toch ?? vanaf 1 augustus ben je startgerechtigd in de B in het jaar dat ze 4 zijn/worden.

Dat zegt ze toch ook?
".....iig tot augustus."

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:05

Mirthe die van jou is toch 5? Die mag sinds afgelopen augustus dan toch al crossen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:18

Coupon voor Castenray is vandaag op de bus gegaan :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:52

@Sanurie: Ja hoor, ze heeft al de nodige trainingen gelopen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:54

Met mijn vorige paard had ik alleen 3x een walles in Ermelo gehad toen ik mijn eerste B cross reed :+ Inmiddels weet ik wel beter :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:57

Ik had met Pablo twee trainingen gereden, toen ik zijn en mijn eerste cross reed, en met Raimaer maar een. Hangt er ook helemaal vanaf hoeveel springervaring ze hebben.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:03

Met Yentil had ik alleen een oefencross gereden. Achteraf misschien ook niet heel slim, maar Yentil was wel een stuk makkelijker dan die draak die ik nu heb.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:04

Ik was al L springen met dat paard en gelukkig had hij een hart van goud. Mijn debuut ging toch best redelijk :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:33

bianca1980 schreef:
mistid schreef:

Hoe de startgerechtigd heid verder loopt naar het L weet ik nog niet....nog niet echt naar gekeken. Maar als NK 5 jarigen paarden op 8 augustus op L niveau verwacht ik dat je per 1 april L mag in het jaar dat ze 5 zijn/worden.
Voor het M heb ik dan nog verder geen plannen

Bull is 5 toch? Beau is nu 4. Volgens mij mag je wel B&L starten per 1 augustus met een 4 jarige, en per 1 april het jaar dat ie 5 wordt M en per 1 april jaar erop dat ie 6 is Z.

Met Yoeri had ik 1 oefencross gereden in 2005, en een training van Roxana in hetzelfde jaar, die had toen studiepunten nodig, en een crosstraining in Nijeberkoop in oktober 2008. Ben in april 2009 in Westerbork L gestart, heb toen Heino en Nijeberkoop ook nog gereden in het L. In 2010 zijn we in Markelo uitgebeld in het springen en de week erop heb ik mijn M debuut gemaakt in Westerbork. Die liep hij met 1 weigering, maar die is niet aangerekend. Heb tussendoor wel trainingen gereden, vanuit het HTC en lessen van Wieneke.
Yoeri heeft absoluut geen groot hart, maar in de cross wordt hij eindeloos groot.

Met de vos had ik 1 training gereden en heb toen vorig jaar Westerbork bijgeschreven. Ik zou mijn debuut maken in Castenray en wat vaker trainen, maar er was nog ruimte, had me op de wachtlijst laten plaatsen. Kreeg de dag tevoor bericht dat ik kon starten dus spullen bij elkaar gepakt. Hij had toen volgens mij nog geeneens 10 springwedstrijden gelopen :+ . Hij liep wel foutloos rond maar kregen een weigering aangerekend omdat hij een keer steigerde in een wending. Meno heeft inmiddels ook een stuk of wat meer trainingen gelopen.

Het valkje die ik heb gehad heb ik nooit een training mee gedaan. Die was in zijn eerste (en tevens laatste) cross uitgebeld op de laatste.

Kino had al crossen gelopen, heb daar toen ik gestopt was met crossen wel een training meegedaan maar ze wilde niet wachten op de rest dus dat was geen succes.

Wat een voorbereidingen heb ik gehad :o . Nu met ons eigen terrein zullen mijn voorbereidingen wel een stuk beter worden :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:21

MISTID @ ik dacht omdat die van jou ook "B" begint net zo oud was als Bull ?? maar niet dus ( bull is idd nu 5 dit jaar), vandaar dat ik ook schreef dat je al WEL had mogen starten sinds aug 2010, maar als die van jou 4 nu is word het idd aug 2011.
Dan begrijpen we allebei de regel goed, maar wist ik niet dat jou paard een jaar jonger was. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:57

Ik ben bang dat mijn baas mijn wedstrijdschema door elkaar gaat gooien := :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:57

Dat zou niet zo aardig zijn van de baas!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:00

Ik wil graag offshore (mooie ervaring, staat goed op je CV & het verdient erg goed). Ik heb nu een lijstje naar hem gestuurd met wanneer ik offshore kan, zodat hij mij kan inplannen, maar of hij met al mijn wedstrijden rekening kan houden is denk ik teveel gevraagd := Wel wil ik sowieso Chaam, MB en Vlietlanden rijden!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:30

_Sim_ schreef:
Evony schreef:

Dat je dan uberhaupt van start gaat met zo'n slechte bodem..... :=

was bij de laatste hindernis, onder weg ging het wel maar daar had ik me in verkeken met het moment van lopen en de hoeveelheid regen die viel, ben er ook niet trots op en zou het nu niet weer doen ;)

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:52

weet iemand waar de de kalender van belgie voor 2011 kan vinden. Ik heb hem al wel gezien, maar kan hem niet meer vinden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:00

Marloeske:

Helene_ schreef:
Onder voorbehoud de Belgische kalender van de federatie:
Tongeren 7-8 mei
Mons le soi 21-22 mei
Waregem 3-4 juni
Minderhout 5 juni (enkel reeks Z)
Arville 24-26juni (geen nationaal, enkel */** en wss ***)
Diepenbeek 9-10 juli
Genk 22-24 juli
Nokere 5-7 augustus
Brugge 13-14 augustus
Beverlo 26-28 augustus
Deurle 4 september
Waregem 09-11 september
Theux 24-25 september