[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:30

Ik lust wel wijn, maar Baileys (nu lekker met warme chocomel!) gaat er ook wel in :D
Dat filmpje is echt geweldig <3

Zal zo eens wat klusfoto's gaan uploaden :)

Verder heeft Merel haar eerste 3* van dit jaar net afgesloten met een super resultaat: namelijk een 2e en 3e plaats! (met een verschil van 0,2% met nummer 1) :D
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 05-02-12 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:31

Wow! Goed hoor van Merel! Benieuwd naar de klusfoto's Vief.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:31

Top van Merel!! Waar was dit?
Ik ben benieuwd naar de foto's :))

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:33

Super van Merel zeg!! Net als van Elaine in de 2*.
Benieuwd naar de foto's idd!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:34

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:36

Een chinese winnaar, dat zie je niet vaak :+

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:37

Hallo allemaal!

Zo te lezen heeft iedereen het al lekker koud gehad :D

Vief, wat een topresultaat voor Merel, fijn om zo het seizoen te beginnen :)

Ik heb gisteren ook wedstrijd gehad. We mochten onze jas aanhouden met springen. Dat was echt voor het eerst dat ik dat meemaakte. Ik heb het eerste paard ook nog met wanten gereden, want anders ging het echt niet.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:42

die Chinees is door Lucinda Fredericks opgeleid, heeft al meegedaan in Hongkong volgens mij (was iig daar naartoe aan het werken).

Knap gedaan van Merel en Elaine!

Paarden hebben vandaag een uurtje in de sneeuw gestaan. Ik vond het maar spannend, maar ze deden redelijk voorzichtig. Hoewel Raimaer aardig wat kunstjes liet zien als op haar achterbenen lopen en een hobbelpaard nadoen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:43

Renske, was je naar Gorssel? ik las al op startlijsten dat ze de hoogtes gingen aanpassen. Kwam dit door de bodem?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:45

Wat een cool filmpje zeg!

Knap van Merel, lekker begin van het jaar.

Vandaag fijne maar bijzondere dag gehad. Joey en Chelsea (mijn nichtje) waren lekker in de wei aan het sleeen en ik hield mij warm met uitmesten ed. Chels haar stal ook maar even gedaan. Net toen ik klaar was kwame en stalgenoot aan met haar zoon die het altijd op Joey heeft voorzien. Tenzij er niemand is om mee te spelen, dan zoekt hij Joey op. Joey wist hem slim en handig te ontlopen (zonder onbeschoft te worden, netjes hoor!) maar was wel klaar met stal. Dus paard en pony gezadeld en Chels op haar pony, Joey op Edge en ik ernaast. Zo zijn we naar mijn huis gelopen. Joey daar afgezet en Chels en ik weer verder. Edge gedroeg zich vandaag erg goed alleen de pony was wat druk. In het park even op een veldje gereden totdat pony weer een beetje te rijden was en daarna lekker galopje om benen te strekken en hop naar stal. Was echt lekker bij de paarden! Daarna mijn indische rijsttafel afgemaakt en alles ingeladen om mee te nemen naar mijn schoonouders. Mijn schoonpa is terminaal en trekt het niet meer om bij ons te eten. Nou, dan draaien we het om. Kook ik zijn lievelingseten en brengen we het. Schoonma in tranen want Pa gaat hard achteruit, zo sneu. Ze waren wel erg blij dat we er even waren en pa heeft 2 borden leeg zitten smikkelen. Joey heeft ze nog even aan het lachen gemaakt met zijn (bijna) altijd goede humeur. Kortom, waardevolle dag achter de rug.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:47

Zo´n dag in gedachten een gouden randje om heen doen, en goed in je hart bewaren FE!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:48

Wow dat je daarmee je teugels vast kunt houden Renske :D
FE: Bijzondere dag dus. Fijn dat je schoonvader nog kon verrassen op deze manier :)

