[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:59

Bij de voorbenen kwam ik ruimte te kort rondom het been inderdaad, dus te smal, en de achterbenen waren zo achterlijk lang dat het bijna moeilijk was om te lopen... En Zeus heeft bij alle peesbeschermers nog ruimte in het klitteband dus dikke benen heeft ie niet. Erg jammer want ik had ze gekocht omdat ik ze geweldig mooi vind!!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:07

Hmm... Dan ga ik waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:19

Dat heb ik inderdaad meer gehoord Vera!

Hm als jij ze al lang vindt Marijke zullen ze dat voor beat ook wel zijn:+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:21

Dat zou goed kunnen. Die van mij heeft bijvoorbeeld korte pijpbenen en breedde kogels, no way dat ik de beschermers goed om kreeg. Kwam bij de kogel een stuk te kort.

Geloof dat de achter beschermers een stuk langer zijn dan 'gewone' crossbeschermers.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:01

@ Roxxiej proberen kan je het altijd, misschien heb jij geluk dat ze jou paard wel passen :)
@ Evony en dan te bedenken dat Zeus hele lange benen heeft en 1.84m meet! Dus ik ben benieuwd voor wat voor paard ze dan niet te lang zijn...
@ Evelien zijn inderdaad heel erg lang.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:05

Na 1 keer een oefencross was ik al besmet met het crossvirus, maar als ik al die gave sets zie... Wordt alleen maar erger!
Ik had nog niet echt een set de laatste keer, en gewone peesbeschermers aangezien het maar een simpel oefencrossachtigiets was :+ Maar toch, het is wel errug gaaf :D Helaas gaat pony eind van de maand weer terug naar de eigenaar, aangezien ik naar school ga -O-

Wij 'crossten' in het donkerrood met grijs van HV Polo, witte broek en rode polo :)
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:52

santigo leuk
helaas geen enkele reactie op mijn set .....

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:46

Let er wel op dat de kentucky beschermer de kans moeten krijgen om zich aan het been te vormen. De eerste keer dacht ik ook hm, tweede keer beter en nu passen ze echt perfect. Ze vormen dus naar het been je kunt ze ook eerst föhnen en dan voor het eerst aan het been doen.

Mijn paard heeft hele irritante voorbenen, raar gevormde flinke kogels en toch wel stevig beenwerk. BR peesbeschermers past ze niet goed.

Eef, dat is balen! kun je hem niet passen in een andere kleur en dan kijken of je via e-bay of iets er aan kunt komen?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:28

Ik heb de Frontriem besteld... :D grote steen blauw kleine geel, kan paar weken duren dus hoop nu eigenlijk wel dat ik er nog mee kan rijden, zou een beetje jammer zijn als het niet zo was.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:49

Heb al op Ebay gekeken, helaas helemaal geen paarse te vinden. Ik moet een maat 56 hebben, heb de helm in een andere kleur gepast.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:02

Balen zeg je kunt emmers ook even bellen of ze hem toevallig nog hebben liggen, dacht dat zij hem ook hadden..
Eentje gevonden geloof ik :7
http://www.espayoequestrian-onlinestore ... /56%2B&c=1

Bianca goede keus :D ben benieuwd is altijd afwachten met levertijd. Is ook wel de charme van altijd iets anders willen. Je kunt niet wachtten hoe t eruit ziet in t echie

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:17

Ik kom me hier ook melden, ben mn set aan het samenstellen, wit grijs roze... wil roze spingschoenen , heb een roze zweep, roze polo, grijs chabrak en grijs voor tuig. Rijbroek is wit met grijze stiksel.
Capcover wil ik nog, twijfel tussen roze wit of met grijs erbij.. Ook nog op zoek naar roze tape, iemand een idee waar ik dat kan vinden?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:26

Grrrr morgen misschien niet helemaal in set...
De knop van de capcover is op de een of andere manier los geraakt....
Hopelijk kunnen we hem nog maken

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 00:31

@ Little Birdy, persoonlijk vind ik je set een beetje saai! Nu hou ik ook van kleur hoor! Smaken verschillen! Wel mooi bij je tuig!

