[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:02

Geen persoonlijke ervaring Neesa maar dat zijn degenen die [naam] volgende keer wil hebben. Die is gaan zoeken en kwam hele positieve verhalen tegen over deze beschermers.

Trouwens, sinds gisteren voldoe ik weer aan de topictitel want Shetan is 4 jaar oud geworden!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:44

Oliefanter wat super fijn voor je!

Tia: Gelukkig zijn jij en je paard ook weer beter te pas. :)

Neesa: Die beschermers heeft een vriendin van mij laatst gekocht. Volgens mij heeft ze er nog niet mee gereden maar ze zien er wel goed en stevig uit!

Percy gefeliciteerd :D

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:12

ik heb die beschermers ook gegoogled in mijn zoektocht. Zijn op zich positieve verhalen over, maar veel mensen zweren toch bij de styles...

Helaas had de smid geen tijd om ijzers eronder te zetten deze week. Dus we moeten zondag nog een keer op blote voeten trainen. Hopelijk blijft het droog!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:46

Epke heeft gewoon blote voeten, kan dat kwaad in een B crossje? Nee toch? Ik ga waarschijnlijk nog 2 keer met hem officieel crossen, markelo en ermelo.

Ga vandaag eerst heel hard trainen met dressuur :)
Ben gisteren nog even naar sjaak geweest en hij stond lekker te slapen in zn stal.
Hij is de hele dag op de wei geweest en heeft zich lekker uitgeleefd zei ze!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:48

@mette: ik wilde ook met blote voeten blijven rijden, maar vorige cross training zat ed 2x op zn billen op het gras. Hij is wel druk dan.
Lekker, veel plezier!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:11

Oeii haha, dat moet je ook niet hebben :oo
Voor mij is het natuurlijk wel een stuk lager, volgens mij gewoon 70.. En ik volg eigenlijk niet echt cross trainingen dus zal hopelijk wel goed gaan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:55

Ik was ook voor de blote voeten maar de vorige cross was het met het springen toch wel een beetje oppassen, hij gleed een beetje weg. Deze week zijn er ijzers onder gezet. [naam] heeft zelf een set kalkoenen gekocht. Nu ze L gaat starten voelt dat toch wat veiliger.
En morgen is de jonge paardencompetitie en dat is 1.20 - 1.25m. Zag ze niet zitten zonder ijzers.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:57

Net bij sjaak geweest, ze waren bezig met trainen. Zag er goed uit maar op de wasplaatst ging ie weer vervelend doen. Ze zeggen dat ie te verwend is en dat we dat gewoon gaan oplossen.
Dinsdag ga ik er zelf weer op en heeft ze een plan bedacht hoe we het gaan aanpakken :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:52

verwend is inderdaad een kwestie van consequent blijven en duidelijk de grenzen aangeven. Komt wel goed dan!

Hier is ons poesje vandaag gesteriliseerd. Ik zag er enorm tegenop, maar het valt echt heel erg mee. Ze eet en drinkt weer, en rent alweer door het huis. Ze mag eigenlijk niet te veel springen, maar ze gaat overal op. Op de bank, de tafel, de trap. Is geen doen om haar rustig te houden!
Dierenarts was vandaag op stal, hij heeft ook weer even naar de bultjes op Ed zijn been gekeken. Het is inderdaad niet weg, en het lijken cystes. Dit kan inderdaad ontstaan door drukplekken of een trap of zo. Gaat niet meer weg, en kan geen kwaad. Fijn!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:01

Zonde dat die bultjes blijven maar wel heel fijn dat het geen kwaad kan. Arme poes alhoewel ze daar zelf blijkbaar anders over denkt :)

Verwend is inderdaad gemakkelijk op te lossen. Is niet gek dat Sjaak dan bij een nieuwe baas gaat proberen over de grenzen heen te gaan. Komt vast goed!

Straks [naam] en Daimler weer ophalen. Morgen is de grote dag van de jonge paarden competitie. Het eerste paard is Daimler en die moet al om 8.30 uur. En ik ben echt geen ochtendmens en dat is nog een understatement. Prijsuitreiking van die rubriek is om 18.00 uur. Mocht ze foutloos blijven denk ik niet dat we blijven. Die twee paarden zolang op de trailer, dat vind ik eigenlijk niets. Het is de eerste keer dat ze samen reizen.

Ze moeten toch wel lang wachten want Shetan moet tegen de middag.

Leuk zo'n fanatieke dochter :O

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:18

Jemig dat is wel heel lang ja... Is het ver weg? Anders kan je nog overwegen om de paarden thuis te brengen en eind van de dag weer terug te gaan.
Wel spannend morgen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:34

Oei dat is wel lang inderdaad! Ik had met een oefencross de 1e prijs maar de prijs uitreiking was ook pas tegen 18:00 en ik heb toen de volgende dag mijn prijs opgehaald.