Hier wat foto's van de klusjes die we tot nu toe gedaan hebben:
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... /2-102.jpg (voor wie hem nog niet op fb had gezien)
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/4-82.jpg (plinten zijn echt heel lelijk met uitstekende schroeven en kieren erachter, dus ook allemaal geverfd en zoals je hier ziet met kit de kieren dichtgemaakt)
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/5-66.jpg :D
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/6-56.jpg (inloopkast bij slaapkamer, ook helemaal wit gemaakt)
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/7-50.jpg (weg mat azuurblauw in de slaapkamer)
http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/8-44.jpg (alle radiatoren waren vies beige dus ook allemaal wit gemaakt) en deze vensterbank was beplakt met plakplastic met graniet motief ofzo, iig erg lelijk )

Ramen/kozijnen zijn allemaal erg slecht maar kunnen we nu niks aan doen omdat het pand een beschermd stadsaangezicht heeft en deze dus in het hele blok in 1x vervangen moeten worden. Er is door de vereniging van eigenaren nu wel een keuze gemaakt over welk type kozijn het moet gaan worden en hopelijk kunnen ze ook gauw een datum prikken hiervoor :)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 05-02-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:50

Wat een werk Vief! Balen van de ramen.... Ben je straks klaar, moeten de ramen er nog uit :')

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:50

Zo ik kan zien hebben alle NL het wel goed gedaan in de eventing... Top hoor...

Wat een geweldig filmpje zeg, doe mij ook zo'n knol... :D
Renske @ wanten had je idd wel nodig ja en als je meer paarden moet rijden mag je zeker wel warm blijven !!!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:54

Ja, gaat echt een hoop tijd in zitten. Zeker als alles leeg is verzin/zie je steeds iets nieuws wat ook niet helemaal naar wens is.. :+
Inderdaad een beetje jammer van de kozijnen, maar deze ramen zijn echt heel slecht, dus dit is ook niks, zitten mega kieren in en enkel glas is met deze temperaturen niet te doen :brr:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:56

Dat wordt een duur geintje voor de VvE... Ik mag hopen dat de kas dat toelaat!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:59

Ons huis/VvE heeft gelukkig al een flinke pot hiervoor bij elkaar gespaard :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:59

Hard gewerkt Vief! Die eerste foto is leuk. :D
Maar enkel glas is idd geen grap nu. :brr:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:00

Dat is wel fijn! Mijn ex kreeg elk jaar een rekening van rond de 800 euro, bovenop de 260 euro die hij al p.m. betaalde :+ Daar word je echt niet blij van!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:02

Dat is wel een dure grap :=

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:06

vief leuke foto's :D druk aan het klussen.
enkel glas is lekker fris ja

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:10

Wat gaaf Vief, echt een heel leuk project :)

Jantine, Het viel gelukkig heel erg mee hoe hard het was. Ze hadden een goede sleep die er een stuk doorheen ging. De B stond erg vriendelijk, de L en M stond zoals het hoort te zijn volgens mij.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:14

Ah oke Renske! Was wel benieuwd, omdat ik dat zag staan. Vroeg me al af of de bodem daar dus ook hard zou zijn. Ik had me afgemeld. Stuk waar ik heen moest met de trailer, was niets aan de weg gedaan en met de losse auto al 1 ijsbaan. Weet jij trouwens of er komend weekend of dat weekend erop nog ergens wedstrijd is? Kan niets vinden.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:16

Wow, en toen waren jullie 40 pagina's verder.
Ik zit veel van half 9 tot half 5 / 5 uur op school en niet zo veel tijd om achter de computer te zitten.
Want eenmaal thuis richting stal om stallen uit te mesten en binnen te zetten en eten geven. Dan zelf eten en dan trainen met paard.

Gister had ik even een *** momentje, had 179 punten met dressuurwedstrijd. Erg jammer had graag dat laatste puntje gereden en dan lekker L1 kunnen starten maar met dit weer niet veel kunnen rijden dus meneer was aardig fris en gespannen. Dus vond zelf ook als terug kijk op de proef niet winstpunt waardig maar het blijft jammer.

Verder gaat hier zo zijn gangetje wel. Dus gaat nu weer verder met huiswerk.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:20