[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:49

Zucchero schreef:
Ik wil jou en je bit graag even blijven volgen M_Vainqueur (Wat een lastige naam toch! :')). Zucchero "pullt" ook. Gisteren in mijn les wel met mijn neus op het feit gedrukt dat ook daar de oorzaak van bij mij ligt! Ik moet hem gewoon geen cm ruimte geven die hij zelf wil pakken: ik bepaal. Vind ik wel moeilijk, maar gisteren viel ineens het kwartje, dus nu zijn we van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam gegaan ;) Eens zien of we standje Duikboot eruit kunnen krijgen! :D

Haha je mag me ook Mariska of M ofzoiets noemen hoor:p tisook een lastige naam! En leuk! Ik zal je dan op de hoogte houden. Klinkt wel redelijk met waar ik mee zat, heeft de jouwe dit ook in de dressuur? Altijd of bv. alleen met overgangen terug of?

Zucchero

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:11

Hmmm... goede vraag.... Met dressuur hebben we er veeeeeeeeeeeeeel minder last van. Eigenlijk geen last. Hoogstens in de galop misschien iets of als hij terug en aan elkaar moet en dat niet wil, maar dat is niets vergeleken wat hij met springen/crossen kan doen. In het bos wil jij het ook nog wel eens van mij overnemen. Nip it in the bud is wel het beste, maar dat wil ik nog wel eens vergeten :+ Dan zit ik niet op te letten of ik vind hem zo braaf of hij heeft een hindernis goed gesprongen en dan laat ik hem daarna teveel los. Ongemerkt heeft hij dan zo mijn arm te pakken op de vinger die ik hem gegeven heb. :+ We hebben nog een lange weg te gaan! ;) Ik denk dat ik het bij die van mij een heel eind rij- en trainingstechnisch op kan lossen. Denk trouwens dat mijn spanning ook niet echt helpt... :o Daardoor merk ik ook te weinig dat hij al teveel vrijheid neemt... :o

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:41

Ziet er goed uit Jenny, leuk je springende fries! :)

Hier geen ervaring met andere bitten dan gewoon dubbelgebroken trens. Ik heb bij Olivier een tijd gesprongen met een lage neusriem, dan had ik ook wat meer te vertellen als hij het over wilde nemen.
Met buitenritten is hij nu weer erg druk en rennerig. Heb hem de laatste keer op buitenrit met een martingaal gereden, dat ging ook alweer een stuk beter.

Jammer dat de clinic met hartslagmeter niet doorging he? Wat een pech met het weer. Hopelijk kunnen ze een nieuwe datum vinden, en kunnen wij dan ook weer mee rijden.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:01

Nou mijn tinkervriend kan voorlopig niks. :( Hij is op een een of andere manier geblesseerd geraakt. Verdraaide knie en verplaastte meniscus. Gelukkig kon Steffi snel komen en heeft hem behandeld. Nu 3 weken op rust en daarna heel rustig oppakken.

Met Calippo gaat het wel goed. :) Het bijrijdstertje van Wizzard (10 jaar) heeft vandaag op haar gereden. Calippo schrok van een ander paard in de bak ernaast een paar keer, maar Troy bleef goed rustig en nam haar weer goed terug.

Ook net een topic gemaakt van onze eerste paar crosstrainingen. Ben nog steeds super trots op dr! <3
Een nieuwe uitdaging voor Calippo en mij! Crossen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:49

Jeetje wat balen. Beterschap met je paardje

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:50

even zwaaien naar avi :wave: :-)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:22

Zwaait terug! Geweldig om een medebokker zo te ontmoeten... Totaal onverwachts :-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:29

absoluut de meest onverwachte Bokt-meeting die ik heb meegemaakt :-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:52

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:06

Zoeken jullie daar nog mensen voor of zit het vol?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:38

Lielle is dit die cross training bij Antwerpen?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:45

Deze clinic is bij Rob Janssen, bij de Heumstede in Hernen bij Nijmegen.
Gelukkig kan ik op deze dag ook weer!! Ben er dus bij en kijk er alweer naar uit! Is vlak voor SGW instructieweek in Ermelo en dus mooie voorbereiding!

Dit weekend wil ik eigenlijk zondag gaan oefenen in Merselo of Nuenen. Iemand zin om mee te gaan / af te spreken? :)

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:42

Wat balen Amber! Hopen dat je Tinkervriendje snel weer opknapt! Zag je topic gister bij uitgelicht staan, dacht 'hey, dit topic heb ik al eens eerder gezien' maar dat was dus uit deze :P

Kan helaas niet mee Zucchero, heb as maandag crossles bij Rob gepland staan :)

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen,wat een heerlijk weer! {:} Vanochtend al lekker dressuur getraind. Ging weer top! Geniet van jullie weekend! :D :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:47

Marieke, dijn dat je zo lekker hebt gereden en dan maandag ook nog lekker lessen bij Rob!! Top!