Epke liep net echt als een super pony, hij loopt thuis zo ontspannen dat ie wel eens wat lui wordt maar verder durf ik zo een L proefje te rijden. Daar wachten we nog even mee want op wedstrijd is het een etterbakkie.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:25

@mette, wat fijn dat Epke zo goed loopt. Wat kun je daar van genieten!

Ik zou ook voor kiezen om dan de prijs later op te halen, is wel lange dag voor de paarden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:34

Hmm, de hoefsmid was heel lang niet geweest want hij nam zijn telefoon niet op dus hij stond heel hoog op zijn hoeven, gisteren is hij bekapt en hij lijkt nu iets anders te lopen. Hij loopt wel regelmatig maar wel anders, moet ie gewoon even wennen of..

Kan je inderdaad echt van genieten, volgende week ons L debuut met springen en ik denk dat we ook nog wel L dressuur gaan doen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:46

Het is bijna 60 km. dus niet echt een afstand om even op en neer te gaan. Dit is typisch voor de lrv. Mag je inderdaad wel een dag voor uittrekken. Mijn man had nog het idee om de paarden apart te vervoeren maar daarvoor zit er weer te kort tijd tussen die twee. Wordt een lang, heel lang dagje.

Daimler is weer terug thuis na zijn logeerpartij bij Jan. Hij was enthousiast over het paard maar ook over [naam] en heeft aangeboden dat zij met hem mee mag rijden als het zo uitkomt naar de wedstrijden die verder weg zijn. Is voor ons natuurlijk wel fijn. Ik heb wel maximum afstanden maar hij vindt de afstanden binnen Nederland en België peanuts :D

In de zomervakantie is ze weer bij hem welkom. Voor haar was het een super ervaring en ze heeft daar verschillende paarden gereden wat heel goed is voor haar zelfvertrouwen. Zijn natuurlijk geen recreatiepaarden waar je ontspannen op rond kan rijden. Leuk om te zien hoe ze dan rijtechnisch meteen weer vooruit is gegaan.

Les met Shetan heeft haar ook weer een stuk verder gebracht. Dat zijn zulke fijne instructeurs die in één les een groot verschil kunnen bewerkstelligen.

Super dat het zo fijn gaat met Epke Mette. Denk dat hij inderdaad gewoon even moet wennen. Dat is na één of twee dagen meestal wel over.

Het is trouwens nog maar de vraag of ze prijs gaat rijden. Je wil niet weten hoeveel er bij de zesjarigen meedoen en daar zijn zeer ervaren ruiters bij dus we gaan er niet van uit :) Maar dan nog is het een lange dag.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:31

Wij hebben gister weer een super leuke regiotraining gereden. Aardig de hoogte in gegaan! Volgens Rom waren de sprongen M/Z nivo, hij schrok een beetje toen hij vroeg welk nivo wij momenteel reden in de SGW... :)
Wel 1 puntje waar we aan moeten werken. Ed bokt nogal eens op mijn been of de zweep, dat moet er echt uit. Hij was gister ook weer flink aan het bokken. Lag er 2x bijna naast. Van de instructeur moest ik blijven meppen met de zweep tot hij zijn benen aan de grond hield. Gelukkig was er een galop baan waar ik dat kon doen... Man wat ging hij hard!!! Hij was compleet over de zeik. Van de week maar even met mijn instructeur stoeien hiermee. Wil hem ook niet beledigen, daar is ie nogal gevoelig voor :o
Verder alles lekker mee kunnen springen, alleen op het eind wat hoge sprongen over geslagen omdat Ed moe werd na die ren acties. We moeten wel heel blijven samen...

Verder gaan wij zo naar de spoedkliniek met onze poes. Madam heeft gister 2 hechtingen eruit getrokken, en vannacht de laatste. Ze is pas vrijdag gesteriliseerd, dus te kort geleden. Nu kan elk moment dr buik openspringen... :( Dus ben bang dat ze weer onder narcose moet vandaag om opnieuw te hechten.

@Percy: hoe is de wedstrijd gegaan??
Laatst bijgewerkt door madelein op 21-04-14 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:37

Even wat foto's spammen :D

een heel smal puntje:
Afbeelding

Dakje:
Afbeelding

Afbeelding

Deze vond hij wel een beetje eng:
Afbeelding

En ik vind deze foto zo ongelofelijk gaaf! MIjn been ligt natuurlijk weer eens te ver naar achter, maar ik vind het een mooi plaatje voor de rest :D
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:13

@madelein, wat gaan jullie goed geweldig!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:35

Dank je wel!! Ik was ook erg trots op hem toen ik hoorde dat dit m/z nivo was! 4e training en dan al zo dapper! Dan neem ik die bokken wel voor lief ;).

