[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:16

Maar wat ik me nu afvraag, wat is er zo bijzonder aan de Devoucoux zadels? Behalve dat ze heerlijk zitten, heb ik gelezen?

Marloes, wat vervelend van je schildklier. Hopen dat je niet voorgoed aan de medicijnen zit, zou niet leuk zijn!
Caroline, jij zit ook nog een behoorlijk tijdje in de lappenmand dus. Wel balen dat het allemaal zo lang duurt! Maar niet forceren he! ;)

Ik ben nu met wat schoolwerk bezig, straks nog een paar boodschapjes doen. Om 16.00 uur weer werken, koopavond. Morgen ook de hele dag en dan 's avonds nog een nieuwjaarsborrel met verassings-activiteit... ben benieuwd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:49

Het zit goddelijk en de pasvorm op het paard is vaak super. Enige nadeel is wel van Franse zadels, dat de boom vaak wat gevoelig is. Van Forrestier wordt bijvoorbeeld vaak gezegd dat de boom meer lijkt op een luciferhoutje.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:59

Goeiemorgen :Z
Omdat ik me al had opgegeven voor de KNHS instructieweken kon ik vanochtend lekker uitslapen :)
Ik ben zaterdagavond in Jumping Amsterdam, dus ik ga alle standjes wel af :D

Wat vervelend van je schildklier Marloes :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:08

Ik heb net een bevestigingsmail gehad van de knhs dat ik ook sta ingeschreven voor de instructieweek.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:32

Ik ook :D Ga naar week 8C, SGW Paarden t/m 20 jaar.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:54

Mijn inschrijving voor week 8c gaat vanmiddag op de post, ik moet nog een handtekening van mijn ouders hebben.

Ik heb zojuist het hoofdstel dat ik bestelt heb binnengekregen, en ik vind hem erg mooi :D .
Het zal niemand anders waarschijnlijk opvallen dat ik een nieuwe heb :+ , het is weer een breed wit onderlegde ;), maar dan van een stuk mooier leer en zachtere en nog breder onderlegde neusriem, die vorige was van Pagony (flutkwaliteit), was de enige die dik wit onderlegd was bij divoza. Maar met rijden trok de neusriem helemaal scheef, omdat het leer zo stijf was zat de neusriem erg los, ik wilde hem niet strakker doen omdat hij dan teveel ging drukken op de voorkant van de neus :( .

Dus zo lekker naar stal om te rijden en het hoofdstel te passen, ik ben benieuwd hoe hij staat

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:01

@ pb; eigelijk absurd veel geld zeg voor een zadel. K moet zeggen dat mijn Albion ook nog 1700 euro was 2e hands (MET inruil). Maar die is het wel echt waard! T is alleen wel een hele pleur geld.

@ evie: welk merk heb je nu dan?

Ik zit nog op mijn werk, maar ga op tijd naar huis. Hele dagen kan ik nog slecht volhouden, vooral qua concentratie. Best balen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:04

Evie_Bandido schreef:
Mijn inschrijving voor week 8c gaat vanmiddag op de post, ik moet nog een handtekening van mijn ouders hebben.

Ik heb zojuist het hoofdstel dat ik bestelt heb binnengekregen, en ik vind hem erg mooi :D .
Het zal niemand anders waarschijnlijk opvallen dat ik een nieuwe heb :+ , het is weer een breed wit onderlegde ;), maar dan van een stuk mooier leer en zachtere en nog breder onderlegde neusriem, die vorige was van Pagony (flutkwaliteit), was de enige die dik wit onderlegd was bij divoza. Maar met rijden trok de neusriem helemaal scheef, omdat het leer zo stijf was zat de neusriem erg los, ik wilde hem niet strakker doen omdat hij dan teveel ging drukken op de voorkant van de neus :( .

Dus zo lekker naar stal om te rijden en het hoofdstel te passen, ik ben benieuwd hoe hij staat.