Springles ging bij mij vanmorgen ook weer zooooo fijn!! Hebben in een lijntje een stijl gesprongen van 1,10m daarna een parcours met iig 2 stijltjes op iig 1,05m en een oxer op een meter!!! Zucchero deed echt zooo goed zijn best!! <3 <3 <3 We kwamen echt niet altijd goed uit, maar hij probeert altijd te springen: hij springt liever de balken eraf dan dat hij weigert. <3 Die rare stops doet hij echt alleen als hij het tussen zijn oren niet aan kan. :(:)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:16

Super Zucchero!
Ik heb vanochtend weer een keer B gesprongen en moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo veel van een rondje geleerd heb. Had helaas wat stops, maar hij bleef daarbuiten super fijn springen en kon hem er eindelijk eens doorheen rijden. Meestal als Veron weigert wordt ik bang en durf ik niet meer te rijden, nu ging dat eindelijk. Ben ondanks de stops dus super tevreden!

Ik ga maandag ook crossen bij Rob! Hoe laat gaan jullie _M_arieke? Wij om 19:00!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:25

Achteraf had ik ook vandaag bij Rob kunnen crossen, maar er is iets mis gegaan met de mail. _O_ En als het met de mail goed was gegaan, was het nog maar de vraag geweest of ik hem op tijd had gelezen...
Gelukkig was mijn springles die ik daarvoor in de plek had dus wel super goed gegaan! *\o/*

Doe Rob maar de groeten van mij :+

Fijn dat je nu wel door kon rijden Merel! Wat heb je er verder nog van geleerd dan? :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:40

Ja mensen wat een weer. Heerlijk.
Doutzen enorm hengstig maar jeetje wat ben ik trots op haar. Gisteravond fijn rondje 70 gesprongen ( ja sorry heb een fries he haha) en vandaag weer braaf klassieke dressuurles. Ze deed zo haar best. Alleen moest de instructeur wel uit de buurt blijven anders ging ze plakken haha

@ zucchero. Lekker rondje gesprongen dus!!! Super!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:48

Maakt niks uit hoor, ik heb een springpaard maar durf ook nog niet hoger dan 70 cm. Met uitzondering van het kerstspringen op stal (triple bar en muur van dik 1.20 := ) toen kon ik echt een knop omzetten en zat ik in een flow. Anders had ik dat ook nooit gedurfd. Moet nu toch echt wel een crosslesje af gaan spreken, wil eind van de zomer de oefencross mee rijden.

mereltjuhxxx: dat is fijn!

Zucchero: klinkt ook goed!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:15

Susan misschien kunnen we een keer afspreken op renswoude. De crosstrainingen zijn halverwege juni afgelopen en wil zeker in juli en augustus nog een keer daar

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:38

Zucchero schreef:
Achteraf had ik ook vandaag bij Rob kunnen crossen, maar er is iets mis gegaan met de mail. _O_ En als het met de mail goed was gegaan, was het nog maar de vraag geweest of ik hem op tijd had gelezen...
Gelukkig was mijn springles die ik daarvoor in de plek had dus wel super goed gegaan! *\o/*

Doe Rob maar de groeten van mij :+

Fijn dat je nu wel door kon rijden Merel! Wat heb je er verder nog van geleerd dan? :)

Eigenlijk gewoon hoe ik de dingen op kan lossen als het niet helemaal super loopt. Ook mijn eigen angst weer tegen gekomen en zo kom je eigenlijk jezelf tegen. Van dit soort confrontaties word ik mentaal steeds sterker, daarom vind ikhet ook niet zo erg als het eens misgaat.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:45

_/-\o_ = -O-
Ik had een nogal verkeerde en niet passende smiley gebruikt :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:40

Jenny: lijkt me goed, volgens mij ligt ons niveau wel ongeveer gelijk. En ik ga liever niet alleen trainen. En ik heb wel beloofd dat ik 31 augustus mee zou doen := tot nu toe durf ik alleen de lage boomstammetjes en het hoefijzer :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:43

haha dat is inderdaad nog niet veel nee,maar je hebt nog even

ik doe ook mee 31 augustus;)

weet jij hoe duur het is een keer samen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:46

Prijs blijft hetzelfde of je nu met 1 of 2 of meer komt. Stuur je wel even een pb :)

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:32

Fijn dat je springles zo goed ging Zucchero! Altijd fijn om met een goed gevoel van je paard te stappen :)

Merel: wij hebben les om 20.00 dus na jullie!