[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:29

Melisje_92 schreef:
Voor degene die vandaag Lisse starten, alles start een uur later.

Afgelast -O-

gomir

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:10

Zulk slecht weer daar?
Hier schijnt de zon nu nog :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:00

Het heeft onwijs veel geregend hier afgelopen dagen, nu schijnt er wel de zon maar onze bak en weilanden zijn toch nog steeds een enorme modderbende. Lisse ligt om de hoek dus daar kan het niet veel beter zijn gok ik :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:23

Dat geloof ik, hier heeft het ook enorm geregend afgelopen dagen. Maar dat zie je toch al aankomen. Eerst uur uitstellen en dan aflasten klinkt als heel veel regen in de avond/nacht en dan helaas niet meer opdrogen ondanks uitstellen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:47

Ze waren hij het springparcours water aan het wegpompen, maar toen ik na het aflassen een rondje door het bos ging stappen zag ik dat het daar ook echt heel nat was. Zo had ik denk ik ook niet mijn L-debuut durven/willen rijden.

Ik weet niet of het gister ook al zo nat was, of dat het door vannacht komt. Baal wel enorm dat we voor saus die kant op zijn gereden.

Werd echt pas iets voor half 10 afgelast, ik stapte net op om naar de dressuur te rijden (moest als eerste) toen iemand het mij vertelde :')

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:57

Ik kwam rond half 10 aan met de trailer en werd toen rechtsomkeert naar huis gestuurd …
Ik snap de keuze echt helemaal maar dat hadden ze echt wel vanmorgen vroeg kunnen beslissen lijkt mij..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:58

Blij dat wij niet gegaan zijn...
Hebben getwijfeld, want cross is het bos ligt gup heel goed, maar het is voor ons een eind rijden, de hoefsmid wilde vandaag komen en het naseizoen is al best druk voor de paarden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:08

Als er niks gebeurd is t niet goed, doen mensen hun uiterste best is t ook niet goed :+

Zonder gekheid. Vervelend voor jullie. Ik hoorde een paar die een strandrit hebben gemaakt. Je kan ee ook t beste van maken :D

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:10

Nu maar ingeschreven voor volgende week ronostrand, hopen dat we daar ons debuut kunnen rijden :')

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:19

Cioccolato schreef:
Als er niks gebeurd is t niet goed, doen mensen hun uiterste best is t ook niet goed :+

Zonder gekheid. Vervelend voor jullie. Ik hoorde een paar die een strandrit hebben gemaakt. Je kan ee ook t beste van maken :D

Ja je hebt ook wel gelijk hoor. Het is altijd zuur als een wedstrijd wordt afgelast. Hoe dan ook. Alleen het moment dat je daar staat wil je wel even vloeken. Maar hè er zijn idd ergere rampen.
Ik wilde dit eigenlijk als laatste wedstrijd / afsluiting doen. Nog één rondje L na de uitsluiting in het M vorige maand in Norg. Helaas voor ons.
Volgend jaar maar weer verder oppakken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:50

Ja ik sta er lekker nuchter naast nu _O-
Anders had ik ook wel anders gepiept

DvdH98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:05

Echt balen dat het zo slecht weer geweest is vannacht in Lisse. Maar ik denk wel het meest verstandige besluit om vandaag niet door te laten gaan. Ik ben er dit weekend als vrijwilliger en na het afgelasten hebben we de dressuurringen afgebroken. Hoewel er goede drainage met pomp in het stuk land zit, zakte je op veel 'droge' plekken alsnog zo 5 centimeter de modder in. Daar wil je met je paard echt geen proefje rijden, laat staan dat je dan nog moet springen en crossen. Bij het springen is er veel water weggepompt, maar dat is voornamelijk 1 stuk wat heel erg nat was/is. Bos ben ik niet in geweest.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:39

Wat ik heb gezien in het bos was het heel nat, ben langs een paar hindernissen gestapt en sommige had je meteen een landing in een mini waterbak. Dus ik ben idd wel “blij” dat het is afgelast

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:30

Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen
Heel eind reizen voor niets.
Maar voor de organisatie ook een financiele domper dat ze maar van 1 dag inkomsten hebben.

Het was vandaag op sommige stukken ook nog wel glad :j dus rustig aan gereden.
Liever langzaam en heel thuis, dan snel en ergens gaat het mis #)

Maar wat een lastige waterbak is het in lisse
Echt een donker gat
Mn paard ging er wel in, maar moest echt wel even kijken :wow:

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:33

Gelukkig konden ze vandaag wel door gaan. Goed dat je voorzichtig hebt gereden. Zeker in zo’n bochtige bos cross.

Voor mij geen cross wedstrijden meer dit jaar. Volgend jaar weer verder :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:33

Ben het hele weekend in Varsseveld geweest, flink natgeregend gister, maar vandaag stralend weer. Vond de bodem (de stukken die ik heb gezien) verrassend goed.

Fijn gereden Natasja?

Jammer Jess, oktober heeft altijd zo'n volle cross agenda. Maar wel allemaal in het oosten.

Wat hebben jullie allemaal nog gepland staan?

Ik probeer Rekken, oefen of gewoon, even kijken hoe mijn paard zich houdt na nog een paar crosslessen..

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 06:27

Ja klopt het zijn prachtige crossen. Ik had ze eerst ook wel op mijn agenda gezet. Helaas heb ik afgelopen tijd aardig wat financiële tegenslagen gehad.. en met die benzineprijzen van nu ga ik het echt even niet redden helaas..
Nu moet ik ook zeggen dat ik eerst weer goed wil trainen (de continuïteit is een beetje verloren geraakt) voor ik weer op wedstrijd ga.
We gaan nu vooral lekker trainen en het springen verbeteren en dan komen we volgend jaar hopelijk weer sterk terug +:)+

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:22

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jou jess, niet veel getraind, of lekker ritme.

Ik denk dat ik ons volgens jaar hopelijk ga herpakken :-)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:18

Ik heb weer foutloos rond gereden in de cross, wel een balkje in het springen.

Voor mij staat Maarsbergen nog op de agenda en verder even kijken wat er nog lukt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:02

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:16

Hay,
wij gaan starten in Hattem en we hadden 2 stallen geregeld maar helaas kreeg ik vandaag te horen dat wegens familie zaken dat niet meer mogelijk is.
weet iemand 2 stallen in de buurt voor 2 ruinen? voor de nacht van 13 op 14 okt.
Vrachtwagen zal ergens anders komen te staan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:53

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:43

Sim schreef:
_Natasja_ schreef:
Voor de liefhebbers het go pro filmpje van Lisse:
https://youtu.be/7k_POCh0W8A?feature=shared

Leuk hoor, maar jeetje dat paard bij de finish. Ging maar net goed.

Ja daar was ik ook niet zo blij mee -O-

Sorry noompje geen idee van stallen in die omgeving

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:57

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:36

Pff vandaag mijn L-debuut gereden bij ronostrand, wat was ik zenuwachtig na het lopen van de cross. Vond het echt een wereld van verschil vergeleken met de B vorig jaar. Achteraf viel het best nog wel mee, zeker aangezien we ook foutloos waren *\o/* . Wel buiten de tijd, want door de spanning was ik halverwege al gesloopt, dus rustig aan gedaan :')

Wat ik wel bijzonder vind is dat ik voor de dressuur een protocol heb gekregen zonder commentaar. 182 punten met een aantal keer een 5,5 waarbij ik dus geen idee heb wat er dan precies fout ging/beter kan :')