Ik vrees dat je te laat bent al je hem vanmiddag stuurt :o Misschien ben je nu zelfs al te laat. Kun je niet gewoon zelf een krabbel zetten? Daar gaan ze namelijk echt niet naar kijken!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:06

Gaat die inschrijving zo hard? Ik snap dat echt niet :o Vind het echt absurd veel geld voor een weekje 'kamp'.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:11

Ik ga naar week 2. Allround paarden!

Mandy, het is inderdaad een hele pleur geld! Maar ben al meerdere jaren geweest en leer daar altijd enorm veel. ( en ga verder ook niet op zomervakantie o.i.d) Hopelijk kan ik dan met een nieuw paard en anders zoeken we daar wel weer een nieuwe uitdaging voor UK.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:12

Het gaat echt heel hard. Vorig jaar zat week 8 om half 12 al vol.
Toen zat een vriend van me er niet bij toen ze om 1 uur het formulier verstuurden (kapotte fax).
Het is idd heel veel geld, maar ik heb het wel over voor een week kamp. Gelukkig betaal ik het ook niet zelf, maar mijn ouders. Ben trouwens nog nooit geweest hoor, dus ik weet nog niet of het het geld waard is :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:19

Ach smaken verschillen. Ik ga voor dat geld wel andere leuke dingen doen :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:41

Ik ging vroeger met mn pony wel, maar na een paar keer had ik het wel gezien.

Ben benieuwd naar je nieuwe Casco Mandy. Wanneer krijgen we foto's?? :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:42

Ik zal eens op mijn nichtjes hyves kijken... of zij nog foto's heeft. K heb er zelf nog maar 2x opgezeten en volgende week start ik al voor het eerst B in Haaksbergen _O-

edit: helaas geen foto's op haar hyves :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:45

Jemmer :+ Maar we zullen ze vanzelf wel krijgen.
Moet zelf ook weer eens foto's maken van Challenge. Maar goed hij staat ook nog niet thuis.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:47

Zodra er foto's zijn, of miss een filmpje, dan plaats ik die uiteraard direct. T is iig voor het springen een super fijn dier, met hele goeie manieren. Hij s alleen te klein gebleven, vandaar dat hun hem konden kopen.

Ben benieuwd naar de jouwe :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:44

Ik vind zo'm kamp erg duur. Zou hoogstens de M/Z dressuur of SGW willen doen maar dan wil ik wel van te voren weten wie er de lessen geven.

Heb een grote cirkel zo goed als sneeuw vrij gemaakt. Het zand was niet bevroren alleen af en toe een stukje ijs maar dat kan met wat zout wel weg. Paarden hebben toen ik klaar was de boel geinspecteerd en volgens mij goed gekeurd. Die ruin loopt als een shetlander van die minipasjes maar gaat wel compleet uit zijn dak. Op sommige plekken zak je wel meer dan 10cm weg in de sneeuw. De merrie loopt normaal en die ging met haar neus laag over de grond en in draf de cirkel inspecteren. Zag er heel maf uit

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:45

Ik ook. Hoop dat hij nog wat gegroeid is. Zo zag het er wel naar uit toen ik hem kocht. Hoop dat hij net zo ruig is als z'n moeder. Dan maakt de maat mij ook niks meer uit.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:49

Nou ik heb maar mijn vader gebeld of hij het formulier wil faxen zodat ik op tijd ben, en het is al verstuurd.
Ik hoop maar dat ik op tijd ben.

@ Rowo: Ik heb nu een DHH. Ik zit net een beetje te prutsen en zie dat ook het kopstuk helemaal zacht onderlegd is met schapenleer en de neusriem loopt over het kopstuk voor minder druk, en de neusriem is ook onderlegd met schapenleer, ook het leer is veel soepeler, dus ik denk dat deze wel beter zal zitten.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-01-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:59

Mijn pagony met zwart onderlegd bevalt wel, maar die met wit wilde ik ook niet. Dat lijkt heel ander spul :?

