[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:22

Witbreuksweg, helemaal aan de achterkant van de UT Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:12

Zegt me zo niet zo veel, maar zal eens een keertje aan die kant van de UT gaan buurten Knipoog

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:23

Goeiemorgen Lachen!!

Mensen die vandaag op concours zijn/gaan: Succes Lachen!

Gistere het onderling bij de ponyclub gehad, was al 2 jaar 1e in m'n rubriek, CDE met springen, geworden en wilde dat dit jaar toch nog wel een keer proberen Tong uitsteken!
Eerst gedressuurd, met trainen was het nog niet lekker maar gistere heerlijk ontspannen en goed te rijden, fijne ontspannen proef! Toen het springen, had van de week nog springles gehad dus had weer vertrouwen. Niet echt plek om los te rijden maar je mocht ook wat inspringen in de ring. Was foutloos in 0.49 sec.
Toen de paardjes lekker op de trailer gezet, want de spelletjes begonnen pas om 3 uur en het was een uur of 1.. Het mennen en de pas de deux gekeken en toen weer op gaan zadelen! Eerst drafkoers waarbij we 3e werden en daarna de stoelendans, die had ik de afgelopen 2 jaar gewonnen, zat uiteindelijk in de finale met een meisje waarmee ik dat 2 jaar geleden ook had gedaan, toen won ik, maar deze keer zij Haha! was echt lachen!!

Rond 5 uur de paardjes lekker naar huis gebracht en gevoerd enz. En weer terug naar de ponyclub, waren een beetje vroeg terug, om 7 uur begon de prijsuitreiking en we waren er al weer om 6 uur Tong uitsteken maar nog beetje geholpen met opruimen!
Had gedacht dat ik 3e zou zijn, want er waren mensen die meer gewonnen hadden! Maar bij de 3e plaats hadden ze me nog niet genoemd, 2e ook niet dus ik was 1e Haha!!! Helemaal trots op Joery!! Had uiteindelijk 187 punten voor de dressuur en een 4e plaats, 1e plaats met springen, 3e plaats met drafkoers en 2e plaats met stoelendans!! En was ook nog clubkampioen met springen Haha!! Was een geslaagd dagje, en een goeie voorbereiding voor Lisse over 2 weken!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:12

Goeiemiddag alweer!

Heb gisteren concours gehad en dat liep niet zo fijn af Scheve mond Dressuur ging redelijk 176 en 179 punten Hamer Daarna een poos gewacht tot ik kon springen. Met losspringen had ze er duidelijk last van dat ze nog niet had geplast dus maar even in het lange gras gaan stappen, gelukkig leegde ze toen haar volle blaas waarna ze een stuk fijner sprong.

Er stond een behoorlijk dik parcours maar ze sprong echt lekker. Ze was wel erg kijkerig en bij hindernis 7 ging het mis, een dubbelsprong, steil - oxer op 1 galopsprong. Ze loerde heel erg op de eerste (boogje eronder) en sprong em toch, nam de balk mee en strompelend naar de oxer. Ik zat er dus al half op en toen sloeg ze linksaf voor de hindernis, sja, ze kon em zo ook niet springen natuurlijk. En daar ging ik wel rechtdoor dus ik belandde op de hindernis Boos! Daarna weer opgestapt en toen voelde ik pas m'n linkerarm, uit de ring ben ik er maar snel afgestapt want ik werd wel erg duizelig. Dus lopend naar de trailer en daar snel m'n pols gekoeld. Ik viel steeds bijna flauw van de pijn, voelde me echt niet lekker. Had het ook helemaal benauwd. Dus heb een kwartier met m'n hoofd tussen m'n benen gezeten Clown Nouja goed, de hele tijd gekoeld en maar snel paard naar huis gebracht en naar de huisartsenpost. Gelukkig is het niet gebroken! M'n pols heeft een flinke klap gehad en is dus gekneusd en moet dus nu rust houden. Maar na 1 nachtje is het wel al een stuk beter, heb er volle vertrouwen in dat ik volgende week wel weer kan rijden Lachen

M'n vader kwam trouwens met m'n cap aan, zat er een rode verfplek op de cap van de hindernisbalk... Dan ben ik toch wel erg blij dat die dingen bestaan!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:15

Dan heb je wel een klap gemaakt zeg Andrea!!
Gelukkig is het goed afgelopen, sterkte met je pols Ach gut

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 12:32

Halloo Doei!

Ff een berichtje van mij over het NK gister. Kopieer het ff vanaf het NK topic... Ik ben nog steeds zooo hellig

Ik ga hier ff heeeel erg klagen over rijvereniging TAXANDRIA uit brabant geloof ik. Met dank aan hun supporters ging het eerste deel van onze viertal proef compleet de mist in.. Als we daar gewoon 6jes hadden waren we 2e gweest en mochten we overkampen.
Het viertal van TAXANDRIA was klaar met de proef en op het moment dat wij de proef binnen rijden gaan die supporters echt onwijs hard klappen, schreeuwen en juiche. Jaaaa op het dressuurterrein. Nou daar gingen onze paarden.... EN BEDANKT Boos! Als het nou een beschaafd applausje was geweest, maar nee!!! We zijn naar de jury's en secretariaat gweest en ze waren het helemaal met ons eens... Helaas mochten we door tijd en jury gebrek niet nog een keer de proef rijden.