Wij zitten nu in een spoedkliniek met de poes... Leuke dagbesteding voor tweede paasdag. Arm beest.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:24

Wat sneu, sterkte

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:48

Zo en weer thuis. Gelukkig zaten de hechtingen van de buikwand nog vast. Hoefden geen nieuwe hechtingen in de huid, maar ze moet de komende dagen wel een pakje aan zodat ze het niet open kan knagen en likken. Ze vind het een slecht plan tot nu toe haha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:18

Arme poes. Onze kater had de hechtingen er uit getrokken toen hij nog bij de dierenarts was. Kon ze wel opnieuw beginnen maar toen wij hem haalden was hij helemaal in orde.

Gave foto's Madelein! Echt knap van jullie twee. Blijkbaar is je onzekerheid weer helemaal weg :)

Wedstrijd was leuk. Zaterdag waren we een beetje laat. Daardoor kon [naam] niet goed verkennen en reed ze een keer verkeerd. Verder had ze met Daimler in de eerste omloop een balkje. In de tweede omloop ook een balkje. Allebei door ruiterfoutjes.

Shetan was zaterdag de eerste omloop foutloos maar bij de tweede was alle puf er uit en pakte hij twee balkjes mee. Maar hij was zo braaf. Echt niet te geloven. We waren super tevreden over allebei.

Voor Daimler kwam er een koper op ons af. Dat was al de derde die hem hebben wil.

Vandaag pakte Daimler drie balkjes mee in de eerste omloop. Lag niet aan het paard maar voor [naam] was dit de tweede keer 1.20m. en het parcours stond heel pittig. De tweede omloop had ze maar één balk.
Daarna kwam de één na de ander op ons af om hem te kopen waaronder twee Amerikanen. De ene Amerikaan wilde hem woensdag ongekeurd en al ophalen om hem mee te nemen naar Amerika. We kregen een bod wat tien keer zo hoog lag als wat we voor hem betaald hebben. Er kwam zomaar opeens een 0 bij.
Blijkbaar vinden ze keuren op dit niveau niet meer interessant. Ze bleven behoorlijk aandringen met zijn allen. Als de een wegliep kwam de ander weer terug. Heb dit nog nooit meegemaakt.

Het zette toch wel even aan het denken. Een handelaar legde uit dat wanneer hij nu op zesjarige leeftijd door een beroepsruiter opgepakt zou worden hij met acht jaar 1.45m. zou kunnen lopen. Omdat [naam] nog alle klassen door moet is het voor ons dan minder interessant.

Het is natuurlijk wel heel erg leuk geld verdienen maar ik ga eerst eens kijken of ik niet zelf een professionele ruiter kan vinden die hem nu alvast op hoger niveau kan gaan uitbrengen terwijl [naam] dan gewoon de klassen door kan lopen. Ben niet thuis in dat wereldje maar ken wel mensen die dat wel zijn.

Shetan had vandaag beide omlopen een balkje. Beide keren omdat hij afgeleid was maar hij was weer superbraaf. Bij de vierjarigen waren er een heleboel die best gek deden en lastig te rijden waren en hij liep daar rond alsof hij nooit anders gedaan had :) Onze gevaarlijke hengst ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:01

Ja mijn onzekerheid is helemaal weg inderdaad! Nu vind ik, vreemd genoeg, de hogere cross hindernissen veel minder spannend dan een hoge gewone hindernis. Geen idee hoe dat komt. Met crossen heb ik echt helemaal geen problemen.

Wauw wat bijzonder van jullie wedstrijd!! Op een gegeven moment is een dusdanig hoog bedrag ook wel interessant denk ik....

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:48

Madelein wat een toppers zijn jullie, ziet er goed uit!
Heb dat ook altijd, spring liever een hoge cross hindernissen dan een bb-parcour :') Maar dat komt omdat mijn vorige pony nooit wilde springen en met crossen kon 't niet gek en hoog genoeg. Dus dat is meer een stukje vertrouwen in het springen wat nogal weg is.
Sneu van jullie poes zeg, hopelijk knapt ie gauw weer helemaal op.

Percy leuk weekend gehad dus. Goed overna denken dus wat je ermee gaat doen.
Toen ik laatst bb had gesprongen was er ook al een koper geweest voor Etoile. Heb dat nog nooit meegemaakt met andere paarden dus wel wennen haha. Maar hij gaat toch niet weg, ben nog veel te blij met hem! :D

Mette fijn dat je nu goede hulp hebt. Met tijd en geduld komt het vast helemaal goed met jullie!!

Heb niet alles precies bijgelezen, had tentamens dus veel voor school bezig. Nu morgen nog twee verslagen inleveren en dan lekker twee weekjes vakantie, heerlijk!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:40

Ik ben vorig jaar naar de zomerinstructieweken geweest en ik ga dit jaar weer, volgende week gaan we met een paar meiden meeten en met de pony's 3 dagen bij iemand slapen. Ze heeft thuis ook een cross parcourtje dus dat gaan we dan ook doen, ben heel benieuwd haha, tijdje geleden dat we hebben gecrosst. :)

Zaterdag L springen aaah :=