Mandy, ben idd ook benieuwd naar dat paard!

Ik ga ook naar week 8B/C, heb vannacht om 00:00 de opgave verzonden, durfde het niet aan gister al te doen maar vanochtend pas leek me ook iets link.
Heb om half 11 ofzo mijn zusje opgegeven, die badacht ineens *plingggg* dat ze ook wel heen kon := . Die heeft week 7 opgegeven, ik ga naar week 8. Waarschijnlijk is Meno ook de piloot dat hij naar beide weken mee moet, Yoeri haalt streken uit met Merle en eet niet in Ermelo. Gelukkig roept zusje nu al dat ze niet hoeft te crossen, alleen laag wil springen en keuzeles dressuur gaat doen. Buitenrit wil ze niet. Dat is echt een prikkertje, zal Meno ook wel niet onder leiden. Dan blijft Meno daar in het weekend op stal staan en ga ik daar wel op de camping pitten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:26

Ik ben 2 keer naar KNHS kamp geweest met de pony's. 1x alround en een keer M/Z dressuur geloof ik. Vond het toen wel leuk :). Maar kan niet zeggen dat ik nou zoveel leerde, voor dat geld. Erg leuk om meegemaakt te hebben. Maar zou er niet nog een keer heen gaan.

Zo, spullen staan alweer netjes gepoetst klaar. Zal paps zo eerst even helpen met eten maken :D.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:12

Goeiemiddag!!

Devoucoux zijn echt fijne zadels, buitendat... De kennis die er achterschuilt vind ik erg belangrijk :) . Heb in Boekelo lang met Habib staan praten en het was geen slappe hap wat hij me stond te verkopen, wat ik vaak bij zadelpassers dus wel vind.. Hulsebos weet dus echt geen zak van anatomie en fysiologie :o , meerdere malen ondervonden in een gesprek :') .
Ik heb een Massimo en deze was 1370 euro kaal, was in totaal zo'n 1600 a 1700 euro kwijt.

Ik ben alleen een keer op ponykamp geweest met de manege tot ik een jaar of 10 was, daarna nooit meer :P , zou ook niet op zo'n kamp mee willen denk ik :o ..
Ben benieuwd op welke data's Lucinda Fredericks weer naar NL komt, wil die trainingen weer graag bijwonen :j .

Weer gewerkt vandaag, nu maar eens naar Wolin.. Zit hier trouwens heeeeeerlijke kokosmakronen te eten :9 ...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:46

Goeiemiddag!
Ik heb Vorstin vandaag gelongeerd, ze liep goed :)

Ponykampen heb ik altijd leuk gevonden. Tot mijn 15e ofzo ben ik op trektocht geweest op 't Reelaer. Ben ook een keer met de vereniging twee dagen op kamp naar de Veluwe geweest, dat was ook leuk :) Dit jaar dan voor het eerst de instructieweken. En in het voorjaar wil ik ook mijn vakantieveiling gebruiken, dan gaan we een weekendje naar de Veluwe!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:39

@ caroline: fanatiek hoor, hele cirkel scheppen. Ik vrees dat ik ook maar zoiets moet gaan doen morgen... :+

@ kim: heel veel succes vnvd in de finale!!!

Ik heb met Zetje de wedstrijd van morgen maar afgemeld. Ze loopt nog steeds gevoelig zonder ijzers. Ze is echt niet kreupel, maar om wel te starten vind ik dierenmishandeling!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:54

@rowo en dat met 1 arm.... :D Moet nu geloof ik wel met 2 armen in de mitella. Met 2 armen gaat het denk ik wel wat sneller en makkelijker. Niemand wilde helpen behalve de paarden maar die kun je er echt niet bij hebben :o
Je moet toch wat met je tijd.
Balen van Zetje