Met de vereniging waren we 15e.. Onze 4 dressuurruiters kregen voor hun proeven hier allemaal in de 180 waar ze normaal 190 of 200 rijden. Erg zonde dus.
Ik was met springen gelukkig foutloos, calyp was echt compleet gestoord na het viertal.
We gaan naar de knhs een brief in zenden over de gang van zaken op het NK... De gewone man/amateur heeft daar zowat niks meer te zoeken. Zoooo zonde en jammer.

Ik stond met Pino ook nog in het boekje van de Hippiade. Daar was een blz met een terugblik met foto's naar vorig jaar. Super mooie springfoto van mij en haar..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:48

ohh bah andrea, je hebt een enorme klap gemaakt.
gelukkig niets gebroken!

En watg vervelend voor je op het NK rowo. dat zulke mensen het dan verzieken voor anderen.. gadsie.. ik zou ook helemaal gek worden als mij dat was overkomen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:50

Aah bah Rowo!! Dat is echt k*t.. Ach gut
Wel weer leuk van je foto met Pino Lachen!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:52

Mijn crosstraining, ging redelijk goed. Mijn paard sprong alles, ook de sprongen die ik eng vond, nam ze met gemak.
Alleen zaten we veel te kloten met de op en afsprong. De kleintjes zijn geen probleem maar de hogere wel. Moet ik nog even goed op gaan oefenen..

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:01

Fijn zeg Dela. Dat je paard het goed deed Lachen! Is goed voor je vertrouwen he Knipoog!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:03

He Andrea dat is wel heel naar !!

Probleem met Fjordy is, is dat ik nergens kan oefenen. Ik heb alleen een wei waar nog een jaarlinghengst in loopt Schijnheilig. De ponyclub is 45 min stappen, maar ja ik ben pas weer om 7 uur terug van school ! Dus het wordt even aan kijken Ja. Ik heb nu 3 wedstrijden gereden, dus dat valt ook allemaal wel mee. Maar zonder oefenen is het geen doen, fjordy heeft geen rust in zijn kont .

Maarre, ik ga zo Fjordy halen en richting VLIETLANDEN Haha! !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:09

Dan kom je toch gezellig bij osn in de bak oefenen en in het weitje kun je toch wel een beetje klieren of lukt dat niet met Toot?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:11

Dat kan ik idd wel keertje komen doen Haha! !

Maar ja, rijden in de wei met Tootje. Tootje springt bovenop Fjordy Schijnheilig!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:13

Haha, nou, hier ben je altijd welkom Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:17

Gelukkig Haha!!
Ik mag btw de 15de wel springen in Voorthuizen, gewoon H.C !

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:28

Ik ben ook weer terug, ga zo weer heen met Uk
Vivaldi liep wel fijn, was een keer braaf in de proef Ja
Met losrijden niet Clown
Maar had 189 en 182. Lachen
Weet niet of ik nog in de prijzen zit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:37

Netjes Hilde en succes met Ukkie... Heb je dat vaker dat op een concours zowel paarden als pony's is? Of start je Vivaldi ook bij de pony's?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:55

Ben ook weer terug van concours. Eerste parcours was een heel erg lang parcours. Voor Kameel wel fijn. Hier was ik foutloos en had nog een 7e prijs. Hij had er een paar goede sprongen tussen zitten maar hij heeft nog moeite met ritme houden (vooral rechts) Tweede parcours was een stuk lastiger en hier had ik een balk op 3. Je moest van de dubbel een haakse bocht naar rechts maken en daar stond dan een best dikke oxer. En rechts vind ie moeilijk dus dat ging niet helemaal goed Clown Toch hadden we hier ook nog een 7e prijs. Lachen

Hilde: netjes zeg van jou en Vivaldi. Succes nog met Uk
Vief: succes zometeen
Rowo: jeetje das echt balen!
Jipje: super gedaan zeg! Gefeliciteerd met jullie 3e plek

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:01

Dankje Lachen
nee is niet zo vaak allebei op 1 dag, mja, vandaag dus wel.. Vivaldi start ik gewoon bij de paarden.

echt balen trouwens van jullie viertal zeg Scheve mond

gefeli anthea Lachen

ik ga nu, doeg Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:08

Netjes Hilde Lachen en succes voor dadelijk!
Gefeliciteerd Anthea Lachen!

Net Joery eventjes gereden, klein buitenritje door de kwekerij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 15:28

@ anthea: zie nou wel dat Kameel het wel kan Haha! Het duurt alleen wat langer Knipoog Gefeliciteerd!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:37

haha ja hij kán het ook wel. Maar ik ben wel blij dat het nu weer een keer goed ging, ik begon de moed al te verliezen, helemaal na de springles die waardeloos ging dinsdag Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 15:39

Ik kan het me voorstellen heb het zelf ook gehad. Maar je zit al wel aan 23 winstpunte, zo slecht gaat het dus niet. En af en toe eens een prijsje mee pakken is ook wel eens fijn.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:54

Ja we hebben al wel best veel wp-en maar hij heeft nog zoveel moeite met ritme houden, daarom blijven we ook nog even B. Je mag toch tot 40. Maar als ie nou zo door blijft gaan hoeft ie natuurlijk ook niet heel lang meer in de B te blijven

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:05

Goeiemiddag Doei!

Mandy; Had het al gelezen van Martine. Wat ontzettend k.lote zeg Boos!
Hilde; Gefeliciteerd met je wp's. Succes met Uk!
Anthea; Gefeliciteerd!
Andrea; Sterkte met je pols Ach gut

Net heerlijk even gecrosst met Fred Haha! In het begin was ze een beetje té enthosiast, later ging ie lekker Ja Ik heb zin in Neede Vork