@ Margreet balen!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:43

vera_pino schreef:
Balen zeg je kunt emmers ook even bellen of ze hem toevallig nog hebben liggen, dacht dat zij hem ook hadden..
Eentje gevonden geloof ik :7
http://www.espayoequestrian-onlinestore ... /56%2B&c=1

Bianca goede keus :D ben benieuwd is altijd afwachten met levertijd. Is ook wel de charme van altijd iets anders willen. Je kunt niet wachtten hoe t eruit ziet in t echie

Heb ze een mail gestuurd maar ze hebben hem niet op voorraad. |(

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:47

Ik ga binnenkort mijn set ook weer uitbreiden. Heb in Helvoirt bij de eventingshop staan kletsen. Ga me nog 1 van die shirts in het geel halen, gele styles en dan nog een andere capcover waarvan de kleur meer overeenkomt.
Maar eerst eens op vakantie ;-)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:11

Hey iedereen, met veel plezier kom ik me hier ook melden! :D
Ik en mijn paardje zijn net gestart met te crossen, en onze set is in de maak, al zou ik hem graag nog verder willen afwerken, vooral qua rijbroek betreft ben ik er nog niet uit, ik had gedacht om misschien met een witte rijbroek te starten? rond mijn dekje zit een wit biesje, en misschien dat mijn navy shirtje dan beter uitkomt :) of misschien een royal blauwe broek? al zou ik niet weten waar ik die moet vinden..

Afbeelding

op mijn shirt (helaas niet te zien met bp :') ) staat een heel stoer logo gemaakt door mijn stiefzus. Eigenlijk is het het logo van het eskadrondekje waar ik mee rijdt maar ipv eskadron staat de naam van mijn paard er in *D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:33

ik heb zaterdag even met talitha overlegt van canter over beenbescherming.
En we waren het er beide over eens dat new/style toch wel de beste zijn, helemaal in prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ga voor Beat dan ook een set new's airoflow aanschaffen.

Ik heb met mijn CC's bijna 8 jaar gedaan dus dat wordt ook wel weer eens tijd haha.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:21

Die styles waren er ook in het bruin met carbon toch?
Denk dat ik haar ook even een mailtje stuur, dat ik in Norg langskom om beiden te passen. Welke beste zitten neem ik dan mee..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:26

Ja, die styles in het bruin met carbon heb ik. Ze vallen hetzelfde als degene zonder carbon. Zijn fijn beschermers. :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:38

Saar, de airoflows zijn fijne beschermers maar gaan wel vrij snel stuk, doordat het materiaal veel minder stevig is dan van de 'gewonen' door de gaatjes. Ik had binnen 5x gebruiken tijdens crossen en trainingen een flinke scheur in 1 van de achterbeschermers.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:13

Ik heb 8 jaar met die andere gedaan dus naar verhouding zou het moeten lukken. Als het materiaal zo snel scheurt neem ik aan dat je nieuwe krijgt want dat voldoet niet echt aan de verwachting

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:46

evony: ik heb de air o flow ook als voorbeschermers gehad. Zijn nog totaal niet beschadigd.
Ik ben uiteindelijk met dalmars gaan rijden omdat voor mijn paard de pasvorm van de NEWs toch niet helemaal lekker leek. Ze lijken aan de bovenkant een klein beetje naar binnen te krullen en geven daar dan wat druk.
Toch spring ik er nog naar volle tevredenheid mee.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:12

*\o/* Er is nog een paarse helm in mijn maat boven water gekomen! Ze worden helemaal niet meer gemaakt dus ik heb geluk.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:18

Oké allemaal! Willen jullie mij helpen? :D

Over een paar weken rijden Cortana en ik onze eerste sgw en een leuk eventing setje zou natuurlijk wel leuk zijn! *\o/*
Waar kan ik het beste zulke dingen kopen en het belangrijkste: wat raden jullie aan voor een witte E pony? B.v kleur, dekje enz..

(zie topic onderschrift voor foto's) van Cortana

"edit: ik heb al zwarte crossbeschermers...