Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiannePuthzy schreef:Ik heb mij ook moeten uitschrijven, paard kwam 2 weken terug zo de paddock uit
https://youtube.com/shorts/7CcJxZ4QiB4?feature=share
Goddank alleen een spier verrekt, vandaag weer gereden, maar sla aankomend weekend nog over
gomir schreef:Super Jes!
Snap dat het wel even spannend werd aan het einde van het springparcours!
Met 5 balken mag je trouwens ook nog crossen hoor, bij meer dan 20 (hindernis)strafpunten houdt het op.
Je kunt alleen bij meer dan 12 strafpunten in het springen geen winstpunten meer halen, maar met 4 of 5 balken mag je dus nog wel gewoon van start in het volgende onderdeel.
Citaat:Een combinatie, die 13 tot en met 20 strafpunten (exclusief tijdsoverschrijding) behaalt in het onderdeel springen, mag wel door naar het volgende wedstrijdonderdeel (de cross), maar komt niet in aanmerking om winstpunten te halen.
jesss_amigo schreef:Gisteren bij Vonk event gestart. Eerste wedstrijd van het seizoen voor ons. En meteen de lat hoog gelegd en meteen ons M debuut gemaaktdit is voor ons namelijk bekend terrein en de meeste hindernissen hebben we al eens in de training gesprongen. Dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint
![]()
Dressuur ging erg fijn (ondanks dat we ineens een kwartier eerder moesten starten en dus maar 10 min hadden losgeroerde). Helaas erg strenge jury maar toch nog een nette 189 punt.
Door naar het springen. Losspringen ging super. Ook het parcours liep erg fijn. Mooi ritme goede afstanden, en toch 4 balken… denk dat Jolliana niet helemaal in de gaten had dat het hoger dan anders stonderg spannend vond ik het wel. Want met 5 balken mag je de cross niet meer in. En ik moest nog 3 hindernissen toen er al 4 balken waren gevallen.
Maar het bleven er gelukkig 4 en dus mochten we wel de cross in!
Nou en dat is haar spel hoor! Ze stond vanaf hindernis 1 al helemaal aan. Niks was te gek. Ze pakte zo goed aan! En dus foutloos aan de finish !![]()
Zo trots!
![]()
[ [url=m/SoGw4E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f09v0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze nam echt een mega sprong over deze dikke boom![]()
[ [url=m/OgTHqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Silenna schreef:jesss_amigo schreef:Gisteren bij Vonk event gestart. Eerste wedstrijd van het seizoen voor ons. En meteen de lat hoog gelegd en meteen ons M debuut gemaaktdit is voor ons namelijk bekend terrein en de meeste hindernissen hebben we al eens in de training gesprongen. Dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint
![]()
Dressuur ging erg fijn (ondanks dat we ineens een kwartier eerder moesten starten en dus maar 10 min hadden losgeroerde). Helaas erg strenge jury maar toch nog een nette 189 punt.
Door naar het springen. Losspringen ging super. Ook het parcours liep erg fijn. Mooi ritme goede afstanden, en toch 4 balken… denk dat Jolliana niet helemaal in de gaten had dat het hoger dan anders stonderg spannend vond ik het wel. Want met 5 balken mag je de cross niet meer in. En ik moest nog 3 hindernissen toen er al 4 balken waren gevallen.
Maar het bleven er gelukkig 4 en dus mochten we wel de cross in!
Nou en dat is haar spel hoor! Ze stond vanaf hindernis 1 al helemaal aan. Niks was te gek. Ze pakte zo goed aan! En dus foutloos aan de finish !![]()
Zo trots!
![]()
[ [url=m/SoGw4E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f09v0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze nam echt een mega sprong over deze dikke boom![]()
[ [url=m/OgTHqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat gaaaf die laatste foto! Zo te horen mag je heel trots zijn
In mijn agenda stond dat je vanaf vandaag kon opgeven voor de cross in Renswoude in juli, maar ik vind hem nu bij KNHS niet meer terug.. Iemand die hier toevallig meer over weet?
Fly_high schreef:Thanks duidelijk
Nog steeds niet super logisch IMO maar nu snap ik tenminste hoe het op papier in elkaar zit. Waarschijnlijk gaan ze het volgend jaar gelijktrekken inderdaad, want onderbouwing was paardenwelzijn enz en ja dat moet even zwaar wegen in beide disciplines.
Die nieuwe regel vind ik persoonlijk best flauw moet ik zeggen, ze hadden beter uitsluitingen kunnen geven bij gevaarlijk/onverantwoord rijden ipv puur op aantal balken afstraffen.